درآمد ۴۷۰ میلیارد تومانی گلستان از مالیات

مدیرکل امور مالیاتی گلستان گفت: سال گذشته افزون بر ۴۷۰ میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده از مودیان مالیاتی دریافت شده است. قربان حاجی مشهدی درگفتگو با خبرنگار تجارت نیلوفر احمدی از گرگان اظهارکرد: در سال گذشته افزون بر ۴۷۰ میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده از مودیان مالیاتی دریافت شده است. مدیرکل امور مالیاتی گلستان افزود: از این مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان به شهرداری های روستایی وعشایری و بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان درحوزه سلامت جامعه به وزارت بهداشت واریز شده است. وی عنوان کرد: موعد تسلیم اظهارنامه مالیاتی برارزش افزوده مودیان مالیاتی فصل زمستان ۱۴۰۲ تا پایان فروردین ماه بوده که تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تمدید شد. وی ادامه داد: اظهارنامه ارزش افزوده امسال با دوره های قبل متفاوت است و براساس اجرای قانون پایانه های فروشگاه ها و سامانه موعدیان است. حاجی مشهدی تصریح کرد: سازمان امور مالیاتی برای سه ماه چهارم سال(زمستان ۱۴۰۲) بصورت پیش فرض اظهارنامه مالیاتی را به جای پیشنهادی برای مودیان ارسال کرده است که مودیان مالیاتی تکلیف دارند اظهارنامه پیشنهادی سازمان امور مالیاتی را با فرآیند جدیدی که ارسال شده بررسی و اگر نیاز به اصلاح یا تغییر است اعمال کنند. وی بیان کرد: مودیان مالیاتی اگر با توجه به تکالیف قانونی در نظر گرفته شده، اقدام کنند بخشودگی جرائم صددرصد برای آنها در نظرگرفته می‌شود.

 

میانگین بارش استان همدان 325 میلیمترشد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با بیان اینکه متوسط بارندگی استان همدان از ابتدای سال آبی جاری 325 میلیمتر گزارش شده است، گفت: بارش های امسال به نسبت بلند مدت 10 درصد افزایش داشته است. رضا اخلاص مند در گفت‌وگویی با اشاره به گزارش بارش های استان در سال آبی 1403-1402، روز سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 ماه مطرح کرد: میزان بارندگی تجمعی در سال آبی جاری در استان همدان برابر 325 میلی متر است، درحالی که میزان بارندگی تجمعی سال آبی گذشته در بازه زمانی مشابه برابر 234 میلی متر گزارش شده است.اخلاص مند با بیان اینکه متوسط بارندگی بلند مدت در بازه زمانی مشابه در استان همدان برابر 296 میلی متر است، خاطرنشان کرد: در این راستا شاهد افزایش 39 درصدی تغییرات بارندگی نسبت به سال آبی گذشته و 10 درصدی تغییرات نسبت به متوسط بلندمدت هستیم.مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با اشاره به اینکه بیشترین میزان بارش در استان همدان در محدود مطالعاتی نهاوند، حوضه کرخه، ایستگاه مطالعاتی وراینه ثبت شده است، گفت: میزان بارش باران در این ایستگاه 509 میلی متر می باشد که نسبت به سال گذشته 19 درصد و نسبت به بلند مدت سه درصد افزایش داشته است.

تاکید بر رفع موانع تملیک جهت احداث سایت همراه اول
در دیدار مدیر مخابرات منطقه لرستان با دادستان مرکز استان ، بر رفع موانع تملیک جهت احداث سایت های همراه اول و اجرای پروژه های فیبر نوری تاکید شد. به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه لرستان ، دکتر نبی اله شمسی فر در دیدار با علی حسنوند ، درخواست همکاری و رفع موانع تملیک جهت احداث سایت های همراه اول و اجرای پروژه های فیبر نوری در سطح استان را داشت. وی گفت: جهت توسعه استان نیاز به اجرای پروژه های فیبرنوری و احداث سایتهای همراه اول در سطح استان می باشد که بعضا با وجود معارضین اجرای این پروژه ها به تعویق می افتد لذا تقاضامندیم نسبت به مرتفع نمودن این مشکل با مخابرات همکاری لازم صورت پذیرد. در این دیدار که با هدف تبادل نظر در خصوص ارائه راهکارهای پیشگیری از سرقت و رفع موانع تملیک جهت احداث سایت های همراه اول و پروژه های فیبر نوری برنامه ریزی شده بود ، حسنوند با اعلام آمادگی همه جانبه دستگاه قضا در مواردی که موجب توسعه مخابرات خواهد شد خبر داد و گفت : اقدامات لازم جهت همکاری با مخابرات انجام خواهد شد تا موانع توسعه برطرف گردد

محکومیت 2 میلیارد و 881 میلیون ریالی سزای قاچاقچی کالا
مدیر کل تعزیرات حکومتی همدان ازجریمه دو میلیارد و 881 میلیون ریالی قاچاقچی کالا خبر داد. مرضیه یونسی گفت: شعبه اول بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز شهرستان فامنین به پرونده قاچاق کالا شامل چهار هزار و 800 عدد دستمال جادویی و 528 ست دستمال آشپزخانه به ارزش یک میلیارد و 440 میلیون ریال رسیدگی کرد.مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان افزود: شعبه پس از بررسی و با توجه به ارائه نکردن مدارک گمرکی ، اتهام قاچاق کالا را محرز و علاوه بر ضبط کالاهای کشف شده، متهم را به پرداخت یک میلیارد و440 میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.به گفته یونسی، همچنین شعبه متهم را به دلیل بیشتر بودن ارزش وسیله نقلیه از کالای قاچاق ، متهم را معادل ارزش کالا به پرداخت یک میلیارد و440 میلیون ریال جریمه و در مجموع به پرداخت 2میلیارد و 881 میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان همدان از یک خودرو سواری محموله کالای قاچاق را کشف و پرونده تخلف آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

برگزاری نشست روسای کانون های بازنشستگی صنعت آب و برق استان اصفهان
نشست روسای کانون های بازنشستگی صنعت آب و برق استان اصفهان به میزبانی آبفای استان اصفهان با حضور مدیرعامل آبفاو نایب رئیس شورای انسجام بخشی صنعت آب و برق استان اصفهان، دبیر کانون بازنشستگان صنعت آب و برق استان و اعضای هیئت مدیره این کانون برگزار شد.نایب رییس شورای انسجام بخشی صنعت آب و برق اصفهان در این نشست بر ایجاد زیر ساختی با هدف استفاده از یک نرم افزارجامع جهت توزیع امکانات رفاهی و کمک به همکاران بازنشسته جهت استفاده برابر از امکانات رفاهی و تسهیل در فرآیند معرفی بازنشستگان به بانک جهت دریافت وام قرض الحسنه تاکید کرد.حسین اکبریان با تاکید بر تکریم بازنشستگان خواستار توجه ویژه به بیمه تکمیلی بازنشستگان شرکت شد و بیان کرد: انتظار می رود بازنشستگان و پیشکسوتان عزیز شرکت نیز در زمینه مشارکت در قراردادهای بهره برداری و نگهداری از تاسیسات ، و طرح خیرین آبرسان و ارائه تجربیات یاری گر خادمان خود در صنعت آب و برق باشند.همچنین در ادامه این جلسه دبیر و برخی از اعضای کانون بازنشستگان صنعت به بیان دیدگاه‌های خود در زمینه تکریم وارائه خدمات به کارکنان بازنشسته پرداختند .
در پایان نیز اکبریان ، نایب رئیس شورای انسجام بخشی صنعت ،ضمن تشکر و قدردانی از زحمات کلیه اعضای کانون، بر طرح موضوعات و پیشنهادات ارائه شده در این جلسه در اولین نشست شورای انسجام بخشی استان در سال ۱۴۰۳ تاکید کرد.

آغاز عملیات اجرایی ساخت 3 واحد مسکونی استیجاری روستای حاجی آباد اراک
به گزارش روابط عمومی عملیات اجرایی ساخت 3 واحد مسکونی استیجاری ولی نعمتان انقلاب روستای حاجی آباد اراک با حضور معاون فرماندار اراک,مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی و همراهان ایشان, بخشدار بخش معصومیه, شورای اسلامی و دهیار روستای حاجی آباد و خیرین آغاز گردیدمهندس عسکری مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی با اهدا لوح یاد بود به خیرین؛ ضمن تقدیر و تشکر از اقدام خداپسندانه آنان(حاجیه خانم فدایی و حاج محمد شمسی) بیان داشت: پروژه ای که هم اکنون عملیات اجرایی آن آغاز گردیده است، قطعه زمینی به متراژ ۲۰۰ متر مربع توسط حاجیه خانم فدایی هبه گردیده و به مساحت زیر بنای کل ۳۷۲ متر مربع با کمک خیرین و حساب ۱۰۰ توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی احداث و جهت استفاده واجدین شرایط به صورت استیجاری تحویل میگردد.

با هدف استفاده از پساب در بخش صنعت انجام شد ؛

آیین انعقاد قرارداد واگذاری پساب تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهرهای شازند، آستانه و مهاجران مابین شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی، شرکت پتروشیمی شازند و شرکت پالایش نفت امام خمینی (ه) شازند با هدف استفاده از پساب در بخش صنعت به صورت هم‌زمان و متمرکز با حضور رئیس جمهور برگزار شد. استاندار مرکزی با بیان اینکه امروز در حضور رئیس جمهور انعقاد قراردادهای بازچرخانی پساب در ۱۴ استان به صورت متمرکز منعقد شد، اظهار کرد: از مجموع قراردهایی که در سطح کشور آغاز می‌شود حدود ۱۶ درصد مربوط به استان مرکزی است.
دکتر مخلص‌الائمه تعداد این قراردادها را 2 عدد عنوان کرد و ادامه داد: با اجرای این قراردادها بخشی از نیاز آبی صنایع بزرگ تامین و استفاده از آب متعارف در صنایع استان حذف می‌شود.وی در ادامه افزود: بر اساس این قرارداد در سه شهر شازند، آستانه و مهاجران، پروژه‌های تکمیل و توسعه تأسیسات فاضلاب و بازچرخانی پساب توسط پالایشگاه نفت امام خمینی (ره) و پتروشیمی شازند به صورت مشارکتی انجام خواهد شد.
حشمت اله عباسی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی در این جلسه عنوان کرد: دراستای جلب مشارکت بخش خصوصی در صنعت آب و فاضلاب و تامین منابع مالی با عدم اتکا به منابع دولتی برنامه‌ریزی مناسبی برای واگذاری پساب به دو صنعت بزرگ در استان مرکزی انجام شده است که از مهم‌ترین اهداف آن می‌توان به احداث و تکمیل تاسیسات فاضلاب در استان به منظور ارتقای سطح سلامت و حفظ محیط زیست با ظرفیت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و هم‌چنین استفاده از منابع آبی غیرمتعارف (پساب) توسط مصرف‌کننده‌های عمده و تامین آب پایدار برای صنایع اشاره داشت.وی با اشاره به انعقاد 2 قرارداد واگذاری پساب تصفیه خانه های فاضلاب شهرهای شازند،آستانه و مهاجران به صنایع استان ادامه داد: در طول مدت اجرای این دو قرار داد قرارداد به مدت ۲۵ سال بازچرخانی بالغ بر ۱۱۲ میلیون مترمکعب پساب پیش‌بینی شده است که کمک بزرگی به حفظ منابع پایدار آب استان و در راستای تأمین آب شرب شهرستان‌های منطقه و تأمین آب بخش صنعت بدون ایجاد فشار بر روی منابع آب شرب است. مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی مجموع ارزش قراردادهای منعقد شده را حدود ۳۰ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: ارزش قرارداد منعقد شده برای عملیات بازچرخانی پساب شهرهای شازند و آستانه ۱۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال و در شهر مهاجران ۱۶ هزار میلیارد ریال است. عباسی بیان کرد: طی این قرارداد عملیات توسعه‌ی ۴۸ کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب و خطوط انتقال در شهرهای شازند و آستانه در مدت ۳۶ ماه با مجموع ۱۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال توسط پالایشگاه امام خمینی (ره) انجام و به مدت ۲۵ سال ۵۵ میلیون متر مکعب پساب وارد چرخه خود می‌‌شود. مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی مجموع سرمایه‌گذاری شرکت پتروشیمی شازند برای ساخت تصفیه‌خانه پساب شهر مهاجران را نیز ۱۶ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: بر این اساس تأمین مالی برای توسعه ۴۶ کیلومتر و اصلاح ۵۶ کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب و خطوط انتقال، تأمین مالی برای اصلاح سه هزار و ۴۴۳ فقره انشعاب فاضلاب و ساخت یک باب تصفیه‌خانه فاضلاب با ظرفیت ۹ هزار و ۴۹۰ متر مکعب بر عهده شرکت سرمایه‌گذار خواهد بود. وی افزود: در مقابل شرکت پتروشیمی شازند ۵۷ میلیون متر مکعب پساب را به مدت ۲۵ سال وارد چرخه می‌کند.مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با اشاره استفاده پساب در دیگر صنایع استان به تصریح کرد: با وجود 11 تصفیه خانه فاضلاب در حال بهره برداری در استان می‌توان با برنامه‌ریزی مناسب زمینه استفاده از پساب و جایگزینی آن به جای آب خام را در حوزه‌های مختلف این استان فراهم کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: اضافه شدن روز پنجشنبه به تعطیلات پایان هفته و تعمیق ناهمخوانی تعطیلات آخر هفته کشورمان با اغلب کشورهای دنیا، تبعات منفی به اقتصاد و تجارت کشور تحمیل می کند.شبنم مقدم ، روزنامه تجارت- «محمدرضا توکلی زاده»، رئیس اتاق خراسان رضوی درباره تصمیم اخیر کمیسیون اجتماعی مجلس برای تعطیلی روزهای پنجشنبه اظهار داشت: بخش خصوصی موافق اضافه شدن به تعطیلات پایان هفته است؛ اما تاکید این بخش بر تعطیلی «شنبه‌ها» به جای پنجشنبه می‌باشد؛ زیرا بسیاری از کشورها در جهان، شنبه را به عنوان روز تعطیل خود در نظر می‌گیرند و هماهنگی تقویمی در بحث مراودات تجاری و ارتباطات اقتصادی ما در سطح جهانی حائز اهمیت است.وی افزود: تعطیلی شنبه‌ها به جای پنج‌شنبه‌ها از لحاظ اقتصادی، اثر بهتری بر فعالیت کسب‌وکارها در عرصه بین‌الملل دارد. این تصمیم می‌تواند تقویت ارتباطات تجاری را در پی داشته باشد؛ بر همین اساس، انتظار ما، توجه ویژه مجلس و دولت به این دغدغه بخش خصوصی است.توکلی زاده خاطرنشان کرد: بخش خصوصی از ماه‌ها پیش و همزمان با طرح موضوع اضافه شدن به تعطیلات پایان هفته، نظر خود مبنی بر تعیین روز شنبه به عنوان دومین روز تعطیلات را مطرح کرد؛ اما تصمیم اخیر کمیسیون اجتماعی مجلس، حاکی از عدم توجه به نظرات و درخواست‌های بخش خصوصی در این زمینه است.رئیس اتاق خراسان رضوی یادآور شد: با تعطیلی روزهای پنجشنبه و جمعه در ایران، با توجه به تعطیلات اغلب کشورها در روزهای شنبه و یکشنبه، عملاً برقراری ارتباطات بانکی، گمرکی و… برای ۴ روز متوالی ناممکن خواهد شد و این امر، بر حوزه‌های صادرات، واردات، ترانزیت و در مجموع، اغلب بخش‌های اقتصادی آثاری زیان‌بار دارد.وی خاطر نشان کرد: تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» الزاماتی دارد که یکی از مهم‌ترین مولفه‌های آن توجه به نظرات بخش خصوصی در راستای بهبود فضای کسب و کار است.وی از مطالبه صریح بخش خصوصی که پیش‌ از این نیز توسط پارلمان بخش خصوصی ایران به دولت و مجلس منعکس شده بود، توسط تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان شنیده و پذیرفته شود با عنوان کارزار درخواست برای جایگزینی تعطیلی «شنبه» به‌جای «پنجشنبه» خبرداد .

در سال 1402 تعداد ۵۰ عدد پوسته پمپ آب‌رسانی به روش پوشش‌دهی با چسب‌های دوجزئی کامپوزیتی در تعمیرگاه مرکزی فولاد مبارکه بازسازی و برای استفاده مجدد در فرایند تولید آماده‌سازی شد. مسیب صفیان، سرپرست کارگاه ماشین‌افزار تعمیرگاه مرکزی و مسئول این پروژه، ضمن تأیید این خبر گفت: پمپ‌های افقی و عمودی بسیار زیادی در سایت تولید شرکت فولاد مبارکه برای آب‌رسانی به خطوط تولید استفاده شده‌اند. این پمپ‌ها عموماً بعد از برج‌های خنک‌کننده برای ارسال مجدد آب به سایت استفاده می‌شوند و ارزش خرید آن‌ها بیش از چندین هزار دلار است.وی در تشریح مشکلات به‌وجود‌آمده در این زمینه گفت: با توجه به عبور آب با سرعت زیاد از درون پمپ‌ها و همچنین سختی بالای آب، پوسته پمپ‌ها از درون دچار مشکلات خوردگی و تخریب سطحی پوسته، فرسایش و جدا شدن فلز از پوسته، خستگی در اثر تنش مکرر یا چرخه‌ای و درنتیجه شکستگی می‌شوند.
وی تصریح کرد: با توجه به هزینه بسیار زیاد جایگزینی این پمپ‌ها در سال‌های اخیر، تعمیر و بازسازی سطوح داخلی این پمپ‌ها و استفاده مجدد آن‌ها در دستور کار قرار گرفت و در نهایت، طی سال گذشته، بیش از ۵۰ پمپ از تیپ‌های مختلف در تعمیرگاه بازسازی شد.سرپرست کارگاه ماشین‌افزار تعمیرگاه مرکزی تأکید کرد: بازسازی این تعداد پمپ، علاوه بر صرفه‌های اقتصادی برای فولاد مبارکه، از نظر حرکت شرکت در مسیر اقتصاد چرخشی و استفاده بهینه از منابع موجود نیز حائز اهمیت است.در همین زمینه، علیرضا رحیمی، کارشناس کارگاه ماشین‌افزار نیز گفت: یکی از روش‌های جدید مورداستفاده برای بازسازی و محافظت سطوح فلزی آسیب‌دیده قطعات، از قبیل پوسته پمپ‌ها گیربکس‌ها، کمپرسورها و سایر تجهیزات، استفاده از چسب‌های کامپوزیتی دوجزئی بر پایه اپوکسی و تقویت‌شده با ذرات فلزی است. رِزین اپوکسی چسبندگی، مقاومت شیمیایی و عایق‌بندی الکتریکی ایجاد می‌کند و جزء سخت‌کننده (Hardener) خواص مکانیکی لازم را فراهم می‌آورد. این چسب‌ها در تیپ‌های مختلف برای کاربردهای متنوع عمومی، دمای بالا، تعمیرات اضطراری در پوشاندن ترک‌ها، خرابی هوزینگ پمپ کمپرسور و بیرنگ، لوله و مخازن، بازسازی سطوح ساییده‌شده و سایر موارد مشابه تولید می‌شوند و ازآنجاکه در برخی موارد با آب آشامیدنی نیز در تماس‌اند، دارای تأییدیه استاندارد NSF/ANSI61 هستند.

با گذشت ۸ ماه از فراخوان جذب طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه از سوی مرکز نوآوری شرکت معدنی و صنعتی چادرملو (نوچاد) وطی مراحل مختلف ارزیابی و داوری ۷۰ طرح دریافتی، اکنون این رویداد به ایستگاه پایانی خود رسیده است و در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ماه جاری مراسم اختتامیه این رویداد با حضور ارائه دهندگان طرحها و ایده های خلاقانه ، نوآوران حوزه فناوری، پژوهشگران، استادان و جمعی از دانشجویان حوزه صنعت و معدن در یزد برگزار می گردد.قائم مقام شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در گفت و گویی در خصوص نقش و اهمیت برگزاری این رویداد برای صنعت فولاد و معدن کشور گفت: با توجه به روندهای حاکم بر بخش معدن و صنایع معدنی و همچنین برخی مسائل فناورانه، چادرملو در مسیری قدم گذاشت تا بتواند از طریق نوآوری، چالش‌های حیطه فعالیت خود را برطرف نماید و در همین راستا اقدام به ایجاد ساختار نوآوری در این مجموعه نمود.دکتر عسکری زاده افزود: ایده ایجاد مرکز نوآوری نوچاد با توجه به دیدگاهی جامعی که مدیریت ارشد مجموعه به حل مسائل با استفاده از راه‌حل‌های مبتنی بر نوآوری و فناوری دارد توسط مدیرعامل شرکت مطرح و با تائید هیئت مدیره شرکت تاسیس گردید . از این رو نهادینه کردن فرآیند نوآوری در ساختار سازمانی چادرملو یک گام عملی بزرگ در شرکت چادرملو محسوب می گردد.وی با اشاره به فعالیت‎های مختلف مرکز نوآوری نوچاد در سه بخش اصلی ، توسعه کسب‌وکارها در حوزه نوآورانه و فناورانه، سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری و نوآوری و توانمندسازی محیط داخلی و خارجی شرکت افزود: علاوه بر فعالیت‌هایی که مرکز نوآوری انجام می‌دهد، به پلتفرمی نیاز است که همه بازیگران اصلی نوآوری و کل ابزار مورد نیاز برای تحقق اهداف در حوزه نوآوری در آن مد نظر قرار گیرند. بنابر این یک بخش از فعالیت‌های این مرکز ارتباط با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و حمایت از پایان‌نامه‌ها و طرح‌های پژوهشی است. و مهمترین نکته، موضوع سرمایه‌گذاری است تا بتوانیم به طور عملی از ایده ها و طرح ها حمایت کنیم چرا که قاعدتا در ارتباط با دانشگاهها و مرکز نوآوری، سرمایه‌گذاری‌ها تا یک سطح مشخص و محدود قابل انجام است.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج از بهره برداری پلاتو بوستان خانواده در مردادماه سال جاری خبر داد.علیرضا رحیمی محمودآبادی نایب رئیس کمیسیون تلفیق به همراه حجت الاسلام علیرضا سعیدی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج و همچنین معاونت فنی و عمرانی شهرداری کرج از پروژه های پلاتو، استاد شهریار و مصلی بزرگ امام خمینی(ره) کرج بازدید کرد.رحیمی توجه به ساخت و توسعه زیرساخت های اماکن فرهنگی و هنری را از جمله اقدامات شورای ششم برشمرد و اظهار داشت: احداث گالری، پلاتو، تکمیل و توسعه ساختمان استاد شهریار و همچنین تکمیل فرهنگسرای غدیر از پروژه هایی است که به توسعه زیرساخت ها و افزایش سرانه فرهنگی و اجتماعی کمک می کند که می توان به آن پرداخت.نایب رئیس کمیسیون فرهنگی در حاشیه بازدید از پروژه ساخت پلاتو گفت: عملیات احداث این ساختمان در بوستان خانواده با پیشرفت ۷۰% در حال اجراست که امیدواریم در مردادماه سال جاری به بهره برداری برسد و تقدیم هنرمندان عزیز و علاقمندان به اجرای هنرهای نمایشی شود.رحیمی از تکمیل شبستان مصلی امام خمینی(ره) و ساختمان فرهنگی استاد شهریار در جهت افزایش سرانه و زیرساخت های فرهنگی شهر یاد کرد و گفت: ساختمان استاد شهریار با مساحت یک هزار و ۸۰۰ متر مربع در چهار طبقه تا پایان سال جاری تکمیل و به بهره برداری می رسد.وی همچنین با یادآوری این موضوع که تمرکز اصلی پروژه ساخت مصلی بزرگ امام خمینی(ره) بر روی شبستان آن است، گفت: فاز اول این پروژه با مساحت حدود ۷ هزار متر مربع که مسقف شده و زیرساخت های دیگر آن نیز در حال انجام می باشد به زودی تکمیل و به بهره برداری می رسد.نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج همچنین به همراه مدیر منطقه 2 شهرداری کرج در بازدیدی از ایجاد فضای ورزشی و ساماندهی پارک والفجر واقع در محله آسیاب برجی خبر داد.علیرضا رحیمی عضو شورای اسلامی شهر کرج به همراه سید جواد موسوی جهت رسیدگی به درخواست شهروندان از محله آسیاب برجی بازدید بعمل آورد. مدیر منطقه 2 شهرداری کرج با اشاره به بهسازی پارک‌های سطح شهر که دارای قدمت هستند اظهار داشت: رسیدگی عمرانی و خدمات شهری و همچنین خدمات فضای سبز پارک‌ها در دستور کار حوزه‌های مختلف این منطقه است.وی با اشاره به اهمیت افزایش و توسعه باغ‌های شهری، افزود: با احداث پارک‌ها و کاشت درختان در همسایگی مناطق مسکونی، اداری، تجاری و در حاشیه خیابان‌ها می‌توان ارزش زیبا شناختی یک شهر را بالا برد.