تشویق واحدهای تولیدی به دریافت نشان استاندارد

استاندار فارس گفت: ضرورت دارد که با در نظر گرفتن مشوق‌های لازم، واحدهای تولیدی استان را که فاقد استاندارد اجباری هستند به دریافت نشان استاندارد تشویق کنیم.
کریمی - تجارت؛ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، محمد هادی ایمانیه در دیدار با مشاور رئیس سازمان ملی استاندارد در شیراز افزود: افزایش پنج تا ۱۰ درصدی قیمت محصولاتی که نشان استاندارد دارند نسبت به سایر محصولات نمونه‌ای از مشوق‌هایی است که می‌تواند تحولی جهشی در بحث استاندارد ایجاد کند.
وی ادامه داد: گاهی مالکان واحدهای تولیدی تصویر می کنند که اگر بر روی محصولات تولیدی آنها نشان استاندارد درج شود یا نشود برای آنها تفاوتی ندارد و بنابراین چه ضرورتی دارد که به خودمان سختی و هزینه تحمیل کنیم که نشان استاندارد دریافت کنیم؟
وی بیان کرد: اگر مشوق ها مناسب و مطلوب باشد قطعا واحدهای تولیدی نیز استقبال خواهند کرد و کالای تولیدی آنها نیز به لحاظ استاندارد بودن بیشتر از سوی شهروندان مورد استقبال واقع می شود و شاهد یک تحول در بحث کالاهای استاندارد نیز خواهیم بود.

 

ثبت نام در آزمون ها برای دریافت پروانه اشتغال

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان وبلوچستان از ثبت نام ۳۳۲۴ نفر برای آزمونهای ورود به حرفه در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره کل خبر داد. به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان ، ابوالفضل مهدیار اظهار داشت: ۲۵۶۴ آقا و ۷۶۰ خانم برای دریافت پروانه اشتغال به کار در آزمون های ورود به حرفه مهندسان ، کاردانهای فنی ساختمان ، معماران تحربی و همچنین کارشناس رسمی ماده ۲۷ در تیرماه و شهریور ماه سالجاری به رقابت می پردازند. وی گفت: این متقاضیان در آزمون رشته های مندرج در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان شامل رشته های معماری (نظارت، طراحی و اجرا)، عمران (نظارت، محاسبات، اجرا، طرح و اجرای گود، پی و سازه نگهبان و ارزیابی، طرح و اجرای بهسازی)، تاسیسات مکانیکی (نظارت، طراحی و اجرا)، تاسیسات برقی(نظارت، طراحی و اجرا)، شهرسازی، نقشه برداری و ترافیک به رقابت می پردازند. مهدیار گفت: تعدادی از متقاضیان برای آزمون کارشناس رسمی ماده ۲۷ و تعدادی نیز متقاضی ورود به حرفه مهندسی ، کاردانی و تعیین صلاحیت معماران تجربی هستند. معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: آزمون رشته معماری در صلاحیت طراحی ، روز پنج شنبه مورخ ۲۳ تیرماه و سایر رشته ها در نیمه دوم شهریور ماه برگزار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب
استان بوشهر معارفه شد
بوشهر- ابوالحسن عالی به عنوان رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر منصوب شد.
ابوالحسن عالی در آئین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با تاکید بر ضرورت تعامل و وفاق برای پیشبرد اهداف مدنظر شرکت آبفا استان بوشهر افزود: کار جهادی و شبانه‌روزی اولویت راهبردی شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر برای تحقق نهضت خدمت رسانی به هم‌استانی‌ها و تأمین آب شرب پایدار و ایجاد تعامل و همدلی است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: در بخش آب شیرین‌کن‌ها اکنون ظرفیت تولید استان بوشهر حدود ۴۰ هزار مترمکعب است که بر اساس چشم‌انداز طراحی شده ظرف یکی دو سال به ۱۵۰ هزار مترمکعب افزایش می‌یابد.
وی افزود: بهره‌وری ترکیبی از اثربخشی و کارایی و آمیزه‌ای از انتخاب کار درست و درست انجام دادن آن کار و اصلاح و بهینه‌سازی الگوی مصرف آب در بخش‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی بر مبنای سند ملی «الگوی مصرف آب» با تأکید بر افزایش ارزش‌افزوده به‌ازای واحد مصرفی است.وی گفت:: همگان بر این نکته باور دارند که منابع آبی کشور پاسخ‌گوی میل فزاینده مصرف بی‌رویه آب در بخش‌های مختلف و تأمین زیرساخت‌های موردنیاز برای نسل‌های آتی نیست، بنابراین بهره‌وری آب با اصلاح الگوی مصرف برای تولید ارزش بیشتری از کالاها و خدمات، یکی از راه‌های پیش رو برای جبران بخشی از نگرانی‌های مربوط به کاهش منابع آب محسوب می‌شود.
عالی یاد آور شد: در بُعد اثربخشی، بهره‌وری آب در اتخاذ صحیح اهداف و راهبردهای مدیریت پایدار و به‌هم‌پیوسته منابع آب تجلی می‌یابد، این در حالی است که بُعد کارایی بهره‌وری آب بیشتر بر اجرای راهکارها و اقدام‌های عینی تأکید دارد.

پایداری آب بندرلنگه
با ایجاد ظرفیت‌های جدید
مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان با قدردانی از توجه استاندار به موضوع تامین آب و پیگیری ها و حمایت های نماینده غرب استان، گفت: اتفاق های خوبی در حوزه آب بندرلنگه درحال وقوع است که با به ثمرنشستن طرح های در دست اقدام و ظرفیت های جدید شاهد پایداری آب در این شهرستان خواهیم بود.مجیدی - تجارت؛ به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب هرمزگان، عبدالحمید حمزه پور عصر چهارشنبه در بازدید از روند آبرسانی به روستاهای بخش مرکزی و شیبکوه بندرلنگه، با بیان اینکه تامین آب مشترکان این بخش ها از طریق خط انتقال آبرسانی خلیج فارس(خط محرم) و آب شیرین کن ها صورت می پذیرد، از عزم جدی شرکت آبفا برای تامین آب پایدار این روستاها بخصوص در ماه های گرم پیش رو خبر داد.وی همچنین از آب شیرین کن های فعال در بخش مرکزی و شیبکوه بندرلنگه بازدید کرد و ضمن بررسی مسائل سرمایه گذاران این آب شیرین کن ها، بر لزوم تامین آب مطابق با ظرفیت قراردادی و همچنین رعایت استانداردهای کیفی آب تولیدی تاکید کرد.مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان در این سفر با حضور در بندرمقام و شهر چارک بندرلنگه از نزدیک و به صورت چهره به چهره با مردم و شوراها و دهیاری های منطقه گفت و گو کرد و راهکارها و دستورهای لازم را جهت رفع مشکلات مطرح شده صادر کرد.

نرده کشی رفوژ میانی بلوار مطهری
در نقاط حادثه خیز
مدیر شهرداری منطقه دو همدان خبر داد: نرده کشی رفوژ میانی بلوار مطهری در نقاط حادثه خیز انجام شد.
به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه دو مهندس حجت کریمی جاوید با اعلام این خبر، افزود: درراستای ایمن سازی معبر کمربندی بلوار مطهری شهرداری منطقه دو اقدام به نرده کشی رفوژ میانی در نقاط حادثه خیز این معبر نموده است .
وی با اعلام اینکه فاز اول این پروژه در حال انجام است، ابراز کرد : با تصویب شورای ترافیک شهرداری فاز نخست این پروژه، جنب ورودی اصلی شهرک شهید بهشتی به طول 310 متر نرده گذاری صورت میگیرد و در فاز بعدی تا ابتدای پل رسالت ادامه دارد.

روند پیشرفت پروژه کنارگذر
شمالی کرج سرعت می‌گیرد
البرز - استاندار البرز گفت: تسریع در بهره برداری از کنارگذر شمالی کرج با اهتمام ویژه‌تری دنبال می‌شود.
مجتبی عبداللهی در جلسه بررسی روند پیشرفت پروژه که روز چهارشنبه در محل کارگاه برگزار شد، با بیان اینکه این کنارگذر مکمل ادامه آزادراه همت است، افزود: بهره برداری از این پروژه که مزین به نام شهید سردار سلیمانی است، تأثیر بسزایی در کاهش بار ترافیک ورودی کرج و آزادراه تهران کرج دارد.
وی ادامه داد: این بازدیدها، جلسات و پیگیری‌ها پس از سفر رئیس جمهور به استان و تاکید بر ضرورت تسریع در بهره برداری از کنارگذر شمالی کرج با اهتمام ویژه‌تری دنبال می‌شود. عبداللهی گفت: امید است در سایه همپوشانی اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری و شورای اسلامی کرج و پیمانکار مربوطه و با توجه به همراهی‌هایی که از سوی دولت صورت گرفته این کنارگذر در موعد مقرر تکمیل شود.

با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست ؛

در آیین افتتاح این طرح که معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان ، مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، مدیرکل محیط زیست خوزستان و جمعی از مدیران استانی حضور داشتند، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، تغلیظ ویناس نیشکر را پروژه‌ای منطبق با محیط‌زیست عنوان کرد که منجر به کاهش آلایندگی‌ها می‌شود.معاون رئیس‌جمهور: پروژه تغلیظ ویناس حاصل همت مدیران نیشکر و نبوغ جوانان ایرانی است/ از تجارب نیشکر در تثبیت کانون‌های ریزگرد استفاده شوددکتر ناصری: پروژه تغلیظ گامی مهم در کاهش مصرف آب و تولید محصولات جدید استبزرگترین پروژه تصفیه پساب صنعتی شکرستان ایران، در دومین روز از هفته محیط‌زیست، با حضور معاون رییس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در شرکت خمیرمایه و الکل رازی افتتاح شد.به گزارش روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، با آغاز به کار این پروژه دانش‌بنیان و محیط‌زیستی، علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف آب، «مالچ طبیعی» و «خوراک دام» نیز تولید می‌شود.در آیین افتتاح این طرح که معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان ، مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، مدیرکل محیط زیست خوزستان و جمعی از مدیران استانی حضور داشتند، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، تغلیظ ویناس نیشکر را پروژه‌ای منطبق با محیط‌زیست عنوان کرد که منجر به کاهش آلایندگی‌ها می‌شود.علی سلاجقه، دانش‌بنیان بودن این طرح را ویژگی بارز آن دانست و بیان داشت، استفاده از جوانان نخبه ایرانی و تکیه بر دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی، پروژه بزرگ تغلیظ ویناس نیشکر را رقم زده است.وی افتتاح چنین پروژه‌هایی را در راستای فرمایش مقام معظم رهبری عنوان کرد و تاکید کرد، با اتکا به دانش بومی و همت داخلی، اکنون ایران اسلامی به مرحله‌ای مطلوب از دانش و تکنولوژی رسیده است که حتی کشورهای پیشرفته خواهان خرید این تکنولوژی هستند.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه به مزیت‌های پروژه تغلیظ ویناس نیشکر اشاره کرد و گفت، با استفاده از تکنولوژی بومی به کار گرفته شده در این پروژه، در فرآیند تغلیظسازی، آب موجود در ویناس نیشکر، بازچرخانی و در سیستم سرمایشی کارخانه بار دیگر به کار گرفته می‌شود.
سلاجقه تولید محصولات جدید را از دیگر مزیت‌های این طرح برشمرد و بیان داشت، طی فرآیند تغلیظ ویناس، مالچ طبیعی به عنوان محصول ثانویه تولید می‌شود که تثبیت‌کننده خاک است و در حاصلخیزی آن نیز تاثیر بسزایی دارد.
وی در ادامه گفت، باید از تجارب ارزنده صنعت نیشکر در زمینه بیابان‌زدایی و تثبیت کانون‌های ریزگرد با استفاده از ویناس استفاده کرد و وزارت جهاد کشاورزی و سازمان محیط زیست نیز با استفاده از این تجارب می‌توانند در تثبیت کانون‌های ریزگرد ورود کنند.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست پروژه تغلیظ ویناس نیشکر را دستاوری مهم در راستای شعار سال عنوان کرد که حاصل همت و پشتکار مدیران توسعه نیشکر و نبوغ جوانان ایرانی است.
سلاجه در پایان گفت، در راستای تحقق شعار سال و فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی در مجموعه محیط زیست کشور در حوزه‌ کاهش آلاینده‌های خاک و آب و مسائل جوی و پسماندها، در حال استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش دانش‌بنیان هستیم و ظرفیت‌های خوبی نیز در کشور در این زمینه وجود دارد.
در ادامه این مراسم، مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: این کارخانه روزانه ۱۲۰۰ مترمکعب ویناس خروجی کارخانه را به 120 مترمکعب ویناس با غلظت ۵۵ تا ۶۰ درصد تبدیل می‌کند که قابلیت استفاده در تولید کود و خوراک دام را دارد . دکتر ناصری، در ادامه باگاس و ملاس را دو پسماند ارزشمند نیشکر عنوان کرد که در تولید محصولات جدید با ارزش افزوده بالا استفاده می‌شود. وی به پروژه تغلیظ ویناس نیشکر اشاره کرد و بیان داشت، آب موجود در ویناس نیشکر در طرح تغلیظ‌ استخراج و بازچرخانی می‌شود که این اقدام گامی مهم در کاهش مصرف آب است.
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی صنعت نیشکر را شرکتی دانش‌بنیان به مقیاس بزرگ دانست که در زمینه‌های کشاورزی، صنعت و آبیاری به صورت مستمر فعالیت‌های گوناگونی دارد و تلاش‌های مستمری برای بهره‌وری نیشکر در همه بخش‌ها انجام داده است.

گیلان ، فرحی - مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان با تاکید بر ضرورت کاهش مصرف برق، گفت: هنوز برنامه خاموشی از سمت وزارت نیرو اعلام نشده است.
محمد تقی مهدی زاده در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با بیان اینکه گیلان منطقه گرمسیری ۴ است، اظهار کرد: مناطق گرمسیری ۴ در بازه زمانی ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور زمان اوج بار مصرف برق دارند که در این بازه میانگین مصرف ۴۰۰ کیلووات بر ساعت در ماه است.
وی اضافه کرد: اگر مشترکین این میزان را رعایت کنند، قیمت برق مصرفی آنها مقرون به صرفه و در صورت کاهش مصرف، قیمت کاهش می‌یابد.مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گیلان با بیان اینکه خاموشی‌ها ارتباطی با فرسودگی شبکه ندارد اما با نوسانات جریان برق مرتبط است، افزود: در سال‌های اخیر شاهد پدیده شوم سرقت کابل و سیم‌های برق هستیم که حجم آن نیز بسیار زیاد است و باعث خاموشی‌های مقطعی نیز می‌شود.وی با اشاره به اینکه تا به امروز هیچ برنامه خاموشی برای مشترکین لحاظ نشده است، تصریح کرد: تمام تلاش و هدف ما این است که خاموشی نداشته باشیم و اگر مردم حتی تا یک درصد هم صرفه جویی و رعایت کنند خاموشی نخواهیم داشت.
مهدی‌زاده بیان کرد: اگر جریان برق در تیرماه از مدار خارج شود یا اتصال شبکه به صورت منطقه‌ای قطع شود، خاموشی مقطعی رخ می‌دهد در غیر این صورت برنامه خاموشی حتی از سمت وزارت نیرو نیز به ما اعلام نشده است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گیلان با اشاره به اینکه حدود ۶ هزار مگاوات در بازه زمانی کوتاه مدت، نیروگاه وارد مدار شده است، افزود: بخشی از جریان برق مدنظر نیز تا پایان خردادماه وارد مدار می‌شود.
وی با اشاره به اختلاف زیاد بین میزان تولید برق با میزان مصرف آن، عنوان کرد: بخشی از این اختلاف برطرف شده و بخشی دیگر نیز باید برطرف شود و این موضوع به مدیریت مصرف برق توسط مردم نیز مربوط است.

ساری- رئیس سازمان جهاد کشاوری مازندران گفت: ۳۸ پروژه مختلف با اعتبار بیش از ۹۷ میلیارد تومان همزمان با هفته جهاد کشاورزی در استان بهره برداری می شود.
حسن عنایتی در نشست با خبرنگاران با اشاره به افتتاح ۳۸ پروژه جهاد کشاورزی به صورت همزمان در استان اظهار داشت: برای این طرح‌ها بیش از ۹۷ میلیارد تومان اعتبار صرف شده است.
وی افزود: این طرح‌ها در بخش آب وخاک، دام و طیور، صنایع تبدیلی و غیره اجرا و با بهره برداری از آن برای ۱۷۰ نفر شغل ایجاد شده است.
وی گردهمایی علمی با حضور محققان و فارغ التحصیلان، دیدار با خانواده معظم شهیدان، نشست صمیمی با همکااران، برپایی کمیته بنوان از جمله برنامه‌ها ذکر کرد و گفت: ۱۲ درصد از فعالان بخش کشاورزی زنان روستایی هستند.
عنایتی یادآور شد: ۱۰۱ نمونه بخش کشاورزی در استان وجود دارد که ۱۳ نفر نمونه برتر کشوری هستند و همزمان با هفته جهاد کشاورزی از این نمونه‌ها تجلیل می‌شود. رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران بااشاره به اهمیت بخش کشاورزی در استان، رعایت الگوی کشت وترویج کشت قراردادی را از جمله طرح‌ها برشمرد و گفت: ۳۷ هزار هکتار قرارداد با کشاورزان برای تولید برنج منعقد شده است.
وی با بیان اینکه کشت قراردادی سویا نیز در استان شروع شده است، افزود: تاکنون ۶۵۰ هکتار از مزارع تحت اجرای این طرح درآمدند.
عنایتی سنددار کردن اراضی کشاورزی را از دیگر رویکردها برشمرد و گفت: تاکنون ۱۳۵ هزار هکتار مزرعه در قالب ۸۵ پلاک در دست تهیه سند است و برای تهیه سند ۳۵۰ هزار هکتار مزرعه در ۱۰ شهرستان نیز قرارداد منعقد شده است و امیدواریم تا پایان شهریور و یا سال این طرح نهایی شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از ارائه پنج فقره سند مالکیت اراضی کشاورزی برای اولین بار در نکا خبر داد و گفت: رصدخانه کشاورزی برای یکپارچگی اطلاعات و آمار از دیگر رویکردهای جهاد کشاورزی است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: همزمان با دوازدهمین سفر شهرستانی استاندار آذربایجان‌غربی روند اجرای ۶ طرح راه و شهرسازی شهرستان خوی سرعت می‌گیرد.
محسن حمزه لو در جلسه شورای برنامه‌ریزی آذربایجان‌غربی با محوریت شهرستان خوی، اظهار کرد: همسو با پیشبرد نهضت ملی مسکن در شهرستان خوی، طرح‌های کلیدی و اثربخش راهسازی در توسعه منطقه از جمله احداث کنارگذر شهر خوی پیگیری می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه این کنارگذر شهر خوی، نقش محوری در ساماندهی و ایمن‌سازی ترانزیت شمال استان دارد، ادامه داد: برای آغاز مطالعات اجرایی این طرح راهسازی ۱۰ میلیارد اعتبار پیش‌بینی شده که مراحل اجرایی در صورت تخصیص آغاز می‌شود.

حمزه لو در خصوص ساماندهی ورودی شهرستان خوی از سمت سلماس به عنوان بخش شمالی کریدور بزرگراهی غرب کشور در استان تصریح کرد: امسال برای تکمیل این قطعه ۱۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته و ساماندهی ورودی شهر از سمت محور فیرورق - خوی نیز با ۳۲ میلیارد ریال اعتبار از دیگر طرح‌های مصوب قابل اجرا در این شهرستان است.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه امسال پروژه تعریض و بهسازی محور ایواوغلی تا گیت ورودی منطقه آزاد ماکو وارد مرحله اجرا شده، افزود: ساخت و توسعه این بخش از کریدور بزرگراهی غرب کشور می‌تواند دسترسی به پایانه مرزی بازرگان را تسهیل و تحول گسترده‌ای در زیرساخت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی رخ می‌دهد.
حمزه‌لو درباره دیگر پروژه‌های راه و شهرسازی گفت: ساخت دو کتابخانه در شهرک ولیعصر خوی و شهر زرآباد خوی از دیگر طرح‌های قابل اجرا و مصوب در شهرستان خوی بوده که برای ساخت و توسعه این دو طرح ۶۴ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

ایلام – سید محمد روبندی - مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: وجود اسلحه های مجاز و غیرمجاز در دست افراد باعث بروز خسارت های جبران ناپذیر به حیات وحش شده است. به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامرضا ابدالی روز چهارشنبه در همایش گرامیداشت هفته محیط زیست اظهار داشت: فراخوان برای جمع آوری اسلحه ها و عدم صدور مجوز به سلاح گرم یکی از راه های جلوگیری شکار وحوش توسط دارندگان اسلحه است.وی افزود: سلامت حیات وحش و جلوگیری از شکار وحوش در گرو جمع آوری اسلحه های مجاز و غیرمجاز دست مردم است که امنیت و سلامت زیستمندان طبیعت را به مخاطره می اندازد.مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام یادآور شد: یکی از مهمترین چالش های حوزه محیط زیست واحدهای آلاینده هستند که در گذشته بدون رعایت نکات و پیوست های زیست محیطی جانمایی شده اند و اکنون باعث آلایندگی محیط زیست هستند اما در سال های اخیر طرح های جدید اقتصادی و صنعتی با پیوست های زیست محیطی و جانمایی درست و اصولی مجوز گرفته اند و افزایش صنایع سبز و کاهش واحدهای آلاینده از اهداف اصلی محیط زیست به شمار می رود. ابدالی اضافه کرد: سال گذشته ۷۸۷ مورد مجوز ایجاد و بهره برداری از واحدهای تولیدی و صنعتی صادر و با ۳۹ مورد به علت عدم رعایت ملاحظات و پیوست های زیست محیطی مخالفت شد و در امسال یک هزار و ۱۵۶ واحد صنعتی و تولیدی مورد پایش قرار گرفتند که از این تعداد ۱۴ واحد آلاینده به مراجع قضایی معرفی شده اند. ابدالی یادآور شد: ایلام از جمله استان های پیشرو و موفق در زمینه بی خطرسازی پسماندهای بیمارستانی است اما وجود انبوه نخاله های ساختمانی (۳۰۰ هزار تن) و پسماندهای خانگی باعث تخریب طبیعت و آسیب رسانی به محیط زیست شده است که تداوم این موضوع سلامت محیط زیست استان را با چالش های جدی مواجه خواهد ساخت. وی در مورد تامین آب حیات وحش نیز توضیح داد: با اعتبار ۲۲۰ میلیون تومان چهار مخزن با ظرفیت ۱۲ متر مکعب در منطقه مانشت و قلارنگ نصب شد و برای تعمیر و راه اندازی تلمبه های بادی نیز ۱۵۰ میلیون تومان هزینه شد و برای منطقه کولگ نیز ۲ آبشخور همراه با یک پاسگاه ایجاد شد. وی در مورد علوفه نشخوارکنندگان نیز اظهار داشت: احداث انبار علوفه با اعتبار یک میلیارد تومان و تامین علوفه برای وحوش با توجه به بروز خشکسالی در سطح استان از دیگر اقدامات محیط زیست استان طی ماه های اخیر است. ابدالی در زمینه آمادگی برای مهار آتش سوزی های احتمالی در زیستگاه ها و مناطق تحت حفاظت نیز گفت: ۱۲ دستگاه دمنده، ۵۰ عدد فلکس پک، ۱۰۰ عدد آتش کوب، یک هزار و ۵۰۰ متر آتش بُر، تشکیل و ساماندهی ۱۶ تیم واکنش سریع و تجهیز انجمن های مردم نهاد از جمله اقدامات اداره کل حفاظت محیط زیست برای مقابله با آتش سوزی ها است.