مظفر با بیان اینکه در شهر تهران روزانه 4 میلیون و 500 هزار مسافر توسط ناوگان تاکسیرانی جابجا میشوند و در واقع تاکسیرانی یک وسیله حمل و نقل عمومی تلقی میشود و حذف سهمیه سوخت و یارانه ویژه تاکسیرانان یک بازار گرمی برای مسافربریهای شخصی ایجاد کرده است، افزود: متاسفانه مسافربریهای شخصی تحت نظارت هیچ نهاد و مجموعهای نیستند و تائید صلاحیت هم ندارند و ایمنی سفر را برای مردم و شهروندان کاهش میدهند.
وی با اشاره به حذف سهمیه سوخت تاکسیرانان بیان کرد: این اقدام برای تاکسیرانان و بخصوص تاکسیرانان یگانه سوخت هزینههای سنگینی را بالغ بر 14 درصد تحمیل کرده است و انتظار ما این است که دولت تدبیر جدی را برای حمایت از تاکسیرانان داشته باشد.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در ادامه با تاکید بر اینکه افزایش خودسرانه کرایهها توسط تاکسیرانان غیرقانونی است، تاکید کرد: نرخ کرایهها در سایت سازمان تهیه شده و هر تاکسی بر اساس برچسب چاپ شده باید اقدام به دریافت کرایه کند به طوری که کرایهها براساس مصوبه شورا و تائید فرمانداری دریافت خواهد شد و در صورتی که شهروندان با تاکسیران متخلف برخورد داشتند میتوانند تخلف صورت گرفته را همراه با پلاک تاکسی به سامانه 1888 اطلاع دهند و در نهایت هیأت انضباطی رای مورد نظر خود را در خصوص تخلف صورت گرفته صادر خواهد کرد.
وی ادامه داد: در ابتدای سال، شورای شهر افزایش 20 درصدی را برای نرخ تاکسیها در نظر گرفت که این افزایش براساس تحلیلها و آمارهایی بود ناشی از تورم اختصاصی در خصوص قطعات خودرو که در همان زمان نیز سازمان تاکسیرانی افزایش 35 درصدی کرایهها را به شورا داده بود که در نهایت شورا 20 درصد کرایهها را افزایش داد.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در پایان گفت: در سال 93 و در زمانی که دولت آزادسازی حاملهای انرژی را در دستور کار خود قرار داد وعده کرد که بعد از آزادسازی انرژی، افزایش نرخ از سوی وزارت کشور برای تمامی تاکسیرانان در استانهای مختلف و بویژه تهران دیده شود که در این زمینه نیز هیچ اقدامی از سوی دولت انجام نشده است.