دکتر فرشید فرخ نژاد مدیرعامل بانک ملت شد

به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بانک ملت، با تصمیم هیات مدیره بانک ملت، دکتر فرشید فرخ‌نژاد از مدیران شناخته شده و موفق نظام بانکی، به عنوان مدیرعامل جدید این بانک انتخاب و معرفی شد.فرخ نژاد متولد سال ۱۳۵۳ و دارای مدرک دکترای علوم اقتصادی (گرایش اقتصاد بین الملل) است.وی از ابتدای آبان ماه ۱۳۷۸ به استخدام رسمی بانک رفاه کارگران درآمد و پس از کسب رتبه اول در آزمون سراسری بانک، در بخش‌ها و مسئولیت های مختلف در حوزه‌هایی از جمله شعب، اعتبارات، حقوقی و بین الملل خدمت کرده است.عضو هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی، رئیس هیأت مدیره بانک تجارت، رئیس هیأت مدیره بانک رفاه کارگران، عضو هیأت مدیره بانک رفاه کارگران (به مدت ۱۰ سال)، مدیر امور اعتباری و بین الملل بانک رفاه کارگران، مدیر امور اعتباری و حقوقی بانک رفاه کارگران، رئیس اداره امور بین الملل بانک رفاه کارگران، عضو و رئیس هیأت مدیره شرکت صرافی رفاه بانک رفاه کارگران، رئیس هیأت مدیره شرکت‌های بازرگانی توسعه تجارت و خدمات گستر رفاه پردیس بانک رفاه کارگران و عضو هیأت مدیره شرکت سازوکار ویژه تأمین مالی ایران و اروپا (اینستکس) بخشی از سوابق مدیریتی فرخ‌نژاد است.پس از درگذشت زنده‌یاد رضا دولت‌آبادی مدیرعامل فقید بانک ملت، دکتر فرشید فرخ نژاد با تصمیم هیات مدیره این بانک و اخذ تاییدیه از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی و سایر مراجع، به عنوان مدیرعامل جدید بانک ملت معرفی شده است.

 

لزوم تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در بخش مسکن

مدیرعامل بانک مسکن در مجمع عمومی عادی سالانه گروه مالی بانک مسکن، به طور جدی بر لزوم تکمیل هر چه سریع‌تر پروژه‌های نیمه‌تمام بخش مسکن، افزایش سهم مسکن در بازار سرمایه و استفاده از ظرفیت بورس برای تامین مالی پروژه های مسکن‌سازی تاکید کرد.به گزارش تجارت به نقل از هیبنا؛ صورت‌های مالی منتهی به 30 آذرماه سال 1402 گروه مالی بانک مسکن در مجمع عمومی عادی سالیانه گروه مالی و با حضور مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بانک و نیز مدیران شرکت‌های زیرمجموعه بانک مسکن، بررسی و تصویب شد.دکتر سید عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن در مجمع عمومی عادی سالیانه گروه مالی با اشاره به رسالت ویژه این بانک در تهیه مسکن برای مردم و وجود تقاضای بالا در این بخش، بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام تاکید کرد و گفت: باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق، پروژه‌های نیمه‌تمام در بخش مسکن را تکمیل کنیم تا هر چه سریع‌تر، آماده تحویل به جامعه هدف شوند.مدیرعامل بانک مسکن در خصوص فعالیت شرکت‌های تابعه نیز یادآور شد: باید سهم مسکن در بازار سرمایه را افزایش داد. از این‌رو باید نسبت به شناسایی پروژه‌های دارای قابلیت عرضه در بازار سرمایه و برنامه‌ریزی‌های لازم در این خصوص اقدام کرد و از ظرفیت بورس برای تامین مالی پروژه‌های مسکن‌سازی بهره برد.

با حضور عبدالمجید پورسعید:

گروه بانک و بیمه: شهره حقی - هم زمان با فرارسیدن ۲۴ اسفند آغاز چهاردهمین سال فعالیت بانک ایران زمین، مدیران ارشد، هلدینگ های مالی و فناوری اطلاعات و شرکت های زیر مجموعه بانک طی مراسمی این روز را گرامی داشتند.
به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی؛ عبدالمجید پورسعید در این مراسم ضمن تبریک فرارسیدن چهاردهمین سال فعالیت بانک ایران زمین به همه همکاران، گفت: امروز همکاران من در خانواده بزرگ بانک ایران زمین مسئولیت بسیار دشواری، در جهت پیشبرد امور بانک بر عهده دارند. آنچه که امروز در بانک ایران زمین شاهد آن هستیم، نتیجه زحمات چشمگیر همه این عزیزان و همچنین تلاش های هلدینگ های مالی و فناوری اطلاعات بانک ایران زمین و شرکت های زیر مجموعه است.پورسعید پیشاپیش فرارسیدن سال 1403 را به همه همکاران فعال در ستاد و شعب بانک، هلدینگ ها و شرکت های زیر مجموعه و همچنین مشتریان بانک ایران زمین تبریک گفت و افزود: برای همه همکاران، مشتریان و خانواده های شان در سال جدید آرزوی موفقیت، سلامتی و بهروزی دارم و امیدوارم در این سال بتوانیم خدماتی بهتر و با کیفیت بیشتر در اختیار مشتریان بانک قرار دهیم.این مدیر ارشد بانک ایران زمین از تمامی همکاران خواست تا در سال 1403 همانند سال های گذشته با همراهی و همدلی تمام توان خود را با هر مسئولیتی که دارند به کار گیرند و جایگاه بانک ایران زمین را به آن شکل که در شان همکاران و مشتریان این بانک است، حفظ نمایند.پورسعید خاطرنشان کرد: یقین دارم با حضور سرمایه انسانی با درایت و متخصص بانک ایران زمین، سالی سرشار از موفقیت برای خانواده بزرگ بانک ایران زمین پیش رو خواهیم داشت.قدرت اله عبداللهی عضو هیأت سرپرستی در این مراسم همبستگی و همدلی صادقانه همه همکاران را عامل پیشرفت این بانک بیان کرد و گفت: کارکنان بانک ایران زمین با درک صحیح شرایط و اولویت بندی درست، از فرصت ها و پتانسیل های موجود استفاده کرده و در جهت موفقیت بانک حرکت می کنند.عضو هیأت سرپرستی مشارکت، خلاقیت، ابتکار عمل و تلاش را از ویژگی های اصلی همکاران بانک ایران زمین دانست و افزود: مسئولیت یکایک ما در بانک ایران زمین تلاش مضاعف در جهت ارائه خدمات با کیفیت و مطلوب به مشتریان است تا بتوانیم به اهدافی که مدنظر است، برسیم.
در این مراسم علیرضا کریمی عضو هیأت سرپرستی رفاقت و دوستی میان همکاران بانک ایران زمین را ارزشمند بیان کرد و گفت: تک تک همکاران بانک ایران زمین بهترین هستند و دست در دست هم به تمامی اهداف خواهند رسید.کریمی ضمن آرزوی موفقیت و سلامتی برای کلیه کارکنان بانک ایران زمین در سال جدید، افزود: امیدوارم سال جدید سالی همراه با برکت و پر روزی برای همه کارکنان و هموطنان کشورمان باشد و شاهد اعتلای نام بانک ایران زمین در نظام بانکی و اقتصاد کشور باشیم.

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در راستای استمرار و توسعه اقدامات مسئولیت اجتماعی خود، در ساخت ۲ مدرسه در استان مرکزی مشارکت کرد.به گزارش تجارت به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی قرض‌الحسنه، در جلسه‌ای با حضور دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و «جواد لنجابی» مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی تفاهم‌نامه مشارکت بانک در ساخت دو مدرسه در استان مرکزی به امضای طرفین رسید.بر اساس این تفاهم‌نامه یک مدرسه دو کلاسه در مقطع ابتدایی در روستای کمرآب و یک مدرسه سه کلاسه در مقطع متوسطه در شهر خنداب استان مرکزی با مشارکت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران احداث خواهد شد.
دکتر «شمسی‌نژاد» مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در جلسه امضای این تفاهم‌نامه گفت: آموزش یکی از حوزه‌های مهمی است که باید گسترش یابد، زیرا یکی از عوامل مؤثر بر توسعه کشور به شمار می‌رود.وی اظهار داشت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پیش از این نیز در راستای مسئولیت اجتماعی خود مدارسی را در استان‌های مختلف کشور ساخته است.مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: این بانک پیش از این در روستای کهنانیکش بخش دشتیاری استان سیستان و بلوچستان اقدام به احداث مدرسه‌ای ۴ کلاسه کرده است.

رئیس جمهوری مصر در سخنانی بر تداوم تلاش‌های قاهره برای دستیابی به توافق آتش‌بس در نوار غزه تاکید کرد. «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر در این باره تاکید کرد: ما درحال تلاش برای دستیابی به آتش‌بس در غزه و افزایش ورود کمک‌های بشردوستانه به این باریکه هستیم. وی اظهار داشت: ما همچنین تلاش می‌کنیم که به آوارگان جنوب نوار غزه اجازه دهیم به سمت شمال این باریکه حرکت کنند. رئیس جمهوری مصر درباره تهدیدهای مقامات رژیم صهیونیستی به حمله زمینی به «رفح» در جنوب نوار غزه نیز تاکید کرد: ما نسبت به خطر حمله اسرائیل به رفح هشدار می‌دهیم. السیسی یادآور شد که زیربنای نوار غزه ویران شده است و به همین دلیل سال‌های مورد نیاز برای بازسازی غزه طولانی خواهد بود و مصر در تلاش است تا کمک‌های بیشتری را وارد این باریکه کند.

رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان معتقد است که در حال حاضر کشورش به صلح با ارمنستان «نزدیک‌تر از پیش شده است.» ارمنستان و جمهوری آذربایجان درگیری طولانی‌مدتی بر سر منطقه قره‌باغ دارند. جمهوری آذربایجان در سپتامبر ۲۰۲۳ کنترل این منطقه را در دست گرفت که اکثر ساکنان بومی آن ارمنستانی بودند و در پی حمله جمهوری آذربایجان، بیشتر ساکنان بومی قره‌باغ به ارمنستان گریختند. طبق گزارش خبرگزاری تاس، «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان طی مراسم افتتاحیه یازدهمین مجمع جهانی باکو با محوریت «بازسازی جهانی از هم‌ گسیخته» گفت: «اکنون بیش از هر زمان دیگری به صلح با ارمنستان نزدیک شده‌ایم». علی‌اف در یکم فوریه ۲۰۲۴ گفته بود که معاهده صلح میان ۲ کشور تنها پس از اصلاحات در قانون اساسی ارمنستان امکان‌پذیر خواهد بود. روابط میان آذربایجان و ارمنستان از ۱۹۹۱ که ارتش ارمنستان منطقه قره‌باغ را اشغال کرد، دچار تنش بوده است.

حمله به یک نفتکش در الحدیده یمن
منابع رسانه‌ای بعد از ظهر دیروز (جمعه) از هدف قرار گرفتن یک نفتکش در دریای سرخ خبر دادند. خبرگزاری رویترز به نقل از شرکت امنیت دریایی انگلیس (امبری) اعلام کرد: یک نفتکش در فاصله ۸۸ مایلی شمال غرب الحدیده مورد حمله موشکی قرار گرفته است.
امبری همچنین گزارش داد که در نتیجه این حمله، نفتکش مذکور دچار آسیب شده اما گزارش‌هایی از تلفات در میان خدمه آن گزارش نشده است.
صبح دیروز نیز سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس اعلام کرده بود که یک کشتی تجاری در ۷۶ مایل دریایی غرب الحدیده هدف حمله موشکی قرار گرفته
و دچار آسیب شده است. در همین راستا، نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که در جریان راهپیمایی عصر امروز در صنعا در حمایت از ملت فلسطین، بیانیه مهمی را صادر
خواهد کرد.

گام‌های اسلام‌آباد و کابل برای آغاز دوره‌ای جدید در روابط
همزمان با آغاز کار دولت جدید در پاکستان و ارسال پیام‌های حسن نیت به این کشور از طرف افغانستان، گزارش‌ها حکایت از تکاپوی ۲ کشور همسایه برای عبور
از تنش‌های مستمر در روابط و آغاز دوره جدید برای همکاری و حل مسائل فی مابین دارد. روابط پاکستان و افغانستان از زمان تسلط طالبان بر کابل به دلیل امتناع این کشور از خنثی کردن تهدیدات ناشی از گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان، در بن بست قرار گرفت.
این تنش‌ها زمانی که شهباز شریف پیش از انتخابات اخیر پاکستان، نخست وزیری دولت ائتلافی این‌ کشور را برعهده داشت، افزایش یافت و سفرهای مقام‌های بلندپایه وزارت خارجه، دفاع و نهادهای امنیتی از اسلام‌آباد به کابل نیز نتوانست کمکی به فروکش کردن آتش اختلافات کند.
سطح روابط ناآرام این دو همسایه تحت ساختار دولت موقت در پاکستان بار دیگر کاهش یافت زیرا دولت اسلام‌آباد در آن دوره شروع به اخراج اتباع غیرقانونی افغانستانی و تشدید کنترل‌ مرزهای مشترک کرد.

گزارش «تجارت» از انتخابات ریاست جمهوری روسیه؛

گروه جهان: 110 میلیون شهروند روس از دیروز –جمعه- 25 اسفند در جریان انتخاباتی سه روز از ۱۵ تا ۱۷ مارس ۲۰۲۴ (۲۵ الی ۲۷ اسفند) پای صندوق‌های رای حاضر شدند تا رئیس‌جمهور آینده کشور را انتخاب کنند. در این انتخابات که به شکل عجیبی برای اولین بار در مدت زمان سه روز و در 28 ناحیه به صورت آنلاین برگزار می‌شود به نظر می‌رسد ولادیمیر پوتین، سیاست‌مدار کهنه‌کار و رئیس‌جمهور فعلی روسیه، راه سختی برای پنجمین دوره حضور خود در کرملین نخواهد داشت.
به گزارش «تجارت»، رای دهندگان روسی در شرق دور روسیه شامل «کامچاتکا»، «چوکوتکا» و سایر نواحی این منطقه ۸ صبح امروز (جمعه) به وقت محلی آرای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه به صندوق رای انداختند. روسیه بیش از ۹۰ هزار حوزه رای‌گیری را از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ به وقت محلی از ۱۵ تا ۱۷ مارس ایجاد کرده است. با توجه به گستره وسیع روسیه در چندین منطقه زمانی، «کامچاتکا» و «چوکوتکا»، واقع در منطقه شرق دور، نخستین مناطقی هستند که شروع به رای‌گیری کردند. شعبه‌های رای گیری در کالینینگراد، واقع در انتهای غربی روسیه، آخرین مراکزی خواهند بود که رای‌گیری را آغاز می‌کنند. بر اساس داده‌های منتشر شده توسط کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه، حدود ۱۱۰ میلیون شهروند روسیه واجد شرایط رای دادن هستند، از جمله بیش از ۱.۸ میلیون نفر در خارج از کشور زندگی می‌کنند. بر اساس مقررات انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه، کاندیدایی که بیش از ۵۰ درصد آرا را کسب کند، پیروز خواهد شد. در مواردی که بیش از دو کاندیدا وجود داشته باشد و هیچ کدام ۵۰ درصد آرا را کسب نکند، کمیسیون مرکزی انتخابات دور دوم رای‌گیری را برای دو نفر اول اعلام می‌کند. نامزدی که بیشترین آرا را در دور دوم کسب کند به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب خواهد شد. کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه نتایج انتخابات را حداکثر تا ۲۸ مارس تایید خواهد کرد و متعاقبا نتایج را ظرف سه روز پس از تایید اعلام می‌کند.

رقابت چهار نامزد برای فتح کرمیلن
برای اولین بار از سال ۲۰۰۸، تنها چهار گزینه در رای گیری وجود خواهد داشت: لئونید اسلوتسکی از حزب لیبرال دموکرات روسیه (LDPR)، ولادیسلاو داوانکوف از مردم جدید، نیکولای خاریتونوف از حزب کمونیست فدراسیون روسیه (KPRF) و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فعلی روسیه که برای پنجمین بار به عنوان یک نامزد مستقل نامزد شده است. کمیسیون انتخابات از ثبت نام سرگئی مالینکویچ، نامزد ریاست جمهوری از حزب کمونیست‌های روسیه و بوریس نادژدین از حزب ابتکار مدنی خودداری کرد و دلیل آن نیز درصد بالایی از امضاهای نامعتبر ارائه شده در حمایت از آنها بود. این درصد بالاتر از ۵٪ مجاز بود. نادژدین گفته است که قصد دارد از این تصمیم به دادگاه عالی روسیه تجدید نظر کند.
پوتین ۷۱ ساله رئیس جمهور فعلی روسیه پنجمین انتخابات ریاست جمهوری وی پس از رای‌گیری‌های سال‌های ۲۰۰۰، ۲۰۰۴، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۸ خواهد بود. او بهترین نتیجه خود را در سال ۲۰۱۸ با کسب ۷۶.۶۹ درصد آرا نشان داد. «اسلوتسکی»، ۵۶ ساله، از می ۲۰۲۲ رهبری حزب لیبرال دموکرات را بر عهده دارد. او رئیس کمیته امور بین الملل دومای ایالتی است و سومین نامزد ریاست جمهوری در تاریخ حزب خود شد. «خاریتونوف»، ۷۵ ساله، عضو هر هشت جلسه دومای دولتی روسیه بوده است. این دومین انتخابات ریاست جمهوری او خواهد بود. «ولادیسلاو داوانکوف»، معاون رئیس دوما و عضو گروهی به نام «انجمن افراد جدید» در این فهرست قرار دارند.

درخواست پوتین برای مشارکت مردم در انتخابات
ولادیمیر پوتین روز پنجشنبه و با انتشار ویدئویی در آستانه برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه بیان کرد: «ما باید عزم خود را برای پیشبرد اهداف جزم کنیم. هر یک رای مهم است به همین دلیل من از شما می‌خواهم تا به اهمیت حق رای خود پی ببرید.» طبق گزارش راشا تودی، رئیس‌جمهور روسیه در ادامه این ویدئو تاکید کرد: «دوستان عزیز! همه ما، مردم چند قومی روسیه، یک خانواده بزرگ هستیم. ما نگران کشورمان هستیم، باید مراقب آن باشیم، ما می‌خواهیم که روسیه کشوری ثروتمند، قوی، آزاد و مرفه باشد. ما هم‌چنین خواهان بهبود استانداردهای زندگی و افزایش کیفیت آن هستیم» او در ادامه افزود: «ما هر کاری را که می‌خواهیم انجام خواهیم داد. بنابراین، من از شما می‌خواهم که در انتخابات شرکت کرده و موضع مدنی و میهنی خود را ابراز کنید. برای آینده موفق روسیه عزیزمان به نامزدی که انتخاب کرده‌اید، رای دهید. فقط شما، شهروندان روسیه، می‌توانید در مورد آینده میهن تصمیم بگیرید. من می‌خواهم تاکید کنم که تنها منبع قدرت در کشور ما مردم هستند. این ماده، قانونی کلیدی است که در قانون اساسی روسیه نیز ذکر شده است.» پوتین در پایان خاطرنشان کرد که مردم «نه تنها رای خود را خواهند داد، بلکه اراده و تلاش خود و مشارکت شخصی خود را در توسعه بیشتر روسیه اعلام خواهند کرد زیرا انتخابات گامی به سوی آینده است.»

تلاش اوکراین برای ایجاد اخلال در برگزاری انتخابات
اوایل دیروز وزارت دفاع روسیه اعلام کرد ارتش این کشور جلوی تمامی تلاش‌ها از سوی ارتش اوکراین را برای رخنه در مناطق بلگورود و کورسک در سه روز گذشته گرفته و تمامی حملات را خنثی کرده است. وزارت دفاع روسیه دیروز اعلام کرد که سامانه‌های پدافند هوایی روسیه هفت موشک Vampire MLRS را بر فراز منطقه بلگورود منهدم کرده‌اند. در این ارتباط، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفت: این را به نیروهای امنیتی روسیه محول می‌کنم. آنها این مساله را ارزیابی می‌کنند. اوکراین تلاش می‌کند تا انتخابات ریاست جمهوری روسیه را دچار اختلال کنند.
آنها به دنبال بی ثبات کردن اوضاع هستند. پسکوف همچنین گفت: ایالات متحده در تلاش است تا یک کمپین نفوذ مخفی علیه مقامات روسیه انجام دهد، اما سرویس‌های امنیتی مسکو برای به حداقل رساندن تاثیر آن اقدام کرده‌اند. پسکوف گفت که ایالات متحده در حال حاضر در تلاش است تا کمپین مشابهی را علیه روسیه که در حال برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است، انجام دهد.

همکاری محور مذاکرات مدیران عامل بانک صادرات ایران و سایپا
مدیرعامل بانک صادرات ایران در دیدار با مدیرعامل جدید گروه خودروسازی سایپا، راهکارهای توسعه و ارتقای همکاری دوجانبه در تأمین‌مالی و استفاده از ظرفیت‌های بانک و این گروه خودرویی را بررسی کرد.به گزارش تجارت به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، محسن سیفی در این دیدار با آرزوی موفقیت برای جواد توسلی‌مهر، مدیرعامل جدید شرکت سایپا، ضمن تشریح شرایط اقتصادی کشور و‌ ظرفیت‌ها و افق‌های پیش رو در صنعت خودرو و نظام بانکی، ابراز امیدواری کرد همکاری بانک صادرات ایران و گروه خودروسازی سایپا در سال پیش‌رو توسعه بیشتری یابد.در این دیدار که یاسر مرادی عضو هیات‌مدیره، سیدکاظم مرتضوی اسکویی معاون شعب، مهدی رزمی معاون اعتبارات، هدایت نصرالهی مدیر امور حوزه مدیریت و ارتباطات و پرویز محسنی خرم مدير شعب غرب تهران، محسن سیفی را همراهی می‌کردند دو طرف موضوعات و نیازهای خود را مورد بحث و بررسی قرار دادند و برای آنها راهکار مشخص کردند.یاسر مرادی نیز در این دیدار از واحدهای ذیربط خواستار تسریع اجرای مصوبات هیات‌مدیره در حمایت از صنعت خودرو و تسهیل خدمات بانک صادرات ایران به گروه خودروسازی سایپا شد.

اخذ کارمزد ارسال پیامک بانکی از مشتریان
به ‌استحضار مشتریان گرامی می‌رساند در راستای عادلانه شدن اخذ کارمزد خدمات ارسال پیامک واریز و برداشت و بر اساس بخشنامه بانک مرکزی و با عنایت به افزایش مجدد تعرفه‌های اپراتورهای تلفن همراه در سال 1402، بابت رفاه حال مشتریان هزینه کارمزد سرویس خدمات پیامکی براساس تعداد پیام ارسالی (بابت واریز و برداشت) کلیه حساب‌های مشتری در 10 ماه نخست سال 1402 نزد این بانک محاسبه و بدون افزایش قیمت نسبت به سال گذشته به ازای هر پیام ارسالی با مبلغ علی الحساب، ۹۰۰ ریال اخذ خواهد شد.