کد خبر: ۴۵۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶
ده نکته که باید درباره لامبورگینی اوراکان بدانید
خودروی اسپورت لامبورگینی هوراکان که رنگ آن sun set orange است وارد کیش شد و در گمرک این جزیره پلاک جزیره کیش را گرفت.
اولین لامبورگینی هوراکان وارد ایران شد + عکس
 اولین خودروی لامبورگینی هوراکان وارد جزیره کیش شد تا برای اجاره دادن در این جزیره مورد استفاده قرار بگیرد.
به گزارش تجارت آنلاین ،این خودروی اسپورت که رنگ آن  sun set orange  وارد کیش شد و در گمرک این جزیره پلاک جزیره کیش را گرفت. قرار است این خودرو برای اجاره دادن به مسافران این جزیره استفاده شود ضمن آنکه این دومین لامبورگینی است که به جزیره وارد شده خودروی قبلی مدل گالاردو و همین رنگ است. به همین مناسبت می خواهیم شما را کمی بیشتر با این خودروی سوپر اسپرت فوق‌العاده‌ی لامبورگینی آشنا کنیم. این موارد 10 نکته‌ای هستند که باید در مورد لامبورگینی هوراکان بدانید:

1- موتور آن قوی‌تر از موتور گایاردو می‌باشد

برخلاف 610 اسب بخار نیرویی که در روی کاغذ در مورد قدرت موتور آن گفته می‌شود، موتور 5.2 لیتری 10 سیلندر هوراکان در واقع 601 اسب بخار نیرو در 8250 دور در دقیقه تولید می‌کند. این میزان نیروی موتور با در نظر گرفتن 560 نیوتن بر متر گشتاور در 6500 دور در دقیقه، باعث می‌شود تا خروجی موتور معادل 49 اسب بخار نیرو و 20 نیوتن بر متر گشتاور بیشتر از خروجی موتور گایاردو باشد. این افزایش نیرو و گشتاور به کمک استفاده از سیستم تزریق سوخت جدید Iniezione Diretta Stratificata یا IDS به دست آمده که با ترکیب سیستم‌های تزریق پورت و تزریق مستقیم به منظور افزایش قدرت موتور و کاهش مصرف سوخت طراحی شده است.

2- میانگین مصرف سوخت آن کمتر شده است.
این مورد به لطف سیستم خاموش-روشن موتور و همچنین غیر فعال سازی سیلندر به دست آمده است که لامبورگینی برای نخستین بار این دو قابلیت را بر روی موتور 12 سیلندر آونتادور امتحان کرد. اگر چه هر دوی این قابلیت‌ها پس از عرضه‌ی این خودرو به بازار در اواخر امسال بر روی بسیاری از مدل‌ها ارائه خواهد شد، مدل‌های اولیه‌ای که وارد بازار آمریکا می‌شوند به دلیل آن چه که لامبورگینی مشکلات بوروکراتیک قوانین ایالات متحده‌ی آمریکا می‌نامد فاقد قابلیت غیر فعال سازی سیلندر خواهند بود. آیا این خودروهای اولیه به مدل‌های کلکسیونی آینده تبدیل خواهند شد؟ در حالی که لامبورگینی میانگین مصرف این خودرو در اتحادیه‌ی اروپا را معادل 8 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام کرده است، به احتمال خیلی زیاد میانگین مصرف هوراکان در آمریکا بیشتر از این میزان خواهد بود.
3- وزن آن سبک‌تر از گایاردو می‌باشد.
با توجه به معماری مدولار جدید خودروهای سوپر اسپرت گروه خودرو سازی فولکس واگن، هوراکان عمدتاً از آلومینیوم ساخته شده است، و کنسول و تونل مرکزی خودرو و تیغه‌های پشت صندلی‌ها از جنس مواد فیبر کربنی می‌باشند. اگر چه سازه‌ی آن به اندازه‌ی بدنه‌ی فیبر کربنی آونتادور عجیب و غریب نیست، طبق اعلام لامبورگینی وزن این خودرو معادل 1406 کیلوگرم می‌باشد که چندین کیلوگرم سبک‌تر از گایاردو می‌باشد. لامبورگینی همچنین ادعا می‌کند که اوراکان 50 درصد محکم‌تر و سخت‌تر از گایاردو است.
اولین لامبورگینی هوراکان وارد ایران شد + عکس

4- هوراکان باهوش‌تر از گایاردو می‌باشد
هوراکان از مجموعه‌ای از تکنولوژی‌ها مختلف استفاده می‌کند تا رانندگی روزانه با آن را به اندازه‌ی رانندگی با آن در پیست راحت‌تر و لذت بخش تر نماید. در میان این تکنولوژی‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد: کمک فنرهایی مخصوص با مایعاتی مغناطیسی درون آن‌ها در چهار گوشه‌ی خودرو، سیستم فرمان دینامیکی لامبورگینی (LDS) و یک مجموعه‌ی الکترومکانیکی همراه با نسبت‌های مختلف می‌باشد که وابسته به حالت‌های رانندگی متفاوت خودرو است. سیستم تمام چرخ متحرک استاندارد این خودرو (مدل‌های محور عقب آن نیز در آینده عرضه خواهند شد) نیز بسیار باهوش بوده و می‌تواند تا گشتاور را به میزان 30/70 برای محورهای جلو و عقب تقسیم کند و قادر است تا 100 درصد نیروی موتور را به محور عقب و تا 50 درصد آن را به محور جلو اختصاص دهد. سیستم فرمان دهنده‌ی همه‌ی این‌ها، به علاوه‌ی پارامترهای موتور و گیربکس، سیستم Lamborghini Piattaforma Inerziale یا LPI می‌باشد که با بهره‌گیری از یک شتاب سنج و ژیروسکوپ نصب شده روی شاسی نیروهای مؤثر بر روی سیستم‌های مختلف خودرو را آنالیز می‌نماید. دسته‌ی انتخاب کننده‌ی نصب شده بر روی فرمان که از آن با نام ANIMA به معنای مدیریت تطبیقی شبکه‌ی هوشمند یاد می‌شود، با همکاری با سیستم LPI حالت‌های رانندگی Strada (خیابان)، اسپرت و Corsa (مسابقه) را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

5- سریع تر از گایاردو می‌باشد
با داشتن نسبت قدرت به وزن بهتر در مقایسه با گایاردو و یک گیربکس هفت دنده‌ی دو کلاچه جدید با نام Lamborghini Doppia Frizione و با استفاده از سیستم کنترل استارت و امکان انتخاب دنده قبل از اقدام برای دنده‌ی معکوس و همچنین وجود تایرهای Pirelli P Zero Corsa بر روی رینگ‌های 20 اینچ آن، طبق اعلام لامبورگینی سرعت هوراکان در 3.2 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر در ساعت رسیده و حداکثر سرعت آن 325 کیلومتر در ساعت می‌باشد. برای باور کردن این ادعاها باید منتظر انجام یک تست مناسب بر روی این خودرو باشیم، با این حال راننده‌ی تست کننده‌ی اصلی لامبورگینی می‌گوید که رکورد این خودرو در پیست ناردوی ایتالیا 2 ثانیه سریع‌تر از گایاردو بوده است. ترمزهای سرامیکی کربنی قدرتمند این خودرو به طور کاملاً مؤثر و با حداقل مشکل کاهش نیروی ترمز می‌توانند سرعت هوراکان را کاهش دهند.

6- طراحی بهتری در مقایسه با گایاردو دارد
یک لامبورگینی همواره به جای کیفیت عملکرد و قدرت فنی بیشتر از نظر طراحی ظاهری و زیبایی بصری خریداران را به خود جذب می‌کند و هوراکان قطعاً می‌تواند ادامه دهنده‌ی این مسیر باشد. با داشتن طراحی ظاهری نرم‌تر و لطیف‌تر در مقایسه با گایاردو که به کمک جریان خطوط روی بدنه توانسته است عمق‌های زیبایی را بدون از دست دادن ظاهر خشن و تهاجمی که از خودروهای سوپر اسپرت ایتالیایی انتظار می‌رود به انحناهای بدنه اضافه کند. عناصر شش ضلعی لامبورگینی در همه جای اوراکان و به خصوص در پنجره‌های کناری و سطوح اطراف آن‌ها دیده می‌شوند. فیلیپو پرینی طراح این خودرو به این نکته اشاره می‌کند که شکل و ترکیب بدنه‌ی این خودروی جدید کشش کمتری در مقایسه با گایاردو داشته ولی با این حال نیروی محوری رو به پایین آن 50 درصد بیشتر می‌باشد و همچنین تعادل آئرودینامیکی آن در جلو و عقب خودرو بدون استفاده از هیچ گونه فلپ یا باله بهتر از گایاردو است.

اولین لامبورگینی هوراکان وارد ایران شد + عکس
7- فضای داخلی آن بهتر از گایاردو است
برخلاف داشتن ارتفاعی بسیار کم، سوار شدن و پیاده شدن از هوراکان بسیار راحت است و حتی راننده‌های درشت هیکل نیز در این زمینه مشکلی نخواهند داشت. کیفیت مواد اولیه و جزئیات کلی طراحی داخلی فوق‌العاده می‌باشند. فرمان جدید چند منظوره‌ی آن طراحی زیبایی داشته و همانند مدل‌های فراری کنترل‌های مختلفی مانند چراغ‌های راهنما، چراغ‌های خودرو، داشبورد الکترونیکی و سیستم ANIMA بر روی آن قرار گرفته‌اند. به جز چند دسته‌ی بزرگ و ثابت که در پشت فرمان قرار گرفته‌اند، هیچ دسته‌ی دیگری به ستون فرمان متصل نشده است. یک صفحه‌ی نمایش TFT 12.3 اینچی بزرگ در پشت فرمان به عنوان داشبورد الکترونیکی آن قرار گرفته است و می‌تواند طوری تنظیم شود که یک سرعت سنج بزرگ در وسط و سایر اطلاعات ضروری در کنار آن، یک صفحه‌ی نمایش عریض یا ترکیبی از این دو را نمایش دهد. کنسول مرکزی به خوبی در جای خود قرار گرفته، ترکیب بهتری در مقایسه با کنسول گایاردو داشته و تأثیر ارگونومیک آشکاری از آئودی گرفته است. با وجود دکمه‌ی استارت فوق‌العاده زیبا، ترکیب مربع شکل کنسول مرکزی و وجود در پوش‌های قرمز رنگ مشابه دریچه‌های کنترل آتش موشک‌های کروز زیبایی طراحی داخلی خودرو به اوج خود رسیده است.

8- در مقایسه با گایاردو بیشتر بر روی کیفیت تمرکز کرده است
لامبورگینی علیرغم بهتر و قوی‌تر بودن روند تولید هوراکان ، کنترل کیفیت‌های اضافی را در خط تولید این خودرو به کار گرفته است که مرکز کارشناسی بدنه در کارخانه‌ی سنت آگاتا یکی از این موارد می‌باشد. طبق اعلام لامبورگینی مونتاژ کلی خودرو در مقایسه با گایاردو 20 درصد بازدهی بیشتری دارد، به گونه‌ای که خط تولید قادر است در اوج فعالیت خود روزانه 13 دستگاه از این خودرو را تولید نماید.

9- همانند گایاردو، به آئودی R8 مرتبط است
برخلاف تفاوت‌های آشکار بین این لامبورگینی جدید و خودروی سوپر اسپرت آئودی، مدل نسل آینده‌ی R8 و هوراکان دارای پلتفرم مشابهی خواهند بود و حتی R8 جدید از برخی از تکنولوژی‌های اوراکان بهره خواهد برد. آئودی همچنان سازه‌ی اصلی خودروهای خود را در کارخانه‌ی خود واقع در نکازاولم آلمان تولید می‌کند، و موتور و سیستم انتقال نیرو از سایر کارخانه‌های گروه فولکس واگن تأمین می‌شود.

10- یک لامبورگینی به تمام معنا می‌باشد
برخلاف خطوط نرم‌تر و ظاهری آرام‌تر، اوراکان صدای اگزوز بسیار قوی همانند صدای یک گاو نر خشمگین دارد. داشتن ظاهری عضلانی و تهاجمی، چراغ‌های Y شکل و کابین راننده‌ی مشابه کابین جت‌های جنگنده، هوراکان را به یک لامبورگینی تمام عیار تبدیل می‌کند.
اولین لامبورگینی هوراکان وارد ایران شد + عکس

نام:
ایمیل:
* نظر: