کد خبر: ۳۳۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲
گزارش «تجارت» ازمشکلات پیش روی برزیل در آستانه تورنومنت بین المللی
بازيهاي المپيک ريو جمعه پنجم آگوست آغاز خواهد شد با اين وجود چندين عضو مهم کميته بين المللي المپيک اعلام کردند که‌اماده کردن ريو دوژانيرو براي بازيهاي تابستاني مشکل است و نشانه‌هاي ثبات در اين روند ديده نمي‌شود.
به گزارش فايننشال تايمز، ريو اولين شهر آمريکاي جنوبي براي ميزباني اين رويداد به جاي ارتقاي جايگاه کميته المپيک باعث نگراني از شرايط نابسامان در برزيل به عنوان کشور درحال توسعه شده است. اين امر بيانگر ضعف در برگزاري بازيها مي‌باشد. هزينه 4.1 ميليارد دلار اگرچه نسبت به بازيهاي المپيک گذشته کمتر شده است با عميقتر شدن رکود اقتصادي برزيل المپيک با بحران روبرو شده است. اگرچه المپيک همواره با بحران فساد مالي يا حملات تروريستي همراه بوده است. زماني که ريو در سال 2009 به عنوان ميزبان المپيک در سال 2016 معرفي شد برزيل در يکي از بهترين دوران اقتصادي خود بود و درحال عبور از بحران اقتصاد جهاني بود اقتصاد برزيل درسال 2010 با رشد 7.5 درصدي همراه بود که بالاترين سرعت رشد در دهه‌هاي اخير بود امروز اين کشور با عميقترين رکود در قرن روبرو است.

مشکلات و نواقص مختلف

کارگران، مهندسان و مسئولان نظافت پارک المپيک ريو، روز دوشنبه آخرين وظايف محوله خود را پيش از شروع بازيها انجام دادند.قرار است ظرف سه هفته آينده نزديک به پانصد هزار بازديد کننده وارد ريو شوند. المپيک امسال در حالي برگزار مي‌شود که جدا از شيوع ويروس زيکا، نگراني‌هايي زيادي نيز در خصوص ميزان جرائم و نيز تاخير در روند آماده سازي زيرساخت‌ها بر اين دوره از بازيها سايه افکنده بود.فرو ريختن رمپ اصلي دسترسي به محل مسابقات قايقراني در مجموعه ورزشي المپيک ريو يکي ديگر از بدبياري‌هاي برگزار کنندگان در آخرين دقايق بود.خط مترويي که قرار است بازديدکنندگان را از مرکز شهر به بارا تيجوکا، محل اسکان ورزشکاران و برگزاري بازيها در منتهي اليه غرب ريو جابجا کند روز شنبه گذشته افتتاح شد.گسترش خط مترو به اين منطقه که ۳ ميليارد و يکصد ميليون دلار هزينه به همراه داشته است نقشي اساسي در حمل و جابجايي هزاران هوادار و نيز ورزشکار دارد که روزانه ميان محل‌هاي مختلف اختصاص يافته به رقابت‌هاي گوناگون ورزشي تردد مي‌کنند.

آلودگي هوا در ريو

تجزيه و تحليل داده‌هاي دولتي و همچنين تست مستقل وضعيت آلودگي هوا توسط رويترز نشان مي‌دهد که هواي ريودوژانيرو آلوده تر و مرگبارتر از تصويري است که توسط مقامات دولتي برزيل از اين شهر ارائه شده است. همچنين کيفيت هوا در سطح استاندارد تعيين شده براي بازهاي المپيک که از روز جمعه آغاز مي‌شوند، نيست. هزاران نفر هر ساله در شهر ۱۲ ميليون نفري ريودوژانيرو در اثر آلودگي هوا جانشان را از دست مي‌دهند. پائولو سالديوا آسيب شناس از دانشگاه سائوپائولو در اين باره مي‌گويد: «وضعيت هوا بهتر از شهرهاي آسيايي و برخي شهرهاي آفريقاست اما پايين تر از سطح کيفيت هوا در شهرهاي اروپايي و همچنين برخي شهرهاي پاک تر آمريکاي شمالي است.»بجز آلودگي هوا، دکتر والري‌هاروود، زيست شناس از دانشگاه فلوريداي جنوبي نسبت به آلودگي شديد آب در ريودوژانيرو هشدار داده و از ورزشکاران و گردشگران خواسته است که سر خود را زير آب فرو نبرند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار