کد خبر: ۹۱۴۵۹
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰
تکنولوژی‌ هوشمند، آینده خانه هوشمند را زیر و رو کرده و طیف وسیعی از امکانات شگفت انگیز را وارد این خانه ها می‌کند. هرچه زندگی ما شلوغ‌تر می شود، دستگاه های خانگی هوشمند نیز بیشتر و موثرتر کنترل، راحتی و آسایش را برای ما به ارمغان می آورند.

آینده خانه هوشمند، آشنایی با آینده پیش‌رو خانه‌های هوشمند

تکنولوژی‌ هوشمند، آینده خانه هوشمند را زیر و رو کرده و طیف وسیعی از امکانات شگفت انگیز را وارد این خانه ها می‌کند. هرچه زندگی ما شلوغ‌تر می شود، دستگاه های خانگی هوشمند نیز بیشتر و موثرتر کنترل، راحتی و آسایش را برای ما به ارمغان می آورند. زیرا در عمل، همین دستگاه ها در انجام بسیاری از کارهای روزمره به ما یاری میرسانند و حتی در مواقعی بدون دخالت ما برخی کارها را برایمان انجام می‌دهند .

تقاضای انسان‌ها برای داشتن خانه هوشمند روز به روز در حال افزایش است

تکنولوژی هوشمند و فناوری های بکار رفته در خانه های امروزی برای مردم چند دهه پیش افسانه بود و آن ها حتی در فیلم هایشان تصور نمیکردند که خانه های ما تا این حد پیشرفت کنند. همین واقعیت را احتمالا چند دهه دیگر آیندگان درباره ما می‌گویند و تکنولوژی های هوشمند خود را به رخ ما خواهند کشید. با توجه به این که بسیاری از مصرف کنندگان به دنبال راحتی، امنیت، راحتی و کارآیی بیشتر هستند، جای تعجب نیست که تخمین ها در حوزه فناوری خانه های هوشمند پیش بینی می کند که تا پایان سال 2020 بیش از 21 میلیارد دستگاه خانه هوشمند قابل استفاده باشند.

فناوری آینده چگونه می تواند خانه هوشمند را تحت تأثیر قرار دهد؟

اینترنت اشیاء تازه شروع شده است. در سال های آینده، دستگاه های خانگی هوشمند جدید از نظر تعداد و تنوع بسیار زیاد می شوند. همه اشیاء و لوازم اطراف شما به اینترنت متصل می‌شوند و با برنامه‌های خانگی هوشمند و تلفن‌های همراه قابل کنترل خواهند شد.

  • فناوری خانه هوشمند آینده، شامل سیستم‌های گرمایشی-سرمایشی و روشنایی خواهد بود که می‌تواند وقتی شما خانه هستید دمای مد نظری که شما ترجیح می‌دهید را هر لحظه تنظیم کند و به هر روشی که ممکن است باعث بهینه سازی مصرف انرژی خواهد شد.
  • در آینده می‌توانید قبل از اینکه به خانه بیایید تنها با فشردن یک دکمه روی گوشی هوشمند خود ماشین های شستشو را روشن کنید، به جارو برقی دستور دهید که خانه را پیش از وارد شدن به خانه برق بی اندازد.
  • یخچال‌ها از شما دستور میگیرند و آب، غذا و هرچیزی که در آن ها وجود دارد را به صورت هوشمند تقدیم شما میکنند.
  • و ....

در آینده همه از دستیار صوتی استفاده می‌کنند

مردم با فرمان‌های صوتی از صدا برای کنترل دستگاه‌های مختلف اطرافشان استفاده میکنند. اغلب افراد دستیار صوتی هوشمند را دوست خواهند داشت. زیرا این دستیارها یک سیستم یکپارچه بی سیم و بدون چشم هستند. دیگر لازم نیست یک رابط را جستجو یا لمس کنید. و برای کسانی که تایپ نمی کنند، فرمان صوتی بهترین نعمت ممکن است. دستگاه ها باهوش تر می شوند بنابراین دیگر لازم نیست سوئیچ را فعال کنید تا آنها روشن شوند بلکه فقط با یک کلمه میتوانید دستور انجام بسیاری از کارها را از طریق دستیار صوتی هوشمند صادر کنید.

  • تصور کنید که در حال پخت و پز هستید و دستانتان تا مچ در خمیر است. دیگر نیازی نیست تا دست های خود را بشیویید. تنها کافی است به فِر خود بگویید روشن شود و درب خود را باز کند.
  • چراغ‌ها را با یک کلمه روشن می‌کنید. قبل از اینکه بخواهید وارد حمام شوید با یک جمله تمام تکنولوژی های حمام را فعال میکنید.
  • دیگر به دنبال کنترل تلوزیون نمیگردید و به راحتی با کمک همین دستیار صوتی آن را روشن کرده و کنترل میکنید.

خانه های هوشمند خود را با عادات و روزمرگی شما تطابق میدهند

در آینده سنسور هوشمند در صدها وسیله که در اطراف شما هستند تعبیه میشوند. این سخت افزارها که از نرم افزارهایی با هوش مصنوعی تبعیت میکنند بسیار باهوش هستند. به مرور زمان با قرار گرفتن در خانه هوشمند شما تمام داده ها از مهم ترین ها تا ناچیزترین اطلاعات را گردآوری و تجزیه و تحلیل میکنند. آن ها قادرند عادت های شما را شناسایی کرده و بر اساس عادات شما همه چیز را تنظیم کنند.

دستیاران خانه هوشمند صاحبان خانه را سالم تر نگه می دارند

با کمک فناوری های جدیدی که قرار است در خانه های هوشمند آینده، ارتقاء پیدا کنند، ایمنی، آسایش و رفاه افراد خانواده بیشتر میشود. برخی از برنامه‌های امیدوارکننده که خانه های هوشمند آینده در اختیار سلامتی ما قرار میدهند میتوانند مشابه موارد زیر باشند:

کلید هوشمند: ظاهر کلید هوشمند مثل همان کلیدهای قدیمی است اما کمی شکیل تر و مدرن تر. این کلیدها تاچ هستند و با لمس انگشت کار می کنند و از نظر عملکرد، ویژگی های پیشرفته ای دارند که در افزایش رفاه در خانه بسیار موثرند. نصب آنها بیشتر از چند دقیقه طول نمی کشد و می توان آنها را در جای همان کلیدهای قبلی و قدیمی نصب کرد.

دستگاه های سنجش عملکرد جسمی: این دستگاه ها می توانند عملکردهای حیاتی شما از جمله ضربان قلب و دمای بدن را کنترل کنند. تیم پزشکی یا مربیان می توانند شما را در حین ورزش ردیابی کنند تا بر تلاش و شمارش کالری‌تان نظارت کند. برای مبتلایان به مشکلات سلامتی، دستگاه های هوشمند، احتمالاً به ایمپلنت هایی متصل هستند که می توانند اکسیژن یا گلوکز موجود در خون را کنترل کنند.

تخت‌خواب هوشمند و مانیتور خواب: تختخواب های هوشمند به شما در داشتن یک خواب سالم شبانه کمک می کنند. چنین تختخواب هایی می توانند تنفس، ضربان قلب و استراحت شما را ردیابی کنند. آنها حتی می توانند به شما در بیدار شدن کمک کنند.

توالت‌های هوشمند: توالت‌های هوشمند با جمع آوری نمونه های مدفوع و ادرار به طور مرتب، می توانند عفونت ها یا بیماری‌های جدی مانند سرطان را زود تشخیص دهند. آنها می توانند به مبتلایان بیماری های مزمنی مانند دیابت کمک کنند که شرایط خود را بهتر مدیریت کنند.

حفظ سلامت عاطفی در آینده خانه هوشمند : تعدادی از فناوری ها در زمینه هوش مصنوعی با دریافت داده هایی مثل تن صدا، حالات صورت، الگوهای گفتار و رفتار و شاخصه های بیومتریک به شخص اطلاع میدهند که در چه وضعیتی قرار دارد. برای مبتلایان به اوتیسم، این برنامه ها می تواند به افراد در تعامل بهتر با دیگران کمک کند.(خانه هوشمند برای کودکان اوتیسمی بسیار بسیار مفید است)

خانه های هوشمند اطلاف انرژی را کاهش میدهند

در آینده خانه هوشمند از محاسبه قدرت و داده ها برای به روشی جامع استفاده می کند. از بسته شدن پرده ها هنگام رسیدن خورشید به پنجره خاصی تا خنک کردن و گرما بخشیدن به بخش خاصی از خانه، سیستم های هوشمند می توانند ضمن افزایش راحتی شما، مصرف انرژی را به حداقل برسانند. آنها پول، سرمایه و در آمد شما را پس انداز میکنند.

خداحافظ کابل های دست و پا گیر شارژ!

اینکه شارژ گوشی یا لپ تاپ تمام شود بدترین اتفاق ممکن است. باید چند ساعت آن‌ها را با کابل به برق متصل کرد تا شارژ شده و از نو از این وسایل استفاده کرد. احتمالا تا زمانی که شارژ شوند نتوان به درستی از آن ها استفاه کرد و یا با خود به بیرون برد. اما در آینده دیگر خبری از کابل های شارژ نخواهد بود. اکثر دستگاه ها به صورت بیسیم طراحی و تولید می‌شوند و  به صورت بی سیم هم شارژ می‌شوند. و حتی دستگاه هایی مانند اتو، جارو برقی، یخچال و ... که به برق ثابت نیاز دارند بدون دردسر شارژ می شوند.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: