کد خبر: ۷۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۹
نگرانيهاي تازه اروپا از بحران يونان تيتر فايننشال تايمز بود همچنين خبر دستگيري منتقد پوتين به جرم فساد مالي، ورشكستگي صنعت نفت و گاز انگليس و علاقه تركها به خريد طلا از عناوين روزنامه‌هاي نيويورك تايمز، تلگراف، حريت بودند.
به گزارش تجارت آنلاين، نگرانيهاي تازه اروپا از بحران يونان تيتر فايننشال تايمز بود همچنين خبر دستگيري منتقد پوتين به جرم فساد مالي، ورشكستگي صنعت نفت و گاز انگليس و علاقه تركها به خريد طلا از عناوين روزنامه‌هاي نيويورك تايمز، تلگراف، حريت بودند كه آنها را در ذيل مي‌خوانيم.
نگرانيهاي تازه اروپا از بحران يونان
فايننشال تايمز: نگراني‌ها نسبت به وضعيت اقتصادي آتن بار ديگر با اعلام انتخابات زودهنگام شدت گرفت. بازار سهام يونان در پايين ترين حد خود در دوسال گذشته قرار گرفت. سرمايه گذاران بار ديگر با شكست نماينده آنتونيو ساماراس در راي گيري مجلس نگران شدند. رويدادهاي روزدوشنبه پرسش درباره موقعيت يونان در منطقه اتحاديه اروپا را مطرح كرد درست دوسال پس از بحران اقتصادي دراين كشور موج مخالف با برنامه‌هاي رياضتي در احزاب راستگراي يونان و اتحاديه اروپا افزايش داده است.
مقامات اتحاديه اروپا با توجه به رشد حزب سيريزا هشدار داده اند كه هرگونه اقدام براي جلوگيري از بازپرداخت بدهي يونان خودكشي است.

دستگيري منتقد پوتين به جرم فساد مالي
نيويورك تايمز: دادگاهي در مسكو الكسي ناوالني رهبر مخالف با ولاديمير پوتين را به جرم فساد مالي محكوم به سه سال زندان كرد. پليس مسكو خود را آماده اعتراضات هزاران نفر از طرفداران حزب اپوزيسيون نسبت به حكم كرملين كرد. محكوميت آقاي ناوالني بيانگر آن است كه مقامات روس سعي در به حاشيه راندن رهبر اپوزيسيون هستند.‌اين حكم در زماني رخ مي‌دهد كه كشور با مشكلات اقتصادي زياد روبرو است كه بر قدرت ولاديمير پوتين تاثير گذاربوده است. الكسي ناواليني درمجمع‌هاي عمومي‌پوتين و دولت و نزديكانش را به دزدي و فساد گسترده متهم كرده بود.

ورشكستگي صنعت نفت و گاز انگليس
تلگراف : صنعت نفت و گاز انگليس با كمبود بودجه روبرو شده و با توجه به كاهش قيمت نفت و بدهي‌هاي بالا دراين بخش ، هشدارها نسبت به ورشكستگي‌اين صنعت روبه افزايش است. يك سوم شركتهاي نفت و گاز بريتانيا درخطر تعطيلي و ورشكستگي هستند. موسسه مديريت ريسك مالي دراين كشور ، معتقد است 70 درصد از اكتشافات نفتي و شركتهاي توليدكننده وابسته به‌اين صنعت اكنون بدون سود هستند و ضرر مالي برابر 1.8 ميليارد پوند را به همراه داشته اند.

علاقه تركها به خريد طلا
حريت : تركها هنوز خريد طلا را به ديگر اشكال سرمايه گذاري ترجيح مي‌دهند . تركها سومين خريداران بزرگ طلا در جهان پس از چين و هند هستند. برطبق آمار بانك مركزي درسال 2013 واردات طلا به 150 درصد رسيد و 302.3 تن طلا به ارزش 16 ميليارد دلار خريداري شد. با توجه به كاهش ارزش ليرتركيه، بسياري از تركها كه به دنبال امنيت مالي هستند خريد طلا را انتخاب مي‌كنند. گفته شده بيش از 5 هزار تن طلا به ارزش 200 ميليارد دلار در خانه‌هاي شهروندان تركيه نگهداري مي‌شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار