وزیر بهداشت اعلام کرد:

وزیر بهداشت ضمن اشاره به اقدامات شکل گرفته در زمینه مدیریت بیماری کرونا در کشور، تاکید کرد: ما طبق آماری که در دنیا وجود دارد در کنترل کرونا جزو کشورهای موفق کنترل بیماری هستیم‌ و با فداکاری جمعی بر یک همه‌گیری جهانی غلبه کردیم. بهرام عین‌اللهی گفت: وقتی تاریخ پزشکی را مطالعه می‌کنیم اتفاقات مهمی در دنیا مانند طاعون، آبله و... رخ داده است. این بار در دنیایی که خیلی احساس می‌کرد همه چیز را می‌داند، کرونا به وجود آمد که برای همه دنیا شرایط سخت ایجاد کرد. در اینجا کشورها بایستی ماهیت و قدرت خود را نشان می‌دادند. در ایران بیماری آمده بود ولی متاسفانه محدودیت‌ها و تحریم‌ها هم وجود داشت. در فرهنگ ما وقتی کسی بیمار شود به او رسیدگی می‌کنیم و بیمار را تحت فشار نمی‌گذاریم اما اتفاق ناجوانمردانه در این دو سال و خورده‌ای وجود تحریم‌ها بود. در جلسات اخیر ژنو هم اعلام کردم که شما می‌گویید دارو تحریم نیست، اما ما چگونه و از چه بانکی باید پول پرداخت کنیم؟ واکسن‌ها هم به موقع به ما نرسید و اینجا بود که مردم و کادر سلامت به صحنه آمدند و اینها در تاریخ نوشته می‌شود.
او تاکید کرد: تاریخ هیچ وقت پاک نمی‌شود. ما تاریخ‌ساز هستیم. ۸ سال دفاع مقدس در تاریخ ماند. تاریخ بیماری کرونا هم لکه ننگی برای کشورهایی است که ما را تحریم کردند و نقطه پیروزی کادر سلامت، رهبری، مردم و... است. هیچ وقت یک اتفاق یکباره انجام نمی‌شود بلکه زنجیره‌ی اقدامات منجربه پیروزی دلنشین می‌شود. نکته مهم این است که در کرونا تنها یک وزارتخانه دخیل نبود بلکه همه مانند بانک‌مرکزی، وزارت راه و... وارد صحنه شدند و کمک کردند. خیلی از رهبران کشورها شاید خیلی کاری به کرونا نداشتند اما شخص مقام معظم رهبری، ریاست جمهوری و معاون اول ایشان در کنار مردم بودند.
وی افزود: کادر سلامت مادر یک وظیفه تاریخی خود را نشان داد. در برخی کشورها کادر درمان خیلی با همه‌ی بیماران عجین نمی‌شدند اما کادر سلامت ما در روزهای حساس، پای کار بودند و تا آخرین نفس ایستادند. ما قریب به ۳۰۰ شهید مدافع سلامت هم در این رابطه داشتیم و حتی خانواده‌هایشان هم مبتلا می‌شدند. این فداکاری‌ها در سالیان آینده در کتب دانش آموزان نوشته می‌شود که با فداکاری جمعی بر یک همه‌گیری جهانی غلبه کردیم.او ادامه داد: ما طبق آماری که در دنیا وجود دارد در کنترل کرونا جزو کشورهای موفق هستیم‌. آقای تدروس_رئیس سازمان جهانی بهداشت به ما اعلام کردند که نگرانی هایی داشتند اما در دولت مردمی آیت‌الله رئیسی اتفاقات مثبتی رخ داد. روزهای اول که دولت را تحویل گرفتیم روزانه ۵۰ هزار مبتلا به کرونا، ۱۸ هزارنفر بستری، ۸۰۰۰ نفر مریض بدحال و بالاتر از ۷۰۰ مرگ و میر در روز داشتیم. روزهای اول از بازدید بیمارستان‌ها وحشت می‌کردم اما سرعت واکسیناسیون اتفاقات مثبتی رقم زد. حجم زیاد واکسن در یک مدت کوتاه تزریق شد و ایمنی جمعی ایجاد کرد. در این مدت از مردم کمک گرفتیم و افراد آمدند برای تزریق واکسن به ما کمک کردند. بارها نیمه شب هم در بازدیدها می‌دیدیم دانشجویان جوان با شوق و علاقه کار تزریق واکسن را انجام می‌دادند.

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال حکم مرتبط با پرونده شکایت باشگاه شهرخودرو از پرسپولیس را صادر کرد بر اساس اعلام کمیته انضباطی ، پیرو نشست اعضای این کمیته در تاریخ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ با توجه به اعطای فرصت حضور و ارایه لایحه دفاعیه، کمیته پس از بررسی محتویات پرونده و تبادل نظر و با اعلام ختم رسیدگی اقدام به صدور رای نمود. بر این اساس در خصوص تخلف باشگاه پرسپولیس تهران مبنی بر استنکاف از اجرای حکم کمیته تعیین وضعیت بازیکنان، باتوجه به اوراق و محتویات پرونده از جمله اعلام کمیته تعیین وضعیت و عدم اجرای مفاد دادنامه قطعی صادر شده و با توجه به دفاعیات غیرموجه باشگاه مذکور کمیته انضباطی با وجود اعطای مهلت و انقضای مهلت یک ماهه از تاریخ اعمال مجازات و عدم جلب رضایت از محکوم له پرونده باشگاه شهر خودرو بابت بدهکاری در ظرف این مدت زمان تخلف باشگاه یاد شده محرز و مسلم تشخیص داده شد و باتوجه به مجازات‌های مقرر در بند ب ماده ۸۹ و مواد ۱۱۸ و ۱۱۹ از مقررات انضباطی، باشگاه پرسپولیس تهران از ثبت نام بازیکن جدید تا زمان تسویه حساب نهایی محروم می‌گردد.