بیمه معلم روز سرمایه انسانی را گرامی داشت
بیمه معلم ۲۵ فروردین ۱۴۰۴، روز ملی سرمایه انسانی را با تقدیر از همکاران منابع انسانی گرامی داشت. در این مراسم، مفید امینی، مدیرعامل، سعید صحت، رئیس هیاتمدیره و مهدی خلیلی، مدیر سرمایه انسانی حضور داشتند تا بر نقش محوری سرمایه انسانی در پیشبرد اهداف سازمان تأکید کنند.به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بیمه معلم، دکتر مفید امینی در ابتدای این نشست صمیمانه، سرمایه انسانی را رکن اساسی موفقیت بیمه معلم دانست و اظهار داشت: همکاران متخصص و نوآور که با درایت و دانش خود تسهیلگر ایجاد تحول و پیشبرد اهداف سازمانی میشوند، بیتردید از هر سرمایهای گرانبهاتر هستند.او با اشاره به اهمیت فرهنگ سازمانی افزود: فرهنگ پویا از مدیران ارشد آغاز میشود و به کل سازمان گسترش مییابد. این فرهنگ باید چنان قدرتمند باشد که همکاران با افتخار آن را دنبال کنند و دیگران مشتاق پیوستن به آن باشند.دکتر سعید صحت، رئیس هیاتمدیره بیمه معلم نیز ضمن تبریک روز منابع انسانی اظهار داشت: موفقیت پایدار سازمان به پویایی و رضایت کارکنان وابسته است. ما متعهدیم با تقویت حمایتهای مادی و معنوی، حس تعلق و بهرهوری همکاران را ارتقا دهیم. این حمایتها، شامل ایجاد فرصتهای رشد حرفهای، تقویت فضای اعتماد و همدلی و البته توجه به رفاهیات همکاران میشود.
اعطای وام قرضالحسنه ودیعه مسکن به 6000 خانواده مستأجر
بانک صادرات ایران سال گذشته با پرداخت 6003 فقره وام قرضالحسنه ودیعه مسکن از خانوادههای بدون مسکن و مستأجران در سراسر کشور حمایت کرد.به گزارش تجارت به نقل از روابطعمومی بانک صادرات ایران، حمایت این بانک از خانوادههای بدون مسکن و مستأجران در قالب برنامههای حمایتی دولت از سال 1401 تاکنون با پرداخت وام قرضالحسنه ودیعه مسکن ادامه دارد و در سال 1403 با پرداخت 6003 فقره وام به ارزش بالغ بر 6 هزار و 852 میلیارد ریال به خانوادههای مشمول این طرح ادامه یافت.بنابراین گزارش، پرداخت 801 فقره وام قرضالحسنه ودیعه مسکن خانوارهای بدون مسکن دارای فرزند سوم، پرداخت 3919 فقره وام قرضالحسنه ودیعه مسکن مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره)، پرداخت 861 فقره وام قرضالحسنه مددجویان سازمان بهزیستی و پرداخت 422 فقره وام قرضالحسنه ودیعه مسکن ماده 69 جوانی جمعیت توسط بانک صادرات ایران در سال گذشته، با هدف کمک و حمایت از معیشت اقشار آسیبپذیر و پشتیبانی از برنامههای دولت با جدیت در دستور کار قرار داشته و در سال پیش رو نیز با قوت ادامه خواهد یافت.همچنین بانک صادرات ایران با هدف پاسخگویی به نیاز ضروری هموطنان در سال گذشته بیش از 8 هزار و 196 فقره وام ضروری قرضالحسنه به ارزش بالغ بر 1233 میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت کرد.
ارائه حساب وكالتی بانك ملت برای دور جدید فروش محصولات ایران خودرو
بانک ملت برای دور جدید فروش محصولات شرکت ایران خودرو، خدمت حساب وکالتی را به متقاضیان ارائه می کند.به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بانک ملت و بر اساس بخشنامه فروش جدید شرکت ایران خودرو، در این دوره از فروش نیز استفاده از راهکار حسابهای وکالتی در دستور کار قرار گرفته است و متقاضیان می توانند از تاریخ 26 فروردین ماه تا ساعت 24 روز یکشنبه 31 فروردین ماه 1404 از طریق مراجعه به شعب یا پیشخوان الکترونیک بانک ملت نسبت به وکالتی سازی و تأمین وجه ودیعه در حساب بانکی خود اقدام کنند. براساس این گزارش، وجه ودیعه تعیین شده برای این دوره از فروش محصولات ایران خودرو سه میلیارد ریال تعیین شده است که در طول دوره ثبت نام در حساب بانکی متقاضی مسدود خواهد شد.
امکان وکالتی نمودن حسابهای بانک سپه در طرح ثبت نام محصولات شرکت ایران خودرو فراهم شد
مشتریان گرانقدر بانک سپه میتوانند برای وکالتی نمودن حسابهای خود و شرکت در طرح ثبتنام فروردینماه 1404 محصولات ایران خودرو به منظور خرید محصولات این شرکت، به صورت غیر حضوری از طریق Vbank.banksepah.ir اقدام کنند.به گزارش تجارت به نقل از پایگاه اطلاعرسانی بانک سپه، امکان وکالتی نمودن حساب برای کلیه مشتریان گرانقدر بانک سپه همانند دورههای قبل به صورت غیرحضوری و صرفاً از طریق لینک vbank.banksepah.ir فراهم شده و متقاضیان میتوانند نسبت به وکالتی نمودن حساب به نام شرکت ایرانخودرو (فروردینماه 1404) با مبلغ مسدودی 300 میلیون تومان و قبول شرایط و ضوابط اقدام کنند.لازم به ذکر است، زمان شروع فرآیند وکالتی نمودن حساب ها از امروز سه شنبه 26 فروردین ماه تا ساعت 24 یک شنبه 31 فروردینماه سال جاری می باشد و مشتریان میتوانند 72ساعت پس از وکالتی نمودن حساب، نسبت به ثبت نام و انتخاب خودرو اقدام کنند.
گروه بانک و بیمه: شهره حقی - بهزاد شیری مدیرعامل پست بانک ایران به مناسبت فرا رسیدن 25 فروردین روز ملی سرمایه انسانی در مراسمی که با حضور کارشناسان اداری و منابع انسانی بانک در سراسر کشور برگزار شد، با اشاره به اینکه بدون وجود سرمایه انسانی توانمند و متعهد، حتی مجهزترین و ثروتمندترین سازمانها نیز در دستیابی به اهداف خود با ناکامی مواجه خواهند شد، گفت: در گذشته سازمانها بیشتر بر انباشت منابع مادی و سختافزاری تمرکز داشتند، اما تجربه نشان داده است که در دنیای پیچیده امروز، سرمایه انسانی، کلید اصلی بهرهبرداری درست از سایر منابع است. به گزارش تجارت به نقل از اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران، شیری با بیان اینکه در مسیر فعالیت هر سازمان، علاوه بر منابع مالی و تجهیزات، عواملی همچون فناوری اطلاعات و زیرساختهای دیجیتال بهعنوان بخش لاینفک توسعه سازمانی شناخته میشوند، گفت: اگر سازمانی نتواند از نیروهای انسانی خود بهرهبرداری صحیح کند، سایر نهادهها حتی در سطح جهانی و با کیفیت بسیار بالا هرگز به درستی به کار گرفته نخواهند شد و سازمان، فرصتهای حیاتی پیشرفت را از دست خواهد داد.وی در ادامه، تفاوت میان دو مفهوم پرکاربرد «نیروی انسانی» و «سرمایه انسانی» را تشریح کرد و افزود: از منظر حسابداری، پرداختهایی که به کارکنان انجام میشود، در قالب هزینه حقوق و دستمزد ثبت میشود؛ اما زمانی که نگاه سازمان به افراد، از «نیروی انسانی» به «سرمایه انسانی» تغییر پیدا میکند، رویکرد پرداختها به شکل سرمایهگذاری برای آینده تغییر میکند. این تغییر دیدگاه، کلید توسعه پایدار هر سازمان است.بالاترین مقام اجرایی بانک در بخشی از سخنان خود با اشاره به سیاستهای برخی شرکتها و بانکهای بزرگ کشور خاطرنشان کرد: در بسیاری از بانکها، تفاوت عمده در کیفیت خدمات و سطح موفقیت، نه به خاطر تجهیزات، نه به خاطر ساختمان و نه به خاطر فناوریهای مورد استفاده است بلکه آنچه تفاوت را رقم میزند، کیفیت و توانمندی سرمایه انسانی است.وی از کارشناسان اداری و منابع انسانی خواست که بهعنوان مدیران و آیندهسازان سازمان، نگاه خود را نسبت به نیروهای انسانی تغییر دهند و افزود: نیروی انسانی، صرفاً یک ابزار تولید نیست؛ بلکه مهمترین دارایی سازمان است که باید با دیدگاهی بلندمدت و هدفمند پرورش یابد و ارتقا پیدا کند.شیری تاکید کرد که نگرش سنتی که نیروی انسانی را تنها یک عامل هزینهزا تلقی میکند، دیگر پاسخگوی نیازهای سازمانهای مدرن و پویا نیست و ادامه داد: در مکاتب سنتی مدیریت، کاهش هزینهها راهحل افزایش سودآوری معرفی میشود؛ اما در نگرش سرمایهگذاری، تمرکز بر توسعه منابع انسانی و سرمایهگذاری هوشمندانه بر این بخش است، چرا که بازدهی نیروی انسانی در بلندمدت، مزیت رقابتی و سود پایدار برای سازمان به همراه دارد.بالاترین مقام اجرایی بانک با ذکر تجربهای از صنعت بانکداری گفت: طبق تحقیقات بینالمللی، هزینه جذب یک مشتری جدید برای بانکها معادل ۳۰ برابر هزینه بازگرداندن یک مشتری ازدسترفته است. این آمار نشان میدهد که ارتباطات انسانی، تعامل موثر با مشتریان و مهارتهای سرمایه انسانی، تأثیری مستقیم بر پایداری درآمد و رشد سازمانی دارند.وی با بیان اینکه در دنیای رقابتی امروز، کیفیت تعاملات نیروی انسانی درون سازمانی و برون سازمانی، خط تمایز میان سازمانهای موفق و ناموفق است، افزود: اگر سرمایه انسانی به درستی مورد توجه قرار نگیرد و کارکنان سازمان دلسرد و بیانگیزه شوند، حتی گرانقیمتترین تجهیزات و پیشرفتهترین فناوریها هم نمیتوانند سازمان را از سقوط نجات دهند.در ادامه این نشست، شیری به لزوم ایجاد ارتباط مستمر و نشستهای دورهای میان مدیران منابع انسانی و دیگر بخشهای سازمانی اشاره کرد و گفت: این جلسات نباید محدود به رویدادهای مقطعی باشد؛ بلکه باید به بخشی از فرآیند دائمی انتقال دانش، تجربیات و هماندیشی تبدیل شود. تنها در این صورت است که سرمایه انسانی به نقطه قوت پایدار سازمان بدل خواهد شد.مدیرعامل بانک با اشاره به اهمیت عشق و علاقه در کار گفت: مهمترین درسی که من در مسیر کاری خود آموختم این است که اگر عاشقانه کار کنید، هرگز خسته نمیشوید. کسانی که با علاقه در محیط کار حاضر میشوند، همواره به دنبال پیدا کردن راهحل هستند و سازمان را به رشد و تعالی میرسانند. در مقابل، کسانی که بدون انگیزه و اشتیاق کار میکنند، زودتر فرسوده میشوند و همین روحیه، سازمان را نیز به رکود و فرسودگی میکشاند.شیری با اشاره به نامگذاری سال جاری بهعنوان «سال سرمایهگذاری برای تولید» اظهار کرد: در سال جدید، تمرکز ویژهای بر ظرفیتسازی از طریق توسعه سرمایه انسانی و ارتقای توانمندیهای کارکنان خواهیم داشت و در این مسیر، نقش مدیران و مسئولان منابع انسانی بیش از گذشته پررنگ خواهد بود.