تقدیر از تعدادی از نمازگزاران آبفا کردستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کردستان طی مراسمی از تنی چند از نمازگزاران این شرکت با اهدای لوح تقدیر قدردانی نمود.
کنعانیان- تجارت، به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کردستان این مراسم روز یکشنبه دوم بهمن ماه در دفتر مدیرعامل با حضور مهندس فرهاد، مدیرعامل شرکت، رابط فرهنگی، برخی از ماموستایان شرکت و تعدای از پرسنل شرکت که اهتمام کامل و ویژه ای به ادای فریضه نماز داشته اند برگزار شد. در این مراسم مهندس فرهاد طی سخنانی با اشاره به اهمیت نماز اول وقت اظهار کرد: اگرچه خدمت به مردم و انجام وظایف اداری یک عبادت مهم و بزرگ است، اما پرسنل باید به موضوع برپایی نماز و حضور در نماز جماعت در محل شرکت نیز توجه داشته و این مسئله را سرلوحه کار خود قرار دهند. وی با بیان اینکه خوشبختانه اکثر قریب به اتفاق همکاران شرکت به فریضه نماز پاینبد هستند، تأکرد کرد: کسانی که در این جلسه از انها تجلیل می شود به نمایندگی از تمامی همکاران در جلسه حضور داشته و از آنها قدردانی می شود. در ادامه این مراسم مدیرعامل شرکت آبفا کردستان از نمازگزاران حاضر در جلسه تقدیر کرد. در متن این لوح تقدیرها که به امضای مهندس فرهاد رسیده آمده است: " نماز راه گشوده است که خدا پیش پای بندگان گذاشته تا در هر زمین و زمان مناسب و موقعیتی، از شادی و اندوه، سختی و آسایش و ناآرامی و آرامش- شرح حال را به او باز گویند یا راه چاره را از او بجویند.

 

گردهمایی 170 شرکت توانمند داخلی و خارجی

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس (بوشهر) گفت: حضور 170 شرکت توانمند داخلی در چهاردهمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی پارس جنوبی (عسلویه) قطعی شد.
ابوالحسن رزمی نیا در جمع خبرنگاران افزود: در نمایشگاه یاد شده آخرین فناوری‌ها و دستاوردهای فنی و تخصصی شرکت‌های سازنده و دانش‌بنیان داخلی کشور و همچنین نمایندگان شرکت‌های خارجی و تامین کنندگان قطعات و ‌تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد. وی بیان کرد: حضور ۱۷۰ شرکت بزرگ تولیدکننده و تامین کننده از سراسر کشور در محل دائمی نمایشگاه های پارس گامی ارزشمند در راستای تحقق شعار تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی رهبر معظم انقلاب است. رزمی نیا ادامه داد: این شرکت‌ها با داخلی سازی بسیاری از نیازهای صنعت علاوه بر خنثی کردن تحریم ها مانع از خروج میلیاردها دلار ارز به خارج از کشور شدند که چنین دستاوردی در اوج تحریم های ظالمانه ستودنی است. وی گفت: حضور 170 شرکت در چهاردهمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی پارس جنوبی (عسلویه) فرصتی است تا فعالان صنایع بویژه منطقه نسبت به شناسایی و تامین نیازهای خود از تولیدکنندگان داخلی اقدام کنند.

بهره مندی شهروندان
جیرفت از آب سالم و بهداشتی
علیرضا عبدیان مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمان،در سفر یکروزه به جیرفت از تصفیه خانه آب این شهر بازدید کرد.
عبدالهی – تجارت؛ به گزارش روابط عمومی شرکت آبفا کرمان، مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمان در حاشیه این بازدید با بیان اینکه یکی از اولویت های مهم دولت توجه به زیرساخت ها بویژه در حوزه آب و بهداشت است ، اظهارداشت:در این رابطه یکی از اقداماتی که توسط شرکت آبفا استان کرمان در شهرهای مختلف استان که مشکل فلزات سنگین در آب داشتند انجام شده (مانند بردسیر) و در برخی از شهرها نیز در حال انجام می باشد ،احداث تصفیه خانه آب با بهره مندی از سرمایه گذار بخش خصوصی می باشد .
وی در ادامه افزود:در جیرفت نیز احداث تصفیه خانه آب با اعتباری بیش از ۲۷ میلیارد تومان و با دبی ۳۵۷ لیتر بر ثانیه آغاز شد که هم اکنون فاز نخست آن آماده بهره برداری می باشد و در دهه فجر وارد مدار خواهد شد و شهروندان نجیب این شهر از آب سالم بهره مند می شوند.
عبدیان درادامه با یادآوری این مطلب که آب شرب سالم و بهداشتی با هزینه های هنگفت به دست مشترکین می رسد از شهروندان خواست مصرف بهینه آب را در تمامی فصول سال مد نظر داشته باشند و از اسراف آن جدا خودداری کنند.

داراب بیرنوندی رییس شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان قزوین شد
طی حکمی از سوی علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو، داراب بیرنوندی، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین به مدت دو سال به سمت رییس شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق در این استان منصوب شد.
قریشی – تجارت؛ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی، شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان قزوین شامل شرکت های آب و فاضلاب، آب منطقه ای، توزیع نیروی برق، نیروگاه شهید رجایی و نیز برق منطقه ای استان زنجان می باشد.

احداث و بهسازی بیش از ۱۴۶ کیلومتر
محور فرعی و روستایی
معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان از آسفالت و بهسازی بیش از ۱۴۶ کیلومتر راه فرعی و روستایی در ۹ ماه نخست سالجاری خبر داد. به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان، سعید بلوچی اظهار داشت:آسفالت و بهسازی این میزان از راه های فرعی و روستایی جنوب سیستان و بلوچستان بی شک تاثیر بسزایی در رفع محرومیت و ارتقای سطح دسترسی خانوار روستایی از راه مناسب آسفالته و شاخص های توسعه روستایی خواهد داشت. وی افزود: از جمله اقدامات احداث راه فرعی و روستایی می توان به اجرای ۱۵۵ دستگاه ابنیه فنی و زیرسازی ۳۱۸ کیلومتر راه اشاره کرد. بلوچی با اشاره به اهمیت راه های روستایی به عنوان یکی از مهمترین زیرساخت های توسعه هر منطقه ادامه داد:با احداث و آسفالت بیش از ۱۴۶ کیلومتر راه تاکنون توسط حوزه معاونت فنی و راه روستایی این اداره کل ۱۷۸ هزار و ۶۱۸ خانوار در جنوب سیستان و بلوچستان از راه آسفالت مناسب بهره مند شدند.

تجلیل از كاركنان عملیاتی شركت آغاجاری
تجلیل از کارکنان عملیاتی شرکت آغاجاری که با فداکاری باعث نجات چاه نفتی شدند. همزمان با برگزاری جلسه هفتگی عملیات از سوی مهندس تقی زاده مدیر عامل شرکت آغاجاری از دو تن از کارکنان به پاس جانفشانی در اجرای ایمن سازی چاه ۱۹۳ تقدیر شد. به گزارش روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری :مدیر عامل شرکت آغاجاری در این نشست ضمن قدردانی از تلاش ایثارگرانه آقایان یوسف آزادی پور و کامران قنواتی در خصوص ایمن سازی چاه ۱۹۳ آغاجاری بیان کرد: یکی از رسالت های اصلی ما در شرکت آغاجاری با توجه به تاکید مقام معظم رهبری جهاد تبیین و بیان اقدامات و جانفشانی های کارکنان شرکت است. مهندس تقی زاده افزود : شاخصه اصلی شرکت آغاجاری وجود نیروهای توانمند و متخصص است که در یک ماه گذشته با کار جهادی اقدامات قابل توجهی را در جهت تامین گاز مصرفی زمستانه کشور انجام داده اند. مهندس جواد تقی زاده در ادامه این نشست با تقدیم لوح تقدیر از تلاش ایثارگرانه مهندس یوسف آزادی پور و مهندس کامران قنواتی که در اقدامی کم نظیر از وقوع حادثه سهمگین بر روی چاه ۱۹۳ جلوگیری کردند قدردانی کرد.

آغاز اجرای نظرسنجی
از مشترکان شرکت گاز ایلام
ایلام مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام از آغاز طرح نظرسنجی الکترونیکی از ذینفعان شرکت گاز استان در سطح ۱۵ ناحیه استان بر اساس تفاهم‌نامه با جهاددانشگاهی ایلام به‌صورت الکترونیکی خبر داد. محمود کشاورز اظهار کرد: نظرسنجی امسال بر اساس آخرین نظام‌نامه ابلاغی شرکت ملّی گاز بدون استفاده از کاغذ و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی از سوی مجری طرح به ‌صورت الکترونیکی انجام می‌گیرد.
وی گفت: مجری با استفاده از ابزارهای الکترونیکی (گوشی –تبلت) اقدام به جمع‌آوری و ثبت نظرات ذینفعان می‌کند و روابط عمومی شرکت به‌عنوان ناظر پروژه نظارت و کنترل مستمر دارد. کشاورز تصریح کرد: در این نظرسنجی، طراحی نرم‌افزار موردنیاز و طراحی پرسشنامه‌ها در نرم‌افزار توسط جهاددانشگاهی بر اساس نظام‌نامه صورت گرفته است و موقعیت مکانی و جغرافیایی دقیق پرسشگران در حین نظرسنجی ثبت و رصد خواهد شد.

استاندار در نشست با مدیران بانک های خصوصی گیلان عنوان کرد؛

گیلان_فرحی؛ نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه عملکرد بانک‌های خصوصی گیلان در مقایسه با سایر استان‌های منطقه و کشور روند مطلوبی ندارد، گفت: سهم بانک‌های خصوصی استان در فعالیت‌های پولی، اعتباری و اقتصادی و میزان اثرگذاری مثبت آنان در مسیر پیشرفت و توسعه گیلان مشخص شود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ دکتر اسدالله عباسی در نشست با مدیران بانک‌های خصوصی استان گیلان اظهار کرد: بانکهای خصوصی نیز همانند بانکهای دولتی تابع مقررات و ضوابط بانک مرکزی هستند اما برخی روسای بانک‌های خصوصی چندان در قالب چارچوب‌ها و ضوابط و دستورالعمل‌های بانک مرکزی برای توسعه گیلان عمل نمی کنند. وی نسبت تسهیلات به سپرده در بانک های خصوصی گیلان را ۳۴.۳ درصد و میانگین کشوری در این شاخص را ۵۲.۵ درصد عنوان کرد و ادامه داد: قرار نیست که در گیلان شعبه بانکی دایر اما منابع به سایر استان‌ها هدایت شود.
دکتر عباسی فلسفه وجودی تاسیس بانک‌های خصوصی را افزایش رقابت و جلوگیری از انباشت سرمایه در بانک‌های دولتی اعلام کرد و افزود: باید سهم بانک‌های خصوصی استان در فعالیت پولی، اعتباری و اقتصادی و میزان اثرگذاری مثبت آنان در مسیر پیشرفت و توسعه گیلان مشخص شود.
وی با اشاره به اینکه بهبود خدمات بانکی و افزایش رقابت جزء نکات مهمی است که بایستی در خدمات‌دهی بانک‌ها به آن توجه کرد، گفت: بانک های خصوصی باید براساس ضوابط مالی و پولی، سیاست‌ها و دستاوردهای دولت حرکت کنند.
دکتر عباسی با اشاره به تعهد متقابل دولت و بانک‌های خصوصی گفت: وقتی دولت به تعهدات خود عمل می‌کند انتظار است بانکهای خصوصی احساس مسئولیت کرده و ماموریت خود در استان را‌ به خوبی انجام دهند. وی خاطر نشان کرد: دولت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی استقبال می‌کند و براین اساس باید نقش و سهم بانک‌های خصوصی در توسعه استان نیز پررنگ تر باشد. وی اظهار کرد: در گیلان نه تنها منابع و مصارف و عمل به تعهدات بانک‌های خصوصی باهم همخوانی ندارد بلکه آنها منابع خود را به سمت استان‌های برخوردار هدایت می‌کنند درحالیکه برخی مردم در نقاط کم‌برخوردار استان با اعتماد به این بانک‌ها منابع خود را در اختیار آنها گذاشته‌اند.
دکتر عباسی گفت: انتظار ما از بانک‌های خصوصی ایجاد و راه‌اندازی فعالیت های مولد، اقتصادی، توسعه‌ای، اشتغال، مسکن، صادرات غیرنفتی و تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی است. وی شورای هماهنگی بانکهای گیلان را مکلف به تعیین سهم برای مصارف بانکهای خصوصی در بخش‌های صنعت ،کشاورزی، گردشگری ، اقتصاد دریامحور و ارائه گزارش عملکرد ماهانه کرد و افزود: بایستی همه بانکهای خصوصی در شورای هماهنگی بانکها عضو باشند و نماینده و مدیران آنها در جلسات حضور داشته باشند.
وی با بیان اینکه برخی بانکهای خصوصی منابع بالاتری از بانکهای دولتی دارند اما نقش آنها در توسعه استان شفاف نیست، تصریح کرد: آنها باید مصارف، منابع، تولید مولد و توسعه پایدار شتاب بخش در توسعه حاکمیتی داشته باشند وهرماه تحرک و پویایی آنها گزارش شود.
استاندار گیلان با تأکید براینکه بانک های خصوصی باید نسبت به جامعه هدف خود احساس تعهد داشته باشند، خاطرنشان کرد: در لایحه برنامه هفتم و بودجه سال 1402 موضوعات مسکن، معیشت، غذا و رفاه، خودرو و سلامت از مولفه ها و شاخص‌های مهم است که باید بانک‌های خصوصی نیز در این مهم نقش آفرینی کنند. وی اظهارکرد: از بانک‌های خصوصی انتظار همراهی و کمک بیشتر دارم تا بتوانیم سهم استان را در شاخص‌های اقتصادی افزایش دهیم. وی بانک‌های رسالت، سینا، سامان، مهر ایران و دی را از بانک‌های خصوصی با عملکرد بهتر نسبت به سایر بانک‌ها اعلام کرد و از بقیه مدیران عامل بانکها خواست تا در پیشرفت استان گیلان نقش آفرین باشند و با کمک هم در راستای پیشرفت اقتصادی گیلان گام بردارند. در این جلسه که معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و تعدادی از مدیران کل دستگاه های اجرایی حوزه تولید و اشتغال حضور داشتند؛ مدیران بانک های خصوصی گزارشی از عملکرد فعالیت خود در گیلان ارائه کردند.

معاون شهرسازی وزیر راه و شهرسازی مسکن را از مهمترین اولویت های دولت عنوان کرد و گفت: با اقدامات مطلوب صورت گرفته استان سیستان و بلوچستان هم در ساخت و هم تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن در کشور پیشرو است.
شهره حقی – تجارت؛ به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان، فرزانه صادق مالواجرد در جلسه شورای مسکن سیستان و بلوچستان با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن برای دولت سیزدهم از اولویت ویژه و بسیار بالایی برخوردار است، اظهار داشت: هم افزایی دستگاه‌های اجرایی در این استان سبب گردیده علاوه بر تامین زمین مورد نیاز با پیشرفت فیزیکی مطلوب و کیفیت بالای ساخت و سازه‌های واحدها حرکت‌های خوبی در جهت تسهیل در خانه دار شدن مردم این دیار صورت گیرد. وی با اشاره به اهمیت ساماندهی مناطق حاشیه شهر زاهدان گفت: مقرر گردید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان و شهرداری زاهدان طرحی برای ساماندهی اراضی بلوار شهید سردار سلیمانی زاهدان تهیه کنند که در قالب آن هم خدمات پشتیبانی و هم شبکه معابر لحاظ شده باشد تا بعد از تصویب در شورایعالی معماری و شهرسازی شهروندان این مناطق از خدمات آن بهره مند شوند.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ضروری است بسیاری از اراضی موجود در شهر زاهدان که در اختیار نیروهای نظامی قرار دارد در چرخه برنامه ریزی شهری قرار گیرد، تصریح کرد: با تفاهنامه منعقد شده بین اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان و نیروی زمینی ارتش جهموری اسلامی بزودی بخشی از اراضی در اختیار این ارگان نظامی استان در برنامه ریزی شهری هم از نظر سکونت و هم تامین خدمات قرار خواهد گرفت.
دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه طرح نهضت ملی مسکن در استان اشتغال‌زایی ۲۸ هزار و ۷۶۹ نفر را به همراه داشته است، گفت: استادکارانی که توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای آموزش می‌بینند برای این طرح مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ارومیه - مدیر امور آب مهاباد گفت: ورودی آب مخزن سد مهاباد صفر است و خروجی آب سد تنها برای شرب در حدود ۸دهم مترمکعب در ثانیه است.
رضا جهین در این زمینه اظهار کرد: سال گذشته دبی ورودی آب به سد مهاباد ۵.۵ مترمکعب در ثانیه بود اما اکنون ورودی آب به مخزن سد صفر است و خروجی آب سد تنها برای شرب در حدود ۸. مترمکعب در ثانیه است. وی با بیان اینکه هم اکنون حجم آب ذخیره شده پشت مخزن سد مهاباد به ۶۰ میلیون متر مکعب کاهش یافته که در مقایسه با سال گذشته ۱۴ میلیون مترمکعب کمتر است، گفت: سال گذشته در بهمن ماه حجم آب ذخیره شده در سد مهاباد ۷۴ میلیون مترمکعب بود.
مدیر امور آب مهاباد خاطرنشان کرد: امسال به دلیل کاهش بارندگی‌های پاییزه و کم شدن آب ورودی از رودخانه‌های منتهی به این سد، حجم آب کاهش یافته است.
وی اضافه کرد: هم اکنون تراز سد مهاباد به یک هزار و ۳۴۲.۱۴ متر کاهش یافته است که سال قبل این مقدار نیز ۲ متر بیشتر از امسال یعنی یک هزار و ۳۴۴.۵۵ متر بود.
مدیر امور آب مهاباد در خصوص کاهش بارندگی‌ها در مهاباد یادآور شد: سال گذشته تا بهمن ماه ۲۷۱.۳ میلی متر بارندگی در ایستگاه باران‌سنجی تاج سد مهاباد ثبت شده بود اما امسال این مقدار به ۱۰۷.۳ میلی‌متر کاهش پیدا کرده است.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۵۶ میلیون مترمکعب آب از مخزن سد مهاباد به سمت دریاچه ارومیه و آبیاری مزارع کشاورزی رهاسازی شد گفت: براساس برنامه ابلاغی با توجه به وضعیت مطلوب بارندگی و مدیریت مخزن سد، ۶۱ میلیون برای کمک به احیای دریاچه ارومیه و ۸۸ میلیون مترمکعب برای بخش کشاورزی رها سازی شد.
جهین اظهار کرد: در راستای کمک به حفظ محیط زیست و احیای تالاب‌های این شهرستان، سال آبی گذشته هشت میلیون مترمکعب آب به سمت تالاب‌های بین المللی «قوپی باباعلی» و «کانی برازان» رهاسازی شد.

«آرش دانش نژاد» افزود: ۴۲ نمایشگر تعاملی به ارزش ۳۷ میلیارد ریال توسط اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی در اختیار آموزش و پرورش استان قرار گرفت.
وی ادامه داد: ۴۲ کلاس‌ درس مدارس آموزش و پرورش استان مرکزی با ارسال این نمایشگرها در مناطق مختلف آموزش و پرورش استان به نمایشگر لمسی مجهز شده و به کلاس‌های هوشمند تبدیل شده‌اند.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل نوسازی مدارس استان مرکزی خاطرنشان کرد: علاوه بر قابلیت نوشتن بر روی این نمایشگرها (وایت برد اسمارت)، دانش آموزان و معلمان می‌توانند بر روی این نمایشگرها طراحی کنند و به اینترنت نیز متصل شوند. دانش نژاد گفت: با بهره‌گیری از فضای ابری، می‌توان فایل‌ها و اسناد مورد نیاز را بر روی این نمایشگرها ذخیره کرد. وی حاشیه نویسی، طراحی با انگشت، قابلیت استفاده از قلم‌های تعاملی، نمایش اسناد و تصاویر گرافیکی جذاب مجهز به ابزارهای آموزشی از جمله نقاله، پرگار، جداول و نمودارهای مختلف، قابلیت ذخیره‌سازی و پرینت مطالب، ضبط و پخش فیلم، نمایش پاورپوینت و اتصال به اینترنت را از دیگر مزایای نمایشگر های تعاملی عنوان کرد.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل نوسازی مدارس استان مرکزی خاطرنشان کرد: فناوری لمس ۲۰ نقطه‌ای در این نمایشگرها امکان ارائه‌ بی‌نقص و سریع را برای کاربران فراهم کرده و کاربران می‌توانند به آسانی با انگشت یا قلم تعاملی برای طراحی و نقاشی روی آن استفاده کنند.
گروه نوسازی مدارس استان مرکزی در سال ۱۳۵۵ شکل گرفته و در سال ۱۳۷۱ از گروه به‌مدیریت و در سال ۱۳۷۷ از مدیریت به اداره کل تبدیل شده است .

اساتید دوره ضیافت اندیشه دانشگاه علوم پزشکی همدان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر امام همدان دیدار کردند. نماینده ولی فقیه در استان همدان در دیدار با استادان دوره ضیافت اندیشه دانشگاه علوم پزشکی همدان ضمن قدردانی از اساتید و پرسنل این مجموعه به ویژه کادر درمان در خدمت‌رسانی به مردم، گفت: بسیاری از مشکلات و گرفتاری های انسان در عالم به دلیل عدم شناخت صحیح از شخصیت انسان است به همین علت، آیات و روایات بسیاری تاکید دارند که هرکس خود را بشناسد خدای خود را شناخته است.
آیت اله حبیب الله شعبانی موثقی با بیان اینکه سلامت نفس، سلامت جامعه را در پی دارد، عنوان کرد: در این سیر ابدی زندگی دنیوی و اخروی، شناخت انسان مسأله مهمی است و در این مسیر جسم، مرکب حرکت است اما در مسیر کمال آدمی، باید باطن هم سالم باشد، مقرر شد انسان خلیفه خداوند بر روی زمین باشد تا هرکس خلیفه را دید انگار خدا را دیده باشد بر این اساس، خداوند به انسان علم داد و برای این علم، ملائکه در برابر انسان خضوع کردند. وی ادامه داد: بیش از هفتصد بار در قرآن، موضوع علم مطرح شده است و تمام عوالم موجود در وجود انسان قرار داده شده که اگر در این ظرفیت عظیم تدبر نشود بسیاری از ظرفیت ها از دست می‌رود . امام جمعه همدان بیان کرد: نقش استاد و مربی، به فعلیت رساندن استعدادهای درونی انسان است بنابراین لازم است بیشتر به خود فکر کنیم زیرا عالم، عالم تربیت است و نفس را باید به نحوی تربیت کنیم که عظمت وجود انسان پدیدار شود. آیت اله شعبانی با اشاره به اینکه یکی از پایه های شکل‌گیری تمدن، علم است عنوان کرد: سیر رشد تمدن اسلامی بعد از حمله مغول دچار انحطاط شد و تمدنی که در آن حتی در دانشگاه جندی شاپور، جراحی چشم انجام می‌شد دچار زوال شد. وی با بیان اینکه یکی از واجبات جامعه اسلامی در فقه ما تربیت پزشک است تبیین کرد: مناظره، مباحثه، تدریس و فراگیری علوم مختلف از جمله پزشکی توصیه‌های اسلام است که در همه عرصه‌ها بر آن تاکید دارد. نماینده ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر اینکه امروز ما در عرصه‌های پزشکی در دنیا حرف برای گفتن داریم و بزرگترین جراحان و متخصصان در کشور طبابت دارند، ادامه داد: خودباوری‌ها در جامعه ما از دست رفته و فضایی ایجاد شده که شعار ما می‌توانیم را کمرنگ کرده است. وی در ادامه با اشاره به افتتاح ساختمان جدید بیمارستان فاطمیه طی سفر وزیر بهداشت به استان همدان عنوان کرد: امروز با حضور معاون رییس جمهور، بازدیدهایی از پروژه‌های بیمارستان اکباتان که 98.5 درصد پیشرفت دارد و مرکز جامع سرطان که با نصب دزیمتری وارد مرحله جدیدی از پیشرفت روند کار خود شده است، صورت گرفت. در ادامه رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان از اجرای بزرگترین مناقصه عمر دانشگاه در مرکز جامع سرطان خبر داد و تصریح کرد: این مناقصه با رقم ۳۶۴ میلیارد تومان برگزار و پیمانکار پروژه مشخص گردید و ادامه روند کار از روزهای آتی دنبال خواهد شد و خوشبختانه امروز مهندس منصوری معاون رییس جمهور با حضور در این مرکز قول تزریق منابع جدید و حمایت بیشتر از اجرای پروژه داد.