کد خبر: ۸۸۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳
در نبود و فیلتر تلگرام و پیام رسان های خارجی پیام‌رسان‌های داخلی با قابلیت‌های برتر ارتباطی و تبادل اطلاعات می‌توانند نیازهای مخاطبان ایرانی را به خوبی برطرف سازند.

بهترین پیام‌رسان‌های ایرانی را بشناسید

در جهان امروز مردم در سراسر دنیا به سمت استفاده از نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های اینترنتی روی آورده‌اند. در واقع میلیون‌ها کاربر در طول شبانه‌روز از این برنامه‌ها استفاده‌های گوناگون می‌کنند. در این میان پیام‌رسان‌های نقش عمده‌ای را در ارتباط کاربران باهم‌ ایفا می‌کنند.


بیشتر بخوانید: معرفی بهترین اپلیکیشن‌های مسیریاب‌ ایرانی


 شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها، امروزه بیش از سایر نرم‌افزارهای مختلف موبایلی در جهان محبوبیت دارند. کاربران در کشورهای مختلف جهان همه روزه برای هرگونه ارتباط از قبیل ارسال و دریافت پیام و تماس صوتی و تصویری از پیام‌رسان‌ها استفاده می‌کنند. البته به غیر از موارد ارتباطی گفته شده هر لحظه حجم زیادی از اطلاعات در پیام‌رسان‌های مختلف جا به جا می‌شود. 

چنین استقبال گسترده‌ای از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان سبب شده توسعه‌دهندگان و سازندگان این نرم‌افزارها قابلیت‌های زیادی در آن‌ها به وجود بیاورند. دست‌اندرکاران این برنامه‌ها در تلاش هستند تا با ویژگی‌های خاص پیام‌رسان خود کاربران بیشتری را جذب کرده و سهم عمده‌ای از مخاطبان این دسته از برنامه‌های موبایلی را نصیب خود کنند. 

پیام‌رسان‌های ایرانی را بیشتر بشناسید

مهندسان و برنامه‌نویسان ایرانی نیز همگام با مطرح‌ترین شرکت‌های فناوری در جهان توانسته‌اند در حوزه اپلیکیشن‌های تلفن همراه عملکردی چشمگیر را از خود نشان داده و با تولیدات خود، نرم‌افزارهای ایرانی را به عنوان رقیبی قدرتمند برای نمونه‌های مشابه خارجی معرفی کنند. شاید بتوان گفت در بین اپلیکیشن‌های مختلف داخلی، پیام‌رسان‌ها بیش از سایر برنامه‌های موبایلی توجه کاربران ایرانی را به سمت خود جلب کرده است. در ادامه این گزارش تعدادی از پرمخاطب‌ترین پیام‌رسان‌های ایرانی را به شما معرفی می‌کنیم:

معرفی تعدادی از بهترین پیام‌رسان‌های ایرانی +تصاویر۱- پیام‌رسان ایرانی بله

اپلیکیشن بله یک پیام‌رسان کاملا ایرانی بوده که به خوبی قادر به انتقال پیام‌های صوتی، تصویری و نوشتاری است. توسعه‌دهندگان این اپلیکیشن در توصیف آن گفتند: "با بله دیگر در فضای مجازی و بین هزاران پیام‌رسان مختلف سرگردان نباشید. در این برنامه به راحتی می‌توانید با دوستان خود در ارتباط باشید و هرگونه اطلاعات مورد نظر خود را برای آن‌ها ارسال کنید."

معرفی تعدادی از بهترین پیام‌رسان‌های ایرانی

به طور کلی می‌توان خدمات پیام‌رسان بله را می‌توان به سه دسته مالی، پیام‌رسان و تعاملی تقسیم کرد. بخش پیام‌رسانی این اپلیکیشن دارای قسمت‌های مختلفی نظیر گفت‌وگوی فردی و گروهی و ارسال و دریافت پیام است. کاربران از این طریق می‌توانند به خوبی باهم ارتباط داشته باشند. یکی از مزیت‌های مهم این پیام‌رسان پرداخت‌های مالی و انتقال پول درون اپلیکیشن است. 

معرفی تعدادی از بهترین پیام‌رسان‌های ایرانی

در بله می‌توان عملیات‌هایی نظیر انتقال پول، درخواست پول، پرداخت قبوض مختلف و خرید شارژ را انجام داد. در بخش تعاملی ارتباط گسترده با خدمات دهندگان مختلف، در بستری باز و قدرتمند. امکان به کارگیری دستیارهای هوشمند (Bot) و انواع واسط‌های برنامه‌نویسی (API) کارآمد و متنوع (برای زبان‌های گوناگون) به کارگیری می‌شوند.


معرفی تعدادی از بهترین پیام‌رسان‌های ایرانی

۲معرفی تعدادی از بهترین پیام‌رسان‌های ایرانی +تصاویر- پیام‌رسان گپ

پیام‌رسان ایرانی گپ با توانایی و قابلیت‌های مناسب ارتباطی خود به سرعت توانست در بین مخاطبان شناخته شود و به طرز چشمگیری در مدت زمانی کوتاه تعداد کاربران آن افزایش یابد. اپلیکیشن گپ در تمامی فروشگاه‌های مجازی تلفن همراه موجود و به صورت کاملا رایگان قابل دانلود و نصب است. سازندگان این پیام‌رسان آن را با هر دو سیستم عامل اندروید و iOS هماهنگ کرده‌اند. 

معرفی تعدادی از بهترین پیام‌رسان‌های ایرانی

این اپلیکشین خدمات متنوعی و گسترده‌ای را به کاربران خود ارائه می‌دهد. از سرویس‌های موجود در گپ می‌توان موقعیت مکانی دقیق(مبتنی بر GPS و شبکه اینترنت)، موقعیت مکانی تقریبی(مبتنی بر شبکه اینترنت)، تغییر تنظیمات صوتی، ممانعت از به خواب رفتن دستگاه، تغییر یا حذف محتویات کارت حافظه، اصلاح مخاطبین شما، دسترسی کامل به اینترنت، ضبط صدا، اجرا شدن در هنگام راه‌اندازی و کنترل لرزش اشاره کرد.


معرفی تعدادی از بهترین پیام‌رسان‌های ایرانی

۳معرفی تعدادی از بهترین پیام‌رسان‌های ایرانی +تصاویر- پیام‌رسان ایتا

طراحان و سازندگان پیام‌رسان ایتا از همان ابتدای پروژه ساخت اپلیکیشنی کاملا ایرانی، آن را با هدف رسیدن به جایگاه‌ برتر در بین مخاطبان ایرانی طراحی کردند. این پیام‌رسان به دلیل داشتن محیطی جذاب و ویژگی‌های نرم‌افزاری مناسب توانست نظر مخاطبان ایرانی را به خوبی به سمت خود جذب کند و در مدت کوتاهی از مرز یک میلیون دانلود در فروشگاه مجازی بازار بگذرد. 

معرفی تعدادی از بهترین پیام‌رسان‌های ایرانی

این پیام‌رسان نیز هماهنگ با دیگر اپلیکیشن‌های بومی کشورمان از توانایی‌های قابل توجهی برخوردار است که از جمله این توانایی‌ها می‌توان به اجرا شدن در هنگام راه‌اندازی، خواندن وضعیت تلفن و شناسه، ترسیم روی برنامه‌های دیگر، کنترل لرزش، ایجاد حساب‌ها و تنظیم گذرواژ‌ه‌ها، تغییر وضعیت همگام‌سازی بین فعال و غیرفعال، خواندن مخاطبین شما و یافتن حساب‌ها در دستگاه اشاره کرد.


معرفی تعدادی از بهترین پیام‌رسان‌های ایرانی

۴معرفی تعدادی از بهترین پیام‌رسان‌های ایرانی +تصاویر- پیام‌رسان آی‌گپ

پیام‌رسان ایرانی آی‌گپ یک پیام‌رسان متن‌ باز(open source) مخصوص تلفن‌های همراه هوشمند و رایانه‌های شخصی است. کاربران آی‌گپ به راحتی می‌توانند در این پیام‌رسان به تبادل پیام‌های متنی، عکس، ویدئو و موسیقی و … بپردازند. خدماتی مانند سیستم کارت به کارت، کیف پول دیجیتال، سیستم هواشناسی پیشرفته، استعلام قبوض و پرداخت، دارای دکتر و مشاورین تغذیه و… در آی‌گپ ارائه می‌شود.

معرفی تعدادی از بهترین پیام‌رسان‌های ایرانی

دست‌اندرکاران این نرم‌افزار برای حفظ امنیت کاربران خود  لایه‌های محافظتی متعددی ایجاد کرده‌اند. آی‌گپ امنیت همه کاربران را تضمین کرده و از همه خواسته است تا با خیال راحت به گفتگو و تبادل اطلاعات در این پیام‌رسان بپردازند.


معرفی تعدادی از بهترین پیام‌رسان‌های ایرانی

۵معرفی تعدادی از بهترین پیام‌رسان‌های ایرانی +تصاویر- پیام‌رسان سروش

برخی از بررسی‌ها نشان می‌دهد که اپلیکیشن سروش پرمخاطب‌ترین پیام‌رسان ایرانی است و با توجه به گرایش بسیاری از رسانه‌ها و مسئولان کشور به سمت استفاده از آن، تعداد قابل توجهی از کاربرانی ایرانی نیز تصمیم گرفتند به سروش بپیوندند. این پیام‌رسان، سرویس‌های مختلفی را به کاربران ارئه می‌دهد.

معرفی تعدادی از بهترین پیام‌رسان‌های ایرانی

تعدادی از خدمات پیام‌رسان سروش به شرح ذیل است:
دسترسی سرویس بر بستر وب گوگل، مرتبط‌ سازی با دستگاه‌های بلوتوث، دوربین، موقعیت مکانی تقریبی (مبتنی بر شبکه)، موقعیت مکانی دقیق (مبتنی بر GPS و شبکه)، تغییر وضعیت همگام‌سازی بین فعال و غیرفعال، افزودن یا حذف حساب‌ها، یافتن حساب‌ها در دستگاه، تغییر تنظیمات صوتی، ممانعت از به خواب رفتن دستگاه، اجرا شدن در هنگام راه‌اندازی، دسترسی کامل به اینترنت. 

اپلیکیشن‌های معرفی شده در بالا تنها تعدادی از پیام‌رسان‌های ایرانی بودند که توانسته جایگاه مناسبی را در بین کاربران کشورمان به دست آورند. بدون شک حمایت مسئولان و کاربران ایرانی از پیام‌رسان‌های بومی بستر مناسب برای پیشرفت و ارتقاء این اپلیکیشن‌ها را فراهم می‌سازد. گرایش مخاطبین ایرانی به سمت پیام‌رسان‌‌های داخلی، موجب می‌شود کشورهای بیگانه امکان دسترسی به حریم شخصی کاربران ایرانی را نداشته و به طور کلی امنیت شبکه در داخل کشورمان افزایش یابد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار