کد خبر: ۲۳۰۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۲:۱۶
ایرنا : رهبر کاتولیک‌های جهان همچنین خطاب به رهبران نشست تغییرات اقلیمی (COP۲۸) در دوبی با بیان اینکه «تخریب محیط زیست اهانت به خداوند است»، خواستار پایان دادن به صنعت سوخت‌های فسیلی و بخشودگی بدهی‌های کشورهای فقیر شد.

«پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان خواستار آن شد تا پولی که برای حمایت از درگیری‌ها و تسلیحات در سراسر جهان صرف می‌شود، به صندوقی برای کمک به رفع گرسنگی در جهان تخصیص داده شود.

شبکه خبری راشاتودی گزارش داد، رهبر کاتولیک‌های جهان همچنین خطاب به رهبران نشست تغییرات اقلیمی (COP۲۸) در دوبی با بیان اینکه «تخریب محیط زیست اهانت به خداوند است»، خواستار پایان دادن به صنعت سوخت‌های فسیلی و بخشودگی بدهی‌های کشورهای فقیر شد.

این سخنان پاپ فرانسیس توسط کاردینال پیترو پارولین دومین مقام عالی رتبه و وزیر امور خارجه واتیکان در این نشست قرائت شد.

در بیانیه پاپ آمده است: چه قدر بشریت در بسیاری از جنگ‌های جاری انرژی تلف می‌کند؟ مانند درگیری اسرائیل و فلسطین، جنگ در اوکراین و در بسیاری از مناطق جهان. درگیری‌هایی که مشکلات را حل نمی‌کنند، بلکه آنها را افزایش می‌دهند.

رهبر کاتولیک‌های جهان ادامه داد: پیشنهادی را دوباره ارائه می‌کنم، با پولی که برای تسلیحات و سایر هزینه‌های نظامی استفاده می‌شود، صندوقی جهانی برای رفع گرسنگی ایجاد کنیم.

پاپ فرانسیس تاکنون بارها خواستار پایان دادن به درگیری در غزه و تضمین کمک‌های بشردوستانه برای مردم غزه شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار