کد خبر: ۹۳۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۶
داده‌های ملک‌رادار نشان می‌دهد رونق بازار مسکن که در سال گذشته اتفاق افتاد از شهرهای بزرگ و به‌خصوص تهران به سمت حومه شهرها منتقل شده است.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین، مهران داودی مدیرعامل ملک‌رادار در نشست خبری اعلام کرد: تحلیل آگهی‌های مسکن در سال جاری نشان می‌دهد رونق بازار مسکن از سمت شهرهای بزرگ به سمت حومه شهرها منتقل شده که یکی از دلایل آن می‌تواند گران شدن مسکن در شهرها و به خصوص تهران باشد.
داودی در تشریح مدل کاری ملک‌رادار گفت: ما کلیه آگهی‌های ملکی از سایت‌های انتشار آگهی‌ها را جمع‌آوری کرده و در کمترین زمان ممکن در اختیار شهروندان و مشاوران املاک قرار می‌دهیم.
او با توضیح مدل فعالیت ملک‌رادار اعلام کرد تحولات قیمتی و گرایش بازار به سمت یک منطقه خاص که معمولا در گزارش‌های ماهانه بانک مرکزی اعلام می‌شود، پیش از رخ دادن در آگهی‌های ملکی دیده می‌شوند و از آنجا که ملک‌رادار آگهی‌ها را پایش می‌کند، می‌تواند این تحولات را پیش‌بینی کند.
او همچنین در توضیح یکی از معیارهای تحلیل بازار گفت: برخی افرادی که می‌خواهد ملکی را بخرند، گاهی کمبود نقدینگی خود را با استفاده از پول رهن ملک، تامین می‌کنند. اگر قیمت رهن ملک (با تبدیل مبلغ اجاره به رهن) را به قیمت خرید آن تقسیم کنیم، نسبتی به دست می‌آید که هرچه بزرگ‌‌‌تر باشد، آن ملک برای خرید بهتر است.
او ادامه داد: وقتی این نسبت را در نظر بگیریم، حتی دو ماه زودتر می‌توانیم متوجه شویم که بازار به چه سمتی خواهد رفت و کدام مناطق در آینده نزدیک، بیشتر مورد توجه خریداران قرار خواهند گرفت.
او اعلام کرد این اطلاعات در قالب گزارش فصلی ملک‌رادار در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.
او درباره مدل درآمدی ملک‌رادار نیز گفت: کلیه سرویس‌های ما برای شهروندانی که در جست‌وجوی ملک هستند، رایگان است؛ اما مشاوران املاکی که از خدمات ما استفاده می‌کنند، این سرویس‌ها را با پرداخت هزینه دریافت خواهند کرد.
او درباره گسترده‌تر شدن فعالیت‌های ملک‌رادار نیز گفت: در برنامه آینده شرکت، افزایش تعداد استان‌هایی که ملک‌رادار در آنها فعالیت می‌کند و همچنین افزایش سرویس‌ها وجود دارد؛ اما این برنامه‌ها با توجه به تحولات کشور و وضعیت بازار مسکن رخ جلو می‌روند.

در ادامه این نشست خبری سبحان خوش سیرت مدیر مارکتینگ و روابط عمومی ملک‌رادار اعلام کرد: ۱۱۰ هزار کاربر از سرویس‌های ملک‌رادار استفاده کرده‌اند که از این تعداد، ۷۰ هزار کاربر، مشاور املاک هستند.
او گفت: مشاوران املاک به دنبال آگهی‌هایی هستند که مالکان در سایت‌های مختلف ثبت می‌کنند؛ اما یافتن این آگهی‌ها از میان همه موارد ثبت شده، بسیار دشوار است و ما این آگهی‌ها را با استفاده از الگوریتم اختصاصی خود پیدا کرده و برای مشاوران، ارسال می‌کنیم.
او اضافه کرد: الگوریتم ملک‌رادار در طول ۳ سال فعالیت، به بلوغ رسیده و اکنون با دقت ۸۵درصد، آگهی‌های شخصی را شناسایی می‌کند.
خوش‌سیرت افزود: این الگوریتم اکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار آگهی در ماه را جمع‌آوری کرده و برای کاربران ارسال می‌کند و در ۳ سال گذشته ۳۰ میلیون آگهی ملکی در دیتابیس ملک‌رادار جمع‌آوری شده‌اند که ۲ میلیون از آنها، آگهی شخصی هستند.
مدیر مارکتینگ ملک‌رادار درباره همکاری این شرکت با سایت‌های انتشار آگهی گفت: با جمع‌آوری ۲ میلیون آگهی در ماه و ارسال آنها برای مشترکان، برای سایت‌های انتشار دهنده آگهی ۵ میلیون بازدید ماهانه و ۲۰۰ هزار کیلک ایجاد کرده‌ایم که در نتیجه، برخی از این سایت‌ها API‌ خود را برای همکاری بیشتر در اختیار ما قرار داده‌اند.

در ادامه این نشست خبری سینا بایرامی، مدیر ارتباط با مشتریان ملک‌رادار نیز در توضیح پشتیبانی این شرکت و دریافت نظر کاربران گفت: همزمان با برنامه توسعه در ملک‌رادار، ارتباط با مشتریان هم توسعه یافت و اکنون این ارتباط با دو روش چت‌آنلاین و تلفنی انجام می‌شود که تیم ما در چت‌آنلاین به صورت ۲۴ ساعته به مشتریان سرویس می‌دهد.
او افزود: اعضای تیم پشتیبانی ما بیشتر در شهرهای بجنورد و کرج مستقر هستند؛ اما مشتریان این موضوع را حس نمی‌کنند و تنها سرویس خود را می‌گیرند که حدود ۳۰۰ تماس در روز داریم.
بایرامی اضافه کرد: به صورت منظم به مشاوران خود در قسمت پشتیبانی، آموزش می‌دهیم و هر کارشناس موظف است که تا پیگیری آخرین درخواست با کاربر در ارتباط باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر: