کد خبر: ۱۱۶۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹
کامران آتین ؛ سخنگوی اتحادیه صیادان ایران:
یکی از راههای توسعه اقتصاد دریایی وضع یا اصلاح قوانین به نفع صیادان و مجموعه سازمان بنادر و دریانوردی کشور و تجهیز تریبونی جدید برای این جوامع می باشد.

یکی از راههای برون رفت از مشکلات بهتر آن است که نمایندگان نوار ساحلی کشور بدنبال تاسیس کمیسیونی مستقل باشند که بشود بیشتر و بهتر از قبل برای حل مشکلات و معضلات موجود که سبب تضییع حقوق جوامع بنادر و دریانوردی و صیادی شده اتخاذ تصمیم شود.
کامران آتین دبیر و سخنگوی صیادان ایران بر مهم خواندن حرفه دریانوردی و صیادی در اقتصاد کشور و استانهای نوار ساحلی و توجه بیش از پیش به توسعه دریامحور و تقویت این نگاه در تصمیمات کلان کشوری تاکید کرد.
در شرایط کنونی کشور ؛ و با توجه به تحریمات صورت گرفته نیاز مبرم است با تصمیمات کلان کشوری و تشکیل کمیسیون بنادر و دریانوردی و صیادی توسعه دریایی و حوزه بین المللی دریایی را تقویت کنیم.
توسعه اقتصاد دریا محور با جذب سرمایه گذاران منجر به تحول رو به رشد و توسعه اقتصادی و اشتغال در کشور و بویژه استانهای نوارساحلی کشور خواهد بود.
یکی دیگر از راههای توسعه اقتصاد دریایی تلاش نمایندگان نوار ساحلی را میطلبد تا بحث آموزش در مدارس کشور جهت فرهنگ سازی حوزه بنادر و دریانوردی و صیادی پوشش داده شود.
فرهنگ سازی در عرصه بنادر و دریانوردی و صیادی و آشنایی دانش آموزان با فناوری های نوین دریایی و صیادی - توسعه محوری اقتصاد دریایی را فراهم می سازد.
نمایندگان نوار ساحلی باید بکوشند طرح و لوایحی تصویب شود که به رونق بنادر و دریانوردان و جذب سرمایه‌گذاران کمک نمایند و بر توسعه و حقوق جامعه دریایی و صیادی کشور گام اساسی گذارند.
کشور ما یک کشور دریایی است و بجاست تا جهت پاسداری از دریا و دریانوردان و توسعه اقتصاد دریایی کمیسیون بنادر و دریانوردی و صیادی شکل گیرد.
این اقدام با توجه به بزرگترین بندرکانتینری کشور و تشکیلات صیادی در استان هرمزگان ملزم است تا مجمع نمایندگان هرمزگان در تشکیل کمیسیون فوق پیشگام باشد.
این گام علاوه بر چرخ توسعه اقتصاد دریایی و صیادی کشور در زمینه توسعه اشتغال و معیشت مردم نیز موثر خواهد بود.

نام:
ایمیل:
* نظر: