کد خبر: ۷۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۹
معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی از برگزاری مراسم کلنگ زنی آغاز فاز سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی در روز 18 دی ماه سال جاری خبر داد.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از ایرنا، علی جهاندیده روز شنبه در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه همکاری های این سازمان با بانک ملت در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: برای توسعه فاز سوم این بندر نیازمند 500 میلیون دلار سرمایه گذاری هستیم و از تمام سرمایه گذاران بخش خصوصی دعوت می شود در بخش های مختلف این فاز سرمایه گذاری کنند.

وی با بیان اینکه امیدواریم فاز سوم بندر شهد رجایی تا 3 سال آینده به بهره برداری برسد، گفت: در فاز 2 این بندر مهم کشور نیازمند 180 میلیون دلار سرمایه گذاری برای خرید تجهیزات مورد نیاز هستیم تا نسبت به تجهیز این فاز طی یک سال آینده اقدام شود.

وی با اشاره به روند برگزاری مناقصه تعیین اپراتورهای بندر شهید رجایی، اظهار داشت: طبق گزارش مشاور داخلی که با همکاری مشاور خارجی انجام می شود اسناد این مناقصه در اسفندماه سال جاری آماده می شود و امیدواریم تا اوایل سال آینده تکلیف اپراتورهای این بندر و شرکت های منتخب مشخص شود.

وی در خصوص اهمیت بندر چابهار به عنوان یک بندر اقیانوسی کشور، افزود: چابهار در محور شرق بندر مهمی است و این بندر دروازه بزرگی برای توسعه تجاری بین کشورهای ایران، چین، هند و کشورهای تازه استقلال یافته آسیای میانه به حساب می آید.

جهاندیده با بیان اینکه برای توسعه فاز دوم بندر چابهار مذاکرات مختلفی با شرکت های داخلی و خارجی در حال انجام است، افزود: امیدواریم تا 2 سال آینده شاهد رونق بندر شهید بهشتی چابهار باشیم که این مساله بر توسعه بخش های مختلف اقتصادی از جمله حمل ونقل ریلی در قسمت شرق کشور تاثیر خواهد داشت.

معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی یادآور شد: وزارت راه و شهرسازی مصمم به تکمیل خط آهن شرق است و به تبع آن محورهای جاده ای این منطقه نیز تکمیل و با در نظر گرفتن توسعه سواحل مکران، قطعا توسعه محور شرق کشور در آینده محقق خواهد شد.

وی در پایان تصریح کرد: سازمان بنادر در حال بررسی طرح های مختلفی است تا با واگذاری حق استفاده از اسکله های بندر چابهار به افغانستان، فعالیت های اقتصادی این کشور را در منطقه، به طرف بندر چابهار سوق دهد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار