جلسه ارزیابی عملکرد اردیبهشت ماه پست بانک ایران برگزار شد

جلسه ارزیابی عملکرد اردیبهشت ماه سال 1403 مدیریت شعب استان‌ها و مناطق پست بانک ایران، عصر روز شنبه 5 خرداد با حضور بهزاد شیری مدیر عامل، اعضای هیات مدیره و مدیران ستادی بانک به صورت حضوری و استان‌ها و مناطق به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد. به گزارش تجارت به نقل از اداره روابط عمومی پست بانک ایران، در این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رئیس جمهور شهید و شهدای همرا ایشان؛ روسای ادارات کل آمار و بودجه، اعتبارات، پیگیری وصول مطالبات، امور بین الملل، حسابداری و امور سهام، خزانه داری و نظام های پرداخت و بازاریابی و توسعه بازار به ترتیب مطالب و گزارش های خود را در زمینه مدیریت منابع، ضمانتنامه‌ها، مدیریت مصارف (مطالبات غیرجاری)، عملکرد ارزی شعب، مدیریت درآمدها، مدیریت نقدینگی و مدیریت خدمات الکترونیک ارائه کردند.در این نشست سیروس معیری پور مشاور مدیر عامل در امور ایثار گران، گزراشی از اقدامات و عملکرد پست بانک ایران در این زمینه در سال 1402 برای حاضران ارائه کرد. در ادامه جلسه پرسش و پاسخ برای رفع ابهامات و سئوالات مدیران استانی برگزار شد و همچنین در پایان نشست مدیرعامل بانک در جمع‌بندی مباحث و گزارشات مطروحه به ارائه رهنمود پرداخت.بر اساس این گزارش، جلسات ارزیابی عملکرد، به صورت ماهانه برای رصد بر نحوه اجرای برنامه پایش و پویش سال 1403 بانک، در سطح مدیریت شعب استان‌ها و مناطق استان تهران برگزار می‌شود.

 

محصول بانکداری ویدئویی بانک پاسارگاد

بانک پاسارگاد به عنوان بانک پیشرو در ارائه خدمات نوین بانکی؛ در سال‌های گذشته محصولات متنوعی در حوزه بانکداری دیجیتال ارائه نموده است که از این بین می‌توان به سامانه بانکداری ویدئویی اشاره کرد. محصول "بانکداری ویدئویی" با هدف ارائه نسل جدید خدمات بانکی، بیش از دو سال است که در شعبه دیجیتال (پاد) بانک پاسارگاد رونمایی شده است و فارغ از موقعیت فیزیکی مشتری با ایجاد یک بستر کامل برای ارتباط تصویری و صوتی بین بانکدار و مشتری، امکان ارائه خدمات بانکی و مالی را فراهم می‌سازد. در این محصول هویت مشتری هم زمان از طریق هوش مصنوعی و هوش انسانی احراز میگردد. با کمک بانکداری ویدئویی مشتری در هر نقطه جغرافیایی بدون حضور در شعبه، می‌تواند پس از ثبت درخواست، با بانکدار؛ ارتباط تصویری برقرار نموده و خدمت بانکی مورد نیاز را دریافت نماید. در حال حاضر شعبه دیجیتال بانک روزانه پاسخگوی صد ها تماس مشتریان ارجمند می‌باشد. رضایتمندی بالای مشتریان باعث شده که در آینده نزدیک خدمات متنوع‌تری (به‌خصوص خدماتی که الزام حضور در شعبه را دارد) روی این بستر ارائه گردد. مشتریان در ساعات کاری از طریق منوی خدمات در برنامه کاربردی ویپاد، امکان دسترسی به این سامانه را دارند که به زودی این محدودیت زمانی نیز کاسته میشود. همچنین گفتنی است این محصول در سال 1401 موفق به کسب جایزه جشنواره نوآوری برتر ایرانی در دانشگاه شریف گردید.

با کارتت استارت بزن
موسسه اعتباری ملل به منظور تسهیل در دریافت خدمات بانکی نسبت به اجرای کمپین با عنوان با (کارتت استارت بزن) اقدام نموده است. به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی موسسه اعتباری ملل: این موسسه با عنایت به تسریع و تسهیل در ارایه خدمات بانکی کمپینی با عنوان(با کارتت استارت بزن) را آغاز نموده است، که مشتریان محترم می‌توانند از طریق متابانک به آدرس http://melalbank.ir/metabanklanding نسبت به افتتاح حساب غیرحضوری اقدام نمایند. این گزارش می‌افزاید: پس از نصب متابانک و افتتاح حساب نیکان نوین طی 7 روز کاری کارت بانکی به آدرس اعلام شده ارسال خواهد شد که مشتریان محترم می‌بایست نسبت به فعال نمودن کارت اقدام نمایند. شایان ذکر است افرادی که از طریق متابانک نسبت به افتتاح حساب نیکان نوین اقدام می‌نمایند می‌توانند بر اساس میانگین حساب، وام قرض الحسنه حداکثر به مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال بدون ضامن دریافت نمایند همچنین تعداد 10 عدد موتور سیکلت طرح کلیک با قید قرعه به افتتاح حساب کنندگان اهدا خواهد شد.

سود بانک اقتصادنوین دو برابر شد
سود عملیات واسطه‌گری پولی بانک اقتصادنوین در دو ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل دو برابر شد. به گزارش تجارت به نقل از سامانه جامع اطلاع‌رسانی ناشران (کدال)، بانک اقتصادنوین در اردیبهشت ماه سال جاری ۳۷۸۹ میلیارد تومان از محل عملیات واسطه‌گری پولی درآمد کسب کرد که با کسر هزینه مرتبط با عملیات به مبلغ ۲۸۴۶ میلیارد تومان، سود ناشی از عملیات واسطه‌گری پولی این بانک در ماه یادشده به ۹۴۳ میلیارد تومان رسید. همچنین عملکرد این بانک در دوماهه ابتدایی سال جاری حکایت از کسب ۱۸۷۱ میلیارد تومان سود از محل واسطه‌گری پولی دارد که نسبت به دوره مشابه سال گذشته دوبرابر شده است.

شیخ حسینی مدیرعامل بانک توسعه تعاون:

گروه بانک و بیمه: مدیرعامل بانک توسعه تعاون با تجلیل از رشادت ها و خدمات بی نظیر شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی در مدت کوتاه خدمت گفت:این شهید والامقام تمام تجربه،توان و آبروی خود را برای سربلندی ایران و اسلام گذاشته بود.
محمد شیخ حسینی اعلام کرد: در حادثه سقوط بالگرد،رئیس جمهور عزیزمان و برخی از بهترین ها را از دست دادیم.وی ادامه داد:مردم عزیز، فهیم و قدر شناس کشورمان با تشییع با شکوه و بی نظیر از خدمات خالصانه شهید رئیسی و سایر مسئولان تجلیل کردند.این مقام ارشد بانکی بیان کرد: شهادت بهترین نیروها از جمله رئیس دولت مخلص و تلاشگر، وزیر خارجه انقلابی، امام جمعه مردمی و سردار موسوی و استاندار پرتلاش، قطعا خیریت و برکاتی برای نظام و مردم عزیز کشورمان خواهد داشت.وی اعلام کرد:روش و منش شهید رئیسی می تواند به عنوان الگو و سرمشق دولتمردان و کارگزاران قرار گیرد.مدیرعامل بانک توسعه تعاون یکی از ویژگی های شهید رئیسی را «اخلاص» بیان کرد و گفت: شهادت اجر خدمات و تلاش های مخلصانه آیت الله رئیسی بود.شیخ حسینی بیان کرد:خصیصه مهم دیگر شهید رئیسی «اخلاق گرایی»ایشان بود. این شهید بزرگوار در مقابل بی مهری ها و حاشیه ها هیچ گاه از دایره اخلاق خارج نمی شد.این مقام بانکی ادامه داد: در برخی از جلسات شورای عالی مسکن و یا شورای عالی اشتغال زمانی که حملاتی علیه بانک ها انجام می شد، شهید رئیسی در قضاوت نسبت به عملکرد بانک ها «عدالت» را مدنظر قرار می داد و بر عدم تکالیف خارج از توان بانک ها تاکید داشت.مدیرعامل بانک توسعه تعاون یادآور شد: تمام هم و غم رئیس جمهور شهید این بود که وضعیت معیشت مردم بهبود یابد.شاخص های اقتصادی نیز نشان می دهد نرخ تورم،نرخ رشد نقدینگی، نرخ رشد پایه پولی و نرخ بیکاری همگی در مسیر نزولی و رشد اقتصادی در مسیر صعودی بودند.این مقام بانکی تاکید کرد: حضور بیش از 90 نفر از سران کشورهای مختلف در مراسم تشییع نشان از موفقیت دیپلماسی موفق دولت مردمی شهید رئیسی و تلاش های مجاهدانه وزیر فقید امورخارجه شهید امیرعبدالهیان، در سطح جهانی و منطقه ای دارد.ایشان در حوزه دیپلماسی بر خلاف دیگران که تنها سخن می گفتند عمل کرد. عضویت در گروه بریکس و سازمان شانگهای نیز نشان از دیپلماسی اثربخش دولت سیزدهم دارد.وی گفت:همانگونه که مقام معظم رهبری تاکید کردند ما به عنوان خدمتگزاران بدون وقفه باید با قدرت و قوت به خدمت رسانی به مردم عزیز ایران ادامه دهیم.
مدیرعامل بانک توسعه تعاون به توجه خاص شهید رئیسی به بخش تعاون اشاره کرد و افزود: در جلسه ای که در هفته تعاون دو سال قبل با حضور وزاری اقتصادی و متولیان بخش تعاون کشور برگزار شد، ایشان تاکید فراوانی بر به روزرسانی سند توسعه بخش تعاون که از سال 1392 دست نخورده و خاک خورده باقی مانده بود کردند و چند ساعت تک تک بندهای این سند را مرور کرد و از علت عدم اجرای بندهای مربوطه سوال کرد و در پایان جلسه با محوریت معاونت امور تعاون وقت مهلت دو ماهه ای به وزرای مسئول دادند تا اجرا را جهت اجرا اصلاح و بازنگری نمایند.شیخ حسینی در انتها بیان کرد:پیگیری و تلاش شهید رئیسی موجب شده تا سند بخش تعاون به عنوان سند بالادستی این بخش در روزهای پایانی سال 1401 اصلاح و ابلاغ شود.شیخ حسینی در پایان اعلام کرد: ساختمان مرکزی جدید بانک توسعه تعاون در خیابان خدامی به نام شهید رئیسی نام گذاری شده است.

آیین بزرگداشت مقام رئیس‌جمهور شهید و سایر شهدای خدمت، پیش از نماز ظهر روز گذشته، در بانک سینا برگزار شد. به گزارش تجارت به نقل از روابط‌عمومی بانک سینا، در این مراسم که با قرائت قرآن کریم و مرثیه‌خوانی با حضور مدیران و جمعی از همکاران ستادی بانک برگزار شد، یاد و نام شهدای خدمت گرامی داشته شد. علی ابدالی، سرپرست بانک سینا در این آیین با اشاره به ویژگی‌های مدیریتی شهید آیت‌الله رئیسی، اظهار داشت: رئیس‌جمهور شهید و سید محرومان، دارای ویژگی‌های مدیریتی منحصربه‌فردی بود که سبک مدیریتی متمایز و ممتاز ایشان می‌تواند الگوی مدیران اجرایی کشور باشد. وی افزود: از زمان مناظره‌های انتخابات ریاست‌جمهوری به یاد داریم که شهید آیت‌الله رئیسی بسیار اخلاق‌مدارانه رفتار کرده و به تخریب دیگران روی نیاورد. ایشان در مناظره‌ها چارچوب‌مدارانه و متعادل سخن می‌گفت، وارد حاشیه‌ها نشد و بعد از کسب آرای مردمی، به کار پرداخت و تمرکز اصلی ایشان بر روی اقتصاد و معیشت مردم بود. وی تصریح کرد: شهید رئیسی از مردم و برای مردم بود و برای مردم نیز فدا شد. همان‌گونه که رهبری معظم نیز اشاره داشتند، ایشان خستگی‌ناپذیر و پرتلاش بود. ایشان مدیری پشت‌میزنشین نبود، بلکه مرد میدان بود و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری حرکت می‌کرد. ابدالی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های ایشان در حوزه تخصصی بانک که ما شاهد آن بودیم و آن را درک می‌کنیم، این بود که دستورات مغایر با ضوابط در حوزه بانکی صادر نکردند و همه دستورات ایشان در چارچوب رعایت قوانین و مقررات بود. وی تأکید کرد: این مشخصه‌ها، بیانگر سبک خاصی از مدیریت است که در شخصیت شهید آیت‌االه رئیسی ظهور و بروز پیدا کرده بود. بسیاری از همین ویژگی‌های شخصیتی در شهدای دیگر از جمله شهید امیرعبداللهیان، شهید آل هاشم و شهید مالک رحمتی نیز دیده می‌شود که فقدان این عزیزان را برای ما سخت‌تر می‌کند.