کد خبر: ۳۳۴۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶
رشد اقتصادی اکوادور در سه ماهه نخست سال جاری میلادی (٢٠١٦)، سه درصد کاهش یافت.
 به گزارش خبرگزاری رویترز از کیتو، بانک مرکزی اکوادور اعلام کرد که اقتصاد این کشور آمریکای جنوبی در سه ماهه نخست ٢٠١٦ در مقایسه با دوره مشابه سال پیش از آن (٢٠١٥)، سه درصد کوچک شده است.این نهاد مالی علت این امر را بدون ارایه جزئیات بیشتر، کوچک شدن بخش غیرنفتی اعلام کرد.

همچنین تولید ناخالص داخلی اکوادور در مقایسه با سه ماهه چهارم سال ٢٠١٥ میلادی ١,٩ کاهش یافته است.

اقتصاد اکوادور کوچکترین صادر کننده نفت عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) که در سال ٢٠٠٠ دلار را به عنوان پول رایج ملی خود برگزید، از قیمت های پایین نفت و بالا رفتن ارزش دلار، آسیب دیده است.

بالارفتن ارزش دلار، قدرت رقابت صنایع اکوادور را کاهش داده و دولت این کشور ا وادار به کاهش هزینه ها کرده است.

دولت رافائل کوریا، رئیس جمهوری اکوادور، به منظور حفظ تولید نفت خام در سطح ٥٤٠ هزار بشکه در روز، به سرمایه گذاری در صنعت نفت ادامه داده است.

بر اساس بیانیه بانک مرکزی اکوادور که در وبگاه آن منتشر شده، آغاز به کار مجدد پالایشگاه اسمرالداس در پی دوره طولانی مدت بهینه سازی آن، موجب حمایت مثبت از اقتصاد این کشور شده است.

این بانک در بیانیه خود افزود: با اینکه تغییر سالانه در تولید ناخالص داخلی در سه ماهه نخست ٢٠١٦ منهای ٣,٠ درصد بوده است، اقتصاد در نقطه انعطاف قرار دارد که به آن امکان بهبود در ماه های آتی را می دهد.

این نتایج نشانگر تاثیر زمین لرزه مخرب آوریل نیست که دستکم ٦٧٠ قربانی گفت و پیش بینی می شود به بودجه سه میلیارد و ٣٠٠ میلیون دلاری برای بازسازی نیاز داشته باشد.

این بانک اعلام کرد: در پی وقوع این زلزله، باید در پیش بینی هایش برای رشد اقتصادی کل سال ٢٠١٦ تجدیدنظر کند، اما هنوز آمار و ارقام به روز شده خود را منتشر نکرده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار