کد خبر: ۲۳۱۳۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵
دبیرستاد نقشه جامع علمی کشور از تهیه گزارشی در خصوص روند پیشرفت علمی کشور ، به ویژه شتاب علمی در ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور خبر داد که به زودی به شورا برای ارایه در صحن ارسال می شود.
 هفتادمین جلسه ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور شب گذشته به ریاست مخبر دزفولی دبیرشواری عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.
 
منصور کبگانیان در حاشیه این جلسه با ارایه گزارشی از موضوع جلسه گفت: چند موضوع در این جلسه در دستور کار بود که دو موضوع آن بحث و بررسی شد.
 
وی ادامه داد: یکی از مطالبی که در این جلسه بررسی شد، روند پیشرفت علمی به ویژه شتاب علمی کشور بود که در ادامه مباحث مطرح شده در شورای عالی انقلاب فرهنگی، این بحث در دستور ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور قرار گرفت.
 
دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور افزود: شتاب بالای تولید علم در جمهوری اسلامی ایران باعث شده که انتظار همه این باشد که این شتاب همچنان ادامه یابد و اگر احیانا سوال یا چالشی دراین خصوص باشد مرتب توسط ستاد نقشه رصد می شود.
 
وی افزود: در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی با توجه به جمع بندی رئیس جمهور قرار شد، این موضوع در جایگاه تخصصی بررسی شود، که در ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور بررسی شد.   
 
کبگانیان ادامه داد: البته تغییراتی در روند شتاب علمی وجود داشت که ما فعلا به آسیب شناسی نمی پردازیم، گزارشی تقریبا آماده شده است که بعد از تنقییح و تلفیق آمارهای مختلف، در اولین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی ارایه می شود
 
وی ادامه داد: وظیفه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور رصد این فرایند اس.ت ما توجه داریم که حجم تولیدات علمی و سرعت علمی با شتاب آن متفاوت است. اگر شتاب علمی که در چند سال اخیر کند شده، تدوام یابد، در سرعت و حجم تولیدات علمی نیز  اثر خواهد داشت.
 
دبیرستاد نقشه جامع علمی کشور افزود: البته تذکراتی داده شد و جمع بندی نهایی این گزارش با توجه به اهمیتی که دارد به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارایه خواهد شد تا در جمع همه اعضا در صحن شورا ارایه شود و همه درجریان آن قرار گیرند.
 
وی ادامه داد: بحث آیین نامه ارتقا اساتید نیز در این جلسه بررسی شد، احساس می شد در روند ابلاغ آیین نامه ارتقا اعضای هیات علمی، تغییراتی در فرایند قبلی که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی بود، رخ داده که با بحث دقیق حقوقی، اجرایی و فرایندی اعضا به راه حل هایی دست یافتند.
 
کبگانیان افزود: قرار شد دو وزارت خانه علوم تحقیقات و فناوری و بهداشت درمان و آموزش پزشکی هماهنگ با شورا این کار را جلو ببرند.

منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر: