خدمات حمایتی شعب سپهری در «پایتخت خوشنویسی ایران»

کارنامه فعالیت بانک صادرات ایران در استان قزوین نشان می‌‌دهد که علاوه بر ارائه انواع خدمات مالی و بانکی به زیرساخت‌های اقتصادی، بیش از 6400 فقره وام قرض‌الحسنه و تسهیلات حمایتی در یک سال گذشته به مردم این استان پرداخت شده است. به گزارش تجارت به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، شعب این بانک در استان قزوین از ابتدای شهریورماه سال گذشته تا ابتدای شهریورماه سال جاری ضمن حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی و پشتیبانی از اشتغال و زیرساخت‌های عمرانی و شرکت‌های دانش‌بنیان، بیش از 9029 میلیارد ریال وام‌ قرض‌الحسنه و تسهیلات حمایتی به بیش از 6400 نفر از متقاضیان و واجدان شرایط پرداخت شده و این روند همچنان با جدیت ادامه دارد.در این مدت 1354 عروس و داماد بیش از 3300 میلیارد ریال از بانک صادرات ایران وام قرض‌الحسنه ازدواج و تهیه جهیزیه دریافت کردند.1648 خانواده نیز از وام قرض‌الحسنه فرزندآوری و 1135 خانواده روستایی از تسهیلات نوسازی و بهسازی مسکن روستایی بهره‌مند شده‌اند.همچنین بیش از 1400 نفر از سرپرستان خانوار و متقاضیان ایجاد مشاغل خانگی و کسب و کارهای خرد از بانک صادرات استان قزوین وام قرض‌الحسنه مشاغل خانگی دریافت کردند.

 

جذب منابع و افزایش سهم بازار بانک سینا با تکیه بر کار گروهی

مدیرعامل بانک سینا در دومین همایش سراسری مدیران بر عزم راسخ و جدیت بانک در زمینه جذب منابع و افزایش سهم بازار با تکیه بر کارگروهی و توان همکاران تأکید کرد.به گزارش تجارت به نقل از روابط‌عمومی بانک سینا، علی ابدالی، مدیرعامل بانک سینا در دومین همایش سراسری مدیران بانک در سال جاری که با محوریت جذب منابع و توسعه سهم بازار با حضور اعضای هیئت‌مدیره، هیئت‌عامل، مدیران ستادی و معاونان مناطق بانک برگزار شد، اظهار داشت: باید با تغییر نگرش در خصوص نحوه جذب و به‌کارگیری تکنیک‌ها و تاکتیک‌های بازاریابی و نیز طراحی محصولات جدید و رقابتی، قدم‌های بلندتری برای افزایش سهم بازار بانک سینا برداریم.وی افزود: با برنامه‌ریزی، نظارت و به‌کارگیری تمام ظرفیت‌های بانک، توسعه سهم بازار و جذب منابع بیشتر را می‌توانیم محقق کنیم. برای تداوم این مسیر، باید همکاری و هم‌افزایی در بین کارکنان صف و ستاد بیش از گذشته افزایش یابد.وی با تأکید بر اینکه باید با همه تکنیک‌ها و تاکتیک‌ها به سمت بازاریابی هدفمند و بهینه حرکت کنیم، تصریح کرد: هیئت‌مدیره با سیاست‌گذاری، مدیران ستادی با برنامه‌ریزی و مدیران مناطق با اجرای آگاهانه تکنیک‌ها و تاکتیک‌ها اهداف بانک را محقق می‌کنند و اینجاست که نقش مهم و اثرگذار مدیران و معاونان مناطق برای جذب حداکثری منابع نشان داده می‌شود.

بخشودگی صددرصدی جرایم وسایل نقلیه موتوری فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث
در راستای توسعه فرهنگ بیمه با هدف حمایت از اقشار آسیب پذیر، به مناسبت هفته دولت و ولادت باسعادت حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق(ع)، صددرصد جرایم کلیه وسایل نقلیه موتوری زمینی فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث بخشیده می‌شود.به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بیمه ملت، با موافقت وزیر امور اقتصادی و دارایی، به مناسبت هفته دولت و اربعین حسینی از تاریخ 2 لغایت 31 شهریور 1403 به مدت 30 روز صددرصد جرایم وسایل نقلیه موتوری فاقد بیمه نامه شخص ثالث، مورد بخشودگی قرار گرفته است.به تمام شرکت‌های بیمه‌ای تکلیف شده تا در بازه زمانی تعیین شده از دریافت جریمه مذکور خودداری کنند و بخشودگی مذکور نیز در مورد کلیه وسایل نقلیه مشمول این بخشنامه، صرفا در صورت خرید بیمه نامه شخص ثالث و حوادث راننده با مدت اعتبار یک ساله قابل اعمال است.پیش از این نیز نهاد ناظر صنعت بیمه در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی و فرهنگ‌سازی بیمه، تسهیلاتی را برای بخشودگی جریمه وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه در نظر گرفته بود.

نسیم مرابحه؛ تسهیلات جدید بانک سرمایه
بانک سرمایه در راستای توسعه خدمات خود به مشتریان، طرح نسیم مرابحه را عملیاتی نمود.به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بانک سرمایه، این بانک با هدف تنوع بخشیدن در ارائه خدمات به مشتریان گرامی، خدمت جدید خود را در قالب عقد مرابحه، تحت عنوان «نسیم مرابحه» معرفی نموده است.در این طرح، پرداخت تسهیلات حداکثر تا سقف 2 میلیارد ریال برای مشتریان حقیقی و 5 میلیارد ریال برای مشتریان حقوقی بانک سرمایه (بر اساس معدل حساب سپرده قرض الحسنه طرح نسیم سرمایه)، با نرخ 16 درصد و حداکثر مدت بازپرداخت 48 ماهه ارائه خواهد شد.

مدیرعامل بیمه دی خبر داد:

گروه بانک و بیمه: مدیرعامل بیمه دی در نشست سراسری با همکاران خود ضمن اشاره به برنامه‌ریزی این شرکت برای تحقق فروش بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد ریال، از پیش‌بینی سودی بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال تا پایان سال جاری خبر داد.
به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه دی، مهندس طاهر موهبتی مدیرعامل این شرکت در وبینار سراسری با کارکنان این مجموعه که با هدف تبیین اهداف و برنامه های فصلی بیمه دی برگزار شد، ضمن تقدیر از تلاش همکاران در سراسر کشور بیان کرد: خوشبختانه شرکت توفیق داشته طی پنج ماهه نخست امسال، جذب پرتفوی به میزان ۱۱۸ درصد را محقق کند که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، دست‌یابی به حدود ۱۴۵ درصد رشد فروش را نشان می‌دهد.وی افزود: اگرچه در سبد پرتفوی فعلی شرکت، بیمه‌های درمان سهم بیشتری را به خود اختصاص داده اما با برنامه ریزی‌های تدوین شده، رویکرد شرکت به سوی خُرده فروشی با اولویت صدور بیمه‌نامه‌های زندگی خواهد بود.موهبتی ادامه داد: شبکه فروش بیمه دی نقش بسزایی در افزایش خرده فروشی دارد و با توجه به اقداماتی که در حوزه تبلیغات و آموزش به اجرا درآمده، استفاده و بهره‌برداری از فرصت‌های به وجود آمده مورد انتظار است و امید می‌رود شبکه فروش به عنوان عضو موثر بیمه دی، نقش آفرینی کند.موهبتی با اشاره به آمار عملکردی بیمه دی در سال جاری افزود: امسال پیش بینی می‌شود ضریب خسارت مطلوبی را تجربه کنیم. همه اعضای خانواده بزرگ بیمه دی باید توجه داشته باشند که حضور این شرکت در فضای رقابتی صنعت، اخلاق‌مدارانه و حرفه‌ای بوده و عملکردی خارج از این چارچوب نداشته باشد.مدیرعامل بیمه دی در خصوص قرارداد جبران تصریح کرد: مدت زمان بررسی اسناد مستقیم ارائه شده از سوی خانواده‌های معزز ایثار و شهادت و پرداخت آن، طی تنها یک هفته به انجام می‌رسد و پرداخت خسارت به مراکز درمانی طرف قرارداد نیز به ۲ ماه کاهش پیدا کرده که مدت زمانی منطقی و طبیعی است. زیرا از این بازه زمانی، یک ماه صرف جمع‌آوری و ارسال اسناد از سوی مراکز درمانی شده و یک ماه نیز شامل بررسی اسناد و پرداخت خسارت از سوی بیمه دی می‌شود.وی همچنین با اشاره به آمار عملکرد استان ها بیان کرد: برخی از استان ها نیازمند تلاش بیشتری در حوزه فروش هستند. در حال حاضر با برنامه محوری، بعضی از استان ها بالغ بر ۱۰۰ درصد و برخی تا ۱۴۰ درصد بودجه خود را تحقق بخشیدند. علاوه بر آن، بودجه قابل توجهی نیز خارج از برنامه محقق کرده اند که این مهم نشان دهنده عملیاتی بودن برنامه ریزی‌ها است. بدین ترتیب باید نقاط قابل بهبود شناسایی شده و درصدد رفع آن‌ها برآییم.وی افزود: در استان‌ها باید به جذب پرتفوهای رشته‌های مختلف غیر از درمان تأکید داشت. همچنین تحقق بودجه مورد انتظار در بیمه‌های زندگی باید با جدیت دنبال شود. شعب و نمایندگی‌های یک استان باید با همکاری و همدلی در تحقق اهداف برنامه‌ریزی شده بکوشند.مدیرعامل بیمه دی با اشاره به قرارداد تبلیغی ـ فرهنگی این شرکت با سازمان صدا و سیما ج.ا.ا و آغاز کمپین تبلیغاتی این شرکت تصریح کرد: شرکت بیمه دی به عنوان یک بنگاه اقتصادی برای کسب سود و تأمین نظر سهامداران از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد و در همین راستا در حوزه تبلیغات، برنامه‌ریزی منحصر به فردی را انجام داده است، که طی ۱۵ روز تبلیغات در بازه زمانی المپیک، شاهد ۲۱۰ درصد افزایش فروش نسبت به سال گذشته بوده‌ایم.مدیرعامل بیمه دی همچنین با برشمردن برنامه‌هایی همچون تکریم مشتریان، توجه به سامانه شکایات، وصول معوقات، برگزاری دوره‌های آموزشی و افزایش مهارت، از تمامی همکاران خود خواست تا با جدیت این موارد را پیگیری کنند.در این جلسه تعدادی از همکاران شعب به نمایندگی از سایر همکاران به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون در جلسه کمیته تطبیق بانک اعلام داشت این بانک در حوزه تامین مالی نوین در شبکه بانکی سرآمد بوده است. حمید رضا البرزی عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون در جلسه کمیته رعایت قوانین و مقرات( تطبیق) بانک اظهار داشت: اداره کل سرمایه گذاری بانک اقدامات موثری را در مسیر تحقق اهداف بانک در تامین مالی نوین، راهبری شرکت های تابعه و فعالیت های سرمایه گذاری به ثمر رسانده است.البرزی افزود: فعالیت های اداره کل سرمایه گذاری و عملکرد شعب در این حوزه ها به ویژه در حوزه تامین مالی نوین موجب گردیده است دامنه فعالیت بانک گسترش داشته باشد. بانک توسعه تعاون در حال حاضر از بانکهای فعال شبکه بانکی در استفاده از ظرفیت های بازار سرمایه است. در نتیجه تداوم گسترش عملیات بانک در این حوزه نیازمند حمایت و تقویت نقش این واحد است.عضو هیات مدیره بانک گفت: با بررسی دستور العمل نحوه واگذاری سرمایه گذاری غیر بانکی موسسات اعتباری؛ متوجه تکالیف بانک می شویم که از سوی مقام ناظر در نظر گرفته شده است. بانک اقدامات و تدابیر مناسبی در این رابطه در نظر داشته است، ضرورت دارد واحدهای ذی ربط بر انجام صحیح فرایند اجرایی در چارچوب قوانین و مقررات اهتمام کافی را داشته باشند.در این جلسه ؛ با توجه به بررسی وضعیت رعایت دستور العمل موصوف و نحوه اجرای ماده 16 قانون رفع موانع تولید از سوی اداره کل رعایت قوانین و مقررات، رامیبن نجمی رییس اداره کل سرمایه گذاری به صورت مبسوط گزارش خود را در خصوص اقدامات بانک به منظور رعایت دستورالعمل موصوف در خصوص چگونگی واگذاری سرمایه گذاری غیر بانکی بیان نمود.