طرح ویژه بیمه خبرنگاران، هنرمندان و ورزشکاران

برای اولین بار در کشور بیمه اجتماعی خبرنگاران، ورزشکاران و اهالی فرهنگ و رسانه در استان البرز با حضور نمایندگان مجلس و استاندار البرز رونمایی می‌شود.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز، گفت: به منظور بهره مندی جامعه بزرگ ورزشکاران، خبرنگاران و اهالی فرهنگ و رسانه در استان البرز، خدمت جدیدی توسط صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر برای اولین بار برای جامعه هدف پیش بینی و طی آیینی که روز چهارشنبه هجدهم خرداد ماه ساعت ۹:۳۰ صبح در مرکز تربیت مربی کرج واقع در حسن آباد با حضور مدیرعامل کشوری این صندوق، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و استاندار البرز برگزار خواهد شد.
عبدالله دارایی افزود: اصل ۲۹ قانون اساسی برخورداری از تامین اجتماعی را حق همگانی دانسته و دولت را مکلف کرده که از محل درآمدهای عمومی و درآمدهای حاصل از مشارکت‌های مردمی این خدمات برای افراد جامعه فراهم کند که با پیگیری های مستمر برادر عزیزم جناب آقای دکتر بشیری در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر استان البرز این امر محقق شد و چهارشنبه شاهد رونمایی از این خدمت ارزنده به جامعه مورد نظر خبرنگاران، ورزشکاران و اهالی فرهنگ و رسانه خواهیم بود.

 

دستگیری ۲۷سارق کابل وسیم مسی

مدیر دفتر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی از دستگیری ۲۷سارق کابل وسیم مسی در استان طی دو ماه سال جاری خبر داد. مصطفی دهقانی بابیان اینکه دو هزار و ۳۵۰ کیلوگرم سیم مسی سرقتی از مالخرها طی دو ماه سال جاری در استان کشف شده است،افزود: ۲۷ نفر سارق توسط گشت های تلفیقی دفتر حراست و نیروی انتظامیو ۶ مالخر با بازرسی ۳۴ مرکز ضایعاتی در این راستا دستگیر شده است.مدیر دفتر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت :حجم بالای سرقت سیم و کابل در استان خسارت به بیت‌المال و شبکه برق و لوازم برقی مردم را به همراه دارد، پیشگیری از سرقت و مقابله با آن به صورت ویژه در دستورکار قرار دارد.وی افزود: در همین راستا مانورهای ضربتی برای جمع آوری مراکز غیرمجاز ضایعاتی و برخورد با مالخرها از سال گذشته در استان شروع شده است و در این راستا ۱۲تن سیم سرقتی و ۳هزار کیلوگرم کابل از بازرسی ۱۶۰ مرکز خرید و فروش ضایعات به دست آمده است‌.دهقانی با بیان اینکه طی سال گذشته ۱۷۵ سارق و ۴۳ مالخر توسط گشت های تلفیقی دفتر حراست و نیروی انتظامی شناسایی شده است،افزود:۲۵۰ پست زمینی به دستگاه اعلان سرقت و تمام مراکز اداری و انبارهای شرکت توزیع برق استان مرکزی به دوربین مدار بسته مجهز شده است.

 

90 درصد آتش سوزی
مراتع عامل انسانی است
شامی - تجارت: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان زنجان گفت: متاسفانه ۹۰ درصد از آتش سوزی ها در مراتع به علت سهل انگاری بوده و عامل انسانی دخالت مستقیم در این زمینه داشته است. خلیل آقاجانلو افزود:همکاری و مشارکت مردم باید در حفاظت از منابع طبیعی تقویت شود و در این راستا توجه به این مهم مانع از تخریب جنگل‌ها می‌شود.وی یادآور شد: منابع طبیعی متعلق به مردم است و بهره‌برداران از این ثروت ملی نیز کشاورزان و دامداران هستند و باید برای حراست از آن تلاش کنند. این مسوول، همکاری بسیج و مدیریت بحران را در اطفای حریق مراتع بسیار مطلوب عنوان کرد و گفت: هر هکتار جنگل تامین‌کننده اکسیژن ۲.۵ نفر است و با آتش‌سوزی ۵۰ هکتار جنگل اکسیژن ۷۵ نفر از بین می‌رود.وی، با تاکید بر اینکه باید اسامی نیروهای کشیک برای مواجه با حریق احتمالی تهیه و اعلام شود، اظهاز داشت: بی‌توجهی به این موضوع قابل قبول نیست و همه باید به این موضوع توجه لازم را داشته و در صورتی که شهرستان‌ها نیاز به تجعزات دارند اعلام کنند.

استفاده از پارک ها
برای آموزش های شهروندی
معاون شهردار و سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی و اجتماعی شهرداری کرج با اشاره به اینکه پارکها، ظرفیت مناسبی برای آموزش شهروندی هستند، تحقق این مهم را به عنوان پیشنهاد مطرح کرد.
محسن برجی ضمن یادآوری این موضوع که امروزه پارک ها محلی برای گذراندن اوقات فراغت جوانان به شمار می روند، استفاده از این فضاها را فرصت مناسبی برای اشاعه فرهنگ شهروندی دانست.
وی با تاکید بر ضرورت سوق جوانان به سمت فرهنگ شهروندی در کنار فرهنگ‌ اسلامی از سرعت نفوذ غربی ها در فرهنگ ایران یاد کرد و گفت: طبق تاکید رییس کمیسیون فرهنگی مبنی بر ترویج فرهنگ اسلامی شهروندی همسو با ذائقه قشر جوان، تحقق این مهم در پارکها می تواند اثرگذار باشد.
اجرای برنامه های متناسب با فرهنگ شهروندی و اسلامی در پارکها اعم از نمایش، سرود، مسابقه و ... می تواند پیشنهاد مناسبی برای ترغیب جوانان به سمت حفظ فرهنگ اصیل خود باشد. به گفته برجی ارایه راهکارهای نوین در این خصوص در دستور کار سازمان فرهنگی قرار گرفته و در حال حاضر پیشنهاداتی مطرح شده که در دست بررسی و اقدام است.

۲ پروژه مقاوم سازی مدرسه
در بیرجند اجرا می شود
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی نسبت به تخریب و بازسازی ۲ مکان آموزشی در بیرجند از محل اعتبارات بازآفرینی شهری و اداره کل نوسازی مدارس استان قول مساعد داد. رضا بهنام - تجارت ؛ به گزارش از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ علیرضا عباس‌زاده روز دوشنبه از مدرسه ۶ کلاسه حضرت رقیه (س) و مدرسه شاهد شیخ هادی هادوی در بیرجند بازدید کرد.
وی در این بازدید ضمن پذیرش بخشی از اعتبارات مورد نیاز تخریب و بازسازی مدرسه ۶ کلاسه حضرت رقیه (س)، در زمینه تکمیل سالن چند منظوره مدرسه شاهد شیخ هادی هادوی از محل اعتبارات بازآفرینی شهری (بافت‌های فرسوده) نیز قول مساعد داد. مدیرکل نوسازی مدارس خراسان جنوبی هم ضمن قدردانی از مساعدت‌های معاون عمرانی استاندار در این بازدید گفت: مدرسه ۶ کلاسه حضرت رقیه با زیربنای ۷۰۸ مترمربع از جمله مدارس تخریبی شهر بیرجند است.
محمود چاوشان ادامه داد: سالن چند منظوره مدرسه شاهد شیخ هادی هادوی نیز با زیربنای بیش از ۵۰۰ متر مربع از جمله فضاهای جانبی آموزشی است که نیازمند مقاوم‌سازی است.

مبادله تفاهم نامه مطالعه
و اجرای بازار آب در استان قزوین
در راستای تحقق اهداف پیاده سازی الگوی دشت متعادل پایدار در دشت مهم و استراتژیک قزوین و نیز ارزش اقتصادی آب، مطالعه و اجرای بازار آب در قالب تفاهم نامه با حضور استاندار، معاون هماهنگی امور استانداری، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین و مدیرعامل شرکت دانش بنیان رهروان سپهر اندیشه به عنوان کارگزار این طرح مبادله گردید.به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان قزوین محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین با اشاره به مبادله این تفاهم نامه اظهار داشت: در راستای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری پیرامون رفع موانع تولید و پشتیبانی ها در حوزه تولید و اقتصاد مقاومتی و همچنین حفاظت و صیانت از منابع آب علی الخصوص در حوزه منابع آب زیرزمینی و تحقق اهداف پیاده سازی الگوی دشت متعادل پایدار در دشت مهم و استراتژیک قزوین و نیز تحقق ارزش اقتصادی آب و در جهت مصوبات شورای حفاظت از منابع آب این استان برای اولین بار در کشور و در این سطح و حجم گسترده منابع آب زیرزمینی مطالعه و اجرای بازار آب در قالب تفاهم نامه کارگزاری راهبری طرح « الگوی دشت متعادل پایدار» مبادله گردید.

مدیرعامل فولاد مبارکه مطرح کرد:

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، در کارگاه طراحی مدل کسب‌وکار شرکت‌های گروه فولاد مبارکه گفت: شرکت‌های زیرمجموعه گروه فولاد مبارکه باید بیشترین بهره را از ظرفیت‌های موجود ببرند تا شاهد شکوفایی اقتصاد کشور باشیم.
محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، در کارگاه طراحی مدل کسب‌وکار شرکت‌های گروه فولاد مبارکه اظهار کرد: در راستای بهبود جایگاه ویژه گروه فولاد مبارکه در اقتصاد کشور، رویکردهایی تعریف شده که امیدواریم با برنامه‌ریزی در این زمینه و تحقق آن‌ها به جایگاهی جهان‌تراز برسیم و اقتصاد بدون نفت را در کشور محقق کنیم. استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود از مهم‌ترین راهبردهایی است که برای رسیدن به این هدف باید اتخاذ شود.
وی در ادامه با بیان اینکه شرکت‌های زیرمجموعه گروه فولاد مبارکه باید بیشترین بهره را از ظرفیت‌های موجود ببرند تا شاهد شکوفایی اقتصاد کشور باشیم، افزود: امروز راهبردهای مهم دیگری در راستای توسعه سرمایه انسانی، توسعه کمّی، کیفی و متوازن و استفاده از نوآوری و فناوری‌های جدید و رویکرد صنعت سبز در دستور کار فولاد مبارکه قرار گرفته تا بتوانیم بیشتر از گذشته در پیشرفت اقتصادی کشور نقش‌آفرینی کنیم و در تحقق اقتصاد غیرنفتی مانند سایر عرصه‌ها، پیشگام باشیم.
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: ورود به عرصه‌های نوآورانه و فناورانه باید در گروه فولاد مبارکه تحقق یابد، چراکه شرایط رقابت‌پذیری را برای ما فراهم می‌آورد. برای انجام این کار، نیاز به مجموعه‌ای از توانایی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها احساس می‌شود. در کنار هم بودن شرکت‌های توانمند زیرمجموعه گروه فولاد مبارکه یک مزیت رقابتی محسوب می‌شود و باید از این مزیت به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.
وی با اشاره به اهمیت کسب‌وکارهای نوین، به‌ویژه فناوری اطلاعات در دهه‌های اخیر، اذعان داشت: برخی از شرکت‌های زیرمجموعه گروه فولاد مبارکه از پیشتازان حوزه کسب‌وکار در کشور هستند و باید تلاش کنند جایگاه اصلی خود را بیش‌ازپیش تقویت کنند تا در عرصه رقابت نیز پیشتاز باشند. شرایط مناسبی برای فعالیت در عرصه اقتصادی کشور برای شرکت‌های زیرمجموعه گروه فولاد مبارکه فراهم است و این شرکت‌ها با نوآوری و تلاش بیشتر می‌توانند به اهداف از پیش تعیین‌شده برسند.
محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با تأکید بر ضرورت ارائه پیشنهاد جهت ایجاد کسب‌وکارهای جدید در گروه فولاد مبارکه تصریح کرد: باید منابع دانشی و تخصصی در شرکت‌های زیرمجموعه گروه فولاد مبارکه ایجاد شود و با استفاده از سرمایه‌های انسانی موجود، ارتباط با صاحبان تکنولوژی بیش از گذشته محقق شود.
وی در پایان عنوان داشت: مباحث بازرگانی و تمرکز بر فعالیت‌های بازرگانی در شرکت‌ها و اقتصادهای برتر دنیا بسیار مورد توجه قرار گرفته و به‌سرعت در حال رشد است. همین موضوع نشان می‌دهد با توجه به فعالیت‌های پیش رو، فولاد مبارکه می‌تواند در این زمینه تمرکز بیشتری داشته باشد. برای رسیدن به اهداف متعالی باید با اعمال تغییرات در ساختار برخی از شرکت‌ها، نقش‌آفرینی آن‌ها را متفاوت‌ با قبل تعریف کنیم تا تأثیرگذارتر و سریع‌تر از گذشته در مسیر سودآوری حرکت کنند.
محمد ناظمی هرندی، معاون تکنولوژی شرکت فولاد مبارکه نیز در کارگاه طراحی مدل کسب‌وکار شرکت‌های گروه فولاد مبارکه اظهار کرد: فولاد مبارکه صنعت مهمی در کشور است. با نگاهی به گذشته فولاد مبارکه متوجه می‌شویم که این شرکت با حمایت‌های زیادی در زمان جنگ و پس از آن ساخته شد تا علاوه بر تولید ورق‌های فولادی و ایجاد ارزش‌افزوده از این طریق، به مأموریتی مهم‌تر یعنی توسعه کشور بپردازد.
وی افزود: روزی فولاد مبارکه قرار بود ۲ میلیون تن فولاد تولید کند، ولی امروز حدود ۱۰ میلیون تن از محصولات مختلف را تولید می‌کند و به گروهی تبدیل شده که مجموعه‌ای از شرکت‌های متنوع را در زیرمجموعه خود دارد و به همین دلیل با توجه به شرایط امروز جهان، اداره آن نیز با گذشته متفاوت است.

به گزارش واحد خبر و رسانه مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بندر بوشهر، با هدف پیشگیری از وقوع حوادث و کسب آمادگی لازم برای مقابله در مواقع خطر، و در اجرای جزء۳-۲ بند( د) ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران کشور، مبنی بر توسعه ایمنی، اطفاء حریق، جستجو و نجات آسیب دیدگان از حوادث در مراکز جمعیتی؛ ستاد مدیریت بحران در شهرداری بندر بوشهر با حضور حسین حیدری شهرداربندر بوشهر تشکیل گردید.
در این نشست که معاونین شهردار، مدیران مناطق ۱ و ۲ و بافت فرهنگی تاریخی ونیز کارشناسان مربوطه حضور داشتند، خداکرم ایزدپناه مدیر شهرداری منطقه یک، به استناد تبصره ۱۴ ماده ۵۵ قانون
شهرداری ها، به شناسایی بیش از ۳۰ مورد از بناها و ساختمان های اولویت دار فاقد استحکام و در حال ریزش سطح شهر اشاره نموده و علاج واقعه را قبل از وقوع حادثه عنوان نمودند. سپس محبی مدیر بافت فرهنگی تاریخی در خصوص قوانین و ضوابط ساختمان های بافت قدیم بوشهر، و نحوه مرمت بناهای مذکور با عنایت به قوانین اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری استان بوشهر سخنانی را ایراد نمودند.
در ادامه مهندس صمیمی فر معاون شهرسازی و معماری شهرداری، با تشریح بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها و نیز دیگر مفاد موضوعه، به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات فنی، معماری و
کارشناسانه پیرامون بناها و معابر و ساختمانهای فاقد استحکام و ناایمن پرداخته و اظهار کرد: اگر در بخش‌های فنی مرتبط کوتاهی و حتی قصور کوچک انجام پذیرد، این کوتاهی‌ها در کنار هم می تواند منجر به بروز حوادث ناگوار گردد.
در پایان حسین حیدری شهردار بندر بوشهر با تاکید بر پیگیری مجدانه در جهت رفع خطر چنبن بناهایی اظهارداشتند: همه دستگاه‌های مسئول برای رسیدن به راهکار موثر و تامین ایمنی شهر بایستی در کنار هم قرار بگیرند و مدیریت شهری نیز در چارچوب قوانین، از این امرمثتثنی نیست، وخودرامکلف به اجرای قانون می داند.

مدیر شهرداری منطقه یک همدان گفت: بزودی از زمین چمن باشگاه شهرداری بهره‌برداری می‌شود.
حامد جلیلوند مدیر شهرداری منطقه یک همدان در گفتگویی تصریح کرد: در روزهای آینده وسیع ترین زمین چمن مصنوعی شهر همدان به مساحت شش هزار و ۲۰۰متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۵۵ میلیارد ریال توسط شهرداری منطقه یک آماده بهره برداری ورزشکاران خواهد شد.
وی افزود: شهر همدان دارای پتانسیل های بالقوه در ورزش حرفه‌ای است که این مهم نیازمند توجه و بسترسازی توسط مسوولان امر هست تا این استعدادها بالفعل شوند. جلیلوند مدیر شهرداری منطقه یک همدان در ادامه یادآوری کرد: شهرداری همدان همچون همیشه حامی ورزشکاران شهر بوده و برای تأمین زیرساخت مناسب ورزش تمام تلاش خود را بکار می‌گیرد. مدیر شهرداری منطقه یک همدان همچنین با اظهار امیدواری از روند رشد جایگاه ورزش شهر همدان، خاطرنشان کرد: نگاه شهرداری منطقه یک به مقوله برخورداری شهروندان از امکانات و تاسیسات شهری یک نگاه فرامنطقه‌ای است بنابراین معتقدیم همه شهروندان از مناطق مختلف شهر همدان از این امکانات بهره مند می‌شوند. وی سپس به ضرورت تناسب بایستگی و شایستگی در امر ورزش تاکید کرد: شایستگی‌ها در ورزش شهروندی و ورزش قهرمانی شهر همدان سیر صعودی خود را طی میکند از این رو سعی مدیریت شهری معطوف به رشد کمی و کیفی تاسیسات ورزشی این شهر است.
مدیر شهرداری منطقه یک همدان همچنین از ساماندهی سایر اماکن ورزشی شهر همدان در منطقه یک خبر داد و افزود: اقدامات مربوط به مرمت، بازسازی و بهسازی فضاهای ورزشی این منطقه استمرار دارد.
وی در پایان با ذکر این نکته که واحد فنی مهندسی شهرداری منطقه یک همدان اجرا و نظارت پروژه چمن مصنوعی ورزشگاه شهید خادم پر (شهرداری همدان)را عهده دار بوده است، تاکید کرد: این پروژه در این مرحله قریب نود و پنج درصد پیشرفت فیزیکی داشته که بزودی شاهد پایان آن خواهیم بود.

مدیر شهرداری منطقه یک همدان گفت: بزودی از زمین چمن باشگاه شهرداری بهره‌برداری می‌شود.
حامد جلیلوند مدیر شهرداری منطقه یک همدان در گفتگویی تصریح کرد: در روزهای آینده وسیع ترین زمین چمن مصنوعی شهر همدان به مساحت شش هزار و ۲۰۰متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۵۵ میلیارد ریال توسط شهرداری منطقه یک آماده بهره برداری ورزشکاران خواهد شد.
وی افزود: شهر همدان دارای پتانسیل های بالقوه در ورزش حرفه‌ای است که این مهم نیازمند توجه و بسترسازی توسط مسوولان امر هست تا این استعدادها بالفعل شوند. جلیلوند مدیر شهرداری منطقه یک همدان در ادامه یادآوری کرد: شهرداری همدان همچون همیشه حامی ورزشکاران شهر بوده و برای تأمین زیرساخت مناسب ورزش تمام تلاش خود را بکار می‌گیرد. مدیر شهرداری منطقه یک همدان همچنین با اظهار امیدواری از روند رشد جایگاه ورزش شهر همدان، خاطرنشان کرد: نگاه شهرداری منطقه یک به مقوله برخورداری شهروندان از امکانات و تاسیسات شهری یک نگاه فرامنطقه‌ای است بنابراین معتقدیم همه شهروندان از مناطق مختلف شهر همدان از این امکانات بهره مند می‌شوند. وی سپس به ضرورت تناسب بایستگی و شایستگی در امر ورزش تاکید کرد: شایستگی‌ها در ورزش شهروندی و ورزش قهرمانی شهر همدان سیر صعودی خود را طی میکند از این رو سعی مدیریت شهری معطوف به رشد کمی و کیفی تاسیسات ورزشی این شهر است.
مدیر شهرداری منطقه یک همدان همچنین از ساماندهی سایر اماکن ورزشی شهر همدان در منطقه یک خبر داد و افزود: اقدامات مربوط به مرمت، بازسازی و بهسازی فضاهای ورزشی این منطقه استمرار دارد.
وی در پایان با ذکر این نکته که واحد فنی مهندسی شهرداری منطقه یک همدان اجرا و نظارت پروژه چمن مصنوعی ورزشگاه شهید خادم پر (شهرداری همدان)را عهده دار بوده است، تاکید کرد: این پروژه در این مرحله قریب نود و پنج درصد پیشرفت فیزیکی داشته که بزودی شاهد پایان آن خواهیم بود.

رباط کریم،علی کیوانی- غفاری : مدیریت شهری رباط کریم در اجرای سرود فاخر سلام فرمانده مشارکت ویژه ای خواهد داشت
جلسه هماهنگی و برنامه ریزی اجرای سرود سلام فرمانده در حرم شهدای گمنام آبشناسان رباط کریم با حضور امام جمعه ، معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری ، شهردار ، بخشدار و دیگر مسئولین شهرستان در دفتر حجت‌الاسلام و المسلمین ترابی امام جمعه شهرستان رباط کریم برگزار شد .
اجرای سرود سلام فرمانده در سراسر کشور که به آن سوی مرزها کشیده شده است ، یک حرکتی فرهنگی و تاثیر گذار بشمار می آید که شهر به شهر در ایران اسلامی و حتی فراتر از مرزها گشته و خود را در دل مردم جا کرده به مثابه یک تو دهنی محکم به دهان دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران می باشد ، از همین رو امام جمعه رباط کریم با اشاره به موفقیت آمیز بودن این سرود تاکید کرد : اجرای سرود سلام فرمانده دین داری مردم ما را به رخ دشمنانمان کشید
وی همچنین در ادامه ابزار داشت : همه ما چه به عنوان شخص حقیقی یا حقوقی با خلوص نیت و همکاری یکدیگر می توانیم کارها را پیش برده و موجبات پیشرفت خودمان را فراهم آوریم.امام جمعه رباط کریم عنوان کرد : سرود سلام فرمانده طی هفته‌های اخیر در سطح رسانه‌های رسمی و شبکه‌های اجتماعی مورد توجه جدی قرار گرفته است و به‌دلیل فراگیری اجرای این سرود در شهرهای مختلف کشور و تبدیل شدن آن به یک جریان فرهنگی، اجرای این سرود در هفدهم خرداد ماه در شهرستان رباط کریم در دستور کار است.
یونس غفاری شهردار دیار کریمان در این جلسه از آمادگی کامل مدیریت شهری رباط کریم در اجرای برنامه های فرهنگی خبر داد و گفت : از ابتدای شروع مدیریتم در رباط کریم ، رویکرد مدیریت شهری علاوه بر انجام وظایف محوله و اتمام پروژه های ماندگار، اجرای برنامه های شاخص فرهنگی و اجتماعی بود که به اذعان مسئولین کشوری ، استانی و شهرستانی موفق عمل کردیم.

مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری قم گفت: هفته فرهنگی شیراز در قم با هدف معرفی و استفاده بیشتر از ظرفیت‌های فرهنگی، زائرخیزی، زیارتی و رونق اقتصاد شهری برگزار می‌شود.
حجت الاسلام سیداحمد طباطبایی نژاد روز دوشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: قم در افق ۱۴۱۴ خود به عنوان یک جهانشهر دینی تعریف شده که یکی از الزامات آن ایجاد زیرساخت ها و اجرای برنامه های شاخص فرهنگی و با هدف افزایش درآمدهای آینده فرهنگی و بهبود شاخص های فرهنگ عمومی به خصوص در حوزه شهروندی است.
وی با بیان اینکه رویداد فرهنگی قم و شیراز یکی از اقدامات مهم این سازمان در سال جاری است، ادامه داد: سال ۹۹ در قالب جلسه مشترک با مدیران شهرهای شیراز و مشهد توافقنامه هایی در خصوص استفاده از ظرفیت های اقتصادی، نمایشگاهی، همایش ها، اردوهای استارتاپی، معرفی محصولات فرهنگی و غیره منعقد شد که برنامه هفته فرهنگی شیراز در قم را می توان در این قالب تعریف کرد.
مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری قم استفاده از ظرفیت هنرمندان شیرازی را از ویژگی های این برنامه دانست و تصریح کرد: هفته فرهنگی شیراز در قم روز سه شنبه ۱۷ خردادماه جاری در شهرداری قم آغاز خواهد شد و در ادامه شهرداران این دو کلانشهر، به همراه برخی از مدیران شهری و اعضای کمیسیون های فرهنگی و اجتماعی شوراهای اسلامی قم و شیراز در آیین خطبه خوانی حرم مطهر، بازدید از موزه آستانه و افتتاح نمایشگاه صنایع دستی در میدان آستانه شرکت می کنند.
وی اضافه کرد: عیادت از مرکز نگهداری سالمندان و کودکان بی سرپرست، برگزار سه محفل شعر به نام های گوهرشاد، مهر و ماه و نقد و شعر، برپایی کارگاه خوشنویسی در امامزاده موسی مبرقع(ع) با موضوع نگارش زیارت نامه حضرت فاطمه معصومه(س)، و امامزاده موسی مبرقع و شاهچراغ(ع) و سایر برنامه های فرهنگی مانند اجرای سرود، تئاتر، پرده خوانی و غیره در قالب هفته فرهنگی شیراز در قم به اجرا در خواهد آمد.
طباطبایی نژاد عنوان کرد: در شهر شیراز ظرفیت بالایی در مسافران حوزه خلیج فارس وجود دارد که می تواند زمینه رونق گردشگری در قم با همکاری های متقابل را ایجاد کند؛ قم نیز یکی از شهرهای شاخص کشور در جذب گردشگران میلیونی زیارت است.
وی در ادامه با اشاره به برخی برنامه های سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قم به مناسبت دهه کرامت، عنوان کرد: همزمان با میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) ویژه برنامه های متنوعی در قالب های مختلف هنری مانند سرود، نمایش و تئاتر برای استقبال و بدرقه مسافران راه آهن قم به اجرا در آمده که تا سالروز میلاد امام رئوف(ع) تداوم خواهد داشت.