کد خبر: ۱۰۳۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
یکی از مراجع تقلید با صدور پیامی شهادت سردار «حاج‌میرزا محمد سلگی» از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس و راوی کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در پیام آیت الله نوری همدانی آمده است: اطلاع یافتم که جانباز سرافراز آقای حاج میرزا سلگی رحمت الله علیه بعد از عمری مجاهدت و صبر و تحمل آثار جانبازی دوران دفاع مقدس و خدمت در عرصه فرهنگی و قلمی به یاران شهیدش پیوست.

در این پیام تصریح شده است:  اینجانب این مصیبت را به یادگاران دفاع مقدس، اهالی متدین و ولایتمدار همدان و بازماندگان آن مرحوم تسلیت عرض کرده و علو مقام برای آن فقید سعید مسئلت می‌کنم.

سردار «حاج میرزا محمد سلگی» از فرماندهان دوران دفاع مقدس امروز پس از سال‌ها تحمل رنج جانبازی بر اثر عوارض شیمیایی ناشی از هشت سال دوران دفاع مقدس به یاران شهیدش پیوست.

حاج میرزا محمد سلگی متولد نخستین روز فروردین ماه سال ۱۳۳۵ از روستای هادی آباد در فاصله ۲۵ کیلومتری شهرستان نهاوند است که سومین فرزند خانواده شیخ علی محمد سلگی است.

کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» داستانی مستند از خاطرات سردار میرزا محمد سلگی فرمانده گردان حضرت ابوالفضل(ع) لشکر ۳۲ انصار الحسین(ع) و جانباز ۷۰ درصد است که با قلم حمید حسام به رشته تحریر درآمده و در سال ۱۳۹۳ توانست جایزه نخست جشنواره جلال آل احمد را از آن خود کند.

کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» روایت جانبازی است که از ابتدای دوران دفاع مقدس حضور فعالانه‌ای داشت. وی از ابتدای سال ۶۲ فرمانده گردان ۱۵۲ حضرت ابوالفضل (ع) لشکر ۳۲ انصارالحسین (ع) بود که در این گردان تا بعد از عملیات کربلای ۵ در سال ۶۵ حضور داشت و به تعبیر سردار شهید «حاج حسین همدانی» نقش او در عملیات مرصاد مغفول ماند.

وی به علت عوارض ناشی از استنشاق گازهای شیمیایی دوران دفاع مقدس و جراحات جانبازی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بهشتی همدان بستری بود که صبح امروز به یاران شهیدش پیوست.مقام معظم رهبری به ایشان لقب شهید زنده داده بودند.

انتهای پیام/2258

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار