کد خبر: ۲۰۲۲۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴
وزیر ورزش و جوانان که به استناد آمار و اطلاعات منتشره و با توجه به دفعات پاسخگویی به سوالات و مراجعات حضوری به عنوان ' پاسخگوترین' عضو کابینه شناخته می شود، بار دیگر برای برطرف کردن ابهامات و پاسخگویی به سوالات مطرح از سوی نمایندگان مجلس فردا(سه شنبه) به نهاد قانونگذاری کشور فراخوانده شده و این بار در صحن علنی مجلس حضور خواهد یافت.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از ایرنا، حضور محمود گودرزی در صحن علنی مجلس برای پاسخ به سوال نماینده ایلام درحالی انجام می شود که دستگاه متولی امور ورزش کشور در سال قبل از المپیک ریو به عنوان بزرگترین و مهمترین رویداد بین المللی ورزشی،دغدغه های فراوانی از جمله تامین منابع مالی فدراسیون های ورزشی و فراهم کردن زمینه حضور قدرتمند نمایندگان ورزش ایران اسلامی در عرصه جهانی را پیش روی خود دارد و در مقابل مجلس نهم ،ماه های پرکار پایانی خود را سپری می کند و نمایندگان فعلی در خانه ملت در کنار انجام وظیفه نمایندگی فعالیت های خود را برای حضور دوباره در بهارستان، آغاز کرده اند.
وزیر ورزش و جوانان که آخرین عضو کابینه دکتر روحانی در کسب رای اعتماد از مجلس نهم شناخته می شود، در مدت 22 ماهه فعالیت خود به عنوان متولی اصلی امور ورزش و جوانان کشور به همراه معاونان خود با انجام بیش از 3500 دیدار و بالغ بر 700 ملاقات جداگانه با نمایندگان مردم در مجلس سعی بر افزایش تعامل و همکاری با نهاد قانونگذاری کشور داشته اما از سوی برخی از وکلای ملت همچنان از این تعامل اعلام رضایت نمی کنند.
هرچند' سوال' و 'استیضاح' به عنوان یک ابزار نظارتی، حق قانونی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به شمار می رود اما گودرزی به مدد آمار و ارقام در زمره وزیرانی قرار دارد که کمترین سوال و تذکر را از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی دریافت کرده و به بیش از 107 تذکر شفاهی و کتبی پاسخ داده است.
نمایندگان مجلس در 22 ماه گذشته، 95پرسش از وزیر ورزش و جوانان مطرح کرده اند که در 60 مورد آن با پاسخ قانع کننده وزیر، قانع شده و از پیگیری سوال منصرف شدند و 35 مورد نیز همچنان در مرحله پیگیری و ارائه پاسخ لازم قرار دارد.
براساس اعلام وزارت ورزش و جوانان، حدود 9500 نامه از سوی نمایندگان مجلس به این وزارت ارسال شده که به بخش قابل توجهی از آنها پاسخ داده شده است.  
چهره دانشگاهی دولت تدبیر و امید درحالی قرار است فردا با دفاع از عملکرد خود در حوزه ورزش به سوال مجلس پاسخ دهد که مجموعه تحت مدیریت وی برای اهتمام در مقابله با فساد در ورزش و اشاعه ورزش پاک و اخلاقمدار همواره مورد هجوم انتقادهای نادرست و بعضا هدفمند قرار دارد.
مجموعه تحت مدیریت محمود گودرزی در حوزه ورزش و جوانان کشور سعی کرده اند با استفاده از تجربیات و برنامه ریزی راهبردی در ایجاد اصلاح ساختاری در بخش های همگانی، قهرمانی، حرفه ای و اخلاقی علاوه بر فراهم کردن نشاط بین مردم ، ورزش را از حاشیه به متن بیاورند تا ورزش به جایگاه اصل خود بازگردد.
آمار و ارقام و همچنین اطلاعات منتشر شده از عملکرد وزارت ورزش و جوانان دولت یازدهم نشان می دهد که گودرزی طی مدت 22 ماه از فعالیت خود در این وزرات خانه برای بهبود و ارتقاء نظام ارزش گذاری در نهادهای ورزشی، ترویج اصول اخلاقی در ورزش در چارچوب گفتمان نظام اسلامی، توسعه نظام جامع اخلاق حرفه ای ورزش، توجه به رفع موانع قانونی و ساختاری استقرار اخلاق بر اساس اصول عدالت و انصاف و تلاش در زمینه مبارزه با فسادها و ناهنجاری های اخلاقی سازمان یافته، راهبردهای اساسی را تدوین و به اجرا درآورده است .
ورزش روزهای پرحاشیه خود را در حالی پشت سر می گذارد که مسوولین ورزشی کشور هم تلاش دارند تا با ایجاد محیط آرام ورزشی زمینه حضور موفق ورزشکاران در مجامع بین المللی را فراهم کنند که این به تعامل بیشتر وکلای ملت در مسیر توسعه ورزش نیاز دارد.  
در همین زمینه حسین گروسی نماینده مجلس شورای اسلامی درخصوص عملکرد وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه طرح سوال از سوی نمایندگان حق قانونی مجلس بوده و هدف اصلی آن کمک به توسعه ورزش کشور است، عملکرد گودرزی را قابل دفاع دانست.
عضو فراکسیون ورزش مجلس افزود: خوشبختانه وزیر این وزارتخانه از جنس ورزش بوده و در مدت مدیریت خود توانسته است با وجود برخی مشکلات در تحقق اهداف ورزش کشور به ویژه مقابله با فساد به شیوه قانونمند مدیریت کند و محیط ورزش را به سمت سالم سازی پیش ببرد.
نماینده شهریار و شهرقدس در مجلس شورای اسلامی ،تصریح کرد: انتظار می رود با توجه به در پیش بودن رویداد بین المللی ورزشی تعامل بین مجلس و دولت بویژه دستگاه متولی ورزش کشور بیشتر شود تا این همکاری و تعامل به موفقیت بیشتر ورزشکاران ما در عرصه های بین المللی منجر شود هر چند که نمایندگان هم به دنبال کمک به حوزه ورزش هستند.
لاله افتخاری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی هم گفت:پرسش نمایندگان از مسوولان حق قانونی است اما نمایندگان ملت هم تا جایی که می توانند با این وزارت خانه با توجه به در پیش بودن رویداد هایی ورزشی بین المللی از جمله المپیک 2016 ریو همراهی کنند .
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: ما معتقدیم که در پیش برد امور و توسعه ورزش کشور باید به این حوزه کمک کنیم.

برچسب ها: وزیر ، ملت ، مجلس
نام:
ایمیل:
* نظر: