کد خبر: ۵۸۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶
دو داروی جدید برای پیشگیری و درمان بیماری‌های قلبی و هپاتیت سی که به همت متخصصان ایرانی تولیدشده است، امروز با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بیمارستان شریعتی معرفی و رونمایی شدند.
معرفی داروی پیشگیری و درمان بیماری‌های قلبی-عروقی تولیدشده در گروه دارویی برکت
         
طی مراسمی در بیمارستان شریعتی تهران، داروی «پلی‌پیل» (Polypill) برای پیشگیری و درمان بیماری‌های قلبی- عروقی و داروی سووداک برای پیشگیری و درمان بیماری هپاتیت سی معرفی شد.

داروی پلی‌پیل برای پیشگیری و درمان بیماری‌های قلبی-عروقی و پیشگیری از سکته با سرمایه‌گذاری 20 میلیارد تومانی گروه دارویی برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به دست متخصصان داخلی در ایران تولید و وارد بازار شده است.

داروی سووداک نیز با همکاری مرکز تحقیقات گوارش و کبد بیمارستان شریعتی و شرکت‌های دارویی داخلی پس از 5 سال کار تحقیقاتی در ایران به سرانجام رسید و به گفته‌ی رضا ملک‌زاده رییس مرکز تحقیقات گوارش و کبد این بیمارستان تولید این دارو در سطح بین‌المللی و مقالات نشریات معتبر جهانی مورد توجه قرار گرفته و می‌تواند در کنترل بیماری هپاتیت سی نقش مهمی ایفا کند.

دکتر سیدحسن هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم معرفی این دو دارو اظهار داشت: داروی سووداک یک داروی ترکیبی و بسیار اثربخش است که مدعی هستند می‌تواند با هزینه‌ای کم‌تر از یک دهم معادل خارجی، هپاتیت سی را از بین ببرد.


وزیر بهداشت افزود: داروی پلی‌پیل نیز یک داروی اثربخش برای پیشگیری از سکته‌های قلبی و عروقی است که دکتر ملک‌زاده سال‌هاست از آن استفاده می‌کند و مصرف آن را به بنده نیز پیشنهاد داد، اما به صورت جسته و گریخته مصرف کردم اما می‌دانم که در وزارت بهداشت، خیلی افراد به دلیل اثربخشی، از این دارو استفاده می‌کنند.

دکتر هاشمی گفت: برای داروهایی که امروز معرفی شد، بیش از 10 سال تلاش و صبوری شده و امیدوارم که بیمه‌ها نیز از آن‌ها حمایت کرده و پوشش مناسبی برای نیازمندان فراهم کنند.

از مهم‌ترین دستاوردهای گروه دارویی برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، می‌توان به ایجاد شهرک 200 هکتاری صنعتی- دارویی برکت، به عنوان نمادي از خودكفايي صنعت داروسازی کشور، کاهش وابستگی به خارج از کشور، تمرکز بر اقتصاد مقاومتی، تكيه بر دانش بومی و بهره‌گیری از نخبگان و مردمی¬سازی اقتصاد اشاره کرد که موجب ارتقای کیفیت داروها و توسعه‌ی تولید داروهای با فناوری پیشرفته و با قیمت مناسب و حتی افزایش صادرات شده است.

«سلول درمانی» با تولید پنج فرآورده برای معالجه‌ی بیماری‌های قلبی، آرتروز زانو و پوست، پروژه‌ی تولید «داروهای پپتیدی» برای استفاده در درمان بیماری‌های صعب‌العلاج مانند اِم‌اِس، بیماری‌های خونی و سرطان، پروژه‌ی «واحد تحقیق و توسعه و فرآوری گیاهان دارویی»، به منظور استفاده از ظرفیت‌های متنوع کشور و جلوگیری از خام فروشی و ورود به بازارهای جهانی، هم‌چنین باغ موزه‌ی طب ایرانی – اسلامی برای تأکید بر نقش دانشمندان ایرانی در شکوفایی علم طب و پروژه‌هاي «جامدات و نیمه‌جامدات» برای افزایش تولید محصولات مختلف دارویی، از دیگر دستاوردهای ارزشمند گروه دارویی برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به شمار می‌رود.
نام:
ایمیل:
* نظر: