استقبال بیش از ۱۰۰۰ داروساز کشور از خدمت نوین «دکترلند» در «سپینو»

همزمان با برگزاری بیست و یکمین همایش سالانه انجمن علمی داروسازان ایران، خدمت نوین «دکترلند» از طریق اپلیکیشن نئوبانک صادرات ایران (سپینو) رونمایی شد و مورد استقبال نزدیک به ۱۰۰۰ داروساز کشور قرار گرفت.به گزارش تجارت به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، ارائه خدمات متنوع و پاسخگویی به نیاز اصناف مختلف از جمله کمک به تأمین مالی و تسهیل ارائه خدمات واحد‌های داروسازی و داروخانه‌های کشور در قالب اپلیکیشن نئوبانک صادرات ایران با عرضه یک خدمت جذاب و مقرون به‌صرفه برای این بخش از جامعه پزشکی کشور عملیاتی شد و داروسازان و داروخانه‌ها با استفاده از این خدمت، ۱۰ درصد از مبلغ خرید خود را بلافاصله به صورت بازگشت نقدی (CASH BACK) در حساب سپهری خود دریافت کنند.در خدمت جدید «دکترلند» «سپینو» بانک صادرات ایران کارت ویژه با نام علاوه بر داروسازان، در آینده نزدیک در اختیار پزشکان، دندانپزشکان، پیراپزشکان و سایر فعالان بخش درمان کشور قرار خواهد گرفت و از مزیت ویژه این طرح در مرحله اول با تخفیف ۱۰ درصدی فوری، برخوردار خواهند شد.علاوه بر این خدمت، سرویس خرید اعتباری(BNPL)، برای تمامی فعالان حوزه درمان کشور در سپینو بانک صادرات ایران به صورت خرید اعتباری ارائه شده که می‌توانند برای خرید از مراکز طرف قرارداد با امکان رصد تخفیف‌های صورت‌گرفته، از این خدمت نیز بهره ببرند.

 

بانک سینا قابلیت تبدیل شدن به بانک اول ارزی ایران را دارد

رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی گفت: بانک سینا با برخورداری از سنگ بنای قوی، حسن رفتار و حسن شهرت از ظرفیت تبدیل شدن به بانک نخست حوزه ارزی ایران برخوردار است.به گزارش تجارت به نقل از روابط‌عمومی بانک سینا، مهدی غضنفری، رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی با حضور در همایش مدیران بانک سینا ضمن تبیین ظرفیت‌های صندوق توسعه ملی یادآور شد: ما این قابلیت را داریم تا با حرکت صحیح در مسیر اقتصادی، نقش‌آفرینی مؤثری در جهت حل مشکلات اقتصادی کشور داشته باشیم.وی ادامه داد: صندوق توسعه ملی به دنبال تولید ثروت برای کشور است و در این راستا با مشارکت فعال بانک سینا از هیچ گونه تلاشی دریغ نخواهد کرد.وی بر ضرورت استفاده از هوش مصنوعی برای ارائه محصولات خلاقانه و نوآورانه در بانک سینا تأکید کرد.در این جلسه علی ابدالی، مدیرعامل بانک سینا نیز از برنامه‌ریزی بانک سینا برای توسعه عملیات ارزی از طریق طراحی محصولات و خدمات ارزی و بین‌المللی خبر داد و بر تأمین منافع ذی‌نفعان بانک به‌وسیله تحقق اهداف ترسیم شده تأکید کرد. به گفته ابدالی، بانک سینا در چارچوب ضوابط و بخشنامه‌های بانک مرکزی، برنامه‌های مدون خود را در جهت افزایش منابع و توسعه سهم بازار، عملیاتی خواهد کرد.

"پاراف" بانک پاسارگاد، راهکاری قدرتمند برای امضای دیجیتال
"پاراف"، راهکاری قدرتمند برای امضای دیجیتال است که به شما امکان می‌دهد به‌صورت ایمن، مطمئن و به‌سرعت، اسناد خود را امضا کنید. با استفاده از "پاراف"، فرآیند امضای اسناد به یک تجربه ساده و مؤثر تبدیل می‌شود.بانک پاسارگاد به‌عنوان بانکی پیش‌رو در ارائه خدمات الکترونیک، پلتفرم پاراف را به‌عنوان راهکاری قدرتمند برای امضا دیجیتال ارائه کرده است. امضای دیجیتال یک روش امن و قابل اطمینان برای احراز هویت و همچنین اعتبارسنجی اسناد و اطلاعات است. این فناوری امکانی فراهم می‌کند که در مواقع لزوم، از امضای کاغذی برای تأیید هویت و تأیید اسناد خود بی‌نیاز شویم و از هر مکان و هر زمانی که اراده کنیم با یک امضای دیجیتالی به اسنادمان اعتبار بخشیم. در واقع با استفاده از پاراف، شما می‌توانید با سرعت، سهولت و امنیت بیشتری اسناد خود را امضا کرده و از امنیت و اعتبار حقوقی آن‌ها اطمینان حاصل کنید.از جمله ویژگی‌های پلتفرم پاراف می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:1- امکان ایجاد حساب کاربری برای افراد حقوقی با صدور گواهی مهر؛ 2- امضای دیجیتال با رمزنگاری پیشرفته؛ 3-پشتیبانی از نسخه ویندوز و تلفن همراه؛ 4-ایجاد درگاه امضای دیجیتال برای بسترهای خارج از خود؛ 5-پشتیبانی از گواهی ریشه و گواهی نماد.لازم به ذکر است از جمله امن‌ترین راهکارها برای رمزگذاری اسناد در بستر اینترنت، استفاده از رمزنگاری انتها به انتها (End-to-End Encryption) است که از فرد فرستنده تا فردگیرنده، اطلاعات را رمزگذاری و ارسال می‌کند. به این ترتیب، عملاً امکان دسترسی به محتوای داده‌ها و اسناد ارسال شده برای هیچ شخص ثالثی میسر نیست. پاراف با بهره‌مندی از این راهکار امنیت دیتای مشتریان ارجمند را تضمین می‌کند. همچنین پاراف این امکان را فراهم کرده که کاربران برای امضاهای دارای پشتوانه حقوقی، بدون نیاز به نصب جداگانه، وارد درگاه امضای دیجیتال شوند. مشابه این خدمت برای پرداخت‌های الکترونیکی تحت عنوان «درگاه پرداخت » شناخته می‌شود و مرسوم است.

با حضور مدیران ارشد و نمایندگان بانک ایران زمین:

گروه بانک و بیمه:‌ شهره حقی - مراسم امضا قرارداد توسعه بانکداری دیجیتال با حضور مدیران ارشد و نمایندگان بانک ایران زمین، سازمان جهاد دانشگاهی، شرکت جهان ارقام پارس و شرکت جهش پرداز آینده برگزار شد.
به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی، در این مراسم عبدالمجید پورسعید مدیر ارشد بانک ایران زمین ضمن قدردانی از زحمات همکاران حوزه فناوری اطلاعات بانک و شرکت جهان ارقام پارس، مدیران عالی سازمان جهاد دانشگاهی و شرکت جهش پرداز آینده، گفت: مشارکت بانک ایران زمین و مرکز آموزش جهاد دانشگاهی در پروژه توسعه بانکداری دیجیتال و راه اندازی اپلیکیشن جهش این امکان را فراهم خواهد کرد تا به بهترین شکل از ظرفیت های موجود در بانک بهره برداری شود و در جهت توسعه و اشاعه بستر ارائه خدمات بانکداری دیجیتال و سرویس دهی مطلوب به جامعه جهاد دانشگاهی به ویژه اساتید دانشگاه و دانشجویان نخبه، پزشکان و پرستاران پر تلاش کشور گام برداشته شود. علیرضا کریمی عضو هیأت سرپرستی بانک ایران زمین ایجاد هویت اعتباری برای اساتید و دانشجویان را ضروری دانست و گفت: بیشترین اجتماع نسل جوان را دانشجویان تشکیل می دهند و از ما انتظار دارند تا با ایجاد امکان ضمانت و اعتبار، نیاز روزمره آنان را در مقاطع مختلف زندگی علمی و شخصی خود برآورده کنیم. بی شک جهاد دانشگاهی می تواند با پشتوانه ای که دارد، کارت جهش را به عنوان یک کارت اعتباری در اختیار نه تنها دانشجویان، بلکه اساتید و مدرسین دانشگاه قرار دهد و نیاز آنان را برطرف کنند. کاظم دهقان مدیرعامل شرکت جهان ارقام پارس در این مراسم بانکداری دیجیتال را فاصله گرفتن از محوریت محصول دانست و گفت: محور مشتریان بخش کسب و کار جزو اهداف اصلی ما در حوزه بانکداری دیجیتال است که به همین دلیل می توان گفت اولین ارتباط شبکه بانکی کشور با حوزه کسب و کار در جهت ایجاد فرصت های تعاملی و به اشتراک گذاشتن سرویس ها و ظرفیت ها برای خلق منافع مشترک، در حال شکل گیری است که برای کشور منحصر به فرد است.در ادامه مراسم سیدرضی آقاسیدی معاون پشتیبانی و مدیریت منابع جهاد دانشگاهی ماهیت و ذات این نهاد را مرزنوردی بیان کرد و گفت: ما معتقدیم که در تعامل با بانک دنیای نئوبانک را به کشور ارائه کنیم و در بلند مدت بانکداری شخصی سازی شده را از پلتفرم نئوبانکی با هم تجربه کنیم. در این مراسم مهدی باصولی رئیس هیأت مدیره شرکت جهش پرداز آینده شکل گیری خدمات بانکی بر مبنای نیاز مخاطبین را ضروری دانست و گفت: اپلیکیشن جهش با تلاش و انرژی تمام گروه باید آن قدر ارتقا پیدا کند که تمام نیازهای مخاطبین مجموعه جهاد دانشگاهی را بتوانیم پاسخ بدهد. مدیرعامل شرکت جهش پرداز آینده در این دیدار ضمن تقدیر از حمایت های جهاد دانشگاهی و همکاری بانک ایران زمین، گفت: اولین تجربه بانکداری و نئوبانک سازمانی را در کشور تجربه می کنیم. راه پر چالش و طولانی داریم که امیدوارم با همکاری همه دست اندرکاران این مسیر را به سرمنزل مقصود برسونیم.

هفته بانکداری مزین به تصویب قانون عملیات بانکی بدون ربا در شهریور ۱۳۶۲ است؛ اگرچه این قانون در چند دهه اخیر همواره دچار تغییراتی شده است، اما در سالیان اخیر حرکتی برای جایگزینی آن شروع شده که امیدواریم در دولت چهاردهم به منصه ظهور رسیده و موجب تغییرات اساسی در تامین مالی بخش تولید، اقتصاد و ارتقای نظام مالی کشور شود.ضمن تبریک مناسبت فرا رسیدن هفته بانکداری به کارکنان نظام بانکی کشور و همکارانم در بانک توسعه صادرات ایران باید تاکید کنم آنچه مسلم است تغییر و بروزرسانی این قانون همگام با قوانین جدید بانک مرکزی و برنامه توسعه هفتم کشور، برای فعالیت‌های بانک‌های توسعه‌ای و تخصصی، راه را برای حرکت رو به جلو و تحول اقتصادی کشور هموار می‌کند و بی تردید اجرای دقیق آنها می‌تواند در تحقق و پیشبرد اولویت‌های اقتصادی دولت وفاق ملی شامل ثبات اقتصادی و کاهش تورم، رشد اقتصادی بالا، کاهش نرخ بیکاری و توزیع عادلانه درآمد و رفع فقر کمک مؤثری داشته باشد.

آمارها نشان می‌دهد

بنابر اعلام سازمان بورس و اوراق بهادار حاشیه سود بنگاه‌های تولیدی در بهار ۱۴۰۳ به کمترین میزان در چهار سال گذشته رسید. به گزارش تسنیم، سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: حاشیه سود بنگاه‌های تولیدی که در زمستان 99 به 28.2 درصد بالاترین رکورد خود رسیده بود در بهار 1403 به 13 درصد و کمترین میزان در چهار سال گذشته رسید. بر این اساس، حاشیه سود خالص کل بنگاه‌های تولیدی در بهار 1399، معادل 23 درصد بوده در حالی که این عدد در بهار 1403 به 13 درصد کاهش یافته است. افزون بر این، حاشیه سود این بنگاه‌ها در بهار 1400 معادل 23.1 درصد، در بهار 1401به میزان 20.9 درصد و در بهار 1402 به میزان 17.4 درصد کاهش یافته است. همچنین، حاشیه سود بنگاه‌های تولیدی در تابستان 1399، معادل 25.8 درصد، در تابستان 1400 به میزان 23.2 درصد، در تابستان 1401 معادل 14.5 درصد و در تابستان 1402 به میزان 14.7 درصد بوده است. بر این اساس، حاشیه سود بنگاه‌ها نیز در زمستان سال 1399 معادل 28.2 درصد، در زمستان 1400 به میزان 23.3 درصد، در زمستان 1401 معادل 19.8 درصد و در زمستان 1402 به 14.6 درصد کاهش یافته است. به نظر می‌رسد، افزایش بهای تمام شده(نهاده‌های تولید و هزینه‌های انرژی)، نیمایی بودن درآمد فروش در مقابل هزینه‌کرد با نرخ دلار آزاد، قیمت‌گذاری دستوری در صنایع(خودرو، نیروگاهی و...) از جمله مهمترین دلایل کاهش حاشیه سود بنگاه‌های تولیدی محسوب می‌شود.

حاشیه سود خالص صنعت استخراج کانه‌های فلزی
در عین حال داده‌های آماری نشان می‌دهد حاشیه سود خالص صنایع استخراج کانه‌های فلزی در بهار 1402 معادل 34 درصد بوده در حالی که میزان سود این صنعت در زمستان 1402 معادل 41 درصد بوده است. این درحالی است که میانگین 12 ماهه حاشیه سود این صنعت به 35 درصد رسیده است.

صنعت فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای
گزارش‌های آماری حاکی از این است که حاشیه سود خالص صنعت فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای اما اندکی افزایش یافته است. به طوری که حاشیه سود خالص این صنعت در بهار 1402 معادل 7 درصد بوده در زمستان 1402 به میزان 5 درصد کاهش یافته است.همچنین، میانگین 12 ماهه این صنعت معادل 10 درصد بوده است.

فلزات اساسی
روند حاشیه سود خالص صنعت فلزات اساسی نیز کاهش یافته است. بر این اساس، حاشیه سود این صنعت که در بهار 1402 معادل 35 درصد بوده در زمستان 1402 به 20 درصد کاهش یافته است. میانگین 12 ماهه حاشیه سود این صنعت 27 درصد بوده است.

کاهش حاشیه سود محصولات شیمیایی
داده‌های آماری نشان می‌دهد، حاشیه سود خالص صنعت محصولات شیمیایی نیز در بهار 1402 معادل 27 درصد بوده و در زمستان 1402 به 17 درصد کاهش یافته است. همچنین، میانگین 12 ماهه حاشیه سود این صنعت نیز به 23 درصد رسیده است. در عین حال، حاشیه سود سیار صنایع بورسی نیز اندکی افزایش یافته است. به طوری که حاشیه سود این صنعت در بهار 1402 معادل 8 درصد بوده در حالی که در زمستان 1402 به 10 درصد افزایش یافته است. اما میانگین 12 ماهه حاشیه سود این صنعت، 9 درصد بوده است.

بهره بین بانکی رکورد زد

نرخ بهره بین بانکی در هفته نخست شهریورماه با افزایش یک صدم درصدی نسبت به هفته قبل از آن، به بالاترین سطح خود در سال جاری رسید و وارد کانال ۲۳.۷ درصدی شد.
به گزارش تسنیم، نرخ بهره بین بانکی در هفته نخست شهریورماه امسال با افزایش یک صدم درصدی نسبت به هفته قبل از آن رکورد جدیدی را زد و برای اولین بار در سال جاری وارد کانال 23.7 درصدی شد. این نرخ در هفته منتهی به 7 شهریورماه به 23.7 درصد رسیده است.
نرخ بهره بین بانکی در هفته پایانی مردادماه با افزایش 8 صدم درصدی نسبت به هفته قبل از آن، به بالاترین سطح خود در سال جاری رسیده بود. در هفته منتهی به 31 مردادماه نرخ 23.69 درصدی برای سود بین بانکی به ثبت رسیده است. پیش از این و در هفته منتهی به 3 مردادماه نرخ سود 23.68 درصدی بالاترین نرخ سود بین بانکی در سال جاری بود. نرخ بهره بین‌بانکی در هفته منتهی به 24 مرداد ماه با افزایش 2صدم‌درصدی نسبت به هفته قبل از آن به 23.61 درصد رسید. نرخ سود بین‌بانکی در هفته منتهی به 17 مردادماه با افزایش 2صدم‌درصدی نسبت به هفته قبل از آن به 23.59درصد رسیده بود. این نرخ در هفته منتهی به 10 مرداد ماه با کاهش 11صدم‌درصدی نسبت به هفته قبل از آن به 23.57 درصد رسیده بود، همچنین نرخ بهره بین‌بانکی در هفته منتهی به 3 مردادماه با افزایش 5صدم‌درصدی نسبت به هفته قبل از آن به 23.68 درصد رسید. این نرخ در هفته منتهی به 27 تیرماه با افزایش جزئی نسبت به هفته قبل از آن به 23.63 درصد رسیده بود. نرخ بهره بین‌بانکی در هفته منتهی به 20 تیرماه با کاهش یک‌صدم‌درصدی نسبت به هفته قبل از آن به 23.62 درصد رسید. نرخ سود بین‌بانکی در هفته منتهی به 13 تیرماه با کاهش سه‌صدم‌درصدی نسبت به هفته قبل از آن به 23.63 درصد رسیده بود. نرخ بهره بین‌بانکی در هفته منتهی به 6 تیرماه بدون تغییر نسبت به هفته قبل از آن 23.66 درصد بوده است. نرخ سود بین‌بانکی در هفته پایانی خردادماه به بالاترین سطح در ماه های نخست سال جاری رسیده و رکورد 23.66 درصد را در هفته پایانی خردادماه ثبت کرده بود.
این نرخ در هفته منتهی به 23 خردادماه نیز رکورد 23.63درصدی را ثبت کرده بود، همچنین در هفته منتهی به 16 خردادماه این نرخ با افزایش سه‌صدم‌درصدی نسبت به هفته قبل از آن به 23.64 درصد رسیده بود. نرخ بهره بین‌بانکی در هفته منتهی به 9 خرداد ماه با کاهش یک‌صدم‌درصدی نسبت به هفته قبل از آن به 23.61 درصد رسیده بود، نرخ سود بین‌بانکی در هفته منتهی به 2 خرداد نیز با افزایش محسوس نسبت به هفته پایانی اردیبهشت ماه به 23.62 درصد رسیده بود، این نرخ در هفته منتهی به 26 اردیبهشت ماه با افزایش نسبت به هفته قبل از آن 23.56 درصد بود. نرخ بهره بین‌بانکی در هفته منتهی به 19 اردیبهشت ماه نسبت به هفته قبل از آن بدون تغییر بود و 23.5 درصد اعلام شد، این نرخ در هفته منتهی به 12 اردیبهشت ماه با کاهش یک‌صدم‌درصدی نسبت به هفته قبل از آن به 23.5 درصد رسیده بود. نرخ سود بین‌بانکی در هفته منتهی به 5 اردیبهشت ماه با کاهش یک‌صدم‌درصدی نسبت به هفته قبل از آن به 23.51 درصد رسیده بود، این نرخ از ابتدای سال جاری با روند کاهشی همراه بود به‌جز هفته منتهی به 29 فروردین ماه، نرخ بهره بین‌بانکی در هفته پایانی فروردین با افزایش همراه شد و با 4صدم درصد افزایش نسبت به هفته قبل از آن به 23.52 درصد رسید. نرخ بهره بین‌بانکی در هفته منتهی به 22 فروردین ماه با کاهش نیم‌درصدی نسبت به هفته قبل از آن به 23.48 درصد رسید. نرخ بهره بین‌بانکی که در هفته نخست فروردین ماه سال جاری 23.62 درصد شده بود در دومین هفته از نخستین ماه سال جدید با کاهش 4صدم‌درصدی همراه شد و به 23.58 درصد رسید. این نرخ در هفته پایانی اسفندماه سال 1402 به 23.66 درصد رسیده بود که بالاترین نرخ بهره بین‌بانکی از آبان‌ماه به بعد محسوب می‌شود. بیشترین رکورد این نرخ در هفته نخست مهر 1402 ثبت شده است. نرخ بهره بین‌بانکی در پایان هفته منتهی به 5 مهرماه سال 1402 با رکوردشکنی 10 سال به 23.80 درصد افزایش یافته بود؛ البته بعد از آن روند کاهشی نرخ سود بین‌بانکی آغاز شد و در هفته نخست آبان‌ماه به 23.71 درصد کاهش یافت و بعد از آن وارد کانال‌های پایین‌تر شد.