کد خبر: ۲۱۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹
روزنامه تجارت- اشکان خسروپور؛ هنوز هیچ فروشگاه حامی مشخص نشده است و ما امیدواریم در جلسه ای با وزیر صنعت ، پیشنهادهای خود را در این زمینه ارائه کنیم. طحان پور خاطرنشان کرد: واحدهای صنفی برای ارائه خدمات و محصولات درجه یک از دولت حمایت خواهند کرد.
همین چند هفته پیش بود که،‌ رییس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی تهران از لزوم فروش لوازم خانگی ایرانی خبر داده و گفته بود، باید برای فروش کالاهای ایرانی فکری کرد.همین چند هفته پیش بود که،‌ رییس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی تهران از لزوم فروش لوازم خانگی ایرانی خبر داده و گفته بود، باید برای فروش کالاهای ایرانی فکری کرد.
مهمین چند هفته پیش بود که،‌ رییس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی تهران از لزوم فروش لوازم خانگی ایرانی خبر داده و گفته بود، باید برای فروش کالاهای ایرانی فکری کرد.حمد طحان‌پور اکنون چند روز پس از اعلام رسمی اعطای وام بلندمدت ده میلیونی به کسانی که خریدار کالای خانگی ایرانی باشند، می‌گوید: امیدواریم وام ۱۰ میلیونی کالا که قرار است پرداخت شود در چرخه تولید وارد و کالاهای با کیفیت داخلی خریداری شود.
وی در گفت‌وگویش با خبرگزاری صدا و سمیا تاکید کرده که، حمایت از تولید داخلی تنها در صورتی محقق می‌شود که مردم هم به کالای ایرانی اعتماد کنند. در عین‌حال، تولیدکنندگان هم باید به فکر ارایه کالاهای باکیفیت و ارائه‌ خدمات پس از فروش باشند تا اعتماد مردم جلب شود.
وی افزود: در ارائه کالا به مردم نگاهمان با انجمن تولیدکنندگان متفاوت است و به اعتقاد ما نکته مهمی که باید به آن توجه شود ارائه کالاهای با کیفیت درجه یک به مردم است.
وی با اشاره به اینکه اگر بازهم به مردم کالاهای بی کیفیت بدهیم باید فاتحه تولید را خواند، گفت: تمام تلاش را برای مثبت کردن دید مردم به کالاهای ایرانی به کار می بریم و این اقدام فقط در صورتی میسر است که تمامی دستگاه‌های دولتی و اصناف همراهی کنند.
رئیس اتحادیه لوازم خانگی افزود: متاسفانه در دولت قبلی به هر تولیدی مجوز داده شده است و درحال حاضر فقط تولیدی باقی می‌ماند که ریشه داشته باشد و کالای با کیفیت ارائه دهد.طحان پور با اشاره به اینکه با وام ده میلیونی مردم می‌توانند هفت کالای با کیفیت داخلی خریداری کنند، گفت: تلویزیون ۳۲ اینچ ال.ای.دی، لباسشویی تمام اتوماتیک، پلوپز، اجاق گاز پنج شعله، یخچال فریزر دوقلو و جاروبرقی از جمله مواردی است که با این وام می‌توانند خریداری کنند.
وی درباره فروشگاه‌های ارائه کننده این کالاها گفت: هنوز هیچ فروشگاه حامی مشخص نشده است و ما امیدواریم در جلسه ای با وزیر صنعت ، پیشنهادهای خود را در این زمینه ارائه کنیم.
طحان پور خاطرنشان کرد: واحدهای صنفی برای ارائه خدمات و محصولات درجه یک از دولت حمایت خواهند کرد.
یارانه 200 میلیاردی برای بخش تولید
در همین رابطه‌، وزیر صنعت، معدن و تجارت  روز گذشته در جمع خبرنگاران از لزوم تحریک تقاضای مشتریان خبر داد و گفت: صنایع خودرو، لوازم خانگی و مصالح ساختمانی در بحث تحریک تقاضا دارای اولویت هستند و ۲۰۰ میلیارد یارانه تولید با اولویت صنایع صادراتی، صنایع کوچک و متوسط هزینه خواهد شد.
این‌طور که،‌ محمدرضا نعمت‌زاده در حاشیه امضای قرار‌داد احداث کارخانه تولید الیاف شیشه و تفاهم‌نامه توسعه صنایع کامپوزیت با یک هیات تجاری چینی گفته، تحریک تقاضا اگر به سرعت انجام شود تاثیر‌گذار است. وی اظهار کرد: در حال حاضر بسیاری از مردم می‌خواهند خرید کنند اما امکان پرداخت نقدی قیمت محصول را ندارند که براساس این طرح هماهنگ شده تسهیلات با نرخ مناسب در اختیار آنها قرار گیرد که امیدواریم بانک مرکزی هرچه زودتر طرح خود را در این زمینه اعلام کرده تا قابل استفاده باشد.وی همچنین با اشاره به صنایع اولویت‌دار برای تحریک تقاضا در این طرح خاطر نشان کرد: علاوه بر لوازم خانگی و خودرو برخی صنایع مواد اولیه بخش مسکن را تولید می‌کنند که در مدت اخیر به دلیل رکود در بخش مسکن و برخی مشکلات امنیتی ایجاد شده در کشورهایی مثل عراق و به تبع آن کاهش صادرات دچار مشکل شده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: بنابراین مصالح ساختمانی جزو این اولویت‌هاست که کالاهای زیادی از جمله سیمان، فولاد، کاشی و سرامیک و … را در بر می‌گیرد.
به گفته نعمت‌زاده این محصولات به صورت خرید دین انجام می‌شود که تولید‌کننده هم می‌تواند نسبت به موجودی محصولات خود تسهیلات دریافت کند یا این‌که محصول خود را به صورت اقساط بفروشد و بانک‌ها به صورت خرید دین، پول نقد در اختیار آنها قرار دهند.
وی همچنین درباره‌ ۲۰۰ میلیاردی که قرار است در هفته جاری به عنوان یارانه تولید به بخش صنعت داده شود، اظهار کرد: این مبلغ مربوط به تصمیمی است که قبلا گرفته شده و در جهت یارانه تولید برای کمک به نرخ سود تسهیلات بانکی پرداخت می‌شود که بیشتر در مورد صنایع صادراتی و کوچک و متوسط استفاده خواهد شد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره برنامه وزارت صنعت برای ارتقای کیفی خودروسازان داخلی نیز ادامه داد: خودروسازان و همه صنایع برای ارتقای کیفی برنامه مستمر دارند و با توجه به رقابتی که وجود دارد تلاش خود را برای ارتقای کیفیت انجام می‌دهند.
نعمت‌زاده افزود: از سوی دیگر شاخص‌هایی که اندازه‌گیری می‌شود حاکی از آن است که وضعیت کیفی رو به بهبود است در نهایت آنچه که مسلم است این است که خودرو بنابر استاندارد‌های ملی ساخته می‌شود، هرچند که خودروسازان می‌توانند کیفیت خود را به بیش از استاندارد‌ها نیز افزایش دهند.
وی ادامه داد: برای مثال در مورد بحث آلاینده‌ها تا سال گذشته موتور خودروهای داخلی براساس بنزین یورو ۲ تولید می‌شد، چراکه میزان بنزین یورو ۴ در کشور به میزان کافی نبود، اما پس از تامین بنزین یورو ۴ تولید خودروها براساس این بنزین صورت گرفت.
به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت خودروسازان آمادگی دارند در صورتی که بنزین‌های یورو۵ و یورو ۶ توسط پالایشگاه‌های داخلی تامین شوند نسبت به تولید خودروها براین اساس اقدام کنند.


برچسب ها: تجارت ، وام ، وزیرصنعت
نام:
ایمیل:
* نظر: