کد خبر: ۲۷۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳
موافقتنامه تولید کاتالیست های مورد نیاز واحدهای پتروشیمی و پالایشگاهی بخشی از موارد توافق شده بین مقام های ایران و فرانسه در سفر حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور بود که بین دو شرکت ایرانی و فرانسوی امضا شد.
به گزارش شرکت ملی صنایع پتروشیمی، موافقتنامه تولید کاتالیست های مورد نیاز واحد های پتروشیمی و پالایشگاهی با شرکت فرانسوی اکسنس (AXENS ) با حضور بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران در سفر هفته گذشته رئیس جمهوری به پاریس امضا شد.
برپایه این گزارش ، یکی از دستاوردهای مهم سفر رئیس جمهوری و هیات همراه به کشور فرانسه امضای قراردادهای همکاری و مشارکت شرکتهای معتبر فرانسوی با شرکتهای توانمند و دانش بنیان ایرانی بود، که یکی از مهمترین آنها توافقنامه با شرکت یاد شده بود که این توافقنامه با حمایت و پشتیبانی شرکت اسپک به امضای دو طرف رسید.
بر اساس این موافقتنامه دو شرکت ایرانی (اکسیرنوین) و فرانسوی (AXENS) موافقت کردند تا با همکاری و مشارکت یکدیگر و تحت برند مشترک، افزون بر تامین نیازهای داخلی کشور، نسبت به صادرات تولیدات مشترک خود به کشورهای منطقه اقدام کنند.
به گزارش ایرنا، کاتالیست ها، سرعت واکنش های شیمیایی را از طریق کاهش انرژی فعال سازی، افزایش می دهد بدون اینکه خود در این فرایندها شرکت کنند.
استفاده از کاتالیست ها علاوه بر افزایش تولید، میزان مصرف سوخت و انرژی را تا 50 درصد کاهش می دهد.
نام:
ایمیل:
* نظر: