مدیرعامل بیمه دی از ۲٫۶ برابر شدن سود کسب شده خبرداد

مدیرعامل بیمه دی ضمن تبیین اهداف و برنامه‌های سال جاری، از افزایش فروش ۸۰ درصدی و بیش از ۲٫۶ برابر شدن میزان سود کسب شده این شرکت نسبت به سال ۱۴۰۱ خبر داد. به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه دی، مهندس طاهر موهبتی مدیرعامل این شرکت در نشست فصلی با مدیران و کارکنان سراسر کشور که به صورت برخط برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه، افزود: میزان سود کسب شده شرکت از حدود سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱ به هشت هزار و ۵۰۰ هزار میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ افزایش داشته است.وی در ادامه افزود: این موفقیت با تحقق پرتفوی بیش از ۱۷۰ هزار میلیارد ریالی میسر شده است. مدیرعامل بیمه دی افزود: در سال ۱۴۰۳ کسب پرتفوی بیش از ۳۱۰ هزار میلیارد ریالی پیش بینی شده است که حدود ۵۰ درصد آن از طریق خرده فروشی باید محقق شود که انجام آن نتایج ارزشمندی برای شرکت به همراه خواهد داشت.موهبتی با اشاره به ظرفیت‌های بکر موجود در بازار بیمه کشور افزود: هم اکنون ۷۵ درصد مردم فاقد بیمه درمان تکمیلی هستند و یا در حوزه بیمه شخص ثالث با وجود اجباری بودن آن، درصد قابل توجهی از مردم فاقد بیمه‌نامه هستند که برای کسب این بازارها نیازمند حضور قدرتمند در عرصه رقابت سالم هستیم.

 

رونمایی از تمبر و پروانه فعالیت شرکت بیمه حافظ در سرزمین اصلی

با حضور رییس کل و اعضای هیات عامل بیمه مرکزی و مدیران ارشد بیمه حافظ از تمبر شخصی و پروانه فعالیت این شرکت در سرزمین اصلی رونمایی شد. به گزارش تجارت به نقل از اداره کل روابط عمومی بیمه مرکزی، دکتر علی استاد هاشمی در این آیین ضمن بیان وضعیت بیمه حافظ در دوره های مختلف فعالیت در مناطق آزاد گفت: با پشتوانه مباحث کارشناسی و جلسات متعدد و نظارت مستمر، بیمه حافظ به چرخه فعالیت اصولی برگردانده شد.رییس کل بیمه مرکزی در همین راستا اظهار داشت: برای ورود شرکت های بیمه مناطق آزاد به سرزمین اصلی تبعیض و محدودیتی وجود ندارد و شرکت های مشابه در صورت تمایل می توانند با تطبیق خود با آیین نامه های سرزمین اصلی مانند آیین نامه شماره ۱۰۰، رعایت افزایش سرمایه و تبدیل به سهامی عام درخواست خود را به بیمه مرکزی ارائه دهند.وی با بیان این مطلب که تمامی درخواست ها در نهادناظر بررسی خواهد شد به نیاز مناطق آزاد به محصولات نوین اشاره کرد و افزود: انتظار می رود که بیمه حافظ با توجه به تجربه حرفه ای خود در مناطق آزاد به بازارهای جدید و ظرفیت سازی های تازه در این مناطق توجه ویژه داشته باشد.

موفقیت‌های اخیر حاصل تلاش جمعی تیم پست بانک ایران است
بهزاد شیری مدیرعامل بانک در جلسه پایش و پویش اردیبهشت ماه عملکرد مدیریت شعب استان‌ها و مناطق تهران پست بانک ایران که عصر روز شنبه پنج خردادماه سال 1403در سالن اجتماعات ساختمان آموزش برگزار شد، با تقدیر از اداره کل روابط عمومی برای کسب رتبه برتر در بین بانک‌ها، بیمه‎ها و دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی و اداره کل برنامه ریزی، کنترل برنامه‌ها و پایش عملکرد واحدهای بانک، برای کسب رتبه برتر و سطح« بسیار خوب» در ارزیابی سازمان ملی بهره‌وری ایران، در بین بانک‌های دولتی، گفت: بانکی که با برنامه و سند راهبردی حرکت می‌کند، همیشه اول است و هر بار عملکرد یک واحد این برتر بودن را اثبات می‌کند و در مجموع تایید عملکرد بانک است که حاصل تلاش جمعی تیم پست بانک ایران است و امیدوارم با تدوام حرکت، این برترین بودن ادامه داشته باشد.به گزارش تجارت به نقل از اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران، شیری با تسلیت شهادت رئیس‌جمهوری مردمی و شهدای خدمت و تبریک سوم خرداد، سالروز گرامیداشت آزادسازی خرمشهر، شهر خون و قیام به مردم کشور بزرگ ایران خاطرنشان کرد: امیدوارم با تلاش مضاعف بتوانیم همواره راه خدمت را سبز نگه داریم. مدیر عامل بانک در ادامه با اشاره به اینکه استان‌های کشور به پنج منطقه تقسیم شده‌اند که هر منطقه معین یک موضوع مشخص در بانک است، تصریح کرد: محوری ترین شاخص عملکردی بانک رشد منابع است که در سال جاری از همان ابتدا رشد این شاخص را شاهد هستیم که ماندگاری آن متفاوت از گذشته قابل رویت است و ترکیب منابع ارزان قیمت بانک به 70 درصد رسیده است.وی افزود: بخش بین الملل خدمات ارزی کارگروهی را تشکیل داده است که علت ضعف و قوت عملکرد را برای مدیریت شعب استان‌ها بررسی می‌کند و این کارگروه با محوریت امور شعب برای تعهدات نیز باید تشکیل شود که 13 استان را مورد بررسی و کاوش قرار دهد. شیری با تاکید بر اینکه بانک باید در بخش‌های مختلف رشد هماهنگ داشته باشد، در غیر اینصورت رشد‌ها پایدار نخواهد بود، گفت: زمانی می توانیم بگوییم نهاد سازی شکل گرفته است که همه اجزا بانک متناسب و هماهنگ جلو بروند.

در سال ۱۴۰۲ و با هدف گسترش خیر عمومی انجام شد

گروه بانک و بیمه: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سال ۱۴۰۲ کمکی بلاعوض برای تکمیل فضاهای آموزشی نیمه‌تمام در مناطق محروم به ویژه استان سیستان و بلوچستان به ارزش ۳۴۰ میلیارد ریال انجام داد و در ساخت دو مدرسه در مناطق محروم به ارزش ۲۰ میلیارد ریال مشارکت کرد .
به گزارش تجارت به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی قرض‌الحسنه، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به‌عنوان نخستین و بزرگ‌ترین بانک قرض‌الحسنه کشور، تمام تسهیلات خود را در چارچوب عقد قرض‌الحسنه پرداخت می‌کند و از این حیث منجر به رقم خوردن یک خیر جمعی در کشور و تأمین مالی ارزان‌قیمت اشخاص حقیقی و حقوقی می‌شود. موضوعی که با استقبال عمومی گسترده‌ای نیز روبه‌رو شده؛ به‌طوری که تعداد مشتریان این بانک در سال گذشته از مرز ۱۷ میلیون نفر گذشت و آن را در زمره بزرگ‌ترین بانک‌های کشور قرار داد. افزون بر این، برای دومین سال متوالی است که این بانک بیشترین تعداد تسهیلات را در بین بانک‌های کشور پرداخت کرده است. در حالی تعداد تسهیلات پرداختی بانک در سال ۱۴۰۲ به عدد قابل توجه ۳ میلیون و ۸۵۰هزار فقره رسید که این بانک در سال ۱۴۰۱ نیز با پرداخت بیش از ۳ میلیون فقره، بالاترین عملکرد را در سطح شبکه بانکی کشور از خود بر جای گذاشت. با این همه، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، افزون بر اینکه خود را نهادی مالی می‌داند، برای خود مسئولیت‌هایی را در حوزه اجتماعی و فرهنگی نیز قائل است. بانک بر همین اساس کوشیده تا به طرق گوناگون از مواردی که به‌نوعی خیر عمومی را در پی دارند، حمایت کند. بانک مهربانی‌ها در عرصه اجتماعی از باب التیام‌بخشی آلام مردم و همچنین از منظر فرهنگ‌سازی، اقداماتی گسترده انجام داده است. تخصیص بخشی از بودجه تبلیغات و منابع حاصل از دریافت وجه التزام به امور عام‌المنفعه یکی از این اقدامات به شمار می‌رود. این بانک در سال ۱۴۰۲ کمکی بلاعوض برای تکمیل فضاهای آموزشی نیمه‌تمام در مناطق محروم به ویژه استان سیستان و بلوچستان به ارزش ۳۴۰ میلیارد ریال انجام داد. کمک بلاعوض به سازمان بهزیستی کشور برای تأمین ‌هزینه دارو به مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال یکی دیگر از اقدامات بانک در حوزه مسئولیت اجتماعی به شمار می‌رود. مشارکت در برگزاری کنگره عظیم اربعین حسینی(ع) به ارزش ۵۰ میلیارد ریال و تهیه بسته‌های معیشتی و ارزاق برای توزیع بین نیازمندان به ارزش ۴۰ میلیارد ریال نیز بخش دیگری از اقدامات بانک در این بخش محسوب می‌شود. مشارکت در ساخت دو مدرسه در مناطق محروم به ارزش ۲۰ میلیارد ریال، کمک به بازسازی روستاها، مشارکت در تجهیز کتابخانه‌های مناطق محروم کشور و کمک غیرنقدی به معلولان، مؤسسات خیریه و شیرخوارگاه‌ها نیز برخی از اقدامات انجام شده توسط بانک در سال ۱۴۰۲ است. نخستین و بزرگ‌ترین بانک قرض‌الحسنه کشور، در سال‌های گذشته نیز برخی اقدامات حوزه مسئولیت اجتماعی را برای نخستین بار انجام داد. تخصیص منابع حاصل از دریافت وجه التزام به حوزه مسئولیت اجتماعی، بیمه ۵۰۰هزار خانه روستایی در ۳ استان محروم، خرید ۲۵هزار قلم تجهیزات مقابله با کرونا به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال و... از جمله اقداماتی است که بانک قرض‌الحسنه مهر ایران را به پیشگام شبکه بانکی کشور در حوزه مسئولیت اجتماعی تبدیل کرده است. روند فعالیت بانک مهربانی‌ها در حوزه مسئولیت اجتماعی در همین ایستگاه متوقف نمی‌شود و قطعاً در سال ۱۴۰۳ نیز گسترش می‌یابد، زیرا دریای مهربانی بی‌کران است.

دکتر ابوالفضل نجارزاده به همراه اعضای هیات مدیره وبرخی از مدیران ارشد بانک ملی ایران در سی و یکمین همایش سیاست‌های پولی و ارزی با موضوع «بازآرایی سیاست‌های پولی و نظارتی؛ با نگاهی به قانون جدید بانک مرکزی» در بانک مرکزی حضور یافتند. به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، در روز نخست این همایش مسئولان و اعضای تیم اقتصادی دولت، مدیران ارشد و اعضای هیات عامل بانک مرکزی، مدیران عامل بانک ها و صاحب نظران اقتصادی حضور داشتند که «محمدرضا فرزین» رئیس کل بانک مرکزی، «داود منظور» رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و «سید احسان خاندوزی» وزیر امور اقتصادی و دارایی پیرامون بحث ثبات مالی، بستر رشد اقتصادی پایدار، اصلاح قوانین و مقررات بانک مرکزی ، جدیدترین تحولات حوزه پولی، بانکی و ارزی و شاخصه های رشد اقتصاد کشور به سخنرانی پرداختند.

بهره‌برداری از طرح‌های مورد تاکید شهیدِجمهور برای هوای پاک
وزیر نفت از بهره‌برداری از طرح‌های مورد تاکید شهیدِجمهور برای اجرای قانون هوای پاک ظرف دو الی سه هفته آینده خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، وزیر نفت در جلسه هیئت دولت گفت: ٢٣ طرح به ارزش بالغ بر 4.6 میلیارد دلار آماده افتتاح داریم که ظرف دو الی سه هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسند؛ طرح‌هایی که همگی از مطالبات شهید آیت‌الله رئیسی بود. وی افزود: طرح جمع‌آوری 4 میلیون متر مکعب گازهای همراه،‌ بخشی از تاکیدات آیت‌الله رئیسی در حوزه اجرای قانون هوای پاک بود که اکنون آماده بهره‌برداری است. همچنین 460 کیلومتر خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی آماده بهره‌برداری داریم.

پیشروی قیمت نفت ادامه یافت
قیمت نفت در ابتدای معاملات روز چهارشنبه بازار آسیا تحت تاثیر انتظارات برای تمدید محدودیت عرضه داوطلبانه تولیدکنندگان اوپک پلاس و افزایش مصرف سوخت در فصل تعطیلات تابستانی، افزایش یافت. به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در ژوئیه، با ۱۵ سنت معادل ۰.۲ درصد افزایش، به ۸۴ دلار و ۳۷ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در ژوئیه، با ۲۵ سنت معادل ۰.۳ درصد، به ۸۰ دلار و هشت سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص در معاملات روز سه شنبه، بیش از یک درصد افزایش داشتند. معامله‌گران و تحلیلگران انتظار دارند اوپک و متحدانش شامل روسیه به محدودیت عرضه ۲.۲ میلیون بشکه در روز در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ ادامه دهند. سوگاندها ساچدوا، موسس شرکت تحقیقاتی «اس اس ولث استریت» در این باره گفت: این انتظار که اوپک پلاس مدت اجرای محدودیت عرضه خود را تمدید خواهد کرد، خوش‌بینی به بازار تزریق کرد و این اقدام به عنوان یک تلاش متمرکز برای تثبیت قیمت نفت و متوازن کردن بازار نفت جهانی دیده می‌شود. بعلاوه، با آغاز فصل رانندگی تابستانی در آمریکا، مصرف فصلی سوخت افزایش پیدا کرده و معمولا به روند مثبت در قیمت نفت خام، کمک می‌کند.
تعطیلات روز یادبود در روز دوشنبه، به منزله آغاز فصل اوج تقاضا برای سوخت در آمریکاست که بزرگترین مصرف کننده نفت در جهان به شمار می‌رود و با ادامه محدودیت عرضه از سوی تولیدکنندگان بزرگ، قیمت‌ها در مواجهه با رشد مصرف، پشتیبانی می‌شود. دانیل هاینس، استراتژیست کالای ارشد در بانک ANZ در یادداشتی نوشت: داده‌های اولیه، آمار نسبتا بالای سفرهای تعطیلات آمریکا در روز یادبود را نشان می‌دهد که معمولا آغاز فصل رانندگی است. آمار سفرهای هوایی هم بالا بوده است. طبق نظرسنجی رویترز، عربستان سعودی ممکن است قیمت فروش اکثر گریدهای نفتی خود به آسیا را در ژوئیه برای نخستین بار در پنج ماه گذشته کاهش دهد زیرا شاخص قیمت نفت خاورمیانه و حاشیه سود پالایشگاه‌های آسیایی، ضعیف شده است.

بررسی‌ها از عملکرد دولت سیزدهم نشان میدهد

یکی از مهم ترین شاخصه های دولت رئیس جمهور فقید، عدم اتکا توسعه به مذاکرات و رفع تحریم های بین اللملی بود به صورتی که دولت سیزدهم با اتکا به شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی و دیپلماسی فعالانه در حوزه انرژی اتفاقات خصوصا نفت و گاز رقم زد.
در دولت مردمی شهید جمهور اقدامات ارزنده‌ای باتکیه‌بر توان و دانش متخصصان داخلی در حوزه ساخت و بهره‌برداری از پالایشگاه‌ها انجام شده است و هرگز رشد و توسعه را متکی به مذاکرات برجام و رفع تحریم‌های بین‌المللی ندانسته و با اتکا به شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی و دیپلماسی فعالانه در حوزه انرژی اتفاقات بزرگی را در حوزه صادرات نفت و گاز و توسعه پالایشگاه‌ها رقم زد.
طبق آمار موجود کشور در پایان سال 1399 و آغاز 1400 مقدار تولید ، صادرات و تعداد طرح های اجرایی پالایشگاهی وضعیت مطلوبی نداشت اما امروزه به همت دولت سیزدهم شاهد پیشرفت چشمگیری در این حوزه هستیم . از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم تا پایان سال 1402 حدود 132 طرح نیمه تمام به ارزش 28 میلیارد و 500 میلیون دلار تکمیل و همزمان عملیات اجرایی 50 طرح به ارزش 47 میلیارد و 500 میلیون دلار آغاز شده است.
دولت سیزدهم تصمیم داشت تا در سال 1403، 79 طرح به ارزش 16 میلیارد دلار را تکمیل و عملیات اجرایی 50 طرح به ارزش 25 میلیارد دلار را آغاز کند اما حال این وظیفه اتمام و ادامه روند توسعه طرح های نفتی و پلایشگاهی بر دوش دولتی است که روی کار خواهد آمد. دولت سیزدهم در عمر 1000 روزه خود توانست با رشد 63 درصدی تولید روزانه نفت و با بازاریابی فعالانه در بازار جهانی به خاطر شکوفایی دولت در حوزه دیپلماسی انرژی، زمینه همکاری های نفتی با کشور های خارجی در بخش صادرات نفتی، فرآورده های نفتی، محصولات پتروشیمی را روز به روز افزایش داده و حجم صادرات نفت خام را 40 درصد افزایش دهد و درآمد 36 میلیارد دلاری از طریق فروش نفت را کسب کند. باتوجه‌به تحریم‌ها، توسعه صنعت گاز در دولت شهید جمهور متوقف نشد و ظرفیت تولید گاز کشور با رشد 6 درصدی، روزانه 60 میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور اضافه شده است و تولید معیانات گازی نیز از 198 میلیون بشکه در سال 1400 به 259 میلیون بشکه رسیده است.
وزارت نفت در طی عقد قرارداد با شرکت‌های توانمند ایرانی برای اجرای طرح‌های کلان نگهداشت و افزایش تولید گاز همچون تکمیل و بهره‌برداری میدان‌های گازی توس، دی و آغار با حجم سرمایه‌گذاری 156 میلیون دلار، اجرای طرح تقویت فشار میادین گازی هما، وراوی و تابناک با حجم سرمایه‌گذاری 311 میلیون دلار و اجرای افزایش ضربتی تولید گاز 13 میدان نفتی مناطق مرکزی کشور با حجم سرمایه‌گذاری 3.6 میلیارد دلار، در مجموع توانست افزایش تولید بیش از 200 میلیون مترمکعبی گاز را محقق سازد.
نکته‌ای که قابل‌توجه است در این دولت روابط خارجی گازی ایران نیز فعالیت ویژه‌ای داشت و مذاکرات خوبی در زمینه عقد قرارداد صورت‌گرفته است؛ تمدید قرارداد صادرات گاز به عراق به مدت 5 سال و همچنین مذاکرات با ترکیه، ارمنستان و پاکستان جهت تمدید و احیای قرارداد از این دست اقدامات بوده است که باید مورد توجه دولت آتی قرار گیرد و مسیر توسعه در پیش گرفته را ادامه دهد.

اجرای طرحی محیط‌زیستی با توجیه اقتصادی
به‌خاطر اهمیت حفظ محیط‌زیست و درآمدزایی برای کشور، چند سالی است که جمع‌آوری گازهای همراه در دستور کار دولت‌های مختلف قرار گرفته بود، اما عملاً تا آغاز دولت سیزدهم اقدامی جدی در این زمینه صورت نگرفت.
عملکرد دولت سیزدهم در جمع‌آوری گازهای همراه اهتمام جدی به خرج داده است به‌گونه‌ای که با حجم سرمایه‌گذاری بیش از 5 میلیارد دلار این طرح را به سرعت به مرحله اجرایی رساند. به نقل از آمار های وزارت نفت حجم سوزاندن همراه گاز نفت ایران در سال 1401 حدود 18 میلیارد و 430 میلیون متر مکعب بوده که طبق برآور ها معادل 22 درصد مقدار ناترازی گاز در زمستان این سال بود. با اقدامات انجام شده توسط دولت سیزدهم در سال 1402 حجم جمع آوری گاز های همراه روزانه 15 تا 18 میلیون متر مکعب رسیده است.
جمع‌آوری گازهای همراه که هم در جهت حفظ محیط‌زیست و هم به‌منظور رفع نیاز گاز کشور و جلوگیری از زیان اقتصادی برای کشور حیاتی است از اولویت‌های دولت سیزدهم بود؛ البته به این نکته را نیز باید توجه داشت که باتوجه‌به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در راستای افزایش تولید نفت و گاز، طبیعتاً گازهای همراه جدید تولید می‌شود که دراین‌خصوص باید دولت آینده برنامه‌ریزی‌هایی انجام داده و امیدواریم بیشتر گازهای همراه در سطح میدان‌های نفتی و گازی ایران جمع‌آوری شود.

بهره‌برداری از ایرانی‌ترین پالایشگاه فاز 14 پارس جنوبی در عسلویه
پالایشگاه فاز 14 پارس جنوبی، با حجم سرمایه گذاری بالغ بر 2.5 میلیارد دلار مهم‌ترین پروژه دولت سیزدهم بود که پس از یک دهه به بهره‌برداری رسید. با احداث و راه اندازی آن حدود 56 میلیون متر مکعب به ظرفیت پالایشی گاز کشور اضافه شده است. در بخش مهندسی، ساخت و راه‌اندازی این پالایشگاه شرکت‌های ایرانی سهم 100 درصدی را به نمایش گذاشتند و در مراحل ساخت آن حتی یک شرکت خارجی وجود نداشته و همچنین در حوزه تامین کالا نیز سهم شرکت های ایرانی 70 درصد بود؛ این موارد در حالی است که سهم شرکت های ایرانی در سال های ابتدایی توسعه میدان های مشترک پارس جنوبی کمتر از 30 درصد بود. از سکوهای فاز 14 پارس جنوبی به صورت تجمعی بالغ بر 82 میلیارد متر مکعب گاز غنی برداشت شده است که تا کنون 12 میلیارد متر مکعب از گازشیرین به خطوط سراسری کشور تحویل شده است. از منظر اشتغال نیز در حال حاضر یک هزار و 100 نفر در این پالایشگاه مشغول به کار تولید گاز هستند. در نهایت طبق اعلام مرکز آمار و بانک مرکزی، می‌توان بیان کرد دولت سیزدهم کارنامه درخشانی در حوزه نفت و گاز و بهره‌برداری از پالایشگاه‌ها را کسب کرده است؛ رشد اقتصادی گروه نفت و گاز در سال گذشته بالای 20درصد بوده که تأثیر بسزایی در رشد اقتصادی کشور داشت.

با اجرا و تکمیل طرح‌های کلان صنعت نفت در دولت سیزدهم، ۱۷۰ هزار بشکه در روز ظرفیت جدید تولید روزانه نفت ایجاد شد. به گزارش خبرنگار اقتصادی
خبرگزاری تسنیم، با روی کار آمدن دولت سیزدهم، تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام و اجرای طرح‌های کلان صنعت نفت در دستور کار قرار گرفت و حاصل آن بهره برداری از فاز نخست میادین سپهر و جفیر، تکمیل و بهره برداری از 60 حلقه چاه میدان مشترک آزادگان جنوبی، تکمیل و بهره‌برداری از 8 طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت، بهره برداری از طرح افزایش تولید نفت خام از میادین چشمه‌خوش، دالپری و پایدار شرق و بهره‌برداری از تولید زودهنگام میدان سهراب بوده است.
تولید روزانه نفت از 2 میلیون و 107 هزار بشکه در ابتدای دولت، در ابتدای خردادماه امسال به حدود 3.5 میلیون بشکه در روز رسید که از این مقدار افزایش، 170 هزار بشکه در روز مربوط به ظرفیت‌های جدید ایجاد شده در میادین نفتی بود.