برای بیان دستاوردهای دولت نیاز به اغراق و بزرگنمایی نیست

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت تاکنون اقدامات گسترده و دستاوردهای بزرگی داشته است، گفت: برای بیان دستاوردهای دولت نیاز به اغراق و بزرگنمایی نیست. سید محمد حسینی در شانزدهمین نشست شورای هماهنگی مراکز اطلاع رسانی و روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی، اهمیت مراکز اطلاع رسانی و برگزاری چنین جلساتی را برای تقویت همگرایی و هم‌افزایی بین دستگاه‌ها مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: یک وجه حماسه بزرگ کربلا و روز عاشورا، ایثار، فداکاری و شهادت طلبی بود و وجه دیگر آن پیام این حماسه بزرگ بود که امام سجاد علیه السلام و حضرت زینب سلام الله علیها رسالت پیام رسانی را بخوبی ایفا کردند و از تحریف این واقعه بزرگ جلوگیری کردند. وی در ادامه افزود: دولت مردمی تاکنون اقدامات گسترده و دستاوردهای بزرگی داشته است که اگر به درستی اطلاع رسانی شود بدخواهان و معاندین دیگر نمی‌توانند با اخبار غیرواقعی و سیاه‌نمایی، نقاط قوت را نقاط ضعف جلوه دهند. امروز در نبرد رسانه ای تمام عیاری قرار داریم که در مقابله با آن، با روال عادی و سنتی نمی‌توان انتظار موفقیت داشت. قطعاً برای غلبه در این نبرد، نیازمند برنامه ریزی، طراحی دقیق و استفاده از روشهای و ابزارهای مناسب و تاثیر گذار هستیم.

 

راه مبارزه با فساد ساختارسازی مناسب است‌

رییس مجلس شورای اسلامی طرح حمایت مالی از افشاگران فساد را یکی از گام‌های تحول در قوانین اقتصادی کشور خواند و گفت که تنها راه مبارزه موثر با فساد، ساختارسازی مناسب است‌.
محمدباقر قالیباف در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت: «طرح حمایت مالی از افشاگران فساد یکی از گام‌های تحول در قوانین اقتصادی کشور بود که امروز کلیات آن به تصویب رسید. تنها راه مبارزه موثر با فساد، ساختارسازی مناسب است‌. در نوسازی نظام حکمرانی برای مردمی‌سازی مبارزه با فساد، قانون حمایت از افشاگران فساد پیش‌بینی شده است و با نهایی شدن طرح شفافیت قوای سه‌گانه در مجمع تشخیص، بخش دیگر قانون‌گذاری برای مبارزه ساختاری با فساد تکمیل می شود.»
امروز در مجلس کلیات طرح یک فوریتی حمایت مالی از افشاگران فساد تصویب شد. این طرح ۱۷ ماده دارد و در آن به مواردی همچون فرآیند دریافت گزارش فساد و شروط برخورداری از پاداش اشاره شده است.
اظهارات قالیباف در شرایطی است که دولت و مجلس در یک سال گذشته بارها بر مساله مبارزه با فساد تاکید کرده‌اند.

 

اعطای تندیس آرش
صنعت ایران به سرآمدان اقتصاد
بانک سامان از موسسات اقتصادی فعال و نوآور کشور با اعطای تندیس «آرش صنعت ایران» تقدیر کرد. به گزارش تجارت به نقل از سامان رسانه، بانک سامان با هدف پاسداشت و تقدیر از موسسات و بنگاه‌های اقتصادی کشور در سال 1401 به 69 شرکت سرآمد در حوزه تولید و خدمات تندیس آرش صنعت ایران را اعطا کرد. براین اساس، معیار انتخاب این شرکت‌ها و اعطای تندیس آرش به آنان، در مرحله نخست فعالیت خصوصی و همچنین رتبه بندی بر اساس فعالیت تولیدی و خدماتی و میزان سوددهی بوده است. لازم به ذکر است 69 شرکت انتخاب شده برای دریافت این جایزه، در حوزه‌های غذا، دارو، بسته‌بندی، سلولزی، آرایشی و بهداشتی، نفت و گاز، فناوری اطلاعات، پخش و خرده فروشی، لوازم خانگی، معدنی، کالاهای اساسی، فولاد و گردشگری فعال هستند.

امکان وکالتی کردن حساب‌های مشتریان بانک سینا از طریق سامانه غیر حضوری فراهم شد
پیرو ایجاد امکان وکالتی کردن حساب‌ها در شعب بانک سینا، سامانه‌ای نیز جهت انجام غیرحضوری این فرایند در این بانک راه‌اندازی شد. به گزارش تجارت به نقل از روابط‌عمومی بانک سینا، به منظور مشارکت مشتریان در طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی، امکان وکالتی کردن حساب بانک سینا به‌صورت غیرحضوری با مراجعه به وب‌سایت https://vbank.esinabank.ir یا سایت اصلی این بانک به نشانی https://sinabank.ir میسر شده است. فرایند کار در این سامانه این‌گونه است که مشتریان بانک سینا پس از ورود به سامانه وکالتی کردن حساب، می‌توانند لیست حساب‌های خود را که امکان وکالتی کردن دارند، مشاهده و حساب خود را جهت وکالتی کردن، به منظور خرید خودرو در طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی و... انتخاب و از این خدمت بهره ببرند.

با کارت هدیه موسسه اعتباری ملل به استقبال بهار برویم
در راستای تامین نظر هم وطنان انواع کارتهای هدیه در کلیه شعب موسسه اعتباری ملل عرضه میشود. به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی موسسه اعتباری ملل: این موسسه در آستانه سال جدید انواع کارتهای هدیه با طرح های زیبا و متنوع ، با متن دلخواه ومبالغ مختلف طبق ضوابط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در کلیه شعب سراسر کشور صادر می نماید.

گروه بانک و بیمه: دکتر خورسندیان به اتفاق هیأت همراه، روز یکشنبه بیست و یکم اسفندماه از تعدادی از طرح های صنعتی در استان البرز بازدید کرد و فاز 2 طرح کانفکشنری شرکت صنعتی و پژوهشی زرکام از شرکت های گروه صنعتی زر با حضور وی افتتاح گردید.
به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بانک صنعت و معدن، وی در جمع صنعتگران و کارآفرینان استان البرز اظهار داشت: در استان البرز طرح های بزرگ و مهمی از سوی بانک صنعت و معدن تأمین مالی شده است به طوری که در 11 ماهه سال جاری بیش از 17 هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی این استان پرداخت شده است و در پرداخت تسهیلات تبصره 18 نیز مدیریت استانی این بانک، جایگاه نخست را در بین سایر بانک های استان به خود اختصاص داده است.
دکتر خورسندیان افزود: باید به صنایع مختلف به خصوص دانش بنیان ها، نگاه توسعه‌ای داشته باشیم و پویایی در افزایش ظرفیت تولید را مد نظر قرار دهیم؛ چراکه لازم است صنایع ما همگام با نیازهای در حال تحول بازار مصرف و تکنولوژی روز دنیا پیوسته در حال تغییر باشند و ظرفیت های تولید محصولات مختلف با تقاضای مصرف کنندگان در تعادل قرار گیرد.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن، نخست از مجموعه دکتر نراقی شامل شرکت های اکتوورکو، آماده لذیذ، و اکترو بازدید کرد.
شركت اکتوورکو به توليد انواع محصولات دارویی، داروهای نوترکیب مانند داروهای ام اس و آنتی‌بادی‌های مونوکلونال و نیز داروهای ضد سرطانی تزریقی و خوراکی و غیره اشتغال دارد و گروه تحقیق و توسعه این شرکت از زمان آغاز پاندمی کرونا در زمینه تولید داروهای درمان کرونا موفق به تولید داروهایی مانند فاویپیراویر، رمدسیویر و ایورمکتین شده است.
شركت آماده لذیذ نیز که از توسط بانک صنعت و معدن تامین مالی شده است، انواع مواد غذایی آماده و نیمه آماده تولید می کند. شرکت دارویی اکترو خاورمیانه نیز یکی از 6 کارخانه مجموعه دارویی اکتوور است که به صورت اختصاصی در زمینه تولید داروهای شیمی درمانی و ضد سرطان در سال 1397 افتتاح گردیده است. در ادامه گروه صنعتی زر که در تولید و عرضه انواع غلات فرآوری‌شده فعالیت می‌کند، مورد بازدید مدیرعامل بانک صنعت و معدن و هیأت همراه وی قرار گرفت و در این بازدید فاز 2 طرح کانفکشنری شرکت صنعتی و پژوهشی زرکام با تسهیلات بانک صنعت و معدن مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفت؛ شرکت های زرماکارون، زر اویل، آرد زر، زر فروکتوز و زر گرین دیگر واحدهای تولیدی این گروه صنعتی می باشند. گفتنی است، دکتر خورسندیان به منظور بررسی و اطلاع از روند فعالیت و پیشرفت طرح های توسعه ای از واحدهای تولیدی یاد شده بازدید نمود و با کارآفرینان و دست اندرکاران تولید در بخش صنایع دارویی و غذایی این استان به همفکری و تبادل نظر پرداخت و برای برخورداری این شرکت ها از تسهیلات و خدمات نوین و گسترده این بانک به آنان وعده همکاری و مشارکت بیشتر داد.

در نشست صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران که با حضور مدیرعامل این صندوق و جمعی از نمایندگان بانک‌ها برگزار شد، از بانک آینده نیز برای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی به متقاضیان معرفی شده، قدردانی شد. به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی، در این نشست، حسین مجاهدی نايب رئیس هیأت‌مدیره و معاون اعتبارات بانک آینده با اهدای لوح سپاس، مورد قدردانی قرار گرفت.
در متن این لوح آمده است:
خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی از نعمات عظیم خداوندی است و مسند خدمت‌گزاری به مردم توفیق والاست و مدیریت افتخار بزرگی است که پروردگار متعال آن‌را به‌عهده کسانی قرار داده که با عمل خالصانه خویش در مسیر خشنودی و رضایت مردم گام برمی‌دارد. قطعاً وجود مدیرانی با انگیزه در پیگیری امور خانواده‌های معزز شاهد و ایثارگر در مسند ادارات، نهادها و سازمان‌ها، خاص بانک‌ها همچون جناب‌عالی مایه خوشحالی ما خادمین شهدا و عزم ما در خدمت مضاعف و چند برابر خواهد شد. لیکن به مصداق «من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق» از زحمات و تلاش‌ها و همکاری صادقانه‌ای که در زمینه تخصیص و پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی به متقاضیان معرفی شده از سوی این نهاد در سال‌جاری داشته‌اید، نهایت تقدیر و تشکر به‌عمل می‌آید. توفیق روزافزون جناب‌عالی را از درگاه خداوند متعال مسألت می‌نمایم. ان‌شا‌الله همواره سربلند و عزت‌مند باشید.
امیر حسینی رئیس اداره اعتبارات و محمدجواد خمامی مدیر گروه تسهیلات قرض‌الحسنه بانک آینده در این نشست حضور داشتند. هم‌چنین، به‌پاس زحمات، تلاش و همکاری‌های صادقانه همکاران این بانک، با اهدای لوح از مدیر گروه تسهیلات قرض‌الحسنه بانک آینده نیز قدردانی شد.