آماده گفت‌وگو مطابق با برجام هستیم

وزیر خارجه پیشین کشورمان تاکید کرد: قانون اقدام راهبردی در مورد مذاکرات هسته‌ای قانون کشور است و باید رعایت شود.
محمد جواد ظریف در پیامی در شبکه ایکس نوشت: صرف نظر از دیدگاه‌های شخصی، قانون اقدام راهبردی در مورد مذاکرات هسته‌ای قانون کشور است و باید رعایت شود. همانطور که چند روز قبل از ترک سمت خود به دبیرکل ملل متحد توضیح دادم (نامه S/2021/669)، ایالات متحده و سه کشور اروپایی/اتحادیه اروپا تنها باید خود را سرزنش کنند که با نقض مداوم تعهدات خود که خسارات فراوانی به مردم ایران وارد کرد، قانونگذاران ما را به واکنش واداشتند.
به نفع خودشان است که رفتار گذشته خود را جبران کنند و دستیابی بدون مانع ایران به منافع خود از توافق را تضمین کنند. ایران در انجام اقدامات جبرانی کاملاً در چارچوب حقوق خود تحت برجام عمل کرده است. دولت آتی رئیس‌جمهور منتخب پزشکیان آماده است تا در گفت‌وگو با حسن نیت - مطابق با برجام و قوانین ایران - برای تضمین پایبندی متقابل به این دستاورد بی نظیر دیپلماسی شرکت کند.

 

توقف فعالیت‌ گروهک‌های تروریستی

وزیر اطلاعات تصریح کرد که در دولت سیزدهم با پیگیری رئیس جمهور شهید و دولت، مجلس ، شعام و قانون بودجه توانستیم زیرساخت‌های فنی و فناوری را گسترش دهیم و با رژیم صهیونیستی و کشورهای مختلف قدرتمند به خوبی مقابله کنیم. حجت الاسلام والمسلمین خطیب،با تشکر از مردم ، هیئت دولت، رسانه‌ها و بخصوص رسانه ملی در تبیین بخشی از اقدامات وزارت اطلاعات طی۳ سال اخیر یادآورشد: بر اساس سیاست‌هایی که در طرح تحول رئیس جمهور شهید ابلاغ شد، وزارت اطلاعات رویکردی فعال را نسبت به گسترش اطلاعات مردم پایه در پیش گرفت. وی هم‌افزایی بین دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی را امری برشمرد که در این دولت به خوبی شکل گرفت و توضیح داد:امروز شاهد نتایج خوب این هم افزایی از جمله در شمال غرب و جنوب شرق کشور هستیم. خطیب در ادامه با شاره به اینکه یکی از مسائلی که در ابتدای تشکیل دولت مردمی و انقلابی آیت الله رئیسی شاهد بودیم حضور گروه‌های ترور و اقدامات تخریبی علیه مردم و دارایی‌های مهم و زیرساخت‌ها بود، تصریح کرد: با هم‌افزایی و برنامه‌ریزی که صورت گرفت شاهد این امنیت هستیم و شبکه‌ها متلاشی و افراد دستگیر شده‌اند و برخوردهای به موقع با آنها صورت گرفت.

پزشکیان تاکید کرد
توسعه مناسبات با قزاقستان از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
رئیس جمهور منتخب توسعه مناسبات با قزاقستان را در قالب رویکرد تقویت مناسبات همسایگی، جزو اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: دو کشور ظرفیت‌های متنوع و زیادی در زمینه‌های ترانزیت، انرژی و همکاری‌های فنی-مهندسی برای گسترش روابط با یکدیگر دارند. «قاسم ژومارت توکایف» رئیس جمهور قزاقستان روز دوشنبه در تماس تلفنی با رئیس جمهور منتخب، بار دیگر انتخاب دکتر پزشکیان را تبریک گفت و با آرزوی موفقیت برای وی تصریح کرد: روابط دو کشور در دوران رئیس جمهور فقید ایران بر پایه اعتماد فیمابین در مسیر توسعه روزافزون پیش رفته و امیدوارم این روند تحت مدیریت جنابعالی نیز تداوم یابد. رئیس جمهور قزاقستان بر علاقمندی کشورش برای همکاری‌های دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های ترانزیت، انرژی، خدمات فنی-مهندسی و تبادلات مالی، اقتصادی و تجاری، همکاری‌های منطقه‌ای و نیز تعامل در قالب سازمان همکاری شانگهای و اتحادیه اقتصادی اوراسیا تاکید کرد. مسعود پزشکیان نیز ضمن تشکر از پیام تبریک و تماس تلفنی رئیس جمهور قزاقستان، توسعه مناسبات با این کشور را در قالب رویکرد تقویت مناسبات همسایگی، جزو اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: دو کشور ظرفیت‌های متنوع و زیادی در زمینه‌های ترانزیت، انرژی و همکاری‌های فنی-مهندسی برای گسترش روابط با یکدیگر دارند. رئیس جمهور منتخب با اشاره به اینکه مسیر ترانزیتی ایران مطمئن‌ترین و به صرفه‌ترین مسیر اتصال قزاقستان و دیگر کشورهای آسیای مرکزی به آب‌های آزاد و بازارهای جهانی است، اظهار کرد: ایران و قزاقستان ظرفیت‌های خوبی برای همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و نیز همکاری در قالب سازمان‌هایی چون شانگهای و اتحادیه اقتصادی اوراسیا دارند. پزشکیان با تاکید بر ضرورت استفاده از همه ظرفیت‌ها برای توقف جنگ و کاهش آلام فلسطینیان مظلوم غزه، از رای مثبت قزاقستان به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در خصوص جایگاه فلسطین در سازمان ملل قدردانی کرد.

دولت و مجلس دیدگاه‌های خود را به یکدیگر نزدیک کنند
یک نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر میزان که دیدگاه‌های دولت و مجلس به یکدیگر نزدیک‌تر باشد، روند پیشبرد امور کشور هم بهتر خواهد شد، گفت: اگر دولت و مجلس با یکدیگر تعامل نداشته باشند، مردم ضرر می‌کنند.
عزت‌الله یوسفیان ملا در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تاکید رهبر انقلاب بر تعامل سازنده مجلس با دولت، اظهارکرد: اعضای شورای راهبردی دولت چهاردهم در حال بررسی گزینه‌های مناسب برای وزارت‌خانه‌ها هستند. در این بین یک دیدگاه معتقد است که بهتر بود از مجلس درباره این گزینه‌های مشاوره و نظرخواهی انجام می‌شد، ولی دیدگاه دیگر این است که مجلس ۲۹۰ نماینده دارد و این نظرخواهی کار ساده‌ای نیست، چون امکان دریافت نظر همه نمایندگان وجود ندارد.
یوسفیان‌ملا ادامه داد: از طرفی هم خود نمایندگان نسبت به نظرخواهی و مشاوره با اعضای هیات رئیسه انتقاد دارند؛ بنابراین نمی‌توان نظر یک بخشی از مجلس را جویا شد، چون با اعتراض سایر نمایندگان مواجه خواهد شد، بنابراین دولت ناگزیر است کار خود را در معرفی وزرا پیش ببرد.
وی با بیان اینکه در زمان معرفی وزرای پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی، تعامل میان دولت و مجلس اهمیت زیادی دارد، خاطرنشان کرد: در مقاطع قبلی این تجربه را داشته‌ایم که چند وزیر نتوانستد از مجلس رای اعتماد کسب کنند و کار دولت معطل انتخاب مجدد وزرا و معرفی آنها به مجلس شد، زیرا این کار وقت‌گیر است.

اکونومیست: هریس زمان و کاریزمای لازم برای پیروزی بر ترامپ را ندارد

گروه سیاسی:به دنبال برجسته شدن نام «کامالا هریس» به عنوان نامزد جانشینی احتمالی جو بایدن پس از انصراف این رئیس جمهور آمریکا از رقابت‌های انتخاباتی،‌ 2 رسانه اکونومیست و آسوشیتدپرس به نقاط قوت و ضعف این معاون رئیس جمهور آمریکا که بر پتانسیل او برای شکست دادن رقیب جمهوری‌خواهش دونالد ترامپ، در انتخابات ۲۰۲۴ تاثیر می‌گذارد، اشاره کرده‌اند.
به نقل از ایسنا، رسانه انگلیسی «اکونومیست» معتقد است: «کامالا هریس هر چند فاقد کاریزما و زمان مناسب برای تبلیغات انتخاباتی است اما در صورتی که به عنوان نامزد دموکرات‌ها معرفی شود نقاط قوتی برای شکست دادن دونالد ترامپ دارد.»
اکونومیست می‌نویسد: «در آمریکا برای آنکه تبدیل به نامزد ریاست جمهوری یکی از ۲ حزب اصلی بشوید به طور کلی ۲ راه وجود دارد. راه اول این است که به عنوان یک عضو حلقه داخلی پله‌های ترقی را طی کنید، رقبا را کنار بزنید و همزمان از مزیت نام خانوادگی خود، سابقه خدمت زیاد در کنگره یا راهنمایی‌های پیشکسوتان قدرتمند استفاده کنید. برای نمونه به جورج بوش پدر و جورج پسر و جو بایدن می‌توانید فکر کنید. اما گزینه دوم این است که به عنوان یک عامل خارج از حلقه داخلی حزب و با اتکا به کاریزما و گستاخی به آنجا برسید. این راهی است که دونالد ترامپ و باراک اوباما طی کردند. کامالا هریس که ظاهرا نامش به عنوان گزینه اصلی به عنوان نامزد جانشین به جای بایدن بعد از انصراف او از رقابت انتخاباتی مطرح شده در واقع از مسیر اول پیروی می‌کند. برای درک چشم‌انداز پیش روی او باید بدانید که او مخلوق سیاست‌های نهادی است نه یک فرد دوراندیش یا یک ایدئولوگ.»
این نشریه انگلیسی معتقد است در صورتی که هریس در کنوانسیون ملی دموکرات‌ها در ماه آینده میلادی در شیکاگو به عنوان نامزد ریاست جمهوری انتخاب شود باید انتظار داشته‌ باشیم که برای تبلیغ، فیلم زندگی‌نامه او را با تهیه کنندگی هالیوود منتشر سازند و روی این ویژگی که او هم زن و هم دارای تبار آسیایی و هم تبار سیاهپوست است، مانور دهند.
اکونومیست بر این باور است که مشکل دیگری که هریس برای مبارزه با ترامپ خواهد داشت شروع بسیار دیگرهنگام تبلیغات انتخاباتی خود و بالا گرفتن آشوب در حزبش هستند اما او با ۵۹ سال سن هر چه باشد از بایدن ۸۱ ساله نامزد بهتری برای دموکرات‌ها است.
این هفته نامه انگلیسی می‌نویسد: «هریس از زمانی که به عنوان یک سناتور در سال ۲۰۱۷ به واشنگتن آمده در مناظره‌ها و جلسات استماع موثرترین عملکرد را داشته و آمادگی و مهارت خود را به عنوان یک دادخواه به نمایش گذاشته است. سوال و جوابهایی که او در جلسات استماع در مجلس سنا انجام می‌داد باعث استیصال جمهوریخواهان باتجربه‌ای نظیر برت کاوانا زمانی که او می‌خواست قاضی دادگاه عالی شود، و همچنین جف سشنز، دادستان کل سابق آمریکا شدند.»
اکونومیست با اشاره به اینکه کامالا هریس در مناظره‌های کارزار انتخاباتی ۲۰۲۰ با مایک پنس، معاون ترامپ در ریاست جمهوری عملکرد خوبی نشان داد او را دارای مهارت زیاد در جذب کمک‌های اهداکنندگان و وارث خوبی برای سرمایه‌ گذاری‌ها در ستاد انتخاباتی بایدن می‌داند.
بر اساس تحلیل این نشریه، هریس در حوزه سیاست خارجی یک «دموکرات میانه‌رو» و از حامیان سر سخت تداوم کمک‌های نظامی به اوکراین است و انتظار می‌رود تا حد زیادی از خط مشی‌های دولت بایدن پیروی کند.
این نشریه نتیجه گیری می‌کند:« هریس در صورت نامزد شدن در شیکاگو در ماه آینده میلادی وارث کارزاری خواهد شد که هیچ سابقه واقعی برایش وجود ندارد. به نظر می‌رسد که اوضاع به وضوح به ضرر او است. با این حال، ترامپ نیز نامزدی نه چندان محبوب و یک محکوم قضایی است و کسی مثل هریس که سابقه کار دادستانی داشته می‌تواند به شکل موثری روی دروغ‌های او مانور داده و جرایم او را به رای دهندگان یادآوری کند. هریس برای پیروز شدن باید حزب خود را در شرایطی سخت متحد کند، رای دهندگان را برانگیخته سازد و با توهین‌های ترامپ روبرو شود. او باید استعدادهایی را برای تبلیغات انتخاباتی تاکنون از خود نشان نداده تحت این فشارها، کشف کرده و بروز دهد.» در این میان خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز معتقد است کامالا هریس زمانی در مقام اولین معاون رئیس جمهور زن و دارای تبار سیاهپوست و آسیایی سنت شکن شد و حالا نیز با انصراف بایدن از نامزدی برای ریاست جمهوری می‌تواند بیشتر از قبل سنت شکنی کند.
آسوشیتدپرس بر این تاکید می‌کند که کامالا هریس در صورتی که به عنوان نامزد ریاست جمهوری جایگزین برای حزب دموکرات مورد تایید اعضای این حزب قرار بگیرد و در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر آتی بتواند دونالد ترامپ را شکست دهد تبدیل به اولین رئیس جمهور زن تاریخ آمریکا خواهد شد.
جو بایدن روز یکشنبه بعد از اعلام انصرافش از رقابت انتخاباتی ۲۰۲۴ درباره هریس، معاونش در ریاست جمهوری گفت: «انتخاب او به عنوان معاون بهترین انتخابی بوده که من انجام داده‌ام و از او به عنوان نامزد جانشین حمایت می‌کنم.»
چهره‌های برجسته در حزب دموکرات بلافاصله از خط مشی بایدن پیروی و از هریس اعلام حمایت کردند هر چند که هنوز اینکه او رسما نامزد حزب دموکرات در انتخابات ۲۰۲۴ شود قطعی نشده و گروه دیگری از دموکرات‌ها درخواست کرده‌اند که حزب برای انتخاب نامزد جانشین یک انتخابات مقدماتی کوچک را بین جمعی از گزینه‌ها قبل از کنوانسیون ملی بعد حزب در ماه آینده میلادی برگزار کند.
به نوشته این خبرگزاری آمریکایی، هریس که قبلا یک دادستان و سناتور کنگره از ایالت کالیفرنیا بوده قصد داشت وارد انتخابات مقدماتی سال ۲۰۲۰ حزب دموکرات برای تعیین نامزد ریاست جمهوری حزب شود اما برنامه خود را قبل از آنکه حتی یک رای در این انتخابات مقدماتی انداخته شود لغو کرد و بعدا از سوی بایدن به عنوان نامزد معاونت ریاست جمهوری انتخاب شد. او بعد از شروع معاونتش در کاخ سفید به سختی تلاش داشت تا جایی پایی برای خود ایجاد کند و در همان اوایل مامور به پیگیری معضل ورود مهاجران از آمریکای مرکزی به ایالات متحده شد. جمهوریخواهان اما بارها او را از بابت تشدید موج ورود مهاجران غیرقانونی به آمریکا مقصر دانسته‌اند.
آسوشیتدپرس می‌نویسد: «هریس اما به عنوان حامی صریح حق سقط جنین بعد از رای جنجالی دادگاه عالی آمریکا در سال ۲۰۲۲ به لغو حکم قانونی ساختن سقط جنین موسوم به حکم "رو علیه وید" خود را مطرح کرد. او همچنین تلاش زیادی برای جلب نظر جوانان و رنگین پوستان انجام داده است.»
این رسانه ارزیابی می‌کند: «هریس بعد از عملکرد فاجعه‌بار جو بایدن در مناظره ریاست جمهوری با دونالد ترامپ از خود عملکرد پایداری نشان داده و جایگاه خود را در بین دموکرات‌ها تقویت کرد. هریس قبل از حمایت بایدن از او به عنوان نامزد جانشین نیز از سوی طیف گسترده‌ای از دموکرات‌ها به عنوان گزینه ارجح برای این نامزدی در نظر گرفته می‌شد. او در زمینه سیاست خارجی با تجربه است و شهرتی ملی دارد و پتانسیل خوبی را علیه رقیبان بالقوه‌ای همچون گوین نیوسم، فرماندار کالیفرنیا، گرچن ویتمر، فرماندار میشیگان‌ و جاش شاپیرو، فرماندار پنسیلوانیا دارد.»

کناره‌گیری بایدن، دموکرات‌ها را به بازی برمی‌گرداند؟
«حشمت‌الله فلاحت‌پیشه» درباره کناره‌گیری جو بایدن از کارزار انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا و حمایت از کاندیداتوری کامالا هریس از سوی حزب دموکرات اظهار کرد: در چند ساعت اول بعد از معرفی کامالا هریس توسط بایدن برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری، هریس بیشترین کمک مالی انتخاباتی را جذب کرده است که این یعنی جامعه نخبگانی آمریکا به ویژه در میان دموکرات‌ها از او حمایت کردند، اما از طرف دیگر بر اساس نظرسنجی‌های چند ماه گذشته کامالا هریس با وجود دونالد ترامپ شانس پیروزی‌اش ۱۰ درصد کمتر از بایدن مقابل ترامپ است.
وی ادامه داد: دموکرات‌ها بزرگ‌ترین نقطه ضعف خود را پیری و ناتوانی و بیماری رئیس‌جمهور فعلی آمریکا و کاندیدای حزب می‌دانستند که در صورت اجماع روی کامالا هریس این نگرانی و ضعف رفع خواهد شد. کامالا هریس فردی توانمند و از نخبگان جامعه آمریکا است که ویژگی زن و سیاهپوست بودن می‌تواند او را مقابل ترامپ قدرتمند سازد. از طرفی در صورت حمایت قاطع حزب دموکرات از او موقعیتش در کارزار انتخاباتی افزایش خواهد یافت. در این صورت روند رو به رشد افزایش آراء ترامپ متوقف می‌شود. به علاوه با کناره‌گیری بایدن، الان ترامپ مسن‌ترین کاندیدای ریاست جمهوری است که می‌تواند به نقطه ضعف او در کنار هریس تبدیل شود.
این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه دموکرات‌ها در این زمان کوتاه تا انتخابات روی چه مسائلی می‌توانند تمرکز بیشتر کنند تا شانس پیروزی شان را افزایش دهند؟ اظهار کرد: بایدن با وجود اینکه در موضوع افغانستان نقطه ضعف داشت اما در حوزه اقتصاد کارنامه قابل دفاعی داشت و معتقدم خانم هریس روی این مسائل مانور خواهد داد. از طرفی ترامپ در اقتصاد در دوره قبل ریاست‌جمهوری‌اش چندان موفق نبود به علاوه موضوعات سیاست خارجی حد نهایی رای‌آوری را برای او داشته است‌، از این رو تقابل‌های جدید بین هریس و ترامپ در آینده و نیز در مناظره دوم تعیین کننده است.
فلاحت‌پیشه تصریح کرد، اینگونه نیست که بگوییم بازی به نفع ترامپ دیگر تمام شده است و او را رئیس‌جمهور بعدی آمریکا بدانیم، معتقدم در جامعه متحول و در حال تغییر آمریکا هر امکانی وجود دارد و هریس می‌تواند بخش عمده‌ای از فاصله خودش با ترامپ را کم کند.
وی ادامه داد: چهار ماه قبل از انتخابات، ترامپ تمام آراء مربوط به تحولات اخیر از ناتوانی و بیماری بایدن تا ترور نافرجامش را در کیسه خود جمع کرده است، اما دموکرات‌ها به سمت حوزه‌های رقابتی حرکت می‌کنند، مثل ضرورت همگرایی متحدان آمریکا در دنیا که ترامپ به آن اعتقاد ندارد یا در مسایل اقتصادی و مهاجران که جامعه آمریکا و مهاجران لاتین تبار و آسیایی به شدت نگران آمدن ترامپ هستند و هریس به عنوان کسی که عقبه مهاجرتی دارد می‌تواند روی آراء این قشر از جامعه آمریکا به خوبی مانور دهد. معتقدم دموکرات‌ها الان به لحاظ تاکتیکی کسی را دارند که امکان رقابت کامل با ترامپ دارد.
فلاحت‌پیشه اظهارکرد: بخش عمده طوفان‌های انتخاباتی در سه ماهه آخر مانده به برگزاری انتخابات شکل می‌گیرد طبیعی است که دموکرات‌ها برای این سه ماه برنامه هایی را خواهند داشت؛ برخلاف کارزار انتخاباتی ترامپ که متکی به شخص ترامپ است دموکرات‌ها علاوه بر افکار عمومی و جامعه نخبگانی آمریکا چند رئیس‌جمهور با سابقه را در کنار خود دارند که می‌توانند حمایت‌های قابل توجهی را برای کاملا هریس جلب کنند.
این کارشناس مسائل بین‌الملل درباره تاثیر مناظره دوم در تغییر چهره کمپین‌های انتخاباتی اظهار کرد: مناظره دوم مشخص می‌کند هریس می‌تواند ظرفیت‌های حزب دموکرات را تامین کند یا نه! به هر حال کامالا هریس سعی می‌کند عملا مسائل تازه‌ای را مطرح کند که مشخصا نقاط قوت دموکرات‌ها و بایدن است. آنها حتما روی خاطره مردم آمریکا کار می‌کنند که در زمان ترامپ شکل گرفت و عدم آرامش در جامعه را به همراه داشت و دیگر اینکه بر مسائل اقتصادی تکیه می‌کنند. وی گفت: تا قبل از کناره‌گیری بایدن شاید بیش از ۷۰ درصد دموکرات‌ها به این نتیجه رسیده بودند که آمدن او در انتخابات شرط بندی روی اسب بازنده است، اما الان با کناره‌گیری و معرفی کامالا هریس حداقل بازی جان تازه می‌گیرد. بایدن با کناره‌گیری محترمانه و مترقیانه خودش، کارزار دموکرات‌ها و حمایت از هریس را تقویت کرد و اگر هریس بتواند خود را توانمند در این عرصه نشان دهد یک انتخابات رقابتی و حساس را در آمریکا شاهد خواهیم بود.

سرلشکر سلامی:

سرلشکر سلامی در همایش فرماندهان نیروی زمینی سپاه و قرارگاه مرکزی امام حسین (ع) گفت: از طرح انزواکردن ایران که دشمنان ‌به‌دنبال آن هستند، خارج شده‌ایم و امروز شاهد بیش از آن هستیم که اسرائیل و آمریکا به‌عنوان منزوی‌ترین و منفورترین کشورها در جهان شناخته می‌شوند.
به نقل از سپاه نیوز؛ سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده‌کل سپاه پاسداران‌ انقلاب اسلامی در همایش فرماندهان و مسئولان نیروی زمینی سپاه و قرارگاه مرکزی امام حسین(ع) در مشهد با بیان اینکه "حفظ مرزهای کشورمان امروز صرف یک مرزبانی نیست"، اظهار کرد: انسداد مرز در جمهوری اسلامی ایران به‌معنی سدکنندگی سیاست‌های جهانی دشمنان ما علیه ایران است‌.
وی با تأکید به اینکه برقراری امنیت جمهوری اسلامی به یک نوار کم‌عرض محدود نمی‌شود، بلکه برقراری امنیت در تمام مرزهای اسلامی است، افزود: عمق دادن به اعتبار و اقتدار در حوزه امنیتی یک کار بزرگ است که با مجاهدت نیروهای انقلابی در حال شکل‌گیری است.
سرلشکر سلامی با ابراز اینکه ‌هدف دشمن این است با برنامه، راهبرد و هزینه به‌مرور از مرزها عبور کند و مناطق بی‌ثبات کشور را در یک حرکت خزنده و شتاب‌دار به مرکزیت کشور تبدیل کنند، تصریح کرد: در کشور ما هیچ عمل تاکتیکی نیست که الهام‌یافته و مشتق‌شده از یک راهبرد بزرگ نباشد، اما هنر نیروی زمینی ما این است که اجازه به هم وصل شدن اقدامات تاکتیکی و ساختن امتداد توسط دشمن را ندهد.
فرمانده‌کل سپاه ‌با اشاره به عملیات طوفان الاقصی گفت: پس از عملیات طوفان‌الاقصی دشمنان اسلام در یک آرایش جهانی گسترده و با محوریت میدانی یک رژیم غاصب کودک‌کش مقابل یک ملت محاصره شدند، اما مقاومت مردم مظلوم فلسطین و غزه ‌تاریخ جدیدی در دنیا رقم زد و این ملت در قلب همه مردمان جهان نفوذ پیدا کرد که باعث یک اتحاد و ائتلاف دل‌انگیز شد که آثار آن را می‌توان در مقاومت و مقابله مردم یمن نسبت به رژیم غاصب و حامیانش دید.
وی با بیان اینکه مقاومت عراق، مبارزه حزب‌الله لبنان و انجام عملیات وعده صادق توسط جمهوری اسلامی ایران، عظیم‌ترین تهاجم موشکی و پهپادی به قلب سیاسی استکبار را شکل داد، گفت:‌ همه اینها رویدادهای بزرگی است که به‌تدریج نقشه سیاسی جهان اسلام و غرب آسیا خاورمیانه را تغییر خواهد داد.
فرمانده‌کل سپاه با اظهار اینکه ایران نقش تعیین‌کننده‌ای در نظام سیاسی آمریکا از خود نشان داد، اضافه کرد: مهم‌ترین صحبت‌های مناظره دو نامزد سیاسی ریاست‌جمهوری آمریکا موضوع ایران بود و همه این پدیده‌ها نشان از شکوه شکل‌یافته تمدن اسلام از ایران به‌عنوان یک قدرت در حال ظهور و ترسیمی از واقعیتی در حال شکل‌یافتن است.