کد خبر: ۱۷۴۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹

رمضانعلی سنگدوینی
عضو کمیسیون انرژی مجلس

آیت الله رییسی به عنوان رییس جمهور کشور تنفیذ شد و پس از تحلیف در مجلس بزودی مدیریت دستگاه اجرایی را بر عهده می گیرد اکنون این سوال مطرح است که رئیس جمهور دولت سیزدهم چه مواردی را باید در اولویت‌کاری خود قرار دهد. از آنجا که نابسامانی معیشت و اشتغال مردم را خسته و عصبانی کرده است و حتی افراد شاغل نیز شاکی هستند چراکه به دلیل تورم حقوق دریافتی آن‌ها تکافوی گذران زندگی‌شان را تا آخر ماه نمی‌کند، همچنین کرونا بسیاری از مشاغل را از بین برده است، رئیسی اقتصاد و معیشت مردم در اولویت‌کاری خود قرار دهد.
واقعیت این است که ایجاد اشتغال از ضروریاتی است که باید برای آن برنامه‌ریزی شود. بیکاری آفت بزرگی در جامعه شده ضمن آنکه باید برای ازدواج و مسکن جوانان نیز فکری شود البته آقای رئیس جمهور برای برون‌رفت از این مشکلات باید افرادی را به میدان بیاورد که سابقه کار عملیاتی و علمی غنی داشته باشند.
کابینه دولت سیزدهم علاوه‌بر توانمند بودن و داشتن برنامه باید دیدگاه جهادی نیز داشته باشند، دیدگاه جهادی به معنای تلاش شبانه‌روزی برای تحول وضعیت اقتصادی مردم طی یک سال است.
همچنین باید ظرفیت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی را وارد عرصه معیشت و اقتصاد مردم کرد چراکه نجات اقتصاد کشور در گرو توجه به بخش خصوصی است لذا دیپلماسی اقتصادی از مهمترین موضوعاتی است که دولت سیزدهم باید برای آن برنامه داشته باشد.
آقای رئیسی باید ساختار مدیریتی کشور را تغییر دهد چراکه به طورمثال ایران با داشتن منابع آبی نباید با بی‌آبی مواجه شود بنابراین آنچه کشور را به این مرحله رسانده عدم مدیریت صحیح است.
نکته مهم این است که صنعت نفت به‌عنوان صنعتی که درآمد اصلی کشور از طریق آن کسب می‌شود، نیاز به حمایت ویژه دارد، بنابر انتخاب وزیری توانمند و امتحان پس داده برای این وزارتخانه ضروری است وزیری که به دنبال منافع شخصی و خانوادگی نباشد البته این ویژگی باید در تمامی وزرای پیشنهادی وجود داشته باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار