کد خبر: ۱۳۴۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
به نقل از ایرنا، سومین نشست کمیته همکاری‌های رسانه‌ای ایران و روسیه به میزبانی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز سه‌شنبه بعدازظهر در تهران برگزار شد. این نشست به دلیل شرایط شیوع کرونا، به‌صورت وبینار و با سخنرانی آنلاین (برخط) شماری از سیاست‌گزاران و مدیران رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه برگزار شد.

سخنگوی وزارت خارجه در این نشست گفت: در شرایطی گردهم آمدیم که جهان در حال تغییر و ویروس کرونا ابعاد مختلف سیاسی و اقتصادی جهان را تحت تاثیر قرار داده است.

سعید خطیب زاده با اشاره به برگزاری نشست مزبور به شیوه وبینار تصریح کرد: همین نشست امروز حاکی از تغییری است که کرونا بر همه پدیده‌ها گذاشته است. در این دنیای در حال تغییر محور شرق از نظر سیاسی و اقتصادی محور مهمی است و تهران و مسکو در این محور نقش مهمی دارند.

وی، توطئه‌های رسانه‌های آمریکا و روابط استراتژیک تهران-مسکو را یادآور شد و افزود: همکاری فکری و رسانه‌ای میان ایران و روسیه برای مقابله با توطئه‌های رسانه‌های آمریکایی مهم است.

سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه اخبار جعلی فضای رسانه‌ای دو کشور را تحت تاثیر قرار داده، خاطرنشان کرد: در بعد دیپلماسی عمومی، تصویر دو کشور برای نخبگان مهم است و وزارت امور خارجه آمادگی دارد با همکاری طرف روس برای تعمیق همکاری‌ها تلاش کند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار