حضور نتانیاهو در کنگره آمریکا شرم‌آور بود

رئیس‌جمهوری ترکیه که کشورش روابط سنتی با رام‌الله دارد، از رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به خاطر رد دعوت به آنکارا انتقاد کرد. «رجب طیب اردوغان» در یک مراسم محلی در جمع خبرنگاران گفت: «محمود عباس» که دعوت ما را برای سخنرانی در پارلمان نپذیرفت، یک عذرخواهی به ما بدهکار است. روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» نیز با انتشار این بخش از اظهارات اردوغان، مدعی وجود اختلاف بین تشکیلات خودگردان فلسطین و ترکیه شد. این رسانه صهیونیستی نوشت: ترکیه از حماس حمایت می کند و از هفت اکتبر۲۰۲۳ (شروع عملیات طوفان الاقصی) تاکنون بارها میزبان مقامات ارشد حماس بوده است. براساس این گزارش، اردوغان در بخش دیگری از سخنانش، از کنگره آمریکا نیز به خاطر میزبانی از «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی انتقاد و اضافه کرد: با دیدن صحنه های کنگره آمریکا، برای انسانیت متاسف شدم زیرا اعضای کنگره برای آدم (بی ارزشی) مثل نتانیاهو چنان کف زدند که دستشان قرمز شد. رئیس جمهوری ترکیه روز جمعه، در اولین واکنش به حضور نتانیاهو در کنگره آمریکا، وی را به هیتلر تشبیه کرده و گفته بود: مدعیان حقوق بشر برای تشویق هیتلر زمانه ذره‌ای خجالت نمی‌کشند.

 

قدرت بازدارندگی اسرائیل از بین‌ رفته است

نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی، حملات محور مقاومت را نتیجه ضعف و از بین رفتن قدرت بازدارندگی این رژیم دانست. «نفتالی بنت» در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی آمریکایی «سی‌ان‌ان»، حزب‌الله را به خاطر حمله موشکی به منطقه «مجدل شمس» در بلندی‌های جولان اشغالی مسئول دانست و خواستار اقدام متقابل ارتش اشغالگر علیه نیروهای مقاومت در منطقه، از جمله لبنان شد. وی به ناتوانی رژیم اشغالگر برای مقابله با محور مقاومت و از بین رفتن قدرت بازدارندگی آن نیز اعتراف کرد و گفت: تنها راه احیای بازدارندگی اسرائیل، پاسخ به حملات شبانه روزی دشمنان ما از یمن تا عراق و لبنان است. این مقام صهیونیست، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر را مسئول از بین رفتن قدرت بازدارندگی رژیم صهیونیستی دانست و خطاب به وی افزود: «مهمترین وظیفه کابینه، تامین امنیت است و اگر شما نمی توانید این کار را انجام دهید، بگذارید شخص دیگری این کار را انجام دهد.» بنت همچنین از نتانیاهو خواست تا برای عقب راندن نیروهای حزب الله لبنان از مرزهای سرزمین های اشغالی تا شمال رود لیتانی اقدام کند. وی تهدید کرد: در صورتی که حزب الله از مرزها عقب نشینی نکند، بیروت هدف یک جنگ گسترده خواهد بود.

سوژه جدید ترامپ برای حمله به هریس
«دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا، دیدار «کامالا هریس» نامزد احتمالی دموکرات ها با نخست وزیر رژیم صهیونیستی را «افتضاح» و «توهین آمیز» خواند. شبکه خبری فاکس نیوز نوشت: ترامپ با انتقاد از دیدار هریس با بنیامین نتانیاهو، مدعی شد که کاخ سفید به متحد آمریکا در خاورمیانه بی احترامی کرده است. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه با هریس در واشنگتن دیدار کرد. ترامپ در شبکه اجتماعی خود موسوم به «تروث سوشال» همچنین از هریس به دلیل خودداری از میزبانی نشست مشترک کنگره در جریان سخنرانی نتانیاهو انتقاد و اضافه کرد: هریس از میزبانی این نشست که وظیفه معاون رئیس جمهوری است، امتناع کرد. ترامپ افزود: ناتوانی او (هریس) جنگ را طولانی و آزادی اسرا را به تاخیر می اندازد. همان کسانی که باعث شرمساری آمریکا در افغانستان شدند، به اسرائیل می گویند که دیگر با حماس نجنگد و حمله ۷ اکتبر۲۰۲۳ را فراموش کند. فاکس نیوز نوشت، یک مقام رژیم صهیونیستی به تارنمای آمریکایی آکسیوس گفته که نتانیاهو از اشاره هریس به تلفات غیرنظامیان در غزه و وخامت اوضاع انسانی در این منطقه ناراحت است.

جنگنده سوخوی ۳۴ روسیه سقوط کرد
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد یک فروند جنگنده سوخو-۳۴ این کشور روز شنبه در منطقه ولگوگراد جنوبی روسیه هنگام انجام یک پرواز آموزشی برنامه ریزی شده سقوط کرد. در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: یک فروند هواپیمای سوخو-۳۴ نیروی هوایی روسیه در حین انجام یک پرواز آموزشی برنامه ریزی شده در منطقه ولگوگراد سقوط کرد. در ادامه این بیانیه آمده است: خلبانان این جنگنده توانستند از این جنگنده خارج شوند و جان آنها در خطر نیست. این جنگنده در یک منطقه متروکه سقوط کرد. جنگنده هنگام سقوط مهمات جنگی به همراه نداشت.

ارسال پاکت حاوی طاعون، به آدرس وزیر کشور فرانسه
رسانه فرانسوی به نقل از منابع گزارش داد که یک بسته پستی مشکوک به آدرس وزیر کشور فرانسه پست شده بود که آزمایش‌های اولیه وجود باکتری طاعون در آن را تایید می‌کند. مسوولان اداره پست شهر دیژون فرانسه، کشف بسته پستی مشکوک برای «ژرار دارمنن» وزیر کشور فرانسه را تایید کردند و طبق بررسی‌های اولیه، بسته حاوی پودری سیاه‌رنگ بوده است.

گزارش «تجارت» از اصابت راکت به «مجدل شمس» در اراضی اشغالی؛

گروه سیاسی: حمله راکتی شنبه به مجدل شمس در مناطق تحت اشغال اسرائیل در بلندی‌های جولان، سطحی جدید از بحران را در منطقه برافروخسته است. برخی منابع در شهرک مجدل شمس واقع در جولان سوری اشغالی به الجزیره گفتند در این حادثه ۴۰ تن مجروح شدند که از این بین ۱۷ نفر وضعیت وخیمی دارند و در بیمارستان‌های این منطقه تحت درمان قرار گرفتند. ارتش رژیم صهیونیستی پیش‌تر از کشته شدن ۱۲ تن در نتیجه این حادثه خبر داد.
به گزارش «تجارت»، حزب الله در بیانیه‌ای ضمن تکذیب حملات موشکی خود به مجدل شمس اعلام کرده که مقاومت اسلامی لبنان هیچ گونه ارتباطی با این حادثه نداشت و قاطعانه ادعاهای دروغین در این خصوص را رد می‌کند. با وجود تکذیبیه مقاومت اسلامی لبنان، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی مدعی شده که حزب‌الله همه خطوط قرمز را زیر پا گذاشته است.
واکنش گسترده سران صهیونیست
واقعه اخیر در شهرک مجدل شمس با واکنش گسترده سران رژیم صهیونیستی همراه شد. فتر نخست‌وزیر اسرائیل در پی حمله به مجدل شمس و کشته شدن دهها نفر اعلام کرد که نتانیاهو با رهبر فرقه دروزی صحبت کرد و شوک خود را از کشته شدن بی‌گناهان در مجدل شمس ابراز داشت. نتانیاهو پس از این اتفاق گفت: حزب‌الله بهای گزافی برای حمله موشکی که باعث کشته شدن کودکان در مجدل شمس شد، خواهد پرداخت. وی افزود: حزب‌الله بهایی سنگین که تاکنون نپرداخته است، خواهد پرداخت.
«یسرائیل کاتس» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در واکنش به حمله موشکی به مجدل شمس در ادامه یاوه گویی مقامات صهیونیست علیه حزب الله گفت که این گروه تمام خطوط قرمز را زیر پا گذاشته است. این درحالی است که مقاومت اسلامی لبنان در بیانیه‌ای انجام هرگونه حمله موشکی به منطقه مجدل شمس در بلندی‌های اشغالی جولان و کشته شدن شماری از صهیونیست‌ها را «قاطعانه» رد کرد. از سوی دیگر «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی نیز مدعی شد: سیدحسن نصرالله مسئول کشتار در مجدل شمس است و زمان آن رسیده تا حزب الله بهای سنگینی را بپردازد. منابع امنیتی دیگر صهیونیست نیز در گفتگو با شبکه کان این رژیم تاکید کردند که پاسخ "اسرائیل" به این حمله بسیار قوی خواهد بود. یک کارشناس نظامی ارتش رژیم صهیونیستی نیز به شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم گفته موشک شلیک شده به سمت مجدل شمس از نوع فلق ۱ بوده است. یک مقام نظامی ارتش رژیم صهیونیستی نیز به این شبکه خبری گفت:پاسخ به این حمله بسیار گسترده خواهد بود.
«دانیل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز افزود که وزیر جنگ و رئیس ستاد کل ارتش این رژیم هم اکنون در حال انجام مشورت‌هایی با مقامات ارتش هستند. شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یک مقام نزدیک به نتانیاهو گفت این حمله به تحولاتی دراماتیک در مرزهای شمالی منجر خواهد شد. اسرائیل هیوم (اسرائیل امروز) به نقل از مقامات نظامی اسرائیلی مدعی شد: پاسخ به حمله مجدل شمس بسیار گسترده خواهد بود و مجبور هستیم که به جنگ برویم. بنی گانتس رهبر حزب اردوگاه و از سران اپوزیسیون کابینه رژیم صهیونیستی نیز در این باره گفت: زمان این است که توافق برای تبادل اسرا با حماس را امضا کنیم و توان خود را به جبهه شمالی منتقل کنیم. سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز به نقل از منابعی گزارش داد: مجدل شمس برای این حمله سخت آماده نبود و ساکنان آن تخلیه نشدند و این منطقه مستحکم نیست. پایگاه خبری «واللا» به نقل از ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد: از نخست وزیر می خواهیم که فورا علیه حزب الله اعلام جنگ کند.
شبکه 12 رژیم صهیونیستی نیز به نقل از مقامات دولتی اسرائیل گزارش داد: نتانیاهو درحال بررسی این است که به دنبال حمله به مجدل شمس سفر خود به آمریکا را کوتاه کند. این شبکه گزارش داد که بن گویر خواستار تشکیل کابینه کوچک امنیتی موسوم به کابینت شده است. یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز مدعی شد: در هرکجا که نیاز باشد که حزب الله را بزنیم، این کار را خواهیم کرد. یائیر لاپید رهبر اپوزیسیون و نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی نیز که همواره مخالف سیاست‌های نتانیاهوست، در این باره افزود: نتانیاهو هنوز تصمیم به بازگشت از آمریکا به اسرائیل را نگرفته و این شاهد خجالت آور بر این است که کلا از واقعیت جداست. ایلی کوهن که پیشتر وزیر امورخارجه و پیش از آن رئیس دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی بوده نیز در واکنش به حمله موشکی به مجدل شمس در جولان اشغالی ادعا کرد: لبنان باید در آتش بسوزد.