کد خبر: ۱۹۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۳
نیما بهدادی مهر
مجلس از وزیر ارشاد در مورد اکران فیلم قصه‌ها سوال پرسید؛ استیضاح وزرا در برنامه نمایندگان مجلس؛ مجلس برجام را بررسی می کند و تیترهایی از این دست این روزها در صفحات روزنامه‌ها و نمایه‌های سایت‌ها و پایگاه‌های خبری- تحلیلی فضای مجازی نمایی کلی از شرایط جناح بندی‌های موسوم به دوقطبی مردم گرا - واپس گرا به ذهن تداعی می کند.این صف آرایی نظام مند در حوزه نبرد رسانه ای ناخودآگاه نوعی رویارویی هزینه ساز برای کشور ایجاد می کند. به واقع وقتی رفتارهای برخی نمایندگان مجلس را رصد و شنای خلاف جریان منافع عمومی این افراد را مشاهده می کنیم.
بیش از پیش به هوشمندی‌های مقام عظمای ولایت در نامگذاری سال 94 تحت عوان همدلی و همزبانی پی می بریم.
ایشان با تاکید بر دو کلیدواژه تصریح شده در قرآن کریم و ذیل معنایابی واژه امت واحده اسلامی یا همان تعبیر آشنای کتاب آسمانی ما یعنی امت وسط و در خط اعتدال، همگان (مردم و مسئولان) را به یاری و برادری خواند.
اما برخی رویه‌های جاری نشان دهنده این نکته است که فرمان پذیری از خط ترسیمی قرآن مجید آنگونه که از شواهد و قرائن بر می آید به مانند همه آنچه در تاریخ گذشتگان ثبت شده است یاوران و پایمردان سست عنصری هم دارد.
به واقع در شرایط کنونی مناسب است تا به تعبیر معروف امیرمومنان علی(ع) توجه کنیم که فرمود: حق پویان اندکند و اگر مسیر خدا یاورانی در اقلیت دارد مورد جدید و عجیبی نیست. اکنون برجام، میزانی است که با آن می توان مردم داران و دغدغه مندان نسبت به زندگی عموم را از مدعیان مردم داری تفکیک کرد.
اگرچه می توان دغدغه مندی نمایندگان مجلس نسبت به حفظ منافع ملی را ستود اما قبول کنیم منافع نظام همان محدوده ای را دربرمی گیرد که نفع مردم باشد. این روزها مردم از تحریم دل خسته اند و رفتارهایشان در دو سال گذشته نشان دهنده خطی است که به آن اعتقاد دارند.
آنها به تدبیری رای داده اند که میوه اش امید بوده و هدفش گشایش هسته ای عزتمندانه؛ آنها خواهان تعامل سازنده با جهان هستند و البته در زمانی که ضرورتی حس کنند پایمردانه در خط مقدم مبارزه حضور می یابند. آیا پاسخ چنین مردمی همراهی، همدلی و همزبانی امیدساز نیست؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار