کد خبر: ۹۱۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۲:۳۵
به گفته معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سالانه 30 تن گوشت شترمرغ در این استان تولید می‌شود.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایسنا؛مهندس بهرام خانی اظهارکرد: از هرگونه توسعه یا ایجاد واحدهای جدید پرورش شترمرغ در استان حمایت می‌شود.
 
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه شترمرغ در شرایط مختلف آب و هوایی پرورش می‌یابد، گفت: پرورش شترمرغ معمولا با مشکلات زیادی همراه نیست.
 
خانی در ادامه با اشاره به اینکه پرورش شترمرغ در فهرست طرح‌های نو قرار دارد، گفت: پرورش دهندگان شترمرغ ممکن است در فروش محصولات خود مشکل داشته باشند و همین مسئله سرمایه‌گذاری در این بخش را برای سرمایه گذاران اندکی ریسک پذیر می‌کند.
 
خانی گوشت شترمرغ را در فهرست گوشت‌های با کیفیت قرار داد و کلسترول پایین این گوشت را از ویژگی‌های منحصر به فرد گوشت شترمرغ دانست و افزود: این مسئله استفاده از گوشت شترمرغ به عنوان گوشت قرمز را برای افرادی که کلسترول بالایی دارند مناسب می‌کند.
 
وی با تاکید بر اینکه پوست یا چرم شترمرغ در فهرست مرغوب‌ترین چرم‌ها قرار دارد، گفت: از پوست و چرم این پرنده به دلیل مرغوبیت بالای ان در تهیه کیف، کفش و کمربند استفاده می‌شود.
 
خانی افزود: از تخم شترمرغ هم به دو صورت خوراکی و تولید جوجه استفاده می‌شود. ضمن اینکه پوسته آن نیز به عنوان پایه‌های زینتی محبوبیت قابل توجهی در بین مردم دارد.
 
این مسئول با اشاره به اینکه در منطقه غرب کشتارگاهی برای شترمرغ وجود ندارد، گفت: کشتار این پرنده و دباغی چرم آن تنها در قزوین انجام می‌شود.
 
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نبود کشتارگاه را نیز از دیگر مشکلات پیش روی پرورش شتر مرغ در استان دانست و گفت: با توجه به کم بودن تعداد واحدهای پرورش شتر مرغ سرمایه گذاری در زمینه ایجاد کشتارگاه صرفه اقتصادی ندارد.
 
وی در ادامه از آمادگی استان برای صادارت شترمرغ تولیدی در استان سخن گفت و افزود: البته تاکنون متقاضی صادرات نداشته‌ایم.
 
خانی در ادامه با بیان اینکه تاکنون 10 پروانه بهره برداری و تاسیس واحد پرورش شترمرغ در استان کرمانشاه صادر شده، گفت: ظرفیت جوجه‌ریزی این واحدها 710 قطعه می‌باشد.
 
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: در حال حاضر در این استان چهار واحد دارای پروانه بهره برداری با ظرفیت 280 قطعه وجود دارد که دو واحد آن با ظرفیت 60 قطعه و تولید سالانه 30 تن گوشت شترمرغ فعال است.
 
انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار