کد خبر: ۶۶۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۵
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان البرز گفت: هر سال حدود 65 هزار تن گندم در البرز تولید می‏‌شود.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایسنا؛محمد تاج‏الدینی اظهارکرد: کشاورزی پایدار و حفاظتی یکی از برنامه‏‌های اصلی جهاد کشاورزی استان برای جلوگیری از تخریب خاک حاصلخیز است.
 
وی خاطرنشان کرد: در این نوع کشاورزی، بذور با کمترین میزان تغییر در سطح خاک کشت و کمترین آسیب به زمین و خاک کشاورزی وارد می‏‌شود.
 
تاج‏الدینی افزود: بدون شک منابع خاکی مناسب کشاورزی در استان محدود است، بنابراین باید از این منابع به بهترین شکل بهره‏‌برداری کنیم تا سال‏های بعد در بحث کشاورزی با مشکل مواجه نشویم.
 
وی به رشد 24 درصدی استفاده از کود ازته و رشد 20 درصدی مصرف کود ازته برای کاشت انواع بذر در سال جاری اشاره کرد و گفت:امسال در مجموع 916 تن کود ازته و 562 تن کود فسفاته در استان به مصرف رسیده است.
 
تاج‏الدینی همچنین به رشد کشاورزی مکانیزه دراستان نیز اشاره کرد و افزود: با تمهدیدات اندیشیده شده هر سال شاهد افزایش کشت مکانیزه محصولات زراعی به نسبت کشت سنتی دراستان هستیم.
 
وی ابراز کرد: امسال در مجموع 50 دستگاه خطی‏کار اقدام به کاشت بذور در برخی مزارع استان کردند که این آمار نسبت به پارسال 57 درصد رشد داشته است.
 
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی البرز به میزان گندم تولیدی سالانه استان اشاره کرد و گفت: سالانه بین 57 تا 65 هزار تن گندم در استان تولید می‏‌شود.
 
انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: