کد خبر: ۴۸۶۱۰
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵
شرکت سایان کارت در راستای برنامه استراتژیک این شرکت که به تازگی تدوین شده، پروژهایی جهت افزایش سهم بازار، بهبود فرایندها و محصولات جدید در نظر گرفته، بر همین اساس در حال بررسی محصولات جدید " mPOS" و "تبلت پوز" است که به زودی این محصولات جدید به بانک قوامین و مشتریان ارائه می شود.
شرکت سایان کارت در راستای برنامه استراتژیک این شرکت که به تازگی تدوین شده، پروژهایی جهت افزایش سهم بازار، بهبود فرایندها و محصولات جدید در نظر گرفته، بر همین اساس در حال بررسی محصولات جدید " mPOS" و "تبلت پوز" است که به زودی این محصولات جدید به بانک قوامین و مشتریان ارائه می شود.
مهندس حسن ریوندی مدیرعامل شرکت سایان کارت در گفت وگو با روابط عمومی بانک قوامین در خصوص دیگر برنامه ها این شرکت افزود: پرداخت اینترنتی از دیگر برنامه های شرکت است و با توجه به اینکه 70 درصد سهام شرکت متعلق به بانک قوامین و 30 درصد متعلق به شرکت الکترونیک دی است. بحث درگاه پرداخت را داریم که هم اکنون درگاه پرداخت شرکت سایان کارت در بسیاری از سایت های ارائه دهندگان خدمات و کالا به صورت اینترنتی فعال است.
وی با اشاره به اینکه آن طورکه باید نتوانسته ایم رضایت مشتری اصلی مان که همان بانک قوامین است  را تامین کنیم، تصریح کرد: در بحث امور نمایندگان، نیازمند هستیم که با برنامه ریزی دقیقی تر، تعیین الزامات و شاخص های ارزیابی به نمایندگان مان کمک کنیم تا بتوانند به مشتریان بانک و شرکت خدمت رسانی کرده و در نهایت بتوانیم رضایت مشتریان را جلب کنیم که این امر منجر به افرایش رضایتمندی از بانک می شود. 
مدیرعامل شرکت سایان کارت اضافه کرد: درگذشته انتقال دانش جهت توسعه نرم افزاری دستگاه های پوز توسط شرکت "XGD" انجام می شد و برنامه ریزی ها در داخل شرکت به انجام می رسید اما مدتی است با تدابیری که در شرکت سایان کارت اندیشیده شده است، در حال حاضر تیم نرم افزاری در حال آماده سازی سر فصل ها و برنامه های آموزشی است که انشاالله در یک بازه زمانی مشخص این انتقال تکنولوژی به انجام می رسد.
مهندس ریوندی با بیان اینکه انتقال تکنولوژی یک فرایند است که نیازمند سازماندهی است، ادامه داد: سطح یک این توسعه نرم افزاری به انجام رسیده است؛ تعمیرات سخت افزار و تامین قطعات سطح اول توسط همکاران شرکت سایان کارت در حال انجام است اما برنامه ریزی و هماهنگی ها در سطح گسترده تر توسط شرکت " XGD" انجام شده که به زودی به مرحله عمل درمی آید.
ایشان با بیان اینکه شرکت سایان کارت در سال جدید برنامه ریزی استراتژیک و چشم انداز خود را تعیین کرده است، تصریح کرد: به امید خدا چنانچه بتوانیم این برنامه ریزی ها را به مرحله اجرا درآوریم، سایان کارت به یکی از شرکت های اصلی پشتیبانی دستگاه های کارت خوان و خودپرداز تبدیل خواهد شد. اگرچه سهم بازار سایان کارت بر اساس تعداد کارتخوان های فعال و غیر فعال به نسبت خیلی زیاد است؛ به همین علت هماهنگی های شرکت با بانک انجام گرفته که میانگین تراکنش های کارتخوان ها افزایش یابد.
مدیرعامل سایان کارت به برخی مشکلات این شرکت در استان ها از جمله تاخیر در ابطال ها، تاخیر در نصب و بعضاً عدم تامین به موقع رول های حرارتی اشاره و خاطرنشان کرد: در مباحث مربوط به پشتیبانی، برنامه ریزی هایی در خصوص کنترل و به حداقل رساندن چنین مشکلاتی صورت گرفته است که پیش بینی می شود طی سه چهار ماه آینده با ارزیابی هایی که انجام خواهیم داد، بهبود وضعیت خودش را از طریق شاخص ها نشان بدهد. 
ریوندی با بیان اینکه تعداد دستگاه های این شرکت در مقایسه با دیگر رقبا زیاد نیست اما تنوع برندش بسیار بالاست، گفت: شرکت در هر بار تعریف محصول جدید و تغییر نگارش ناچار است حداقل با چهار منبع یا چهار شرکت غیر از خودمان مکاتبه و هماهنگی کند تا بتواند به درخواست های مشتریان جامه عمل بپوشاند، بنابراین این فرایند بسیار کند و زمان بر انجام می شود. این امر از نگاهی تهدید است و شرکت را جهت تعریف محصولات جدید محدود می کند.
وی با اشاره به اینکه سایان کارت دارای پنج برند BITEL، CASTLES، INGENICO، XGD، PAX است که این مسئله ما را به شدت آسیب پذیرکرده است، افزود: در مدیریت قبلی تعدد برند وجود داشته اما طی 8 ماه اخیر سعی شده است جلوی تعدد برند گرفته شود، حتی در حال محدود کردن برندها هستیم به این شکل که با گذر زمان که برخی دستگاه ها از رده خارج می شوند، دیگر آن برند مورد استفاده قرار نمی گیرد.
مهندس ریوندی ادامه داد: برخلاف تصور برخی مشتریان شرکت "ایکس جی دی" خیلی سریع تر از سایر شرکت های داخلی به درخواست های ما پاسخ می دهد و با سرعت بسیار زیاد بحث اجرای درخواست های شرکت سایان کارت را عملیاتی می کند و در مواقع زیادی خیلی بیشتر از تعهدات رسمی با ما همکاری می کند، اگرچه ما نیاز داریم که برای بهبود امور بیشتر فعالیت کنیم اما تاکنون از جانب این شرکت مشکلی نداشته ایم. در مواقعی که مشکلی ایجاد می شود به موقع برای ما رفع اشکال می کنند، حتی چنانچه لازم باشد تیم اعزام می کنند.
مدیرعامل شرکت سایان کارت با اشاره به نسبت تعداد کارتخوان های سیار به ثابت در شرکت سایان کارت تصریح کرد: موضوعی دیگر که به عنوان تهدیدی برای شرکت پیش روی ماست و می تواند رابطه مستقیمی با کاهش میزان رضایت مشتری و بانک داشته باشد، نسبت تعداد کارتخوان های سیار به ثابت است. در شرکت های دیگر این نسبت بین 15 یا نهایتا 20 درصد است اما در شرکت سایان کارت نزدیک به 49 درصد است؛ به عبارتی 49 درصد دستگاه های ما سیار و 51 درصد آنها ثابت است. در حالی که در شرکت های دیگر این نسبت به 20 درصد می رسد.
 وی در همین خصوص افزود: این مسئله همانطورکه فرصتی از منظر بازاریابی برای بانک قوامین است می تواند برای شرکت سایان کارت تهدیدی از منظر پشتیبانی و ارائه خدمات رسانی بموقع باشد که جزو ذات کار است. چراکه همانطورکه می دانید مشتریانی که کارتخوان سیار دارند، خودشان نیز سیار هستند. بنابراین خدمت رسانی به این افراد مشکل است؛ این در حالی است که ما پشتیبانی مان استانی است.
مهندس ریوندی با اشاره به چگونگی واگذاری دستگاه های کارتخوان به مشتریان افزود: انتقال دستگاه های پوز به شخص ثالث عملا امکان پذیر نیست به این علت که کارتخوان ها متصل به حساب درخواست کننده است و فرآیند آن به این شکل است که مشتری بعد از بازاریابی به شعبه مراجعه می کند و درخواست کارتخوان ثابت یا سیار می کند، پس از آن مستندات مورد نیاز مربوط به اطلاعات شخص و یا شرکت بررسی می شود. چنانچه دستگاه در اختیار شخص دیگری قرار گیرد به محض باز شدن اطلاعات پشت دستگاه، اطلاعات از بین می رود.
وی در پایان با اشاره به اینکه از منظر تاریخی سال گذشته پایان خوبی داشتیم به طوری که شرکت در چند ماه گذشته بهترین دورانش را گذراند، تصریح کرد: برخلاف سال های قبل، نیمه دوم سال گذشته تعداد تراکنش ها در مقایسه با بهمن 94 بیش از دو برابر بود. اما ظرفیتی که ما ایجاد کرده بودیم بیش از سه برابر شده بود. در اسفندماه نیز تعداد تراکنش ها تقریبا سه درصد و خرده ای برابر شده بود. همچنین در اواخر سال گذشته وضعیت دستگاه های شرکت از منظر قطعی درسطح خیلی خوب قرار داشت اما از نظر کیفیت، مباحث فرایندی و مباحث مرتبط با افزایش سطح رضایتمندی مشتریان، هنوز مشکلات زیادی وجود دارد. که ان شاءالله با صبر و شکیبایی مشتریان و تلاش همکارانم در یک حرکت رو به جلو همه مشکلات حل خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: