به گزارش خبرگزاری فارس از شفت، از صنعت گردشگری بهعنوان کارخانه بدون دود یاد میشود و مفهوم آن این است که تعداد زیادی افراد واجد اشتغال با استفاده از این صنعت مشغول به کارشده و میتواند با آن امرارمعاش کنند.
یکی از مهمترین و البته ابتداییترین عوامل در توسعه صنعت گردشگری دسترسی گردشگران و مسافران به تفرجگاه و گردشگاهها است که مهمترین مسئله در این راستا نیز راه دسترسی و بهبود کیفیت آن به جهت آمدوشد راحتتر است.
شفت باوجود مناطق بکر و تفرجگاههای متنوع و بینظیر، یکی از کانونهای گردشگری است اما اغلب مناطق گردشگر پذیر و تفرجگاهی آن با راه دسترسی نامطلوب رنج میبرند.
یکی از دغدغههای مردم و مسؤولان شهرستان شفت در جهت توسعه و آغاز برای برونرفت از محرومیت و کم برخورداری از شاخصهای آن، توجه به زیرساختهای حملونقل و همچنین بهبود کیفیت راههای دسترسی به مناطق سیاحتی، زیارتی و گردشگری است.
ازجمله مناطق زیارتی و سیاحتی شهرستان شفت منطقه امامزاده ابراهیم (ع) است که آخرین نقطه از شفت در منطقه ییلاقی را شامل میشود و تمامی مسیر منتهی به آن آنطور که مردم استقبال میکنند جز تفرجگاه محسوب میشود و میطلبد توجه دولت به توسعه زیرساختها در آن بیشتر شود.
برای رسیدن به منطقه زیارتی سیاحتی امامزاده ابراهیم (ع) شفت باید مسیر بیش از 30 کیلومتری را طی کرد اما به دلیل فرسودگی جاده، شیب تند و خطرناک، راه فاقد شانه خالی، احشام سرگردان و از همه مهمترین وجود پلهای کمعرض که در ایام پیک با ترافیک سنگین روبرو هست جز چالشهای آن منطقه به شمار میرود.
مردم و مسؤولان شفت جهت برونرفت از معضل ترافیک سنگین در محور شفت ـ امامزاده ابراهیم در محدوده بدآب که پلی بسیار قدیمی، کمعرض و مستهلک در آن وجود دارد سالها بود در انتظار احداث پلی درخور بودند که ساخت آن در اواخر شهریورماه امسال در فاز اجرایی قرار گرفت.
پل بدآب به گفته یعقوب حیدری، معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی گیلان دارای یک هزار و ۱۴۲ کیلومتر طول بوده و عرضی بهاندازه بیش از 14 متر دارد.
بنا بر برآوردهای اولیه، احداث پل بدآب به همراه راه دسترسی قبل و بعد آن نیازمند بالغبر ۹۸ میلیارد ریال اعتبار بود که البته این اعتبار به گفته راه و شهرسازی استان برای سال گذشته برآورد شده و با توجه به افزایش افسارگسیخته قیمت مصالح اکنون این اعتبار افزایش محسوسی داشته است.
حیدری میگوید از ابتدای شروع به کار احداث پل بدآب تاکنون، این پروژه دارای رشد فیزیکی بالای ۳۴ درصد بوده و طی دو مرحله اعتبار به آن در سال گذشته تخصیصیافته که یکی ۴۵ هزار میلیون ریال و دیگری ۳۱ هزار و ۴۱۴ میلیون ریال بوده و ناگفته نماند که امسال به این پروژه اعتباری تخصیص نیافته است.
پروژه احداث پل بدآب گرچه جز پروژههای جدید و با پیشرفت فیزیکی خوبی بوده اما انتظار میرود با توجه به مزیت نسبی که در حوزه گردشگری دارد و میتواند موجب توسعه شهرستان کمتر توسعهیافته شفت شود، درروند احداث آن تسریع شود.
پل بدآب ازجمله پلها در شفت است که در اغلب بارندگیها و سیلابهای فصلی بهموجب طغیان رودخانه بستر وضعیت تردد را بحرانی کرده و علاوه بر قطع کامل راه دسترسی به مناطق بالادستی موجب تحمیل هزینههای سنگین بر مجموعه راهداری میشود.
انتهای پیام/۳۳۸۹