حفاظت کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه ای قزوین

جلسه کمیته بین بخشی حفاظت کیفیت منابع آب، با حضور مدیر عامل، معاونین و دفاتر تخصصی شرکت آب منطقه ای قزوین برگزار گردید.
قریشی – تجارت، به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان قزوین منصور ستوده، مدیر عامل این شرکت در این جلسه ضمن تاکید بر لزوم صیانت از کیفیت منابع آبی ارزشمند استان اظهار داشت: موضوعات کیفی یکی از چالش های جدی منابع آب استان در سال های آتی می باشد که برون رفت از این چالش و انجام اقدامات پیشگیرانه نیازمند برنامه ریزی و همکاری همه معاونت ها و دفاتر تخصصی در اجرای قوانین، دستورالعمل ها و مسئولیت های شرکت در این حوضه می باشد.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین علاوه بر تاکید بر لزوم مشارکت جمعی همه دستگاه ها و نهادهای مرتبط در موضوع کیفیت، هم افزایی و تشریک مساعی نهاد های متوالی را عاملی مهم در حفاظت از کیفیت منابع آب استان برشمرد.
ستوده همچنین یادآور شد: در راستای پیشگیری از آلودگی منابع آب باید با انجام پیگیری و رایزنی بتوانیم منابع مالی مناسبی را جهت اجرای پروژه های کیفی با هدف به حداقل رساندن مشکلات و چالش های این حوزه تامین نماییم.

 

سرانه جنگل ایلام به ازای هر نفر یک هکتار است

مدیرکل منابع طبیعی ایلام با بیان اینکه سرانه جنگل استان به ازای هر نفر یک هکتار می باشد، گفت: ۶۴۱ هزار هکتار از مساحت استان جنگل، ۷۸۵ هکتار مرتع و ۳۲۸ هزار هکتار را بیابان تشکیل می دهد.
ابراهیم پیرزادیان مدیرکل منابع طبیعی ایلام در نشست خبری با اصحاب رسانه استان به مناسبت هفته منابع طبیعی اظهار داشت: مهمترین ماموریت این اداره کل، پایش و ارزیابی مستمر، تهیه و اجرای طرح توسعه و زراعت چوب، احداث و تجهیز پارک های جنگلی طبیعی و دست کاشت، شناسایی و مدیریت ذخیره گاه های جنگلی و مرتعی، تولید و تامین انواع نهال های جنگلی، مرتعداری، بیابان زدایی و ابخیزداری است.
وی با بیان اینکه ۸۹ درصد مساحت استان منابع طبیعی است، افزود: حفاظت، حمایت، احیا، توسعه و بهره برداری از منابع طبیعی استان در جهت رفع نیازهای اقتصادی، اجتماعی، زیست محیطی محلی و ملی با مشارکت مردم و با رعایت اصول پایداری و اینده نگری برای نسل های حال و آینده ضروری است.
مدیرکل منابع طبیعی ایلام گفت: تنوع زیستی در اکوسیستم جنگلی، افزایش بهبود کارکرد زیست محیطی جنگلها، افزایش راندمان و کارکردهای تولیدی جنگلها و افزایش نقش منابع اقتصادی اجتماعی جنگل ونقش آن در اقتصاد ملی از مهمترین معیار مدیریت پایداری جنگلها می باشد.

تعميرات خط لوله انتقال
گاز قشم-بندرعباس به پايان رسيد
مدیرمنطقه 6 عمليات انتقال گاز از پايان موفقيت آميز تعميرات و نوسازي نقاط ريسك پذير خط لوله انتقال گاز 12 اينچ قشم/بندرعباس در محدوده كيلومتر 21 الي 30 در روزهاي پاياني سال 1401 خبر داد.
شاکرمی- تجارت، به گزارش روابط عمومي منطقه 6 عمليات انتقال گاز، علیرضا عربلو در اين باره گفت: در راستاي پايداري انتقال گاز و تاب آوري خط 12 اينچ قشم/بندرعباس تعميرات خط مذكور در دستور کار اين منطقه قرار گرفت كه بعد از تشکیل جلسات كارشناسي این عملیات با موفقيت به اتمام رسيد.
عربلو ضمن اشاره به سرعت عمل بالاي تيم هاي تعميراتي و كار شبانه روزي اين عمليات كه از سه گروه تشكيل شده بود بيان داشت: اين عمليات طي 2 روز كاري پيش بيني شده بود؛ تعميرات نقاط فرسوده خط با اجراي 2 مورد غلاف زير جاده( كيسينگ)، يك مورد تعويض شير انشعاب CGS سيمان خمير و بازسازي ايستگاه شير كيلومتر 21 در مدت زمان 30 ساعت انجام شد.
خط 12 اينچ قشم/بندعباس به طول 70 كيلومتر در جنوبي ترين نقطه كشور مي باشد و جزيره قشم را به سرزمين اصلي متصل نموده و صنايعي همچون پالايشگاه نفت بندرعباس، كارخانه سيمان شهر خمير، كارخانه گچ، و آب شيرين كن نفت فلات قاره را تغذيه مي كند.

آماده سازی شهر برای استقبال از سال جدید
به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری همدان ، طرح هفته پاکسازی معابر شهری با حضور مدیران استانی، شهردار همدان و مدیران شهری در میدان فرودگاه برای استقبال از سال جدید آغاز شد.
سید مسعود حسینی در حاشیه این بازدید با اشاره به آمادگی کامل شهرداری همدان برای استقبال از سال جدید عنوان کرد: هفته پاکسازی از روز شنبه ۲۰ اسفندماه آغاز شده که طبق برنامه‌ریزی های هر ساله، هر منطقه یک محله را به عنوان پایلوت انتخاب و اقدام به پاکسازی محلات می‌کنند و این برنامه تا آخر هفته ادامه دارد. شهردار همدان در خصوص برنامه‌های هفته پاکسازی گفت: طرح پاکسازی معابر سطح شهر با هدف رسیدگی ویژه به وضعیت نظافت شهر در راستای استقبال از بهار و زیبا سازی شهر اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه هفته پاکسازی در قالب طرح مشارکتی و با میزبانی سازمان محیط زیست و شهرداری همدان انجام شد اظهار داشت: در کنار توجه به تنظیف معابر شهری، پاکسازی حاشیه جاده‌ها و ورودی‌های شهر از زباله در دستور کار قرار گرفت که در این راستا ۵۰ نفر نیروی خدماتی به صورت کمکی اقدام به پاکسازی می کنند.
این مقام ارشد مدیریت شهری در ادامه افزود: قرار است مناطق چهارگانه هر روز هر محله را نظافت، رنگ آمیزی، امور فضای سبز و سد معبر را انجام دهند که صد نفر از نیروهای خدمات شهری ۲۵ نفر از هر منطقه در این برنامه مشارکت می‌کنند که این موضوع را پیش خواهند برد.
حسینی با اشاره به اقدامات مدیریت شهری برای آماده سازی مطلوب شهر برای سال جدید تصریح کرد: هفته پاکسازی در قالب رفت و روب و جمع آوری معابر، رسیدگی به فضای سبز و پارکها، جلوگیری از سد معابر عمومی، اکیپ رفع نواقص، نظارت بر تأسیسات ، زیباسازی شهر، رنگ آمیزی و رفع موانع، طبق برنامه ریزی منسجم و بسیج تمامی امکانات، تجهیزات و نیروها، صورت می‌گیرد.
شهردار همدان افزود: لایروبی جوی های روباز، پاکسازی و شستشوی سطل های زباله، رنگ آمیزی نرده ها روزانه و به طور مستمر در قالب طرح هفته پاکسازی در محلات مختلف شهر انجام می‌گردد.

تقدير از شركت
شهرك‌های صنعتي استان گلستان
نیلوفر احمدی- تجارت، به گزارش روابط عمومي شركت شهركهاي صنعتي استان گلستان، در همایش «بنگاه، فناوری و رشد اقتصادی» كه با حضور«روح‌الله دهقانی فیروزآبادی» معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور، «سیدرضا فاطمی‌امین» وزیر صنعت، معدن و تجارت و «محمدعلی زلفی‌گل» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی از مدیران و معاونان این مجموعه‌ها با هدف هم افزایی فرابخشی و ایجاد ارتباط اثربخش بين بنگاه‌ها، دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان در سالن کنفرانس محل دائمی نمایشگاه‌هاي بین المللی تهران برگزار شد، از شركت شهركهاي صنعتي استان گلستان به عنوان شركت برتر در توسعه فناوري در سال 1401 با اهداي لوح و تنديس تقدير به عمل آمد.

جابجایی ۸ میلیون تن کالا از استان کرمانشاه
کرمانشاه- معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از جابجایی ۸ میلیون تن کالا از استان کرمانشاه به اقصی نقاط کشور خبر داد.
محمد احمدی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون هشت میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل باری استان کرمانشاه جابه‌جا شده است. وی افزود: بیشترین حمل و نقل کالا با یک میلیون و ۵۲۰ هزار تن مربوط به سیمان است که به اقصی نقاط کشور و پایانه‌های مرزی به صورت کیسه‌ای و فله‌ای جابه جا می‌شود. معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه تصریح کرد: در ۱۱ ماهه سال جاری شهرستان کرمانشاه با جابجایی پنج میلیون و ۲۵۳ هزار تن کالا بیشترین حمل و نقل تناژ را در بین شهرستان‌های استان دارد. احمدی با اشاره به حواله‌های صادره، گفت: تعداد حواله‌های صادر شده طی ۱۱ ماه سال‌جاری ۵۳۶ هزار نسخه و تعداد بارنامه‌های صادره ۵۲۹ هزار نسخه است.

رئیس شورای شهر مشکین دشت در نشست خبری با اصحاب رسانه:

عالیه رضوانی- رئیس شورای شهر مشکین دشت در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت:الحاق حق قانونی شهر مشکین دشت است و شهرداری فردیس این مناطق را تصرف کرده است.
مهدی نیک مرام با اشاره به دلایل عدم اجرایی شدن مصوبه هیات وزیران در سال ۱۳۹۲ مبنی بر الحاق شهرک شهید رستمی، اکومال و لوکوموتیو سازی مپنا به شهر مشکین دشت افزود: موضوع الحاق یکی از اساسی‌ترین دغدغه های مجموعه مدیریت شهری شهر مشکین است چراکه این حق قانونی شهروندان است و هیچکس نمیتواند حق مردم مشکین دشت را پایمال کند وی با تاکید بر اینکه از همه ابزارهای قانونی برای احقاق حقوق شهروندان استفاده می کنیم، ادامه داد : در این خصوص جلسات متعددی برگزار و 4مرحله صورتجلسه تنظیم شده که اسناد، مدارک و پرونده های این مناطق به شهرداری مشکین دشت تحویل شود ولی متاسفانه به دلیل کارشکنی ها تاکنون این امر محقق نشده است.
نیکمرام با بیان اینکه هیج فردی حق ندارد اجرای مصوبه هیات دولت را نگه دارد و آن را متناسب با سلایق شخصی خود تغییر دهد، گفت:دو مرجع میتوانند مصوبات هیات دولت را ابطال کند، یک هیات دولت با مصوبه ای جدید خود باعث ابطال آن گردد و دیگری رئیس قوه مقننه(رئیس مجلس شورای اسلامی) با طرح دعوی در دیوان عدالت اداری با ایراد اساسی که هیچ یک از این دو در خصوص مصوبه الحاق صادق نیست.
رئیس شورای شهر مشکین دشت با اشاره به اینکه متاسفانه مجموعه مدیریت شهری شهر فردیس تا کنون یک مستند قانونی ارائه نکرده و صرفا با یک هجمه رسانه ای به دلیل برخی موضوعات از تحویل این مناطق ممانعت کرده اند ،خاطرنشان کرد:مدیریت شهری مشکین دشت خواستار اجرای قانون است و از تمام ابزارهای قانونی خود استفاده خواهیم کرد و چنانچه الحاق به شهر مشکین دشت انجام نگردد این پرونده بسته نخواهد شد زیرا ما به هیچ عنوان کوتاه نخواهیم آمد.
شهردار مشکین دشت نیز ضمن قدردانی از زحمات اصحاب رسانه در سخنانی گفت: امسال توانستیم در زمینه وصول مطالبات شهرداری رشد خیلی خوبی داشته افزایش 62 درصدی بودجه نسبت به مدت مشابه سال گذشته را داشته ایم.
علیرضا صفرخانلو با بیان اینکه برای سال آینئه 20 پروژه عمرانی شاخص هدف گذاری کرده ایم افزود: اجرای این پروژه ها تاثیر بسیار زیادی در افزایش شاخص های رفاهی و خدماتی شهر خواهد داشت. وی با اشاره به اینکه بهسازی نعابر و روکش آسفالت سطح شهر در سال جاذی در دستور کار شهرداری قرار گرفت،ادامه داد: برای این پروژه ها حدود 14 میلیارد تئمان ودجه اختصاص داده شد و پروژه نیمه تمام خانه کشتی نیز در دستور کار قرار گرفته که امیدواریم پس از چند سال وقفه در سال آینده به بهره برداری برسد.
صفرخانلو به اجرای پروژه کمربندی جهاد اشاره کرد و گفت: برای اجرای این پروژه شامل زیرسازی دیوار و جدول گذاری،روشنایی و آسفالت حدود 7 میلیارد تومان هزینه شده و 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و کمک زیادی به کاهش ترافیک در خیابان شهید زارع و نیز دسترسی شهروندان به مرکز فردیس خواهد کرد. وی ادامه داد: طراحی یک مجتمع فرهنگی و ورزشی در منطقه کم برخوردار ، ساماندهی آب های سطحی و اختصاص محلی برای ضایعاتی ها، پسماند و امانت فروشی ها نیز در برنامه های مدیریت شهری قرار دارد. شهردار مشکین دشت با اشاره به اینکه بهسازی معابر شهری و روشناییی معابر نیز از دیگر اقدامات شهرداری در سال جاری بوده که مهمترین آنها معابر بلوار جلال لو و بلوار رضوان وخیابان شهید مرادی است به نوسازی ناوگان حمل و نقل مشین دشت اشاره و خاطرنشان کرد: با مساعدت شورای شهر ۶ دستگاه اتوبوس شهری خریداری شده که به وضعیت حمل و نقل شهروندان به شهرستان کرج کمک خواهد نمود و در حوزه ماشین آلات عمرانی نیز،یکدستگاه خودروی نمک پاش و برف روب برای وضعیت های خاص فصلی خریداری شده است.
عضو شورای شهر مشکین دشت نیز با قدردانی از زحمات شهردار و مدیریت شهری برای رفاه حال شهروندان گفت:شهردار مشکین دشت هرآنجه در توان داشته برای رفاه شهروندان به کار گرفته است که جای تقدیر دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: تاکنون از مجموع دو هزار و ۱۲۰ واحد، آواربرداری هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی در روستاهای مناطق زلزله زده خوی به اتمام رسیده است.
جعفر برزگر در خصوص بازسازی مناطق زلزله زده خوی اظهار کرد: عملیات آواربرداری واحدهای احداثی نیز در ۱۶ محور با استقرار ۱۶۳ دستگاه ماشین آلات سنگین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان و قزوین و سایر دستگاه‌های خدمات رسان استان با سرعت ادامه دارد. وی ادامه داد: ابلاغ دستور کارهای واحدهای تعمیری در مناطق زلزله زده شهرستان خوی به سرعت ادامه دارد و این دستور کارها تاکنون به ۱۷ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی در مناطق شهری و روستایی زلزله زده شهرستان خوی برای تعمیر و سکونت شهروندان ابلاغ شده است.
برزگر افزود: لیست واحدهای احداثی جهت صدور پروانه ساختمانی به مراجع صدور پروانه از جمله دهیاری‌ها و شهرداری ارسال شده است تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن فرآیند صدور پروانه‌های ساختمانی در محل روستاها و شهرها صورت گیرد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: مصالح ساختمانی از جمله سیمان و میلگرد مورد نیاز جهت شروع عملیات پی کنی و بتن ریزی از محل اعتبارات داخلی بنیاد مسکن تأمین و به واحدهای مسکونی روستایی آواربرداری شده توزیع شده است. وی همچنین با اشاره به اینکه بازسازی ۷۲ درصد واحدهای مسکونی خسارت دیده از زلزله ۱۳ مهر خوی در ۱۲ روستا در دست اجراست، گفت: از مجموع ۱۱۰۰ واحد مسکونی احداثی از مناطق زلزله زده شهرستان خوی در ۱۳ مهر ماه عملیات بازسازی ۸۰۰ واحد مسکونی شروع شده و از این تعداد ۱۵۲ واحد مسکونی به طور کامل با نصب درو پنجره به اتمام رسیده است. مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی در خصوص روند بازسازی مناطق زلزله ۸ بهمن خوی، افزود: تاکنون ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات ریال برای بازسازی مناطق زلزله زده ۸ بهمن خوی پرداخت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و‌نقل جاده‌ای همدان از اجرای دومین طرح پویش همراهان سفر ایمن، نوروز امسال در جاده‌های این استان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان همدان، صفر صادقی راد گفت: این پویش با هدف ارتقای ایمنی سفرهای برون شهری در ایام نوروز و کاهش خطرات و سوانح رانندگی از ۲۴ اسفندماه تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ اجرا می‌شود.
وی افزود: این طرح در دو محور در قالب برنامه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، هنری و آموزشی اجرا می‌شود.
مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان همدان تاکید کرد: کمک به افزایش ایمنی در سفرهای نوروزی برای استفاده کنندگان خودروهای شخصی و حمل‌و‌نقل عمومی، پاسداشت ارزش‌های دینی و مذهبی در سفرهای نوروزی به ویژه ایام ماه مبارک رمضان، ترغیب رانندگان به توقف وسایل نقلیه در طول سفر با هدف رفع خستگی ناشی از رانندگی طولانی در مجتمع‌های خدمات رفاهی از جمله اهداف این طرح است.
صادقی راد تصریح کرد: دو ایستگاه طرح پویش همراهان سفر ایمن استان همدان در مجتمع فدک یک واقع در کیلومتر ۴۵ محور همدان ساوه در مسیر برگشت و همچنین راهدارخانه گردنه اسدآباد آماده پذیرایی از هموطنان و مسافران نوروزی است.
مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان همدان یادآوری کرد: ۱۵ دقیقه‌ استراحت در ازای هر دو ساعت رانندگی می‌تواند بسیاری از تصادفات جاده‌ای را کاهش دهد و بهترین محل برای توقف و استراحت مجتمع‌های خدمات رفاهی و ایستگاه‌های اجرای طرح پویش همراهان سفر است.
این مسئول بیان کرد: طرح پویش همراهان سفر ایمن برای دومین سال متوالی، همزمان با سراسر کشور برگزار می شود و هدف از آن ارتقای ایمنی سفرهای برون‌ شهری نوروزی و کاهش سوانح رانندگی است. صادقی راد ادامه داد: امسال با توجه به تقارن ماه رمضان با ایام نوروز این برنامه با همکاری ستاد اقامه نماز استان انجام خواهد شد.


مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان گفت: اتمام طرح نیمه تمام کارخانه جمع آوری و فراورش گازهای همراه میدان‌های نفتی غرب کارون با عنوان NGL۳۲۰۰ نشان از تحقق وعده های دولت سیزدهم در صنعت نفت دارد.
به گزارش روابط عمومی شرکت نفت و گاز اروندان، عبدالله عذاری اهوازی روز یکشنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این طرح علاوه بر سودآوری قابل توجه و اشتغال آفرینی، آثار مثبت زیست محیطی فراوانی برای منطقه به همراه خواهد داشت بیان‌کرد: پروژه واحد فراورش گاز ترش NGL۳۲۰۰ با سرمایه‌گذاری یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون یورویی هلدینگ خلیج فارس، توسط پیمانکاران داخلی مانند قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء به نتیجه رسیده است و فاز نخست آن با ظرفیت ۲۵۰ میلیون فوت مکعب در روز، بزودی راه اندازی و به بهره برداری می‌رسد.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان افزود: کارخانه گاز و گاز مایع سه هزار و ۲۰۰ یکی از طرح‌های بزرگ صنعت نفت است که با اجرای آن، گازهای ترش همراه تولید میادین غرب کارون (آزادگان جنوبی، آزادگان شمالی، یادآوران، دارخوین، یاران شمالی و جنوبی، سهراب، سپهر، جفیر، سوسنگرد و بندکرخه) به ظرفیت نیم میلیارد فوت مکعب در ۲ ردیف با ظرفیت ۲۵۰ میلیون فوت مکعب در روز، جمع‌آوری و فرآورش خواهد شد.
عذاری اهوازی ادامه داد: با راه اندازی ردیف اول این طرح گازهای همراه تولیدی میادین آزادگان شمالی، یادآوران و یاران به حجم حدود ۱۱۰ میلیون فوت مکعب در روز فرآورش خواهد شد. به گفته وی، در این طرح همچنین روزانه ۷۰ میلیون فوت مکعب گاز سبک شیرین و حدود یک‌هزار و ۲۰۰ تن میعانات گازی تولید خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر و امام جمعه این استان، با حضور در دفتر مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی وی و مجموعه همکاران صنعت گاز در بخش‌های مختلف، تشکر و قدردانی کرد." به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، آیت‌اله غلامعلی صفایی بوشهری ضمن قدردانی از مجموعه همکاران صنعت گاز، اظهار کرد: اقدامات شرکت ملی گاز ایران در زمستان امسال نمود عینی مدیریت جهادی برای خدمت رسانی به مردم و تلاش در مسیر جلب رضای خداوند متعال و نیل به اهداف عالی نظام جمهوری اسلامی ایران است. نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در ادامه، افزود: با توجه به شدت سرمای بی‌سابقه در روزهای سرد امسال، دشمن گمان می‌کرد که صنعت گاز کشور در عرصه تامین انرژی دچار مشکلات اساسی خواهد شد، اما بنا به شواهد موجود و اظهارات مقامات محلی و کشوری، با پیش‌بینی‌های انجام شده از سوی مسئولان صنعت گاز کشور، شاهد بودیم که جریان پایدار گاز در سردترین روزهای سال در سراسر نقاط ایران برقرار و گرمابخش منازل هموطنان بود.
امام جمعه بوشهر با تأکید بر این‌که نفت و گاز از جمله نعمات خدادادی هستند و باید به نحو احسن شکرگزار این نعمات بود، گفت: نیازمند عزم ملی برای پاسداشت این نعمت ارزشمند هستیم. باید تلاش کرد با مدیریت تهدیدها و فرصت‌های حوزه انرژی، تمرکز بر مدیریت بهینه‌سازی مصرف در بخش‌های خانگی، نیروگاهی و صنعتی در نگاه و عملکرد کارشناسان و مسئولان امر در تمامی دستگاه‌های اجرایی و قانونگذاری، برجسته شود.
در این جلسه همچنین، مجید چگنی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با ارائه گزارشی از اقدامات و دستاوردهای مجموعه تحت مدیریت خود، گفت: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای صنعت گاز در 4 دهه گذشته، تکیه بر سرمایه انسانی و دانش مهندسان و متخصصان ایرانی است. پیش از انقلاب، این صنعت وابسته به متخصصان خارجی بود، اما امروز شاهد هستیم که مهندسان و متخصصان ایرانی صفر تا صد صنعت گاز در عرصه‌های مختلف از ساخت پالایشگاه تا خطوط انتقال و ایستگاه‌های تقویت و تقلیل فشار را طراحی و اجرا می‌کنند. معاون وزیر نفت در امور گاز در رابطه با اقدامات شرکت ملی گاز ایران در زمستان امسال، گفت: زمستان امسال از نظر شدت برودت دما، ماندگاری طولانی و گستردگی در شرق تا غرب کشور یکی از سردترین فصل‌های سال در چند دهه اخیر بود. ثبت دمای منفی 10 درجه در 30 استان که در برخی شهرهای استان خراسان رضوی و آذربایجان غربی تا منفی 25 درجه نیز به ثبت رسیده بود گواه این مدعا است. با این حساب انتظار می‌رفت این سرمای شدید و بلندمدت، روند گازرسانی در کشور را دچار مشکل کند اما به فضل الهی و تلاش همکاران ما در بخش‌های ستادی و عملیاتی سبب شد تا هموطنانمان در سراسر کشور از نعمت گاز در ایام سرد بهره‌مند شوند.