کد خبر: ۷۴۷۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴
ابتکار برنامه دیدارهای هفتگی مدیرعامل بیمه آسیا با کارکنان شرکت، این فرصت را فراهم آورده است تا موضوع ارتباط چهره به چهره در سازمان ها و تاثیر آن در رفتارهای سازمانی و ارتقا کیفیت عملکردها مورد بررسی قرار گیرد.

نکته اول؛ به عقیده صاحب نظران، یكی از عواملی كه در سرنوشت هر مؤسسه، گروه و فرد اهمیت و ارزش اساسی دارد و آنها را در نیل به اهدافشان یاری می دهد، كیفیت رابطه آنها با افراد و نهادهایی است كه با آن سر و كار دارند و همچنین با افكار عمومی جامعه ای كه در آن به فعالیت مشغول اند. هر اندازه این ارتباط به طور مفیدی مستقر و به شكل مؤثری گسترش یافته باشد، به همان اندازه آن فرد، گروه و مؤسسه در دستیابی به اهداف خود موفق تر خواهد بود. به عبارت دیگر این ارتباط، فرآیند تفهیم ، تفاهم و تسهیم معانی با شماركثیری از انسان های دیگر را تسهیل می کند.
نکته دوم؛ از آنجایی که نیروی انسانی، سرمایه اصلی هر سازمان و شرکت و یکی از با ارزش‏ترین‏ و مؤثرترین عوامل ایجاد تحول و اجرای تغییرات مطلوب است، برقراری ارتباط موثر و کارآمد با کارکنان، در تحول سازمان نقش بسیار بااهمیتی دارد. امروزه این نوع از ارتباط مد نظر بسیاری از مدیران ارشد سازمان هاست و آنها ، بیشترین تلاش خود را در جهت بهبود آن به کار می گیرند و خود را ملزم و مكلف به شناخت بهتر آن و فراگیری نكات ظریف آن می‌دانند. از جمله مزایای برقراری ارتباط نزدیک با کارکنان را می توان به شرح زیر برشمرد:
مشارکت کارکنان در هدف گذاری
افزایش اعتماد به نفس کارکنان
مشارکت کارکنان در بهبود کیفیت
ارتقاء سطح انگیزش کارکنان در ارائه و اجرای طرح ها و نوآوری ها
رفع برخی مشکلات و موانع عملیاتی بر اساس نظرات و پیشنهاد های کارکنان
آگاهی از نظرات کارکنان در مسائل مختلف شرکت
پژوهش های بسیاری نشان داده اند که در ارتباط چهره به چهره، دو طرف، دقیق تر به موضوع توجه می کنند و امکان اصلاح و تفهیم صحیح پیام وجود دارد. شناسایی مطالبات کارکنان، پاسخگویی به نیازهای کارکنان، تسریع در انجام امور، ایجاد حس هم دلی و هم زبانی ومشارکت حداکثری کارکنان در انجام امور از جمله نتایج ارتباط چهره به چهره است و به کارگیری استراتژی های ارتباطی کارآمد، می تواند به افزایش کارآیی کارمندان، جلوگیری از مشکلات ارتباطی میان آنها و افزایش رضایت شغلی بیانجامد. کلید موفقیت هر کسب و کاری این است که درک عمیقی در میان اعضای تیم کاری، مراجعان و بخش های مختلف وجود داشته باشد. به نظر می رسد اجرای برنامه دیدارهای هفتگی مدیرعامل با کارکنان، و تسری این شیوه ارتباط در سطوح مختلف شرکت، نقطه عطف و شروع تحولی سازنده در سازمان بزرگ بیمه آسیا باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر: