کد خبر: ۹۱۷۶۱
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴
تبریز هر ساله میزبان گردشگران زیادی از داخل و خارج کشور است. دلیل آن هم ساده‌است. تبریز آنقدر جاذبه و تاریخ دارد که با کمی فکر، به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی برای مقصد هر سفری انتخاب شود.

فاصله تبریز تهران با اتوبوس چند ساعت است؟ مسیر چگونه است؟

تبریز هر ساله میزبان گردشگران زیادی از داخل و خارج کشور است. دلیل آن هم ساده‌است. تبریز آنقدر جاذبه و تاریخ دارد که با کمی فکر، به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی برای مقصد هر سفری انتخاب شود. جاذبه‌های این شهر همچون کاخ و موزه‌‌ی شهرداری، بازار فرش، خانه مشروطه، ائل‌گلی تبریز، جنگل ارسباران، خانه علی مسیو، پارک ملی کنتال، مسجد کبود، موزه آذربایجان، برج یانقین، ارگ علیشاه، مقبره‌الشعرا و بسیاری دیگر، دلِ هر گردشگری را می‌برد و برای یک بار هم که شده در طول زندگی، علاقه‌مند این می‌شود که خرید بلیط اتوبوس تبریز تهران و تهران تبریز را در اولویت کارها قرار داده و به تبریز سفر کند تا یک تاریخ حقیقی را از نزدیک بنگرد.

برای رسیدن به تبریز می‌توانید با ماشین خود مسیر جاده را آغاز کنید، در غیر این‌صورت سه راه پیش روی شماست. یک: هواپیما. دو: قطار. سه: اتوبوس. در این مطلب می‌خواهیم چگونگی سفر به تبریز با اتوبوس را شرح دهیم و از مسیر برای شما بگوییم. چرا که اتوبوس‌های این مسیر به شدت مورد اقبال قرار می‌گیرند و یکی از دلایل اصلی آن می‌تواند قیمت پایین اتوبوس در مقایسه با قطار و هواپیما و در دسترس بودن آن در هر ساعتی از شبانه روز باشد.

چگونه با اتوبوس از تهران به تبریز برویم؟

برای خرید بلیط اتوبوس تبریز تهران و تهران تبریز دو راه پیش روی شماست. خرید حضوری و خرید غیر حضوری. در روش خرید حضوری شما باید به یکی از شرکت‌های مسافربری و یا پایانه‌های جنوب، بیهقی و یا غرب مراجعه کنید و نسبت به خرید بلیط اتوبوس تبریز تهران و بالعکس اقدام کنید. اما مسلما چنین نحوه‌ خریدی وقت زیادی از شما می‌گیرد. علاوه بر آن بد نیست شما قبل از مراجعه حضوری و خرید، قیمت بلیط اتوبوس تبریز تهران را در جایی بتوانید ببینید. در نتیجه به روش دوم می‌رسیم که خرید بلیط به صورت آنلاین و اینترنتی‌ است. کافی‌ست گوشی و یا لپ‌تاپ داشته باشید و از طریق کارت بانکی خود بلیط خود را انتخاب کرده و وجه آن را با کارت بانکی متصل به شبکه شتاب پرداخت کنید. قیمت بلیط اتوبوس تبریز تهران از 52 هزار تومان تا 70 هزار تومان متغیر است و این تفاوت قیمت بلیط اتوبوس تبریز تهران به دلیل امکانات متفاوتی ‌است که هر اتوبوس و شرکت حمل و نقلی برای شما در نظر گرفته ‌است و گاها شرکت‌ها روی بلیط‌ها تخفیف نیز ارائه می‌دهند. علاوه بر آن نوع اتوبوس هم در این بین اهمیت زیادی پیدا می‌کند. بسته به نوع اتوبوس، یعنی وی‌آی‌پی بودن یا معمولی بودن آن قیمت نیز تغییر پیدا می‌کند. همانطور که می‌دانید صندلی‌های اتوبوس معمولی ممکن است برای سفرهای طولانی‌تر کمی خسته‌کننده باشند، اما صندلی اتوبوس‌های وی‌آی‌پی به دلیل خوابانده شدن صندلی و امکان تبدیل به تخت، محبوبیت بیشتری دارند و کمتر شما را خسته می‌کنند، هرچند که باید گفت قیمت بیشتری هم دارند.

بلیط اتوبوس تبریز از تهران علی بابا قابل خریداری ‌است. پس از مراجعه به وبسایت یا اپلیکیشن علی بابا به راحتی ‌می‌توانید قیمت بلیط اتوبوس تبریز تهران را استعلام کنید و برای تاریخ مد نظر خود، بلیط را خریداری کنید.

مسافت کل مسیر 631 کلیومتر است. اینکه چه مقدار در راه باشید بستگی به شرایط جوی و جاده‌ای دارد. اگر مبدأ را شهر تهران و مقصد را تبریز در نظر بگیریم و در راه توقف زیادی حاصل نشود و شرایط نرمال را در نظر بگیریم، برای این مسافت شما چیزی حدود هفت ساعت و نیم در جاده هستید. از تهران که حرکت کنید، از شهرهای زیادی باید بگذرید. ابتدا کرج و پس از آن به قزوین می‌رسید. جلوتر که بروید به زنجان می‌رسید و در نهایت پس از عبور از زنجان، به تبریز خواهید رسید.

فاصله تبریز تهران با اتوبوس چند ساعت است؟ مسیر چگونه است؟

شما برای رفتن به تبریز، در تهران از سه پایانه می‌توانید استفاده کنید.

  • پایانه جنوب
  • پایانه غرب
  • پایانه بیهقی

اما همه‌ اتوبوس‌هایی که به مقصد تبریز حرکت می‌کنند در نهایت در ترمینال مرکزی تبریز توقف می‌کنند. قطعا منطقی ندارد که مسافران منطقه غرب تهران از پایانه جنوب استفاده کنند، چرا که خود این مسافت شاید حدود یک تا دو ساعت به طول بینجامد. پس تعدد پایانه‌ها کمک شایانی به کاهش هدر رفت زمان می‌کند.

بیمه اتوبوس چیست؟

برای برگشت از تبریز به تهران اما یک راه بیشتر پیش روی شما نیست. همه‌ی اتوبوس‌ها از یک مبدأ حرکت می‌کنند. پایانه مرکزی. اما برای مقصد حق انتخاب دارید و باید یکی از پایانه‌هایی که نام برده شد را انتخاب کنید.

به دلیل تعداد بسیار زیاد مسافران این مسیر روزانه بالغ بر 100 اتوبوس به سمت تبریز حرکت می‌کنند. عده‌ای برای کار، عده‌ای برای تفریح یا هر دلیل دیگری روزانه عازم این شهر می‌شوند. این مسئله دلایل زیادی می‌تواند داشته باشد. تبریز بزرگترین قطب اقتصادی منطقه آذربایجان است و یکی از قدیمی‌ترین پایتخت‌های ایران محسوب می‌شود. پایتخت اقوامی چون: اتابکان، خوارزمشاهیان، ایلخانان و... این شهر یک و نیم میلیون نفر جمعیت دارد و یک کلان شهر واقعی محسوب می‌شود. پس دور از انتظار نیست با وجود این دلایل روزانه بالغ بر 3000 نفر به خرید بلیط اتوبوس تبریز تهران و تهران تبریز بپردازند و با اتوبوس عازم تبریز شوند تا مدتی را در این شهر بگذرانند. البته باید گفت قیمت بلیط اتوبوس تهران تبریز هم یکی از دلایلی است که مسافران سفر با اتوبوس را به دیگر روش‌های سفر به تبریز ترجیح می‌دهند.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار