طی روزهای اخیر در قالب طرح جوانی جمعیت به خانواده‌های دارای سه و چهار فرزند در شهرهای جدید پرند، هشتگرد، ایوانکی و سهند زمین واگذار شده و امروز نیز در شهر جدید امیرکبیر در قطعات ۲۰۰ تا ۳۰۰ متری به منظور ساخت خانه‌های ویلایی زمین اهدا شد.
شرکت عمران شهرهای جدید، همراستا با طرح نهضت ملی مسکن و در قالب طرح جوانی جمعیت اقدام به واگذاری زمین به متقاضیان فاقد مسکن دارای سه و چهار فرزند می‌کند. در این راستا هفته گذشته در شهرهای جدید پرند، هشتگرد، ایوانکی و سهند واگذاری زمین وجود داشته و در شهرهای جدید اصفهان هفته آینده واگذاری انجام می‌شود. امروز هم در شهر جدید امیرکبیر با حضور احمد وحیدی ـ وزیر کشور، غفوری ـ مدیرعامل شهرهای جدید و مخلص‌الائمه ـ استاندار مرکزی، زمین‌های ۲۰۰ و ۳۰۰ متری برای ساخت خانه‌های ویلایی به متقاضیان، زمین اهدا شده است.
وحیدی در آیین اهدای زمین‌ به خانواده‌های خوش جمعیت استان مرکزی گفت: در هشت سال قبل از دولت سیزدهم دچار رکود شدید در حوزه مسکن بودیم و باید آنچه از قبل مانده بود نیز به اتمام می‌رسید. همچنین کارهای در دست اقدام باید آغاز می‌شد. از طرفی رکود شدید اقتصادی و رشد منفی تورم نزدیک به ۶۰ درصد وجود داشت و شهید رئیسی در این شرایط دولت را تحویل گرفتند که گفته می‌شد حتی مشکل آب کشور هم بدون حل مسائل ما با آمریکا درست نمی‌شود اما این باور ۱۰۰ درصد غلط و شرک آلود بود. سعید غفوری ـ مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید نیز در این مراسم بیان کرد: شهر جدید امیرکبیر آماده شروع جهشی برای ساخت خانه‌های یک طبقه حیاط دار است و لازم است وزیر کشور مساعدت داشته باشند تا توسط دستگاه‌های خدمات رسان و شبکه‌های زیرساخت تامین آب پایدار این شهر شکل گیرد.
به گفته غفوری امروز ساخت و ساز طرح نهضت ملی از ۲ میلیون و ۶۵۳ هزار واحد گذشته و در هفته‌های آینده شتاب بیشتری خواهد گرفت که به برکت خون رییس جمهور شهید محقق شده است. امیدواریم این طرح ملی در سنوات آینده تداوم داشته باشد.

دبیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان تهران از تشکیل کلاس‌های فیلمنامه‌نویسی و کارگردانی به صورت متمرکز در ستاد خبر داد و گفت: هدف ما این است که هنرمندانی برخاسته از قلب مساجد وارد عرصه هنر شوند. حجت‌الاسلام علی عالمی اظهار داشت: برای این‌که عرصه هنر ما افرادی را به خود ببیند که از قلب مسجد وارد عرصه هنر شده‌اند و تربیت مسجدی داشتند. مسیر تاکنون مسیر درستی بوده و بازنگری خاصی نیاز نداشته و شاید به تقویت و نوآوری خاصی نیاز داشته است. وی در زمینه فیلمسازی گفت: در زمان حاضر در حال تربیت نیروی مورد نیاز هستیم تا جایی که بتوانیم به ثمردهی هم برسیم. حجت‌الاسلام عالمی همچنین درباره دعوت از کارگردان‌های شاخص برای حضور در این کلاس‌ها اظهار داشت: از حسین عالم‌بخش استاد فیلمنامه‌نویسی و کارگردانی و برخی دیگر از استادان برای تدریس در این کلاس‌ها دعوت شده است و کلاس‌ها به صورت متمرکز در مجتمع فرهنگی نور و ستاد مرکزی کانون‌های مساجد برگزار می‌شود و مساجد هم برای شرکت در برنامه‌ها در کلاس‌هایی که به این منظور در مجموعه دایر خواهد شد حضور دارند و دیگر برنامه‌ها در مساجد برگزار می‌شود. وی خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد بخش هنری دارند که بحث کارگردانی، بازیگری و فیلمنامه‌نویسی را به مدت دو دوره در مدرسه تعالی شبستان در تهران در یک سال اخیر برگزار کردیم. امسال سومین دوره را برگزار می‌کنیم که مدرسه تئاتر شبستان در تهران دایر شده که به صورت متمرکز در ستاد در خدمت علاقمندان است. این فعال فرهنگی در عین حال تصریح کرد: اگر برای رشد بخواهیم برنامه‌ای داشته باشیم بخشی هم باید بحث‌های تفریحی باشد اما اولویت اصلی بحث‌های معرفتی و تربیتی خواهد بود.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی از آغاز ثبت‌نام اولین مرحله وام ۳۰ میلیون‌تومانی بازنشستگان در سال ۱۴۰۳ خبر داد و آخرین مهلت زمان ثبت‌نام را تا روز دوشنبه (۴ تیرماه) اعلام کرد. محسن تقیانی در این باره اظهارکرد: ثبت‌نام اولین مرحله وام‌ ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ از طریق کانون‌های بازنشستگی آغاز شده و تا روز دوشنبه ( چهارم تیرماه) ادامه دارد. وی با بیان اینکه در این مرحله ۴۰ هزار فقره وام پرداخت خواهد شد، تاکیدکرد: برای کانون‌های بازنشستگی هر استان سهمیه‌ای در نظر گرفته شده است که بعد از به حد نصاب رسیدن ثبت‌نام‌کنندگان سایت به صورت خودکار بسته می‌شود. مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی درخصوص شرایط پرداخت وام به بازنشستگان تامین اجتماعی نیز گفت: دارا بودن سن حداکثر ۷۸ سال، عدم مسدودی حساب، مالکیت تلفن همراه به نام شخص متقاضی، عدم سابقه چک برگشتی، عدم بدهی معوق به سیستم بانکی کشور (بابت شخص متقاضی یا ضمانت وام دیگران)، عدم استفاده از تسهیلات مشابه طی دو سال گذشته و داشتن موجودی مکفی در حساب بانکی شخص به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان از جمله شروط دریافت این تسهیلات است.

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال در مورد آخرین مسائل فوتبال کشور توضیحاتی ارائه کرد.
امیرمهدی علوی درباره آخرین تصمیمات کارگروه نظارت بر قراردادهای فدراسیون فوتبال و ممنوعیت عقد قرارداد بیش از یکسال با بازیکنان بالای 30 سال، اظهار داشت: کاگروه نظارت با توجه به فصل گذشته، نقاط ضعف و قوت را مورد بررسی قرار داد و یکسری تصمیمات داشتند. البته این روند باید به تایید هیئت رییسه فدراسیون فوتبال رسید. قبل از تایید نهایی فرصت بهینه‌سازی وجود دارد. اعضای باشگاه‌ها و کارگروه نکاتی که به نظرشان برسد به یکدیگر منتقل خواهند کرد. امیدواریم شرایطی فراهم شود که کارگروه همه آرا و نظرات را کسب کند. وی ادامه داد: به همین دلیل، یکسری مکاتبات با ورزشگاه تختی داشتیم که این ورزشگاه در شروع لیگ به عنوان جایگزین استفاده شود. در دهه هشتاد هم یک وضعیت مشابه شکل گرفته بود. در آن مقطع، ورزشگاه آزادی در شرایط ترمیم بود و چمن ورزشگاه مشغول بهینه‌سازی بود. فکر می‌کنم ورزشگاه تختی به مدت یک فصل میزبان مسابقات لیگ برتر بود. البته قطعاً در این فصل، آنقدر طول نمی‌کشد.

مدیر آموزش همگانی سازمان اورژانس کشور گفت: همه ساله با شروع فصل گرم، یکی از مهمترین دلایل تماس هموطنان با اورژانس، گرمازدگی است که اکنون نیز این تماس‌ها به شکل چشم گیری افزایش یافته است.
به گزارش خبرگزاری مهر، محسن لعل حسن زاده افزود: برای پیشگیری از بروز گرمازدگی توصیه می‌کنیم در ساعات گرم روز از منزل خارج نشویم و در صورت ضرورت از لباس‌های نخی خنک و روشن و وسایل محافظتی در برابر آفتاب مثل کلاه لبه دار استفاده کنیم.
وی با تاکید بر همراه داشتن آب در مجاورت هوای بسیار گرم، گفت: در صورت خروج از منزل بدون آنکه تشنه شویم به صورت جرعه جرعه و متناوب آب بنوشیم. مدیر آموزش همگانی سازمان اورژانس کشور افزود: همه افراد ممکن است دچار گرمازدگی شوند، اما کودکان، سالمندان، خانم‌های باردار یا افراد مبتلا به بیماری که داروهای خاصی مصرف می‌کنند زودتر از سایرین به گرمازدگی دچار می‌شوند، به همین منظور در غیر از موارد ضرورت از منزل خارج نشوند و برای پیشگیری از گرمازدگی از کار و فعالیت بدنی سنگین در محیط‌های گرم بسته و فاقد تهویه مناسب خودداری کنند. لعل حسن زاده گفت: گرمازدگی معمولاً با علائم خفیفی همچون سردرد خفیف تهوع و احساس ضعف و بی حالی و خستگی شروع می‌شود، اما در صورت ادامه دار شدن وضعیت گرمازدگی می‌تواند به افت فشار خون و افت هوشیاری فرد همراه شود و حتی حیات فرد را هم به مخاطره بیاندازد.