ساماندهی عناصر و المان‌های شهری

تبریز- معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار تبریز از تداوم اجرای طرح نگهداشت شهری با محوریت پراکنش و ساماندهی مناسب عناصر و المان‌های شهری خبر داد. جواد صدیقی با اعلام این مطلب اظهار کرد: در راستای رفع آشفتگی بصری المان‌های شهری و در امتداد طرح نگهداشت شهری، پراکنش (ساماندهی) مناسب عناصر و المان‌های شهری، از ۱۹ تا ۲۴ شهریور اجرا خواهد شد. وی افزود: رعایت فاصله مناسب سطل‌های زباله از مواردی است که در این طرح اجرا می‌شود؛ زیرا همانگونه که کم بودن تعداد سطل زباله سبب اختلال در بهداشت عمومی و تقلیل فرهنگ شهروندی می‌شود، زیاد بودن آن نیز باعث اختلال و آشفتگی بصری می‌شود. صدیقی گفت: سایه‌بان‌ها، نیمکت، سطل زباله، پایه چراغ، پایه تابلو، ساعت‌های میدانی و پارکی، صندوق پست، کافوهای مخابراتی، آلاچیق‌ها، باربیکیوها و صندوق صدقات در این مرحله از طرح نگهداشت شهری ساماندهی و پراکنش می‌شوند. معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار تبریز با اشاره به اینکه اقداماتی همچون لکه‌گیری و آسفالت معابر شهری و انجام موارد بهبود شهری، زنده‌گیری سگ‌های بلاصاحب و عقیم‌سازی نیز تداوم دارد، اظهار کرد: تهیه و نصب سطل‌های زباله، نیمکت‌ها، پایه چراغ‌ها، وسایل ورزشی و رفع نواقص آن در معابر عمومی، پیاده‌روها و پارک‌ها و بوستان‌ها، رفع نواقص و المان‌های شهری در معابر عمومی بوستان‌ها و پارک از دیگر مواردی است که در قالب طرح نگهداشت شهری اجرا می‌شود.

 

گشایش نمایشگاه کتاب وبازی های فکری

مدیر فرهنگی، هنری وآموزش سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: نمایشگاه بزرگ کتاب و بازی های فکری به همت سازمان منطقه آزاد ماکو و با هدف تقویت فرهنگ مطاله و کتاب خوانی و تسریع در دسترسی کتاب های با موضوعات مختلف در محل سالن اداره برق شهرستان ماکو گشایش یافت .
به گزارش تجارت به نقل از پایگاه خبری منطقه ازاد ماکو، حامد رسول زاده با بیان اینکه در این نمایشگاه تعداد ۲۰۰۰ جلد کتاب در بخش های فرهنگی، علمی، مذهبی، تاریخی، دانشگاهی، اجتماعی، کودک و نوجوان، سیاسی و بخش ویژه کتب علمی در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است افزود: در حاشیه برگزاری این نمایشگاه کارگاه های نقاشی، طراحی و خوشنویسی با حضور هنرمندان منطقه نیز برگزار شد.
وی ادامه داد: همچنین در این نمایشگاه آثار منتشر شده نویسندگان منطقه آزاد ماکو نیز در معرض دید عموم قرار گرفت. علاقه مندان جهت بازدید از این نمایشگاه می توانند از ساعت ۹ صبح تا ۱۳ و ۱۶ غصر تا ۲۲ شب به محل نمایشگاه واقع در یلوار امام خمینی (ره) سالن ورزشی اداره برق مراجعه کنند .
این نمایشگاه برای خرید آزاد است و بیش از ۱۵ تا ۴۰ درصد تخفیف ویژه به علاقه مندان و مراجعه کنندگان ارائه می شود .

فاز اول بازپیرایی بوستان‌های
باقرشهر آغاز شد
بهنام جباری از آغاز فاز اول بازپیرایی بوستانهای سطح شهر از ابتدای مهرماه خبرداد.
ملارد- علی کیوانی، بهنام جباری سرپرست معاونت خدمات شهری در این باره گفت:با عنایت به دستورات مؤکد دکتر قضاتلو شهردار انقلابی باقرشهر مبنی بر برنامه ریزی و تمهیدات ویژه طرح استقبال از مهر به مناسبت بازگشایی مدارس ، فاز اول بازپیرایی شامل مرمت ابنیه و معابر ، تعویض و تعمیر تجهیزات و مبلمانهای پارکی از ابتدای مهرماه عملیاتی میگردد.
وی ادامه داد :در فاز نخست بوستانهای فدک( بانوان) و نهم دی تحت پوشش عملیات باز پیرایی قرار میگیرند. بودجه ی اولیه در حدود ۲۰ میلیارد ریال معادل دو میلیارد تومان پیش بینی و تعیین اعتبار شده است.

ارائه خدمات مطلوب وافزایش
کیفیت سرویس های مخابراتی
دادخواه – تجارت؛ مهندس نصرآبادی درجلسه شورای اداری شهرستان بوئین زهرا که باحضورفرماندار ومدیران دستگاه های اجرایی برگزار شد ضمن تشریح اقدامات وعملکرد مخابرات منطقه درشهرستان بوئین زهرا گفت :ارائه خدمات مطلوب وافزایش کیفیت سرویس های مخابراتی به عموم مردم ودستگاه های اجرایی سرلوحه فعالییت های ماست وتلاش میکنیم نیازهای روزمره مردم به سرویس های مخابراتی رادرحوزه های مختلف پاسخگوباشیم.مدیرمخابرات منطقه قزوین با اشاره به پایلوت شدن استان قزوین درطرح نجما گفت :درتلاشیم بمرور زمان و براساس اولویت های برنامه ریزی شده اتصال منازل رابه فیبرنوری انجام دهیم که بااین کار مشترکان میتوانند سرویس های باکیفیت دیتا باحجم وسرعت های مناسب دریافت کنند.وی درادامه افزود در زمینه ارائه سرویس و خدمات به دستگاه های اجرایی که به ارائه خدمات الکترونیکی بربسترامکانات مخابراتی به عموم مردم میپردازند امادگی کامل داریم ودستگاه ها میتوانندسرویس های موردانتظارشان رادریافت کنند

آب شرب زوار از مرز مهران
تا زرباطیه عراق تامین می شود
ایلام_مدیرعامل شرکت آبفا ایلام از تامین آب شرب زوار از مرز مهران تا زرباطیه عراق خبر داد. پرویز ناصری در جمع خبرنگاران در مرز مهران با بیان اینکه امکانات شرکت آب و فاضلاب ایلام برای آبرسانی به زوار اربعین حسینی چه در کشورمان و چه در خارج مرز برای خدمات دهی به زوار بسیج شده است، گفت: این شرکت با ۲۳ تانکر آبرسان کار توزیع آب شرب در بین زوار و مواکب بین راهی در داخل و خارج مرز را انجام می دهد.وی افزود: در حال حاضر هشت تانکر آبرسان با متوسط ۳۷ سرویس در طول شبانه روز، کار توزیع آب شرب در بین زوار خارج از مرز تا زرباطیه را انجام می دهند.مدیرعامل آب و فاضلاب استان ایلام خاطرنشان ساخت: بیش از دو هزار متر آب شرب در خارج مرز در بین زوار و مواکب خارج مرز توزیع شده است.ناصری تاکید کرد: پس از پایش کیفی آب، تانکر ها پلمپ و با اخذ مجوز در بین مواکب توزیع می گردد.

اعزام ۲۹ اتوبوس برای بازگرداندن
زوار گیلانی از مرز مهران
رشت- سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با اشاره به پیش بینی های انجام شده برای بازگرداندن زوار گیلانی اربعین از مرز مهران گفت: تاکنون ۲۹ اتوبوس به این مرز اعزام شده است. غلامعلی نیک فهم در گفتگو با بخش خبر شبکه باران با اشاره به پیش بینی‌های انجام شده برای بازگشت زوار گیلانی از مرز به استان اظهار کرد: با توجه به اینکه هیچ اعزامی از استان گیلان به سمت مرزها نداریم از همه ظرفیت‌ها برای بازگرداندن زوار به استان استفاده می‌شود.
وی به اعزام ناوگان حمل و نقل عمومی از استان گیلان به سمت مرز مهران اشاره کرد و افزود: بعد از ورود زائران گیلان به داخل کشور از طریق این ناوگان به استان منتقل می‌شوند.
سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان همچنین با بیان اینکه نیروهای خدماتی و راهداری خود را در مرز مهران مستقر کرده‌ایم، گفت: یک سکوی ویژه نیز پیش بینی شده که زوار می‌توانند با مراجعه به این سکو به استان بازگردند. وی با اشاره به اعزام ۲۰ اتوبوس از ناوگان حمل و نقل عمومی استان گیلان به مرز مهران در روز شنبه ادامه داد: دیروز نیز ۹ اتوبوس دیگر به این مرز اعزام شده است.

برخورد قانونی با تولیدکنندگان
محصولات بی کیفیت
همدان- مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: با هر گونه تولید محصول و ارائه خدمات بی کیفیت در سطح استان همدان برخوردهای قانونی لازم صورت خواهد گرفت.جعفر امیری پریان در دومین کمیسیون ماده ۴۲ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد استان همدان در خصوص دومین جلسه کمیسیون ماده ۴۲ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد استان همدان گفت: تعداد ۶ پرونده از واحدهای تولیدی استان همدان در این راستا مورد بررسی قرار می‌گیرد.وی با اشاره به اینکه واحد تولیدی دارای پروانه کاربرد نشان استاندارد در برهه زمانی دچار اختلال و نقص در خط تولید شده است، اضافه کرد: در نتیجه آزمون صورت پذیرفته از نمونه اخذ شده مطابق با معیارهای استاندارد نبوده است. مدیرکل استاندارد استان همدان با بیان اینکه بنا به درخواست کارشناس مربوطه در کمیسیون ماده ۴۲ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد استان مطرح و حکمی با توجه به نظریه کارشناسی، وضعیت موجود و مستندات ارائه شده است، اضافه کرد: این روند، توسط نماینده قانونی واحد تولیدی با حضور نماینده دادستانی به عنوان قاضی کمیسیون، نمایندگان سازمان صمت، تعاون کار و رفاه اجتماعی، اتاق اصناف صادر و به واحد تولیدی ابلاغ می‌شود.

رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور درجلسه شورای عالی مهارت استان خبر داد:

عالیه رضوانی- معاون وزیر ورییس سازمان فنی و حرفه ای کشور درجلسه شورای عالی مهارت استان که روز یکشنبه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، از گسترش دامنه آموزش های فنی و حرفه ای با هدف مهارت افزایی در جامعه خبر داد و گفت:طرح مهارت آموزی ای پی دی برای دانشجویان ارائه شده که بدنبال اجرای آن در دانشگاه ها هستیم.
غلامحسین حسینی نیا با بیان اینکه با تشکیل این شورا در استان ها طی تعامل با مجموعه ظرفیت ها، در خصوص اجرای برنامه ها، بحث و تبادل نظر می شود،افزود: طرحی با عنوان نخلستان نیز با تاکید بر فناوری های «آی تی» برای فارغ التحصیلان در دستور کار قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه مهارت آموزی در محیط حقیقی کار با همکاری اصناف و صنایع استان در دستور کارقرار دارد، از راه اندازی مرکز سنجش مهارت در استان و مرکز ویژه آموزشی برای بانوان خبر داد و گفت:از حداکثر ظرفیت بخش خصوصی برای تحقق اهداف، استفاده می کنیم.
رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه در دولت سیزدهم تعداد مراکز جوار بنگاه های اقتصادی از ۵۵۰ واحد به ۲ هزار و ۲۵۰ واحد رسیده است،خاطرنشان کرد: درصدد هستیم که هر کارخانه یک مرکز جوار مهارت آموزی داشته باشد.
استاندار البرز نیز در این جلسه با بیان اینکه مسیر
توسعه همه جانبه کشور به نیروهای فنی و ماهر، کارآفرینان و فعالان استارت آپی و دانش بنیان نیاز دارد و این نوع اشتغال عموما درآمد های بهتری نیز دارند،گفت:: مجموعه مسئولان مربوطه در این نشست برای همراهی و تبادل نظر بیشتر، حاضر هستند.
مجتبی عبداللهی با اشاره به اینکه بهره برداری از ظرفیت بخش خصوصی برای مهارت افزایی در ابعاد مختلف، مد نظر قرار دارد،ادامه داد: یکی از راه های موثر دستیابی جوانان به اشتغال مناسب، مهارت آموزی است و تلاش می کنیم با همکاری و تعامل، نسبت به فن آموزی و مهارت افزایی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه ها، اقدام کنیم.
وی با تاکید بر اینکه درصدد هستیم که در شهرک های صنعتی استان، مجموعه‌های فنی و حرفه ای راه اندازی کنیم،اظهار کرد: افراد با حضور در واحد‌های صنعتی و آشنایی میدانی با مهارت ها با سهولت بیشتری می توانند توانمند و ماهر شوند.
عبداللهی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی در حوزه اشتغال از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه جامعه باید از محدودیت های حضور در شغل های ستادی و اداری آگاه شوند،خاطرنشان کرد: استان البرز برای کاهش محسوس نرخ بیکاری مصمم است و تمامی توان خود را برای تحقق این هدف بسیج کرده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز در سخنانی گفت: البرز با دارا بودن ۳۴۰۰ واحد صنعتی فعال و اشتغال ۱۵۰ هزار نفر در این حوزه جزو استان‌های صنعتی است.
رامین ربیعی با بیان اینکه همچنین ۱۷۰ هزار واحد صنفی خدماتی در استان داریم که برای ۲۰۰ هزار نفر اشتغال ایجاد کرده‌اند، به انعقاد تفاهم نامه بین سازمان صمت و فنی و حرفه ای اشاره کرد و افزود: تشکیل کارگروه مشترک و معرفی مهارت آموزان به شهرک‌های صنعتی به عنوان نیروی کار از جمله بندهای این تفاهم‌نامه است.
وی ارتباط کاریابی‌ها با مراکز فنی و حرفه ای را جزو حلقه‌های مفقوده عنوان کرد و گفت: در گذشته شرایطی برای مراکز صنعتی برای جذب نیرو از کاریابی‌ها بود که تقاضا داریم بر این مزایا تأکید شود. همچنین نیازسنجی آموزش مهارت بر اساس نیاز واحدهای صنعتی انجام شود.
ربیعی با اشاره به اهمیت آموزش مهارت گفت: نیاز است بخشی از ارزش افزوده‌ای که از شهرک‌های صنعتی اخذ می‌شود باید به آموزش برگردد.
همچنین بخش ارتباط صنعت دانشگاه با مراکز فنی و حرفه ای متصل شود و دانشجویان متقاضی کار حتما تأییدیه مرکز کاریابی را داشته باشند. ضمن اینکه روند اداری صدور گواهی مهارت آموزش فنی و حرفه‌ای باید کوتاه شود

موکب فولاد خوزستان در زمینی به مساحت ۲ هزار مترمربع در قالب دو محل اسکان برای برادران و خواهران به تعداد ۵۰۰ نفر در شبانه روز و ظرفیت ۶۵ سرویس بهداشتی و حمام،فراهم شده است
امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان به همراه محمد نیکوکار قائم مقام مدیرعامل در امور بهره‌برداری و توسعه، عباسعلی تقوی معاون منابع انسانی و امور اجتماعی و هیات همراه از چگونگی خدمت‌رسانی در موکب شهدای فولاد خوزستان بازدید نمودند.
امین ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی اظهار داشت: موکب شهدای شرکت فولاد خوزستان پذیرای زائران اربعین حسینی می باشد. راهپیمایی اربعین برای بیعت با اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش به عنوان نماد شیعه چندین سال است که آغاز شده و تداوم یافته است.
وی افزود: شرکت فولاد خوزستان به عنوان بخش کوچکی از جامعه در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خود و خدمتی کوچک به زائران، اقدام به برپایی موکب نموده است.
ابراهیمی در ادامه اظهار داشت: مطالعه ابتدایی برای برپایی موکب از عید غدیر خم آغاز شد. کارکنان این شرکت نیز، نزدیک به یک ماه است مشغول به فعالیت می‌باشند. این موکب در زمینی به مساحت ۲ هزار مترمربع در قالب دو محل اسکان با ظرفیت ۶۵ سرویس بهداشتی و حمام، برای برادران و خواهران به تعداد ۵۰۰ نفر در شبانه روز فراهم شده است.
وی افزود: این موکب تا ۱۰ روز پس از اربعین حسینی، به زائران اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش خدمت‌رسانی خواهد نمود.
مدیرعامل فولاد خوزستان در پایان سخنان خود ابراز امیدواری نمود، دیگر شرکت‌ها و سازمان‌ها نیز با الگو برداری از چنین طرحی، خدمت رسان زائران اباعبدالله الحسین (ع) باشند. گزارش خبرنگار ما حاکی است، مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان و هیات همراه پس از بازدید از موکب شهدای فولاد خوزستان، با حضور در نقطه صفر مرزی، در توزیع آب معدنی میان زائران مشارکت نمودند.

معاونین و مدیران جدید شهرداری گرگان با حضور سیدالنگی معارفه شدند. نیلوفر احمدی – تجارت؛ آیین تکریم و معارفه معاونین و مدیران جدید شهرداری گرگان با حضور سید محمدرضا سیدالنگی شهردار و علی شمسی قائم مقام وی برگزار شد. سیدالنگی ابتدا در معاونت زیربنایی، حمل و نقل و ترافیک حضور یافت و ضمن معارفه «مقداد صادقیان» به عنوان سرپرست جدید این معاونت از زحمات «مرتضی فاضلی عارف» که به عنوان مدیر ارشد پروژه بزرگ شهربازی مدرن منصوب شده است، تقدیر کرد. شهردار گرگان سپس به معاونت معماری و شهرسازی رفت و از «مجید طاهری» تقدیر و «شهرام شاکری» را به عنوان سرپرست جدید این معاونت و «محسن ضیائی» را به عنوان معاون وی معرفی کرد.
حضور در شهرداری مناطق سه گانه برنامه بعدی شهردار گرگان بود؛ جایی که «مجید میرزاحسینی» به عنوان سرپرست شهرداری منطقه یک، «مجید طاهری» به عنوان سرپرست شهرداری منطقه دو و «محسن کریمی» به عنوان سرپرست شهرداری منطقه سه معارفه شدند.
در شهرداری منطقه یک، محمدزمان مخبریان به عنوان سرپرست معاونت فنی و توسعه شهری، مهندس سوخته سرایی به عنوان سرپرست واحد شهرسازی،امین ابراهیمی به عنوان کارشناس واحد شهرسازی، حسین امامی به عنوان مدیر حقوقی و آتنا ولی الله ئی به عنوان سرپرست حسابداری منصوب شدند. در شهرداری منطقه سه نیز جعفر جعفری به عنوان معاون مدیریت و توسعه منابع انسانی، مریم شاهینی به عنوان مسئول فناوری اطلاعات، حاجی حسینی به عنوان کارشناس شهرسازی و جواد عسگری به عنوان مدیر حقوقی شهرداری منطقه سه منصوب و معارفه شدند. اداره سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی آخرین مقصد سیدالنگی بود. در این اداره، شهردار گرگان از نگاه متفاوت خود نسبت به گذشته و انتظارات و توقعاتش از این اداره مهم پرده برداشت و ضمن تقدیر از زحمات «مهدی مهاجر تبریزی» در مدت زمان تصدی این مسئولیت، «بیژن مومنی» را معرفی کرد.

سردار مرادحاجتی گفت: حرکت عظیم اربعین حسینی، نمایش اقتدار و وحدت شیعیان و مسلمانان جهان است. حرکتی که همه دنیا شاهد هستند که رسانه های متعدد غربی هیچ واکنش و خبری از آن را منتشر نمی کنند و این نشانه وحشت آن ها از این راهپیمایی بزرگ است.
به گزارش خبرنگار جوان از اهواز، سردار «عبدالرضا مرادحاجتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان امروز در جلسه شورای اداری بر برنامه ریزی لازم جهت انجام هرچه باشکوه‌تر برنامه‌های هفته دفاع مقدس تاکید کرد و اظهار داشت: پیوند معنادار گرامیداشت هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی باید با زبانی هنرمندانه و در سطحی بین المللی انتقال داده شود.
وی افزود: حرکت عظیم اربعین حسینی، نمایش اقتدار و وحدت شیعیان و مسلمانان جهان است. حرکتی که همه دنیا شاهد هستند که رسانه های متعدد غربی هیچ واکنش و خبری از آن را منتشر نمی کنند و این نشانه وحشت آن ها از این راهپیمایی بزرگ است.
سردار مرادحاجتی گفت: فرهنگ غنی دفاع مقدس تداوم همین فرهنگ عاشوراست و رسالت اهل هنر و رسانه در این است که این پیوند را مستحکم تر کنند و آن را در قالب جهاد تبیین به افکار عمومی معرفی کنند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان متذکر شد: الان وقت تیتر زدن و حمله رسانه های ما به قلب دشمنان است. چگونه می شود وقتی ترقه ای در ایران صدا می کند، خیلی از رسانه های دنیا آن را منتشر می کنند و بدان دامن می زنند ولی الان که میلیون ها شیعه اباعبدالله الحسین(ع) از سراسر کشور و بلکه دنیا در این ابر راهپیمایی بزرگ قرن به سمت کربلا می روند هیچ تصویر و خبری از این اتحاد بزرگ جهان اسلام مخابره نمی شود.
وی یادآور شد: اربعین مسیر تکرار راهیان نور است و ما همیشه باید برای این مناسبت های معنوی و ارزشی تولید محتوای لازم را برای ارائه داشته باشیم.

ازطریق جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بوشهر، مشکلات 6 بنگاه اقتصادی بصورت ویژه مورد بررسی و تعیین تکلیف قرارگرفت.
به گزارش روابط عمومی اداره کل صنعت،معدن و تجارت استان بوشهر ؛ مهدی صفوی در نهمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سالجاری به ریاست معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری بوشهر، بانکهای عامل استان و برخی دستگاههای اجرایی مرتبط ، به 6 دستور کاردر حوزه صمت و گردشگری رسیدگی ویژه نمودند .
صفوی در این جلسه به مسائل و مشکلات چند بنگاه اقتصادی در زمینه معدن ، صنایع معدنی و گردشگری که در بخش های تولید و اجرایی دچار مشکلات متعددی بودند در حضور مدیران دستگاههای اجرایی و بانکهای عامل بصورت رو در رو و با دستور مستقیم معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر مورد بررسی و تصمیم گیری نهایی جهت تعیین مصوبه مربوطه قرارگرفت.
مدیرکل صمت استان بوشهر هریک از دستورکارها را بصورت جداگانه مورد بررسی وکارشناسی دقیق قرار داده و با در نظرگرفتن قوانین و مقررات جاری از مدیران دستگاههای اجرایی خواست تا نسبت حل مشکلات تولید کنندگان و اجرای طرح های سرمایه گذاران همکاری و مساعدت مطلوب نمایند تا انگیزه متقاضیان جهت کسب وکارها و رونق اقتصادی بیشترشود.
وی خاطر نشان کرد : از ابتدای سال جاری تا کنون مصوبات متعددی در راستای رفع مشکلات بنگاههای اقتصادی استان شامل پیگیری تأمین سرمایه ثابت و در گردش، راه اندازی واحدهای تولیدی راکد، امهال بدهی معوق
بانکی، پیگیری اعطای تسهیلات، تأمین تجهیزات و مواد اولیه، تکمیل زیر ساخت‌های لازم نظیر تأمین آب و برق و گاز، معافیت‌های مالیاتی، رفع مشکل زیست محیطی،
رفع مشکلات ارزی و سایر موارد از طریق جلسات کارگروه تسهیل مصوب و جهت اجرا به دستگاههای اجرایی ابلاغ شده است .
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به اینکه جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بعنوان یک ظرفیت مناسب برای رونق کسب و کاردرحوزه اقتصادی است عنوان کرد: طی یکساله گذشته تعداد23 جلسه کارگروه با 450 مصوبه در استان داشته ایم که تعداد 330 مورد آن تا کنون با همکاری دستگاههای دولتی و بانکهای عامل اجرایی شده و مابقی در دست اجرا می باشد .