کد خبر: ۳۵۱۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۲
بانک اجتماعی؛
مدیر عامل بانک قرض الحسنه رسالت، بانک اجتماعی را هویت سازمانی این بانک عنوان کرد.
محمدحسین حسین زاده از اجرای مدل بانکداری اجتماعی در این بانک خبر داد و گفت: بانک قرض-الحسنه رسالت، بانکی خرد و اجتماعی است و سعی در ارائه خدمات شرعی، آسان و ارزان دارد.
وی  با بیان اینکه بانک اجتماعی از بانکداری اجتماعی کاملا متفاوت است، افزود¬: قرض¬الحسنه، خرد و اجتماعی بودن می¬تواند بدون مدرنیته انجام شود اما برای آسان و ارزان بودن، حتما باید خدمات در بستری مدرن انجام بگیرد.
به گفته حسین زاده،  بانک اجتماعی هویت سازمانی بانک قرض¬الحسنه رسالت است اما بانکداری اجتماعی روش بانکداری در این بانک است.
به گفته مدیرعامل بانک قرض¬الحسنه رسالت، ایده¬آل این بانک، ارائه خدمات بانکی بدون نیاز به مراجعه حضوری افراد به شعب است.
وی بانکداری قرض¬الحسنه، خرد و اجنماعی و ارائه خدمات ارزان و آسان در بستر شرعی را ابعاد هویتی این بانک بیان کرد و گفت¬: این ابعاد هویتی خواسته مردم از بانک قرض¬الحسنه رسالت  است. حسین¬زاده، توسعه اقتصاد مقاومتی، توسعه بانکداری نوین،  ترویج فرهنگ قرض¬الحسنه، توسعه شمولیت مالی، ارزان و آسان¬سازی و توسعه محلی و منطقه¬ای با کمک سرمایه¬های اعتقادی و اجتماعی را از جمله خواسته¬های نظام از این بانک عنوان کرد.
وی با بیان اینکه بانک قرض¬الحسنه رسالت سه میلیون مشتری فعال دارد، یادآور شد: از سال 92 تا امروز حدود 1.5 میلیون فقره تسهیلات با میانگین 8 میلیون و 300 هزار تومان پرداخت شده است.
به گفته مدیرعامل بانک قرض¬الحسنه رسالت، 95درصد سپرده¬های این  بانک زیر 10 میلیون، 4 درصد زیر 50 میلیون و یک درصد بالای 50 میلیون  تومان است که این خود گویای خرد بودن بانک قرض¬الحسنه  رسالت است.
حسین¬زاده در ادامه با اشاره به مسئولیت¬ اجتماعی  بانک قرض¬الحسنه رسالت گفت: این بانک با پرداخت تسهیلات قرض¬الحسنه  سعی در گره¬گشایی از مشکلات قشر کمتر بهره¬مند جامعه دارد.
وی کمک به ایجاد اشتغال خرد وتولید داخلی را از جمله مهمترین اهداف بانک قرض¬الحسنه رسالت عنوان کرد و افزود: این بانک با خرید بیش از 10 هزار قطعه صنایع دستی بانوان استان های سیستان و بلوچستان و کرمان نشان داده است نگاه ویژه¬ای به اشتغال خرد و خانگی دارد.
حسین¬زاده انتخاب بانک قرض¬الحسنه رسالت بعنوان معین اقتصاد مقاومتی در بخش گلباف کرمان را از جمله دیگر فعالیت¬های این بانک در کمک به ایجاد اشتغال خرد عنوان کرد و یادآورشد: کرمان یکی از استان¬های پایلوت اقتصادی مقاومتی در کشور است. در این راستا، استان کرمان نیز به هشت کارگروه معین اقتصاد مقاومتی تقسیم شده و  بانک قرض الحسنه رسالت  معین اقتصاد مقاومتی در بخش گلباف است.
مدیرعامل بانک قرض¬الحسنه رسالت اظهارداشت: در راستای حمایت از صنایع خرد و خانگی از جمله( تولیدمبل فرش، گیاهان دارویی، دام وطیورخانگی)  در بخش گلباف در کوتاه مدت، میان و بلند مدت برنامه¬های در نظرگرفته شده است.
وی همکاری با انجمن حامیان کودکان کار و خیابانی و مدارس ابتدایی مناطق کمتر توسعه یافته و حمایت از 15000 دانش¬آموز را از جمله فعالیت های این بانک در حوزه عمل به مسئولیت اجتماعی بیان کرد وگفت: همکاری با موسسه¬ها و انجمن¬های خیریه  از جمله موسسه نیکوکاری رعدالغدیر، ﺣﻤﺎﯾﺖ از اﻧﺠﻤﻦ علمی-فرهنگی دانشجویان نابینا، همکاری و حضور در نمایشگاه¬های میوه¬های قرآنی، موسسه طب صادق، نمایشگاه کتاب، توزیع 30 هزار جلد کتاب کودک و نوجوان در سراسر کشور و ﺣﻤﺎﯾﺖ از ﻫﻨﺮﻣﻨﺪان و ﺗﻮﻟﯿﺪﮐﻨﻨﺪﮔﺎن ﺻﻨﺎﯾﻊ دﺳﺘﯽ و ﻣﯿﺮاث ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ نیز از دیگر اقداماتی است که بانک قرض¬الحسنه رسالت در راستای فرهنگ سازی و خدمات فرهنگی به عموم مردم جامعه ارائه می¬دهد.
نام:
ایمیل:
* نظر: