کد خبر: ۳۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۰
مجری طرح توسعه فاز 12 پارس جنوبی خبر داد:
مجری طرح توسعه فاز 12 پارس جنوبی گفت: اولین محموله گوگرد تولید فاز 12 تا یک ماه آینده بارگیری شده و برای صادرات به اسکله صادراتی گوگرد پارس جنوبی ارسال می‌شود.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایرنا؛ رسول فلاح نژاد با اشاره به آغاز به کار واحد اول گوگردسازی پالایشگاه فاز 12 پارس جنوبی، اظهار داشت: تولید گوگرد مذاب در این واحد شروع شده که برای خشک کردن و دانه بندی ارسال می شود.
 
وی افزود: لازم است تنظیمات دقیق در این واحد صورت گیرد تا پس از تثبیت فعالیت، میزان تولید آن مطابق برنامه انجام شود.
 
مجری طرح توسعه فاز 12 پارس جنوبی ادامه داد: در حال حاضر روزانه 250 تن گوگرد تولید می شود که پس از تجمیع با گوگرد تولیدی سایر فازها، از اسکله صادراتی گوگرد پارس جنوبی صادر خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه واحد دوم تولید گوگرد فاز 12 نیز تا پایان آذرماه به بهره برداری می رسد، گفت: منتظر هستیم که گاز ترش سکوهای جدید فاز 12 را دریافت کنیم تا واحد جدید گوگرد سازی این فاز نیز کار خود را آغاز کند.
 
مجری طرح توسعه فاز 12 پارس جنوبی خاطرنشان کرد: واحد دوم بازیافت گوگرد آماده راه اندازی بوده و روند ساخت آن به اتمام رسیده که پس از شروع به کار واحدهای بالادستی کار خود را شروع می کند.
 
فلاح نژاد اضافه کرد: ابتدا باید گاز ترش از دریا دریافت شده و واحدهای شیرین سازی پالایشگاه کار خود را شروع کنند، تا از پسماند واحدهای شیرین سازی، خوراک واحد گوگرد سازی تامین شود.
 
مجری طرح توسعه فاز 12 پارس جنوبی اظهار داشت: واحد اول تولید گوگرد فاز 12 به ظرفیت 250 تن در روز به بهره برداری رسیده و قرار است دو واحد دیگر به ترتیب در مدار تولید قرار بگیرند که با راه اندازی آنها مجموع تولید گوگرد به 750 تن در روز خواهد رسید.
 
در اواخر اسفندماه سال گذشته، با بهره برداری از واحد اول فاز 12 پارس جنوبی، روزانه بیش از ١٢میلیون مترمکعب گاز طبیعی به شبکه سراسری تزریق شد.
 
با بهره برداری کامل از فاز 12 روزانه سه میلیارد فوت مکعب معادل 75 میلیون مترمکعب گاز شیرین به شبکه سراسری تزریق خواهد شد.
 
فاز 12 پارس جنوبی از نظر حجم کار، میزان سرمایه گذاری و تولید بزرگترین فاز منطقه گازی و نفتی پارس جنوبی به شمار می رود.
 
میدان گازی پارس جنوبی، یکی از بزرگترین منابع گازی جهان است که بر روی خط مرزی مشترک ایران و قطر در عمق حدود 3000 متری زیر کف خلیج فارس و در 105 کیلومتری سواحل ایران قرار دارد و یکی از اصلی ترین منابع انرژی کشور به شمار می رود.


انتهای پیام/
برچسب ها: محموله ، صادرات ، بارگیری
نام:
ایمیل:
* نظر: