مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا محدودیت‌های ترافیکی محورهای مواصلاتی برای تعطیلات هفته جاری از یکشنبه ۱۱ شهریور تا شنبه ۱۷ شهریور را اعلام کرد. به گزارش تسنیم، بنا بر جدول محدودیت ترافیکی پلیس راهور فراجا، تردد موتور سیکلت از ساعت 12 ظهر روز یکشنبه 11 شهریور تا ساعت 6 صبح روز شنبه 17 شهریور از محورهای کرج چالوس، هراز، فیروزکوه، محور تهران ـ سمنان ـ مشهد و برعکس ممنوع است، همچنین تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت همچنان در محور کرج چالوس و برعکس ممنوع است. براساس این گزارش پیش‌بینی می‌شود در صورت پر حجم بودن ترافیک روزهای یکشنبه و سه‌شنبه 11 و 13 شهریور ممنوعیت تردد برای انواع وسایل نقلیه در محور چالوس به شرح ذیل باشد:
از ساعت 12 از مرزن‌آباد به سمت تهران انسدادبه صورت کامل اعمال می‌شود. ( شمال به جنوب ) از ساعت 15 همان روز از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) یکطرفه اعمال می‌شود همچنین از ساعت 24 محدودیت یکطرفه اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن‌آباد مسیر دو طرفه می‌شود. علاوه بر این، روزهای دوشنبه، چهارشنبه و پنجشنبه 12، 14 و 15 شهریور 1403 در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید ماموران پلیس راه محدودیت یکطرفه مقطعی به صورت رفت و برگشت انجام خواهد شد. روز شنبه 17 شهریور 1403 از ساعت 14 آزادراه تهران ـ شمال اعمال محدودیت تردد برای خودروهای به مقصد چالوس انجام می‌شود؛ به طوری که از ساعت 15 ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) انسداد به صورت کامل و از ساعت 17 از مرزن‌آباد به سمت تهران یک طرفه اجرا می‌شود و از ساعت 23 طرح اتمام خواهد یافت. بنابر اعلام پلیس، روز جمعه 16 شهریور 1403 ممنوعیت تردد برای انواع وسایل نقلیه در محور چالوس قطعی است به طوری که از ساعت 11 از ابتدای آزادراه تهران ـ شمال اعمال محدودیت تردد به مقصد چالوس انجام و از ساعت 12 از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز (به سمت چالوس) انسداد به صورت کامل اعمال می‌شود همچنین تردد از ساعت 14 از مرزن‌آباد به سمت تهران یکطرفه است. (شمال به جنوب) و از ساعت 23 طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن‌آباد مسیر دو طرفه می‌شود. پلیس راهور اعلام کرد که تردد از مسیر جاده قدیم کرج چالوس تا محدوده پل زنگوله برای ساکنین و افراد محلی آزاد است اما تردد خودروهایی که قصد عزیمت به چالوس در روزهای اعمال محدودیت جنوب به شمال را دارند از ساعت 11 از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع است.

محدودیت ترافیکی در محور هراز
براساس اعلام پلیس راهور، تردد همه تریلرها در محور هراز ممنوع است. تردد همه کامیون و کامیونت‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت 12 تا 24 روز یکشنبه 11 شهریور و از ساعت 6 تا 24 روزهای دوشنبه، چهارشنبه، جمعه و شنبه از محور هراز ممنوع است. در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید ماموران پلیس راه محدودیت یک طرفه مقطعی روز یکشنبه 11 شهریور تا روز جمعه 16 شهریور به صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و برعکس انجام خواهد شد.

کیارش مسیبی با شرکت در مسابقه بین‌المللی عکس تئاتر ۲۰۲۴ کشور اوکراین رتبه اول بخش حرکت در هنر با عکس نمایش «پرومته/طاعون» و رتبه سوم بخش آزاد با عکس پشت صحنه نمایش «پدر» را از آن‌خود کرد. کیارش مسیبی هنرمند عکاس با شرکت در مسابقه بین‌المللی عکس تئاتر ۲۰۲۴ کشور اوکراین توانست رتبه اول در بخش حرکت در هنر و رتبه سوم در بخش آزاد مسابقه را کسب کند. رتبه اول در بخش حرکت در هنر (movement in art) مسابقه، برای عکس نمایش «پرومته/طاعون» به کارگردانی شهاب آگاهی است که در سال ۱۳۹۷ در سالن چهارسو مجموعه تئاتر شهر رفته است. رتبه سوم در بخش آزاد مسابقه، با عکس پشت صحنه نمایش «پدر» به کارگردانی آروند دشت آرای است که در سال ۱۴۰۱ در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر به اجرا درآمده بود، است. عضویت در انجمن‌های عکاسان خانه تئاتر، انجمن صنفی عکاسان ایران، انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران و همچنین عضو هیئت مدیره انجمن سراسری صنفی عکاسان تئاتر ایران از جمله فعالیت‌های صنفی این هنرمند است. وی داوری تور عکاسی تئاتر جشنواره‌ بین‌المللی هنرهای اجرایی هایفست ارمنستان، هشتمین دوره جشنواره تئاتر دانشجویی و مردمی «تئاتر ثمر»، مسابقه عکاسی بین‌المللی گروه هنری آئورا، اولین نمایشگاه مجازی عکس تئاتر کانون عکس اصفهان، بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران را نیز بر عهده داشته است. همچنین کیارش مسیبی در کارنامه هنری خود، مقام اول و تندیس سی و هشتمین جشنواره عکس تئاتر فجر، رتبه اول جایزه نوزدهمین جشن «انجمن منتقدان و نویسندگان تئاتر ایران» در بخش عکس، مقام دوم در سی و چهارمین و سی و هفتمین جشنواره «بین المللی عکس تئاتر فجر»، عکاس برگزیده دومین «جشنواره عکس شهر من»، مقام اول تندیس جشنواره در بیستمین و بیست و دومین «جشنواره عکس تئاتر دانشگاهی» نیز کسب کرده است.

اداره کنترل بیماری‌های منتقله توسط ناقلین اعلام کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا تاریخ ۷ شهریور ماه بالغ بر ۱۷۸ مورد مثبت تب دنگی تشخیص داده شده است.
به گزارش تسنیم ، براساس گزارشات نظام مراقبت سندرمیک جاری در کشور از ابتدای سال 1403 تا تاریخ 7 شهریور ماه بالغ بر 178 مورد مثبت تب دنگی تشخیص داده شده است. اداره کنترل بیماری‌های منتقله توسط ناقلین اعلام کرده است که در حال حاضر اکثریت موارد تشخیص داده شده سابقه سفر به خارج از کشور داشته‌اند. 131 مورد سابقه سفر به کشور امارات، 7 مورد سابقه سفر به پاکستان، یک مورد سابقه سفر به عمان و یک مورد سابقه سفر به کشور بنین (غرب آفریقا) داشته است. 38 بیمار بدون سابقه سفر به خارج از کشور هستند که 11 مورد در شهرستان بندرلنگه استان هرمزگان و 27 مورد در شهرستان چابهار استان سیستان و بلوچستان تشخیص داده شده‌اند و انتقال محلی محسوب می‌شوند. یک مورد از بیماران دارای ملیت افریقایی، 4 مورد ملیت افغانستانی، یک نفر ملیت پاکستانی و باقی بیماران دارای ملیت ایرانی هستند. موارد مثبت وارده از خارج کشور عمدتا در استان فارس توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی گراش، لارستان، جهرم و شیراز تشخیص داده شده‌اند. این افراد دارای سابقه سفر به خارج از ایران بوده و در کشور دیگری به بیماری مبتلا شده‌اند.
سایر بیماران وارده از خارج کشور (دارای سابقه سفر به خارج) در دانشگاه‌های هرمزگان، بوشهر، قزوین، چابهار، زاهدان، شهیدبهشتی، ایران، گیلان، مشهد، قم، ایرانشهر و اصفهان شناسایی شده‌اند. تاکنون یک مورد مرگ گزارش شده است و وضعیت عمومی سایر بیماران پایدار است.
در حال حاضر "پشه آئدس اجیپتی" در مناطق مستعد استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، بوشهر و خوزستان و در بخش‌هایی از استان‌های مجاور این مناطق نیز حضور دارد یا در طی ماه‌های آینده مستقر خواهد شد. "پشه آئدس آلبوپیکتوس" نیز در استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل و گلستان و بخش های مجاور صید شده و یا با احتمال زیاد مستقر شده است.

در بررسی کیفیت لیگ 24 مطرح شد؛

کارشناسان فوتبال بر این باور هستند که لیگ بیست و چهارم در بدترین شرایط در حال برگزاری است و اطلاق عنوان حرفه‌ای بر این لیگ درست نیست و تا رسیدن به استانداردهای لیگ برتر فاصله دارد. هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر شب گذشته به پایان رسید و در این هفته پرسپولیس پس از کسب دو تساوی پی‌درپی موفق شد فولاد خوزستان را از پیش‌رو بردارد. استقلال نیز برابر هم نام خوزستانی خود تن به شکست یک بر صفر داد و تراکتور نیز موفق شد با نتیجه چهار بر صفر تیم هوادار را با شکست مواجه کند. شاگردان مورایس نیز به عنوان دیگر مدعی این فصل از رقابت‌های لیگ برتر برابر شمس آذر به پیروزی دست پیدا کردند تا تنها تیم ۹ امتیازی لیگ برتر باشند و پس از پایان هفته سوم تمام تیم‌های لیگ برتری به دلیل بازی‌های تیم ملی در مقدماتی جام جهانی به استقبال تعطیلات خواهند رفت.
پرسپولیس مدعی اصلی لیگ است علیرضا نورمحمدی، کارشناس فوتبال کشورمان درباره عملکرد پرسپولیس در هفته سوم لیگ برتر به خبرنگار ایمنا می‌گوید: پرسپولیس هر هفته روند بهتری دارد و شب گذشته نیز برابر تیم قابل احترامی همچون فولاد عملکرد مطلوبی از خود ارائه داد. قرمزپوشان جای پیشرفت بسیاری دارند چراکه هماهنگی بازیکنان با تفکرات سرمربی خارجی این تیم کمی زمان‌بر است. به طور کلی شاگردان گاریدو در این فصل نیز جزو مدعیان اصلی لیگ خواهند بود. وی می‌افزاید: بازیکنان تازه وارد پرسپولیس همچون میلاد محمدی نمایش مطلوبی داشته‌اند و مهره‌های خارجی این تیم همچون اورونوف نیز تأثیر گذاری بسیاری دارند، از نظر من تمام بازیکنان جدید پرسپولیس برای اثبات توانایی‌های خود انگیزه بسیاری دارند.

نباید استقلال را محکوم کرد
کارشناس فوتبال کشورمان پیرامون بازی استقلال بیان می‌کند: استقلال تیم خوبی است و نمی‌توان به دلیل یک باخت آن‌ها را از کورس قهرمانی جدا کرد. نکونام مهره‌های بسیاری را در اختیار دارد و طبیعی است که تیم‌ها در بعضی از بازی‌های حساس نتیجه خود را واگذار کنند.
وی ادامه می‌دهد: بیشتر نگرانی هواداران و بازیکنان پرسپولیس هماهنگی اعضای این تیم بود که شب گذشته ثابت شد قرمز پوشان تا این لحظه عملکرد موفقی داشته‌اند.
فصل جذابی پیش‌رو است
نورمحمدی درباره وضعیت تراکتور عنوان می‌کند: تراکتور در فصل نقل و انتقالات هزینه بسیاری کرده و چند مهره تأثیرگذار پرسپولیس را نیز به خدمت گرفته است که این موضوع مرتبط با توانمندی مدیران این باشگاه است. پرشورهای تبریزی مربی خوبی دارند و از نظر من آن‌ها با هدف کسب قهرمانی به مصاف رقبای خود می‌روند هر چند باید دید آیا در ادامه می‌توانند بالای جدول باشند یا خیر. وی یادآور می‌شود: در فصل جاری تعداد تیم‌های خوب لیگ‌برتر بیشتر هستند و فولاد نیز با هدایت یحیی گل‌محمدی از تیم‌های مدعی خواهد بود، از نظر من فصل جذابی پیش‌روی اهالی فوتبال است.

VAR کاربردی نیست
کارشناس فوتبال کشورمان با اشاره به بی نظمی‌های فصل جاری خاطر نشان می‌کند: در هیچ دوره‌ای گرفتن میزبانی از تیم‌هایی همچون استقلال و پرسپولیس وجود نداشته است و اتفاقی که این فصل رقم خورده جای تعجب دارد، استفاده از VAR نیز کاربردی نیست. وی اضافه می‌کند: از نظر من در لیگ بیست و چهارم تیم‌های شایسته‌ای وجود دارند، گل‌گهر سیرجان عملکرد خوبی از خود ارائه داده است، استقلال خوزستان نیز با مربی خارجی خود حریف سرسختی خواهد بود و حتی خیبر که از لیگ یک آمده است حریف دست و پا بسته‌ای نیست. نورمحمدی درباره تیم‌هایی همچون ملوان و مس تصریح می‌کند: ملوان می‌تواند با مهره‌های خوبی که در اختیار دارد در انزلی رقیبان خود را با مشکل مواجه کند و مس رفسنجان نیز تیم شایسته‌ای بوده است. به طور کلی هرچقدر تعداد تیم‌های با کیفیت لیگ برتر بیشتر باشند جذابیت فصل نیز بیشتر خواهد بود.

رقبای سپاهان انگیزه داشتند
محمد یاوری، کارشناس فوتبال کشورمان درباره عملکرد سپاهان می‌گوید: از یک نظر کسب امتیاز و از سوی دیگر کیفیت تیمی بسیار مطرح است. از نظر من قرعه‌ای که به سپاهان افتاد موجب شد این تیم در هفته‌های ابتدایی با رقبایی بازی کند که توان ایجاد حاشیه برای طلایی پوشان را نداشتند. هرچند حریفان سپاهان در این سه هفته انگیزه‌های بسیاری برای پیروزی برابر این تیم داشتند و نمونه بارز آن خیبر خرم آباد بود.