کد خبر: ۱۶۸۵۸۹
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶
راهکاری که بتوان ویزای کاری را دریافت کرد، جابز آفر می‌باشد. حال اگر نمی‌دانید جاب آفر چیست، بهتر است در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا تمامی موارد در رابطه با جاب آفر را ارزیابی کنیم.

جاب آفر چیست؟

برای این‌که بدانید جاب آفر چیست، باید بگوییم یک راهکار اصولی برای مهاجرت به اروپا داشتن ویزای کاری می‌باشد. به دلیل این‌که افراد در حالت روزمره نیازمند پیدا کردن شغل پردرآمد در کشوری با امکانات بسیار می‌باشند، داشتن جاب آفر الست گروپ به کمک آن‌ها می‌آید. بنابراین یک راهکاری که بتوان ویزای کاری را دریافت کرد، جابز آفر می‌باشد. حال اگر نمی‌دانید جاب آفر چیست، بهتر است در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا تمامی موارد در رابطه با جاب آفر را ارزیابی کنیم.

فهرست مطالب

  1. جاب آفر چیست؟
  2. چگونه می‌توان جاب آفر گرفت؟
  3. آیا می‌دانید بهترین کشور برای گرفتن جاب آفر چیست؟
  4. مدارک مورد نیاز برای دریافت جاب آفر چیست؟
  5. نامه جاب آفر چیست؟
  6. اعتبار ویزای کاری چقدر می‌باشد؟
  7. سخن آخر

جاب آفر چیست؟

جاب آفر چیست؟

هنگامی‌که از طرف کارفرمای خارجی پیشنهاد کاری برای فردی صورت می‌گیرد، به معنی داشتن جاب آفر شناخته می‌شود. در کنار این امر لازم است فرد به کشورهای خارجی مهاجرت کاری داشته باشد. اما هیچ‌گونه دشواری در این راه گریبان‌گیر او نخواهد شد و نهایتاً نیاز است یک پروسه‌ای یک‌ساله را سپری کند. برای این‌که شخصی جاب آفر دریافت کند و از کشورهای خارجی این موقعیت شغلی مناسبی پیدا کند، نیاز است تخصص کافی در این امر داشته باشد. سپس شرایط لازم برای جاب آفر گرفتن شخص فراهم می‌گردد.

 

چگونه می‌توان جاب آفر گرفت؟

بعد از اینکه متوجه شدیم جاب آفر چیست، باید بگوییم پروسه‌ای برای مهاجرت صورت می‌گیرد که در این پروسه سختگیری‌هایی وجود دارد. دلیل اصلی این دشواری‌ها از طرف کارفرمایان این است که بتوانند فقط برای اخذ این است که برخی از افراد فقط برای اخذ اقامت و مهاجرت اقدامات لازم را برای متقاضی شدن در یک کار فراهم می‌کند. بنابراین برای دریافت جاب آفر لازم است جزئیات موقعیت شغلی مدنظر به‌ صورت کامل در کنار تعداد ساعات کاری، حقوق و دستمزد و شرح وظایف شغلی تعیین گردد. این آگهی‌ها در سایت‌های معتبر کاریابی خارجی دیده می‌شود. بعد از این‌که متقاضی توافق‌نامه‌ای را با کارفرما انجام داد، می‌تواند برای این‌که موقعیت شغلی مناسب را دریافت کند، ویزا بگیرد و همین‌طور تأییدیه از اداره کار داشته باشد. این تأییدیه نیازمند طی کردن مراحلی است و در کنار آن مدارکی ارائه می‌گردد که این امر باعث گرفتن نیروی کاری کارفرما بین ۶ ماه می‌گردد تا از بین متقاضیان داوطلب مربوطه انتخاب گردد.

آشنایی با مراحل گرفتن جاب آفر

برای این‌که شخصی پیشنهادات شغلی رسمی را دریافت کند و در کنار آن موفق به گرفتن جاب آفر گردد، باید با مراحل مدنظر آشنایی کامل داشت.

  • جستجوی کار

مهم‌ترین نکته برای گرفتن جاب آفر این است که شخص در کشورهای خارجی یک جایگاه شغلی مناسب با دانش و اندوخته خود پیدا کند و براساس مراحل دسته‌بندی شده این شغل را تعیین کند. حال برای این‌که این شخص کار مناسب با شرایط خود را پیدا کند، نیاز است در وب‌سایت های کاریابی جستجو کند. مهم‌ترین وب سایت‌ها با نام وب‌سایت جستجوی کار در کانادا و وب‌سایت کاریابی ایندید شناخته‌ شده اند. اما برای پیدا کردن موقعیت‌های شغلی در کشورهای اروپایی و معتبرترین مرجع سایت ، سایت کاریابی گلسدور Glassdoor  شناخته‌ شده است.

ساختن حساب کاربری در این وب‌سایت ها باعث می‌شود تا اطلاعات مربوطه شما در این سایت به ثبت برسد و تمامی مدارک تحصیلی، گواهی‌نامه‌ها، تخصص و دیگر موارد شما در رزومه کاری بارگذاری گردد و یکرزومه‌ی پربار و تکمیل ‌شده در آن داشته باشید. در این هنگام با جستجو کردن در تمامی شغل‌های مرتبط با دانش و اندوخته‌ی شما می‌توانید متقاضیان پیشنهادی برای دریافت جاب آفر را ببینید و با درخواست موقعیت شغلی خود و همین‌طور ارسال رزومه کاری می‌توانید برای دریافت جاب آفر اقدام کنید.

  • گرفتن موقعیت شغلی

بعد از این‌که انتخاب درستی از موقعیت شغلی مدنظر داشتید، لازم است درخواست خود را به کارفرما بدهید. حال اگر شرایط مدنظر با شرایط لزوم کاری شما تطابق داشته باشد، پروسه گرفتن موقعیت کار شروع می‌گردد. کارفرماهای خارجی موظف هستند برای دریافت جاب آفر به اداره کشور مدنظر ثابت کنند که آن فرد مهارت خاص را برای انجام فعالیت مدنظر دارد و اشخاصی که تبعه کشور او می‌باشند، در این توانایی مهارت ندارند. بنابراین این فرد متقاضی گرفتن جاب آفر می‌باشد.

در سایت‌های کاریابی معتبر در ۲ تا ۳ نوبت سه‌ ماهه موقعیت شغلی آگهی می‌گردد. انجام این شرایط به دلیل این است که اگر یک نیروی کار داخلی با شرایط موجود وجود داشته باشد، بتواند از این شغل استفاده کند. حال اگر بعد از گذشت ۶ ماه این نیروی کار داخلی برای شغل مدنظر پیدا نگردد، کارفرما این شرایط را دارد که از نیروی کار مهاجر استفاده کند. بنابراین سفارت ویزای این افراد را برای گرفتن جاب آفر تایید می‌کند.

جاب آفر چیست؟

مدارک مورد نیاز برای دریافت جاب آفر چیست؟

بعد از این‌که تمامی توافق‌ها بین کارفرما و نیروی کار صورت گرفت قرارداد بستن اتفاق می‌افتد بنابراین در کنار دریافت ویزا نیاز به مدارک مربوط برای سفارت کشور نیز می‌باشد این دسته از مدارک عبارت‌اند از:

  • قراردادهای کاری اخذ شده با کارفرما
  • پیشنهاد شغلی از طرف کارفرمای خارجی
  • گواهینامه برای عدم سوءپیشینه
  • اصل و ترجمه مدارک تحصیلی
  • اصل و ترجمه گواهی‌نامه‌های فرد
  • فرم تکمیل‌شده ویزا
  • داشتن پاسپورت با تاریخ انقضای حداقل یک‌سال

 

نامه جاب آفر چیست؟

هنگامی‌که فرد یک نامه برای پیشنهاد شغلی از شخص خارجی داشته باشد، این نامه به‌ عنوان مدرکی برای نیروی کار خارجی به حساب می‌آید و عنوان می‌کند که فرد به‌ صورت موقت می‌تواند در این کشور فعالیت داشته باشد. تمامی شرح وظایف فرد و جزئیات فعالیت‌های او در این نامه کاری شرح داده شده‌ است. مواردی که در این قرارداد کاری عنوان می‌شود، اطلاعاتی همانند موارد زیر می‌باشد:

  • شرح کاملی از وظایف شغلی نیروی کار
  • شرایط کاری همانند ساعات کاری
  • شرایطی همانند میزان حقوق دریافتی
  • نامه تأییدیه از بازار کار

گرفتن این نامه همانند مجوزی از بازار کار شناخته می‌شود که در کنار مدارک موردنظر باعث می‌شود، این‌موضوع به اثبات برسد که شخص نیروی کار خارجی می‌تواند موقعیت شغلی مدنظر را پر کند و همین‌طور توانایی کار کردن در چنین جایگاهی را دارد.

 

 

اعتبار ویزای کاری چقدر می‌باشد؟

بعد از این‌که فرد جاب آفر را دریافت کرد و در کنار آن ویزای کاری نیز گرفت، با توجه به نوع قرارداد می‌تواند اعتبار ویزای کاری خود را داشته باشد و تا زمانی‌که مشغول به کار می‌باشد، ویزای کاری او قابل تمدید است. با توجه به شرایط کشور مهاجرت شده بین 3 ‌تا ۵ سال اقامت برای فرد تمدید می‌گردد و در کنار آن تابعیت و پاسپورت کشور مقصد نیز برای فرد تعیین می‌شود. با گذشت ۴ تا ۱۰ سال بعد از اولین ورود به کشور مدنظر اقدامات لازم برای دریافت تابعیت صورت می‌گیرد. اما همان‌طور که می‌دانید تحریم‌های بسیاری برای ایرانیان شکل‌ گرفته است و افراد شرایط اخذ پیشنهادات شغلی و جاب آفر را ندارند. برای این امر می‌تواند مشورت‌هایی با یک وکیل چیره‌دست و با مهارت داشته باشند تا شرایط گرفتن جاب آفر برای آن‌ها مهیا گردد.

سخن آخر

برخی از افراد درک درستی از این‌که جاب آفر چیست، ندارند. در این مطلب سعی داشتیم آگاهی لازم برای این افراد را داشته ‌باشیم تا اگر نیاز به شرایط شغلی در خارج از کشور دارند، با توجه به تخصص‌های یک وکیل با مهارت در این زمینه فعالیت داشته باشند تا تحریم‌های موجود برای ایرانیان را حذف کنند و با شرایط کاری کشورهای اروپایی پیشرفت زندگی و شغلی خود را تضمین کنند.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار