کد خبر: ۳۴۹۹۵
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰
نخستین اجلاس رهبران کسب و کار ایران روز ۸ شهریور در برج میلاد برگزار می شود و دکتر عسگرزاده مدیرعامل بانک حکمت ایرانیان در نشست خبری به تشریح و معرفی این اجلاس را پرداخته است.


دکتر عسگرزاده مدیرعامل بانک حکمت ایرانیان در نشست خبری امروز خود که در محل مجتمع تجاری حکمت ایرانیان برگزار شد، جزئیات چگونگی برگزاری نخستین اجلاس اجلاس رهبران کسب و کار ایران در برج میلاد و رونمایی از نرم افزار کسب و کار اجتماعی "دیدی بود” را تشریح کرد.
دکتر عسگرزاده ضمن اعلام روز ۸ شهریورماه ۹۵ به عنوان روز آغازین همایش رهبران کسب و کار ایران، گفت: ایجاد یک فرصت برای جهاد اقتصادی در سطح کشور از اهداف این اجلاس است.
وی با اشاره به اینکه از ثبت بانک حکمت ایرانیان ۵ سال و نیم می گذرد گفت: سعی کردیم بانکی قانونمدار و خدمتگذار در کشور معرفی شویم. قبل از برجام توانستیم در حوزه تحریم، سوئیفیت بگیریم. این نشان داد توانستیم فرآیندهای داخل کشور و نظامات بانک مرکزی را تماما رعایت کنیم و با تعاملی بین المللی و با ایجاد زیرساختهای لازم مبتنی بر قراردادهای بانکداری بین الملل، قریب به یک و نیم سال پیش، عضو شبکه سوئیفت جهانی بشویم.
مدیرعامل بانک حکمت ایرانیان با اعلام اینکه برای ارائه تسهیلات به یک فعال اقتصادی بر اساس اطلاعات و داده های متداول و صورتهای مالی، تصمیم می گیرند، گفت: ممکن است تسهیلات بگیر منابع دریافتی را در راستای هدف مالی به کار نگیرد یا صورتهای مالی او تکافوی اعتبارسنجی او را نکرده است. یا به علت عدم دسترسی به اطلاعات دقیق، محصولات او، بازار ندارد. اینها مشکلاتی بود که باعث شد اتاق فکر بانک حکمت ایرانیان تشکیل فکر کند تا دچار این تسلسل باطل نشود.
این فعال وه بانکی در ادامه گفت: داشته های اقتصاد کشور با کوچکترین تحریم و بحرانی، به چالش کشیده می شود و چاره این بحران، اقتصاد مقاومتی است که همان اقتصاد دانش بنیان است.
او با اشاره به اینکه برخی از محصولات ایرانی قابل رقابت با محصولات و برندهای غربی نیست، گفت: راهکار این است که بتوانیم طراحی بومی محصولی را انجام دهیم که تولیدکنندگان خارجی از روی فکر و اندیشه ما اقدام کنند. در این راستا می توان امیدوار بود که کشور پیشرفت کند.
وی با بیان اینکه نرم افزار شبکه ای برای حوزه کسب و کار توسط یکی از شرکتهای همکار ما تهیه شده است، گفت: تنها کشور آمریکا و چین روی این نرم افزار کار کرده اند. ما برای آزمون این نرم افزار، دو سال کار میدانی کردیم و نیروهای نخبه کل کشور را برای ایجاد قابلیت های مختلف در این نرم افزار به کار گرفته ایم. در ۸ شهریور ۹۵ در اجلاس رهبران کسب و کار از این نرم افزار رونمایی می شود.
دکتر عسگرزاده با بیان اینکه باید  در هر کار درستی، نیاز به تجمیع خرد جمعی است، گفت: با استفاده از خرد جمعی در تعیین مسیر و راه به بیراهه نخواهیم رفت. در اجلاس رهبران کسب و کار ایران (ارکان) سکانداران نظام اقتصادی کشور دعوت شده اند و آرزوها و آمال اصناف خود را در این اجلاس بیان خواهند کرد. این اجلاس در سالهای بعد نیز اجرا خواهد شد و با برکات این اجلاس به یک اقتصاد بومی و صادر کننده بدل شویم.
دکتر عسگر پور در ادامه گفت: بانک حکمت ایرانیان باید کاری کند که شایبه بنگاه داری را از بانکها دور کند. دوم اینکه قابلیت شفاف سازی اقتصاد که نیازمند به پیگیری فرآیند تولید از تامین کننده تا مصرف کننده اقدام می کند به وجود بیاید. ما به ازای اینکه بانک را بنگاه دار کنیم، بر اساس این نرم افزار، بانک را تبدیل به ناظر به عملیات بنگاه می کنیم. بر این اساس، اعتبارسنجی بنگاه ها بر اساس مستندات کاغذی انجام نمی شود، بلکه بر اساس این بستر، کل اطلاعات و داده های او و رقبا و مصرف کنندگان را دریافت می کنیم. حتی کامنتهای مصرف کنندگان باعث می شود رتبه بنگاه ها در نظام اقتصادی کشور بالا و پایین شود.
او با اشاره به اینکه برخی از بنگاه های قوی اقتصادی، با تبلیغات فراوان، روی عیوب کالاها و خدمات خود را می پوشانند، گفت: این نرم افزار شرایطی را فراهم می کند که صدای مشتریان ناراضی هم شنیده شود. از سوی دیگر مملکت نیاز به اطلاعاتی دارد تا برنامه ریزی بلند مدت ۵۰ ساله را انجام دهد. برنامه ریزی های کور ۵ ساله نیاز کشور را تامین نمی کند. برای همین نیاز به برنامه های بلندمدت داریم که این برنامه ریزی نیز نیاز به اطلاعات کلان دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر: