کد خبر: ۳۴۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با اشاره به گفت‌وگوهای جاری میان دو کشور ایران و افغانستان درباره موضوع آب‌های مرزی و نحوه مهار آن اظهار کرد: آب یکی از اصلی‌ترین عوامل توسعه و آبادانی در مناطق مرزی دو کشور بوده و باید در چارچوب حق مشترک و به عنوان عاملی برای افزایش مودت و مشارکت در مسیر ایجاد رفاه مرزنشینان ایران و افغانستان مورد توجه قرار بگیرد.به گزارش ایسنا، دریابان علی شمخانی در دیدار با مشاور امنیت ملی افغانستان به ضرورت همکاری‌های گسترده و راهبردی میان ایران و افغانستان و استمرار گفت‌وگوهای امنیتی میان دو کشور، بر دستیابی به راه‌حل‌های پایدار برقراری امنیت در مرزهای مشترک دو کشور و مقابله با تروریسم تاکید کرد.دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با ابراز تاسف و هم‌دردی با قربانیان انفجارهای تروریستی اخیر در این کشور، گسترش ناامنی در بستر نزاع‌های فرقه‌ای و تروریستی را سیاست دیرینه برخی قدرت‌ها برای استهلاک ظرفیت‌های ملی و جایگاه منطقه‌یی کشورهای اسلامی دانست. او با اشاره به افزایش بی‌ثباتی ناشی از حضور نیروهای بیگانه در افغانستان و توسعه بحران‌های امنیتی این کشور از زمان اشغال توسط آمریکا تاکنون افزود: روند افزایش نقش نیروهای نظامی و انتظامی افغانستان در حوزه ایجاد امنیت و ثبات در این کشور اقدامی قابل تقدیر و نشانه روشنی از فعال‌سازی ظرفیت‌های گستره افغانستان در تامین امنیت این کشور است.

رسالت دیپلماسی و رسانه همراه هم است
وزیر خارجه کشورمان با تاکید بر جایگاه رسانه اظهار کرد: یکی از مولفه‌های مهم و مورد توجه در وزارت خارجه موضوع رسانه‌ها و تعامل با آن‌ها است.  به گزارش ایسنا،‌ محمدجواد ظریف گفت: رسالت دیپلماسی و رسانه‌ یک رسالت همراه و همزاد بوده است و با خون شهدای رسانه و دیپلماسی یک بار دیگر این پیوند مقدس متبلورتر و مطمئن‌تر شد.وی گفت‌: امیدواریم همکاری بین وزارت خارجه و امور رسانه‌ای همیشه پا برجا بماند چرا که هر دو خواهان خیر برای کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران هستند. وی با اشاره به تغییر سخنگویان وزارت خارجه در طی دو ماهه اخیر اظهار کرد: تمامی این دوستان برای رسانه اهمیت ویژه‌ای قائل هستند و‌ امیدواریم تعامل موجود بین وزارت خارجه و رسانه‌ها حفظ شده و ارتقا پیدا کند.

تاکید رژیم صهیونیستی بر مخالفت با توافق هسته‌ای
دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به سفیر آمریکا در اراضی اشغالی اعلام کرد که همچنان با توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 مخالف است. به گزارش ایسنا به نوشته تایمز آو اسراییل، پس از آن که باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا گفت که مقامات امنیتی اسراییل از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) حمایت می‌کنند، مقامات دفتر نخست‌وزیری اسراییل در تماس تلفنی با دن شاپیرو، سفیر آمریکا در تل آویو تاکید کردند که همچنان با توافق هسته‌ای مخالفند. هنوز جزییات بیش‌تری از این تماس تلفنی منتشر نشده است. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و وزیر جنگ این رژیم روز جمعه با انتشار بیانیه‌هایی جداگانه این اظهارات اوباما را رد کردند. نتانیاهو تاکید کرد که موضع اسراییل در قبال توافق هسته‌ای با ایران تغییر نکرده است. وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز به ابراز خشم خود نسبت به این اظهارات، توافق هسته‌ای را با توافق مونیخ مقایسه کرد که در سال 1938 میان قدرت‌های اروپایی و آلمان نازی به امضاء رسید.

نباید توسط افراط خواهان تحریک شویم
رییس دفتر رییس جمهوری گفت: در شرایطی که می بینیم در کشورهای اطراف ما افکار افراطی چگونه آتش و خون ایجاد می کند، در جامعه باید مرهم بگذاریم. ممکن است گاهی به شما انتقاد شود چرا حمله را با حمله ای پاسخ نمی دهید، چرا پاسخ نمی دهید و ساکت هستید، البته نباید ساکت بود، باید پاسخ داد، اما باید پاسخی داد که بر آرامش بیفزاید نه بر تنش، نباید توسط کسانی که به عنوان عمل خواهی در واقع افراط خواهی می کنند، تحریک شویم؛ ما حتما نباید به بی عملی مبتلا شویم اما گمان نکنیم با بنزین می توان آتش ها را خاموش کرد. تندترین انتقادات و حملات را می توان با زبان نرم متین و منطقی پاسخ گفت.به گزارش ایرنا، محمد نهاوندیان گفت: فکر می کنم در شرایط جدیدی که قرار گرفته ایم با انتخابی که مردم نسبت به مشی اعتدالی کرده اند هر کسی که همراه با این انتخاب مردم بوده یا احساس وظیفه می کند همسوی با انتخاب مردم باید انجام وظیفه کند؛ نخستین وظیفه اش این است که اعتدال را درحوزه کار خود تعریف و عملیاتی کند.وی ادامه داد: توفیق رویکرد اعتدالی در حوزه رسانه ای و اطلاع رسانی این است که به روش اعتدالی کار را پیش ببرد، از افراط جز افراط بر نمی خیزد، از اعتدال با روش افراطی نمی توان حراست کرد، حراست از رویکرد اعتدالی هم باید اعتدالی باشد همه باید کمک کنیم، مشی اعتدالی در اطلاع رسانی شناخته و شناسانده و دنبال شود، مطمئن باشید که همین مردمی که دوست دارند تعامل سازنده با جهان داشته باشند، دوست دارند در داخل جامعه هم مشی تعامل سازنده رشد کند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار