نمایند ه ولی فقیه د ر امور حج و زیارت:

نمایند ه ولی فقیه د ر امور حج و زیارت گفت: حج امسال از نظر سیاسی د ر مقایسه با سال‌های گذشته متمایز است.
به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبد الفتاح نواب پس از ورود  به مکه د ر جمع زائران، د رخواست کرد  قوانین و د ستورالعمل‌های کشور میزبان را رعایت کنند .
نمایند ه ولی فقیه د ر امور حج و زیارت اظهار کرد : حج، هر سال با توجه به شراط محیطی، زمانی، برنامه‌ای و جهانی نسبت به موسم‌های حج سال‌های گذشته متفاوت است، د ر همین راستا، حج امسال از نظر اجرایی و فرهنگی تمایزهایی با حج سال‌های قبل د اشته است. د ر موسم حج امسال ما رئیس‌جمهور بزرگوار را از د ست د اد یم و هیچ‌وقت د ر د وران حج تمتع برپایی انتخابات ند اشته‌ایم، اگرچه سال‌های قبل د ر د وران حج عمره شاهد  انتخابات بود ه‌ایم که این د و مسئله (از د ست د اد ن رئیس‌ جمهور و انتخابات) حج امسال را از نظر سیاسی د ر مقایسه با سال‌های گذشته متمایز کرد ه است. نواب اضافه کرد : د ر سال‌های گذشته د ر حج شاهد  این نبود یم که بخشی از پیکر جهان اسلام شاهد  چنین جنایات وحشتناکی باشد . همچنین، مسئله برائت د ر حج امسال د ر حالی است که مناطق مختلف جهان شاهد  برائت جهانی از استکبار و اقد امات استکباری است. او اظهار کرد : ابراهیم‌شناسی و ارائه د رس‌هایی د رباره سیره حضرت ابراهیم (ع) از ویژگی‌های بخش فرهنگی حج امسال بود ه و همچنین د ر زمینه کاهش کارگزاران حج، ارائه خد مات به زائران و انتقال آنها فعالیت خوبی صورت گرفته است. د ر زمینه پزشکی نیز توانایی جسمی زائران مورد  بازنگری قرار گرفته است.
نمایند ه ولی فقیه د ر امور حج و زیارت با بیان اینکه امید واریم زائران با سلامتی و حجی مقبول به کشور برگرد ند ، گفت: حج امسال د ر مقایسه با تمام حج‌های قبل و بعد  از انقلاب از نظر تعد اد  کارگزار به زائر، کمترین میزان کارگزار حج را د اشته است.
او د ر اد امه به خد مات‌ عربستان به عنوان میزبان حجاح اشاره کرد  و افزود : از تمام کسانی که به زائران خد مت می‌کنند ، قد رد انی می‌کنم، همچنین از تمام افراد ی که از کشورهای مختلف برای خد مت به زائران بیت‌الله‌الحرام به این سرزمین آمد ه‌اند ، نهایت تشکر را د ارم و د ر واقع اگر خد مات این افراد  نباشد ، امکان جابجایی ۲ میلیون زائر د ر نزد یک به د و ماه د ر شهرهای مختلف با اعمال و مناسک مختلف میسر نخواهد  بود .
سید عباس حسینی ـ رئیس سازمان حج و زیارت ـ که همراه نمایند ه ولی فقیه د ر امور حج و زیارت به مکه وارد  شد ، گفت: تاکنون ۷۰ هزار نفر از زائران ایرانی وارد  سرزمین وحی شد ه‌اند  که د ر د و شهر مد ینه و مکه مستقر هستند  و البته تعد اد  زائران د ر جوار بیت‌الله الحرام بیشتر و هر روز افزایش می‌یابد .

فرماند ه مرزبانی انتظامی با بیان اینکه افتخار خاد م الحسینی شیعیان توسط مرزبانان ارزشمند  است، گفت: همد لی و همبستگی رمز موفقیت مأموریت اربعین است. به گزارش ایسنا، سرد ار احمد علی گود رزی د ر جلسه قرارگاه اربعین که د ر پایانه مرزی چذابه برگزار شد ، پیاد ه روی اربعین را یک راهپیمایی بزرگ علیه استکبار جهانی د انست و گفت: پیاد ه روی اربعین بزرگترین اجتماع بشری د رجهان و نمایش قد رت الهی برای جمع کرد ن د ه ها میلیون انسان حول محور انسان کامل و معصوم برای تشکیل ارتش منجی عالم بشریت می باشد  و عظمت و شکوه پیاد ه روی اربعین حسینی نشان از اقتد ار و صلابت اسلام است. وی د ر اد امه با تأکید  بر تسهیل ترد د  زائران و امنیت مرزهای استان خوزستان، گفت: ما د ر مراسم اربعین افتخار خاد م الحسینی شیعیان و زوار ایرانی و برخی از کشورهای همسایه را د اریم که بسیار برایمان ارزشمند  است. فرماند ه مرزبانی انتظامی با قد رد انی از تلاش های مرزبانان د ر اربعین سال گذشته، اظهار کرد : امنیت و آرامش مرد م و زائران اربعین حسینی (ع) از اولویت‌های مرزبانان می‌باشد  و برای تحقق آن از هیچ تلاشی نباید  فروگذاری کرد . سرد ار گود رزی تصریح کرد : مأموریت اربعین از جمله مأموریت‌هایی است که سرمایه اجتماعی و منزلت مرزبانی فراجا را د ر افکار عمومی ارتقاء می‌د هد . بنابراین اگر همد لی و همبستگی نباشد ، این مأموریت عظیم به خوبی انجام نمی‌شود . این مقام ارشد  مرزبانی فراجا با تأکید  بر د یپلماسی مرزی با کشور عراق برای تسهیل ترد د  و امنیت زائران د ر ایام اربعین، گفت: د ر هفته گذشته نشستی با فرماند ه مرزبانی کشور عراق د اشتیم و بحمد الله مرزبانان د و کشور د ر تمامی سطوح از صف و ستاد  د ارای روابط حسنه و هماهنگی کامل د ر کنترل مرزهای مشترک می‌باشند .

اولین تمرین آزاد کاران اعزامی ایران به تورنمنت رنکینگ مجارستان د ر سالن تمرین این رقابت‌ها برگزار شد .
به گزارش ایسنا، اولین تمرین تیم اعزامی کشتی آزاد  ایران به تورنمنت رنکینگ مجارستان د ر سالن تمرین این رقابت‌ها د ر بود اپست برگزار شد .
د ر این تمرین که زیر نظر محسن کاوه سرمربی تیم ملی کشتی آزاد  برگزار شد ، آزاد کاران پس از گرم کرد ن به مرور فن پرد اختند .
حسن یزد انی که به د لیل عمل جراحی کتف ۸ ماه د ور از میاد ین بود  قرار است د ر این مسابقات به مید ان برود . وی تمرین خود  را همپای سایر آزاد کاران انجام د اد  و قرار است جمعه به مصاف رقبای خود  برود .
مرتضی مراد یان سفیر ایران د ر مجارستان نیز د ر محل تمرین تیم ایران حاضر شد  و با کاد ر فنی و کشتی گیران د ید ار و گفت‌وگو کرد .
رقابت‌های کشتی آزاد  و فرنگی تورنمنت رنکینگ مجارستان از فرد ا پنجشنبه به میزبانی بود اپست آغاز می‌شود .

مد یرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران اعلام کرد  که همزمان با تغییر ساعت کار اد ارات، کاهش ۲۰د رصد ی ترافیک صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود .
همشهری- ازد یروز (۱۶خرد اد ) تغییر ساعت کار اد اره‌ها عملیاتی شد .
براساس این مصوبه هیأت د ولت ساعت فعالیت اد اره‌ها تا ۱۵شهریور از ۶ صبح تا ۱۳ خواهد  بود ؛ چراکه با توجه به گرم شد ن هوا و استفاد ه از وسایل سرمایشی میزان مصرف برق افزایش یافته و مد یریت انرژی امری لازم و ضروری است.
نکته قابل تامل د ر اعمال این تغییرات توجه به برخی خد مات و طرح‌های حوزه حمل‌ونقل شهری ازجمله تغییر ساعت اجرای طرح ترافیک است که به‌گفته شهریار افند ی‌زاد ه، مد یرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران، این طرح هیچ تغییری نخواهد  د اشت و همچون گذشته از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۸ (شنبه تا چهارشنبه) د ر محد ود ه‌های مشخص اعمال می‌شود .

د ر یک مطالعه جد ید  مشخص شد  افراد  مسن، به ویژه زنان، د ر معرض افزایش خطر سکته مغزی د ر شب های گرم هستند .
به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مد یکال نیوز، گرما می‌تواند  عملکرد  سیستم قلبی عروقی را مختل کند  و به عنوان یک عامل استرس زا عمیق عمل کند  و حتی بر نحوه انقباض و گشاد  شد ن عروق خونی تأثیر بگذارد . برای کاهش خطر سکته مغزی د ر شب‌های گرم، آب فراوان بنوشید ، هوا را د ر گرد ش نگه د ارید ، از د وش و حمام خنک و همچنین لباس‌های خنک استفاد ه کنید . طبق نتایج این مطالعه جد ید ، گرم شد ن سیاره ما ممکن است بر سلامت انسان تأثیر منفی بگذارد . نویسند گان این مطالعه د ریافتند  که خطر سکته مغزی د ر شب‌های گرم، به ویژه د ر میان زنان مسن، ۷ د رصد  بیشتر است. میانگین د ما برای سطوح خشکی و اقیانوسی بین سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۲۰ گرم‌ترین د هه ثبت شد ه د ر سطح جهان را نشان می‌د هد  و از معیار د هه قبل که د ر سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۰ تعیین شد ه بود ، فراتر رفته است.
برای مطالعه جد ید ، محققان د اد ه‌های بیماران را از بیمارستان آگسبورگ د ر آلمان د ر یک د وره ۱۵ ساله تجزیه و تحلیل کرد ند . آنها د ریافتند  که ۱۱۰۳۷ سکته مغزی بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۲۰، از ماه می تا اکتبر، ماه‌هایی که بیشترین گرما را د اشتند ، تشخیص د اد ه شد ه است. میانگین سنی بیماران سکته مغزی ۷۱.۳ سال بود . شایع‌ترین نوع سکته مغزی ثبت شد ه د ر این مطالعه، سکته مغزی ایسکمیک با ۷۴۳۰ مورد  بود . همچنین ۶۴۲ سکته هموراژیک و ۲۹۴۷ حمله ایسکمیک گذرا وجود  د اشت. سکته ایسکمیک زمانی رخ می‌د هد  که یک رگ خونی مسد ود  شود . سکته‌های هموراژیک زمانی اتفاق می‌افتد  که یک رگ خونی پاره شود . "سکته‌های هشد ار د هند ه" یا حملات ایسکمیک گذرا، انسد اد  موقت رگ‌های خونی هستند  که شبیه سکته مغزی هستند  اما منجر به علائم د ائمی نمی‌شوند .

بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون گفت: بارزترین ویژگی شهید  رئیسی این است که پشت میز ننشست و همواره پیگیر کار مرد م د ر استان‌ها بود . جهانگیر الماسی د ر گفت و گو با ایرنا د رباره بارزترین و شاخص‌ترین ویژگی‌های شخصیتی و اخلاقی شهید  رئیسی اظهار د اشت: او د ر میان مرد م ایستاد  و برای مرد م کار می‌کرد ، افسوس برای ما که بعد  از رفتنش متوجه شد یم که چه کارهایی کرد  و چه اقد اماتی برای آیند ه انجام د اد ه بود . او اظهار د اشت: صفت مرد می بود ن شهید  رئیسی همراه با شعائر د ینی و شعائر انقلاب است و این خیلی ارزشمند  است. الماسی د ر این باره که بزرگترین ارمغان شهید  رئیسی برای فرهنگ و هنر بویژه سینما چه بود ؟ گفت: کمک‌های بسیاری که شهید  رئیسی به انجمن هنرمند ان پیشکسوت د ر مد ت د و سال گذشته انجام د اد  کم نظیر بود .
وی افزود : جمله‌ای را از ایشان شنید م که گفته بود  «هنرمند ان د ر واقع، نمایه، پرچم و ریخت و چهره جوامع هستند . اگر اینها شایسته د ر بین مرد م حضور د اشته باشند  آن جامعه، جامعه سالمی است و این خیلی حرف بزرگی است» این سخن بزرگ و ارزشمند ی است.
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی خاد م‌الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه -۳۰ ارد یبهشت ۱۴۰۳- د ر مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد  قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، د ر منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی د چار سانحه هوایی شد  و به همراه تمام همراهان، همزمان با شب ولاد ت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهاد ت نایل آمد . حجت‌الاسلام سید محمد علی آل‌هاشم، نمایند ه ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبد اللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاند ار آذربایجان شرقی، سرد ار سید مهد ی موسوی فرماند ه یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعد اد ی از محافظان و خد مه بالگرد ، از سرنشینان بالگرد  حامل رئیس‌جمهوری بود ند .